mboost-dp1
newz.dk Enhancement Suite
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Har lavet så siden ikke scroller ved sideskift, det kunne jeg godt nok ikke lige klare.
DD det fix du laver til newz' ajax, skal den ikke også kører når man loader siden?
Før fejlede det nemlig medmindre man startede på side 1, har dog laver en rettelse i regex så det virker nu. Men bare lige til info hvis det er noget der skal laves om...
DD det fix du laver til newz' ajax, skal den ikke også kører når man loader siden?
Før fejlede det nemlig medmindre man startede på side 1, har dog laver en rettelse i regex så det virker nu. Men bare lige til info hvis det er noget der skal laves om...
hvordan får du det til at virke i chrome??
D-D hvorfor laver du ikke så den selv opdatere når du smider noget nyt ind i scriptet ?? Så er vi fri for selv at hente den nye version. :-)
D-D hvorfor laver du ikke så den selv opdatere når du smider noget nyt ind i scriptet ?? Så er vi fri for selv at hente den nye version. :-)
Åben https://raw.github.com/Daniel-Dane/newz.dk-Enhancement-Suite/master/nes.user.js
Så spørger den om du vil installere den.
Kan se at vi mangler at køre noget kode der forkorter links ved sideskift...
Heh, men mangler newz så også ved redigering af indlæg :D
Åben https://raw.github.com/Daniel-Dane/newz.dk-Enhancement-Suite/master/nes.user.js
Har jeg gjort men det virker stadig ikke.....m910q (156) skrev:#155
ohhh sory forgot that.(Den er automatisk slået til i firefox)m910q (158) skrev:Du kan godt installere scriptet eller hvordan?
Hvis det virker vil du se en ny checkbox i toppen af siden hvor der står "ajaxPageChange", den skal du krydse af.
m910q (154) skrev:DD det fix du laver til newz' ajax, skal den ikke også kører når man loader siden?
Hvis indlægsnummeret ikke er på den side, man starter på, starter newz.dk et AJAX-kald. Jeg tror bare, at jeg smider AJAX-fikset ind i en funktion for sig selv, som bliver kaldt hver gang, der bliver lavet AJAX (den vil selvfølgelig checke, om det er det rigtige kald).
csstener (159) skrev:ohhh sory forgot that.(Den er automatisk slået til i firefox)
Ja, det var den i de tidlige versioner.
OK....then time to update the firefox script.Daniel-Dane (162) skrev:Ja, det var den i de tidlige versioner.
Der var en eller anden gut, som skrev, at han ville tage sig af det, så det er hans problem.
Der var en eller anden gut, som skrev, at han ville tage sig af det, så det er hans problem.
Jeg har fundet en fejl samt løsning i AJAX-fikset, og jeg har fundet en løsning til det andet AJAX-problem, men jeg kan desværre ikke rette det før i aften.
http://newz.dk/forum/programmering/newz-dk-enhance...
Argh. Det er dit fix, som har smadret mit fix. Hvis regex ikke opførte sig som et retarderet barn, som har røget vådt pap, så ville det problem have været løst for længst.
Jeg har omskrevet en del af koden, så det passer bedre sammen (med sig selv og newz.dk). Der kommer flere indstillinger senere.
Argh. Det er dit fix, som har smadret mit fix. Hvis regex ikke opførte sig som et retarderet barn, som har røget vådt pap, så ville det problem have været løst for længst.
Jeg har omskrevet en del af koden, så det passer bedre sammen (med sig selv og newz.dk). Der kommer flere indstillinger senere.
Det kommer, når vi får tilføjet noget funktionalitet. Jeg laver en ny tråd under tagwall med links, instruktioner og meget andet senere.
Nå, jeg har lavet en pænere boks til NES, men git er nede, så jeg kan ikke smide den op til jer. I kan nøjes med at læse siden på kynz.
Så er git oppe med m910q's og min tilføjelser. Vi nærmer os en brugbar udgave. Vi skal have implementeret andre features og pudset indstillingsmenuen af, og så er vi good to go.
