mboost-dp1

newz.dk Enhancement Suite

Gå til bund
Gravatar #201 - onetreehell
4. okt. 2011 16:47
Daniel-Dane (200) skrev:
(da jeg ikke ved, hvordan man finder commit-nummer/-version ellers)

Git har ikke commit-numre som sådan. De bruger en hash-værdi. Det giver heller ikke så meget mening at nummerere commits når det er distribueret.

Ellers kan man sikkert hurtigt bikse et script sammen der leder efter VERSION = <int> og så tæller <int> en op.

Edit: det er muligvis et værre overkill alligevel.
Gravatar #202 - Daniel-Dane
4. okt. 2011 17:19
Godt så, så bruger vi deres hash (git rev-parse HEAD). Edit: Wait. Den skal jo gemmes i filen selv, så man kan jo ikke bruge hash...
Gravatar #203 - Daniel-Dane
4. okt. 2011 18:55
Hmm. "Ret indlæg" dukker vist ikke op ved AJAX.

Edit: Nope. Den kan nok ikke rettes (uden at skrive det hele selv), da serveren ikke returnerer "Ret indlæg" ved AJAX.

Edit:
Jeg har rettet et par newz.dk-bugs, så jeg mangler stadig:
- #tal i indlæg får hovermenu
- "Når man citerer et indlæg, vil den første [ quote ] (if any) fra det citerede indlæg ikke forsvinde." (den er rettet, men jeg skal lige skrive den ordentligt ind)
Gravatar #204 - Daniel-Dane
4. okt. 2011 20:12
Daniel-Dane (203) skrev:
- "Når man citerer et indlæg, vil den første [ quote ] (if any) fra det citerede indlæg ikke forsvinde." (den er rettet, men jeg skal lige skrive den ordentligt ind)

Fix'd.

Desværre er rettelsen ret indgribende, så den skal lige testes i samtlige browsere. *hint, hint*
Gravatar #205 - Daniel-Dane
7. okt. 2011 06:57
Righty-o. De manglende features kan ses på kynz, men jeg tror faktisk, at vi har nok nu til en v1.0.

Hvis der ikke er nogen, som har gang i noget (lolright), så laver jeg opdateringsmekanismen og sætter den til v1.0.
Gravatar #206 - m910q
7. okt. 2011 07:31
Den virker ikke i Opera sidst jeg checkede, håber jeg har tid til det her i weekenden...
Gravatar #207 - Chewy
7. okt. 2011 11:55
Vil det være muligt for jer at fikse det, så man kan se nyheder fra alle sektioner i oversigten på newz.dk/forum..
Jeg er efterhånden ret træt af at skulle igennem alle siderne for at se nyheder med nye indlæg..
Gravatar #208 - Daniel-Dane
7. okt. 2011 12:14
Hmm, god idé. Hvis du kan hoste et AJAX-kald op, så ja. Hvis du kan finde noget i koden, som ligner
$.get("/z4/action.php", {"class":"Z4_Forum_Item", [...]

så kan det bruges. Så skal der bare stå noget andet i stedet for "Z4_Forum_Item" (fx "Z4_Forum_List").

Alternativt skal hele siden hentes og indsættes, som ikke er svært, men det hiver bare i båndbredden.
Gravatar #209 - BlackFalcon
7. okt. 2011 16:15
Chewy (207) skrev:
Vil det være muligt for jer at fikse det, så man kan se nyheder fra alle sektioner i oversigten på newz.dk/forum..
Jeg er efterhånden ret træt af at skulle igennem alle siderne for at se nyheder med nye indlæg..

Jeg er ikke helt sikker på at jeg har forstået dig, men det er da vist indbygget i newz.dk. Se under "Indstillinger" og tilvælg "Nyheder fra alle sektioner". Når jeg kigger under "forum" ligger der nyheder fra alle 4 sektioner.
Gravatar #210 - Chewy
7. okt. 2011 16:35
@208
Jeg har lige købt Dead Island, men prøver at se om jeg kan finde noget senere på aftenen...

