mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Det lyder da ellers til at være et DNS problem.. Hvad sker der hvis du sætter DNS til et andet DNS server?
De har kun 1 DC/DNS hos den kunde (jeg har fået dem med på at de skal have en DC mere men det ligger lidt ude i fremtiden ^^) så det kan jeg desværre ikke teste - men regner med at gå DNS igennem imorgen for det må næsten være der.didriksen86 (52951) skrev:Det lyder da ellers til at være et DNS problem.. Hvad sker der hvis du sætter DNS til et andet DNS server?
wc4 (52958) skrev:Det er så vidt jeg har googlet og spurgt mig til, det bedste af de "dårlige". Det er mest prisen jeg er i tvivl om.
Uden at kende til en rimelig pris kunne det være du skulle skrive det her..
En 18-55/18-105 og en 70-300 ville i min verden være langt mere awesome
apkat (52960) skrev:En 18-55/18-105 og en 70-300 ville i min verden være langt mere awesome
Ikke som rejseobjektiv.
Der er det vigtigere at have et objektiv der kan det meste.
Husk at kvaliteten på et feriebillede er ret ligegyldig, hvis man ikke får taget det.
apkat (52960) skrev:Uden at kende til en rimelig pris kunne det være du skulle skrive det her..
En 18-55/18-105 og en 70-300 ville i min verden være langt mere awesome
wc4 (52954) skrev:.. Som er ved at købe et brugt Nikkor AF-S 18-200mm f/3.5-5.6 G IF-ED VR II DX til 3300, dog er jeg stadig lidt i tvivl om hvor godt et køb det er..
wc4 (52954) skrev:Nikkor AF-S 18-200mm f/3.5-5.6 G IF-ED VR II DX til 3300
wc4 (52954) skrev:3300
Jakob Jakobsen (52961) skrev:apkat (52960) skrev:En 18-55/18-105 og en 70-300 ville i min verden være langt mere awesome
Ikke som rejseobjektiv.
Der er det vigtigere at have et objektiv der kan det meste.
Husk at kvaliteten på et feriebillede er ret ligegyldig, hvis man ikke får taget det.
Jep, men er individuelt hvor meget man gider slæbe. Jeg orker sjældent spejlreflekskamera med på ferie, så hellere et kompakt. Slæber man den store satan med kan man ligeså godt også lidt ekstra objektiver
... der lige har leget lidt med SMB shares på Windows XP SP3 og Ubuntu Server 12.10. På samme hardware kunne jeg klemme 25-30 MB/s gennem SMB med XP og på Ubuntu Server 12.10, 60-98 MB/s. Tror bare jeg holder mig på Ubuntu Server 12.10. Processoren er 32-bit hedder dual-core Intel Atom 330 @ 1.6 GHz.
apkat (52963) skrev:
Jep, men er individuelt hvor meget man gider slæbe. Jeg orker sjældent spejlreflekskamera med på ferie, så hellere et kompakt. Slæber man den store satan med kan man ligeså godt også lidt ekstra objektiver
Jeg tager i forvejen mit Tokina 11-16mm til vidvinkelskuddene og Nikkor 35mm f/1.8 til skarpheden og som lysstærkt med på turen, så 18-200mm ville være til de mere "normale", dagligsdags turistting.
Jeg har ikke testet noget som helst og har ingen ide om det, men kunne det ikke tænkes der var sket forbedringer i Vista/7/8? Der er trods alt 11 år mellem release af XP og Ubuntu 12.10..Yvossen (52964) skrev:... der lige har leget lidt med SMB shares på Windows XP SP3 og Ubuntu Server 12.10. På samme hardware kunne jeg klemme 25-30 MB/s gennem SMB med XP og på Ubuntu Server 12.10, 60-98 MB/s. Tror bare jeg holder mig på Ubuntu Server 12.10. Processoren er 32-bit hedder dual-core Intel Atom 330 @ 1.6 GHz.
Jo jo, men nu er mit hardware ikke rigtig til at køre Windows Vista/7/8. :)
Nu tuller Ubuntu Server 12.10 jo fint rundt på 84 MB RAM og cirka 50% CPU under en belastning på 100 MB/s med Samba. Samtidig, så er der kun lidt opsætningsbesvær med Ubuntu Server ellers er det vel lige så godt som en Windows. :)
Nu tuller Ubuntu Server 12.10 jo fint rundt på 84 MB RAM og cirka 50% CPU under en belastning på 100 MB/s med Samba. Samtidig, så er der kun lidt opsætningsbesvær med Ubuntu Server ellers er det vel lige så godt som en Windows. :)
Det kan du have ret i, jeg ved som sagt ikke om det vil være en forbedring (Windows 8 kunne måske).. Jeg undrede mig bare over sammenligningen :)Yvossen (52967) skrev:#52966
(Opsætning af nyt SMB share i Windows 8: New-SmbShare -Name X -Path Y:\ -Description Z -FullAccess UserA -ReadAccess UserB)
Magten (52959) skrev:...der synes det er pinligt at Nikolaj Sonne ikke kender forskel på Windows 8 og Windows RT.. Men det er nok også for meget at forvente af ham..