Den joke kom et minut for sent.
Vi skal forresten se på noget (auto-)update. Jeg foreslår, at scriptet checker en fil på git, som indeholder versionsnummer, hver ~3. dag (oftere i starten, så nok hver 24. time, og så en-to gange om ugen efter noget tid). Datoen gemmes i en variabel, som checkes ved hvert load (hvordan ellers...). Hvis der er en nyere version, vil scriptet præsentere et link, som der bare skal trykkes på. Automatisk opdatering bliver opt-in.
Vi skal forresten se på noget (auto-)update. Jeg foreslår, at scriptet checker en fil på git, som indeholder versionsnummer, hver ~3. dag (oftere i starten, så nok hver 24. time, og så en-to gange om ugen efter noget tid). Datoen gemmes i en variabel, som checkes ved hvert load (hvordan ellers...). Hvis der er en nyere version, vil scriptet præsentere et link, som der bare skal trykkes på. Automatisk opdatering bliver opt-in.
Jeg læser mine indlæg 1-3 gange før og efter indsendelse. Det er ved at blive en OCD. ):
Det var intet problem for bare to måneder siden.
Det var intet problem for bare to måneder siden.
m910q på github skrev:Ikke alle browsere er glade for return uden context
Har du prøvet return void(0) e.l.?
Det jeg lagde op rettede faktisk ikke engang fejlen. Og dit forslag hjælper desværre heller ikke.Daniel-Dane (182) skrev:Har du prøvet return void(0) e.l.?
Jeg får en "return outside function definition"
At smide alt ind i en anonymous function vil sikkert hjælpe, har dog ikke testet om det vil ødelægge noget andet.
Ja, fjern ! og sæt al koden ind i en blok (i stedet for en anonym funktion).
Jeg har tænkt over hover-indlæg til alle #tal i indlæg. Den bør for det første gemme indlæg, når de hentes (at hente indlæg er nemt nok). Den behøver kun at hente og gemme, hvis indlægget ikke er på samme side*. Sidst og størst bør vi finde ud af, hvordan vi behandler #tal i større tråde, da #45 sagtens kan henvise til #12345.
Jeg foreslår, at funktionen altid skal antage, at der menes den største #45 (med et link til den rigtige #45, så man hurtigt kan få den frem, hvis det er den, der menes i indlægget).
*)
Når vi får skrevet en never-ending-newz.dk (smider næste side ind, inden man når helt ned), skal den selvfølgelig ikke antage, at der kun er 50 indlæg per side.
Nå, jeg tror bare, at jeg laver noget helt andet, medens vi tænker over det andet: Citér indlæg, når man har markeret indlægget delvist, smider BB væk. Den fikser jeg.
Ja, fjern ! og sæt al koden ind i en blok (i stedet for en anonym funktion).
Jeg har tænkt over hover-indlæg til alle #tal i indlæg. Den bør for det første gemme indlæg, når de hentes (at hente indlæg er nemt nok). Den behøver kun at hente og gemme, hvis indlægget ikke er på samme side*. Sidst og størst bør vi finde ud af, hvordan vi behandler #tal i større tråde, da #45 sagtens kan henvise til #12345.
Jeg foreslår, at funktionen altid skal antage, at der menes den største #45 (med et link til den rigtige #45, så man hurtigt kan få den frem, hvis det er den, der menes i indlægget).
*)
Når vi får skrevet en never-ending-newz.dk (smider næste side ind, inden man når helt ned), skal den selvfølgelig ikke antage, at der kun er 50 indlæg per side.
Nå, jeg tror bare, at jeg laver noget helt andet, medens vi tænker over det andet: Citér indlæg, når man har markeret indlægget delvist, smider BB væk. Den fikser jeg.
Nå. Jeg tester lige... Fed tekst, efterfulgt af kursiv tekst, som forfølges af understreget tekst, men så kommer der fed, gennemstreget tekst!
Nu er der pludselig et link til Google, men så stopper legen vist også.
http://www.google.com/
Nå, lige et link uden url-BB. Så er der nok at lege med.