@209
Jeg har haft "Nyheder fra alle sektioner" slået til siden den kom til verdenen. Men får kun alle sektionerne når jeg er på forsiden..
Men prøver lige at slå den til og fra igen, for at se om det hjælper..
Gravatar #211 - Daniel-Dane
7. okt. 2011 17:21
Det er kun på forsiden.
Gravatar #212 - Makey
7. okt. 2011 18:00
Alt det her med at lave om på Newz.dk, ville det ikke næsten være nemmere at lave sit eget site og så bare hente elementer (nyheder, forums posts osv.) ind på den nye side som man så kunne designe som man havde lyst?
Gravatar #213 - Alrekr
7. okt. 2011 18:10
Makey (212) skrev:
Alt det her med at lave om på Newz.dk, ville det ikke næsten være nemmere at lave sit eget site og så bare hente elementer (nyheder, forums posts osv.) ind på den nye side som man så kunne designe som man havde lyst?

Det her med at lave om på Newz.dk giver stadig reklamekroner til Newz Media - hvis man bare hentede alle informationer, så fik Newz Media ingen penge.
Gravatar #214 - LinguaIgnota
7. okt. 2011 18:13
Alrekr (213) skrev:
Det her med at lave om på Newz.dk giver stadig reklamekroner til Newz Media - hvis man bare hentede alle informationer, så fik Newz Media ingen penge.

Og så ville der ikke være mere badeferie til SCA. :'(
Gravatar #215 - Chewy
7. okt. 2011 18:29
@212

Udover hvad Alrekr siger, så kommer der også problemer med rettigheder.
Hvis vi f.eks lavede metanewz.dk og bare hentede al info fra newz.dk. Så begynder vi at benytte newz.dks "ejendom". Det kunne man så komme udenom ved at have en person siddende og omskrive nyhederne, og linkede til original kilden. Men så begynder det til gengæld at være en noget større opgave...

Da det nye design på newz.dk kom, blev der samtidig indført muligheden for at benytte sit eget stylesheet.
Men brugerne må ikke dele dem med hinanden da de indeholder grafiske elementer der er newz.dks ejendom (måske ikke 100% korrekt iforhold til udtryk, men ellers passer resten)...
Det samme problem ku' sagtens opstå for NES hvis der bliver genbrugt elementer der er newz ejendom (Ejendom, IP, what ever man nu kalder den slags. Klappen er gået ned...)
Gravatar #216 - dub
7. okt. 2011 19:04
Chewy (215) skrev:
Det samme problem ku' sagtens opstå for NES hvis der bliver genbrugt elementer der er newz ejendom (Ejendom, IP, what ever man nu kalder den slags. Klappen er gået ned...)

Ophavsret. Men jeg tror ikke NES er et problem og jeg kan heller ikke se hvordan Newzmedia kunne have et problem med NES. De kan ikke vinde noget og der er heller ikke noget at tabe. Men det du siger om metanewz.dk lyder rigtigt.
Gravatar #217 - terracide
7. okt. 2011 20:00
Det her tager da længere tid end når newz skifter version...
Gravatar #218 - Daniel-Dane
7. okt. 2011 20:23
Det eneste kode, der benyttes, er meget omskrevet.

terracide (217) skrev:
Det her tager da længere tid end når newz skifter version...

Hvad tager længere tid? ;)
Gravatar #219 - BlackFalcon
7. okt. 2011 20:48
Chewy (210) skrev:

Jeg har haft "Nyheder fra alle sektioner" slået til siden den kom til verdenen. Men får kun alle sektionerne når jeg er på forsiden..
Men prøver lige at slå den til og fra igen, for at se om det hjælper..