Jeg hører, at han gav den en dårlig anmeldelse. Hvad synes du?
Jeg så ikke det hele, men jeg er enig i en del af hans kritik. Software mæssigt mangler der stadig nogle ting og Office pakken burde være bedre designet til touch (som OneNote MX).Daniel-Dane (52972) skrev:Jeg hører, at han gav den en dårlig anmeldelse. Hvad synes du?
En anden fejl i hans anmeldelse var da han fra desktop'en prøvede at dele noget via Charms baren. Der får man en meddelse om "Nothing can be shared from the desktop" hvilket han oversætter til at man ikke kan dele noget fra computeren.
Magten (52971) skrev:Det kan du have ret i, jeg ved som sagt ikke om det vil være en forbedring (Windows 8 kunne måske).. Jeg undrede mig bare over sammenligningen :)
(Opsætning af nyt SMB share i Windows 8: New-SmbShare -Name X -Path Y:\ -Description Z -FullAccess UserA -ReadAccess UserB)
Samligningen lå i hvad der kunne køre på mit hardware. Maskinen har ikke meget rum til swap, da den kører på en ældre 2.5" IDE harddisk og jeg regner måske senere med at smide det over på et CF kort da jeg nemlig bruger mine SATA drev til lagerplads. Den Windows XP jeg bruger/brugte har været en tur gennem nLite og dermed fylder en fuld opdateret SP3 installation 4-5 GB og tager 90-120 MB RAM kørende.
(Opsætning af nyt SMB share i Ubuntu Server er 3-4 linjer i en .conf-fil)
... der har tegnet selvportræt for første gang i ca 15 år.
... der er totalt ødelagt efter at have hjulpet en ven med at flytte hele søndagen og derefter hjalp med at rengøre hans gamle lejlighed mandag efter skole.
... der er totalt ødelagt efter at have hjulpet en ven med at flytte hele søndagen og derefter hjalp med at rengøre hans gamle lejlighed mandag efter skole.
...der mangler respondenter til mit spørgeskema:
https://www.survey-xact.dk/LinkCollector?key=N2N5Y...
Alt afhængig af hvor hurtigt du læser tager det 2-5 min.....
Omend Newz er et lukket selskab (primært mænd), så synes jeg stadig at jeg ville have jeres mening med... Tag det som et cadeau!
Omend Newz er et lukket selskab (primært mænd), så synes jeg stadig at jeg ville have jeres mening med... Tag det som et cadeau!
Lylover (52981) skrev:...der mangler respondenter til mit spørgeskema:
Done
Magten (52985) skrev:Nårh på den måde.. Du er en af dem der kun kan arbejde med et tastatur og en mus?terracide (52983) skrev:Touch office?
Really?
Get a PC...and stop "hammering" tablets into areas they don't fit in.
PC = content creation.
Tablet = Content viewing.
Touch...lol
Nej, jeg er en af dem der bruger det rette værktøj til opgaver...og ikke forsøger at presse ting til at passe til den seneste FOTM...
Magten (52988) skrev:Og det rette værktøj er det du altid har brugt.
OK.
Der kan altid komme bedre værktøjer, men der er vist ingen der seriøst vil påstå at touch vil øge produktiviteten på nogen måde.
Det giver ellers mig mulighed for at skrive i situationer hvor en laptop mildest talt er klodset og besværlig at have med at gøre.Jakob Jakobsen (52989) skrev:Der kan altid komme bedre værktøjer, men der er vist ingen der seriøst vil påstå at touch vil øge produktiviteten på nogen måde.
Det var det med det rette værktøj til opgaven..
Nu er touch ekstremt langsomt til tekstbehandling, grundet mangel på taktil feedback og at man er nødt til at se hvad man laver med hænderne. Så det er da kun i de sjældne tilfælde at man ikke har/kan have adgang til et fysisk keyboard, at det ville være en fordel.
Det er fint nok til at lave noter osv. på, men reel tekstbehandling, ville jeg aldrig kunne finde på at bruge det til.
Det er fint nok til at lave noter osv. på, men reel tekstbehandling, ville jeg aldrig kunne finde på at bruge det til.
Eller i situationer hvor en laptop simpelthen bare er for besværlig at have med at gøre.Jakob Jakobsen (52992) skrev:Så det er da kun i de sjældne tilfælde at man ikke har/kan have adgang til et fysisk keyboard, at det ville være en fordel.
Nu kører jeg fx bus til dagligt og med den begrænsede plads der er, er det nærmest umuligt at lave noget på en laptop. En tablet derimod...
Og det er jo netop pointen. At sidde og skrive lange dokumenter/præsentationer osv er jo selvsagt åndssvagt.Jakob Jakobsen (52992) skrev:Det er fint nok til at lave noter osv. på, men reel tekstbehandling, ville jeg aldrig kunne finde på at bruge det til.
Men det udelukker altså ikke alt tekstbehandling.
...der overvejer dette sæt højttalere, efter en af de gamle enheder brændte af i går.
... der lige har smidt en ekstra 3 TB disk i hans DroboElite, den er sat til 'dual-disk redundancy', så er den gemte data lidt ekstra sikker.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.