Edit:
Lad os lige se, om der er ordentlig escape:
<strong>Fed tekst</strong> og <s><strong>fed, gennemstreget tekst</strong></s>!
Nu er der pludselig et link til Google, men så stopper legen vist også.
Edit:
Lad os lige se, om der er ordentlig escape:
Daniel-Dane (187) skrev:Lad os lige se, om der er ordentlig escape:
Det virker, men jeg skal lige bruge en citatboks i midten:
Daniel-Dane (187) skrev:Nu er der pludselig et link til Google, men så stopper legen vist også.
Inbetween.
http://newz.dk/forum/programmering/newz-dk-enhancement-suite-116175 skrev:Noget.
Nå.
Versioneringsplan:
master branch = stable release
dev branch = dev/"nightly"
Når dev-versionen er stabil, vil den merges ind i master (uden at blive slettet ofc). I dev vil nye funktioner tilføjes og afprøves. Små fejlrettelser laves direkte i master (evt. i en midlertidig branch først, som merges ind i master og dev).
Er det sådan, du vil have det, Windcape?
master branch = stable release
dev branch = dev/"nightly"
Når dev-versionen er stabil, vil den merges ind i master (uden at blive slettet ofc). I dev vil nye funktioner tilføjes og afprøves. Små fejlrettelser laves direkte i master (evt. i en midlertidig branch først, som merges ind i master og dev).
Er det sådan, du vil have det, Windcape?
Nå. hva' så? Altså, vi skal jo ikke pille ved master, når vi jo nu piller. Med branches kan man nemt merge.
En nem måde at lave en auto-update på er at lave en fil, som indeholder versionsnummer, men det kræver selvfølgelig, at den opdateres, HVER GANG master-filen opdateres.
En anden løsning er at hente master-filen og checke dens version. Det kræver selvfølgelig noget mere båndbredde (~4 byte vs 50 kb).
Vi kunne bruge et versionsmodul (noget ala Firefox-versionering) eller bare skrive det uden punktummer (i.e. v. 4.3.2.1 = 4321).
On another note: Jeg har tre tilføjelser*, som jeg har tænkt mig at indsende i dag/morgen, men ellers er jeg færdig med mine. Hvor er jeres? ;P
*)
- Sortér indlæg efter rating
- Fix af hash, når newz.dk AJAX-hopper på den rigtige side
- #tal i indlæg får hovermenu
En anden løsning er at hente master-filen og checke dens version. Det kræver selvfølgelig noget mere båndbredde (~4 byte vs 50 kb).
Vi kunne bruge et versionsmodul (noget ala Firefox-versionering) eller bare skrive det uden punktummer (i.e. v. 4.3.2.1 = 4321).
On another note: Jeg har tre tilføjelser*, som jeg har tænkt mig at indsende i dag/morgen, men ellers er jeg færdig med mine. Hvor er jeres? ;P
*)
- Sortér indlæg efter rating
- Fix af hash, når newz.dk AJAX-hopper på den rigtige side
- #tal i indlæg får hovermenu
Daniel-Dane (196) skrev:En nem måde at lave en auto-update på er at lave en fil, som indeholder versionsnummer, men det kræver selvfølgelig, at den opdateres, HVER GANG master-filen opdateres.
Jeg har ikke styr på hvordan det fungerer, men jeg tror det er meningen at man kan bruge git hooks til sådan noget.
Nej. Lav et git hook således at hver gang du merger ind i master/pusher til master så opdaterer den $VERSION. Eller noget i den stil. Jeg har ikke brugt git hooks før, så jeg ved ikke hvordan man gør / om man kan. Men jeg tænkte det måske var værd at tjekke :-)
Nej. Lav et git hook således at hver gang du merger ind i master/pusher til master så opdaterer den $VERSION. Eller noget i den stil. Jeg har ikke brugt git hooks før, så jeg ved ikke hvordan man gør / om man kan. Men jeg tænkte det måske var værd at tjekke :-)
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.