I har ret, det virker ikke.
Gravatar #220 - Lylover
7. okt. 2011 21:26
Jeg er noob
Gravatar #221 - m910q
8. okt. 2011 00:19
Så er Opera med på vognen igen (Stadig som extention userscript, men ikke userscript alene)

Jeg venter med at teste dine citatændringer til du er (mere) færdig.

Er jeg den eneste der er træt af de OA_show(xx) javascript fejl newz hele tiden laver?
Gravatar #222 - Daniel-Dane
8. okt. 2011 10:04
Jeg laver ikke mere på citatdelen, da jeg ikke kan. Til gengæld er jeg næsten færdig med opdateringsdelen.
Gravatar #223 - m910q
8. okt. 2011 10:33
Hvad gør citat?
Jeg kan ikke se forskel når jeg aktivere/deaktivere funktionen
Gravatar #224 - Daniel-Dane
8. okt. 2011 10:41
Man kan markere hen over afsnit (< p >) samt få BB-kode (B, U, I, S) med. Endnu understøtter den dog ikke [ quote ], [ code ] og url'er, som ikke har en [ url ]. (Se evt. koden.)

Det står også på kynz, og hvis det ikke står tydeligt nok, kan du jo passende omskrive det. (:
Gravatar #225 - Daniel-Dane
8. okt. 2011 10:59
Chewy (210) skrev:
@208
Jeg har lige købt Dead Island, men prøver at se om jeg kan finde noget senere på aftenen...

Jeg kan med stor sikkerhed sige, at du ikke finder noget. Der står nemlig intet i http://newz.dk.js.zfour.dk/z4/min/?g=forum.thread&... .
Gravatar #226 - Daniel-Dane
8. okt. 2011 14:37
m910q (221) skrev:
Er jeg den eneste der er træt af de OA_show(xx) javascript fejl newz hele tiden laver?

Jeg ser ikke noget til de fejl i Firefox, så du kan passende rette det. :P

Vi skal forresten have skrevet en disclaimer på, som fortæller, at vi benytter noget af newz.dk's kode.
Gravatar #227 - Daniel-Dane
8. okt. 2011 20:22
Hmm. Automatisk opdateringscheck er ikke muligt, da man jo ikke kan iframe en https fra http. En mulig løsning er at smide versionsnummeret på kynz. Hmmm.

Edit:
Det var nemt. Oh noes, den må ikke downloade! Jeg skal lige fikse den content type. Done.
Gravatar #228 - Alrekr
8. okt. 2011 20:42
Daniel-Dane (227) skrev:
Hmm. Automatisk opdateringscheck er ikke muligt, da man jo ikke kan iframe en https fra http. En mulig løsning er at smide versionsnummeret på kynz. Hmmm.

Edit:
Det var nemt. Oh noes, den må ikke downloade! Jeg skal lige fikse den content type. Done.

Linkfiks? Firefox spørger hvor jeg vil gemme index.php..
Gravatar #229 - Daniel-Dane
8. okt. 2011 20:47
Fuck det. Same origin policy. Jeg prøver med JSONP og CORS. (Fancy names.)

Alrekr (228) skrev:
Linkfiks? Firefox spørger hvor jeg vil gemme index.php..

Daniel-Dane (227) skrev:
Oh noes, den må ikke downloade! Jeg skal lige fikse den content type. Done.

As in; Jeg fandt ud af at skifte den.

HEUREKA. JSONP virker i hvert fald i Firefox.
Gravatar #230 - Daniel-Dane
8. okt. 2011 21:03
Nå, det kan sgu også gøres med jQuery. Yay.

inb4 spam
Gravatar #231 - Daniel-Dane
8. okt. 2011 22:12
Så virker opdateringscheck.

m910q, jeg er færdig med at pille, så du sætter den til 1.0.0 (alle fire steder, nogle steder uden punktummer), når du er klar.
Gravatar #232 - m910q
9. okt. 2011 00:05
Kigger lidt på at få citering til at virke ordenligt i Chrome og især Opera. Eller ses denne funktion bare som et beta stadie?
Gravatar #233 - Daniel-Dane
9. okt. 2011 04:54
Altså, jeg kalder den jo beta, men den burde være stabil ved launch. Hvis du ikke får det til at virke, gør det ikke så meget. Jeg kigger på den i Chrome.
Gravatar #234 - m910q
9. okt. 2011 08:32
Sideskift fungerer ikke på http://newz.dk/om-os/statistik
Gravatar #235 - Daniel-Dane
9. okt. 2011 08:42
Der er ikke noget AJAX til den side, så smid "http://newz.dk/om-os/statistik/" og "http://*.newz.dk/om-os/statistik/" under exclude.
Gravatar #236 - m910q
9. okt. 2011 10:18
Det vil dog at gøre at alt andet ikke vil virke på de sider...
Har gjort så AJAX pagechange ikke bliver aktiveret der.

Jeg kigger fortsat på det med citater.
Gravatar #237 - Daniel-Dane
9. okt. 2011 10:57
I know, men intet vil køre der i forvejen.
Gravatar #238 - Daniel-Dane
9. okt. 2011 11:59
Pis og lort. Vi bliver nødt til at droppe marquee og blink, da de ikke understøttes af Chrome! ):
Gravatar #239 - csstener(^,^)
9. okt. 2011 13:05
Daniel-Dane (238) skrev:
Pis og lort. Vi bliver nødt til at droppe marquee og blink, da de ikke understøttes af Chrome! ):
du kan da bare lave så det virker i alle andre browsere end chrome.....så må folk jo vælge om de vil have funktionen(bruge eks. Firefox) eller ej(bruge chrome)
Gravatar #240 - Daniel-Dane
9. okt. 2011 13:22
Det gør jeg allerede med "Bedre citering", men marquee og blink er ikke NES-features. De får bare tekst til henholdsvis at bevæge sig og blinke. Det var noget, som Alrekr ønskede.
Gravatar #241 - Alrekr
9. okt. 2011 13:39
Daniel-Dane (240) skrev:
Det var noget, som Alrekr ønskede.

wut
Gravatar #242 - Daniel-Dane
9. okt. 2011 13:50
Det var i en anden tråd. Find det selv.
Gravatar #243 - Alrekr
9. okt. 2011 14:50
Daniel-Dane (242) skrev:
Det var i en anden tråd. Find det selv.

Jeg er rimelig sikker på at det var stærkt ironisk og/eller sarkastisk ment..
Gravatar #244 - Daniel-Dane
9. okt. 2011 15:18
Ja, det var også et easter egg.
Gravatar #245 - Daniel-Dane
10. okt. 2011 13:30
m910q på git skrev:
options.data for ajaxSuccess findes ikke i Opera. Kigger på options.url i stedet

Den bliver jeg desværre nødt til at bruge nu, da data kun ligger i options.data ved POST. Koden er ikke så vigtig igen (et lille fiks), så den kan sagtens udelades i Opera.
Gravatar #246 - Daniel-Dane
10. okt. 2011 14:48
Drop det med citaterne for nu og kig på resten (især mine nye ændringer, som er lidt af et hack), så vi kan få den i 1.0.
Gravatar #247 - m910q
10. okt. 2011 14:51
Smider det op på git så snart jeg kommer hjem...
Gravatar #248 - csstener(^,^)
10. okt. 2011 15:16
D-D kan godt lide at den skriver "Weeee" når man skifter side.. også sindes jeg også at din "Sorter indlæg efter rating Bedre overskrifter" er en genial ide
Gravatar #249 - Daniel-Dane
10. okt. 2011 15:21
csstener (248) skrev:
D-D [...] er [... ] genial [...]
Gravatar #250 - csstener(^,^)
10. okt. 2011 15:25
Anyway. Vil det ikke være en ide at lave så links åbner i et nyt tab istedet for i samme?? for det newz selv har ser ikke ud til at virke

Det kunne også bare være en option som man slår til og fra
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login