mboost-dp1

newz.dk Enhancement Suite

Gå til bund
Gravatar #51 - Makey
20. sep. 2011 06:49
Jeg får også en "undefined", men jeg tror det virker, det loader i hvert fald ok schnell lige pludselig.

Virker det så også i andre faner, og/eller hvis jeg lukker Chrome?

Men ellers awesome, fatter bare ikke hvorfor Newz ikke selv gør noget ved disse ting, når der tydeligvis sidder kompetente mennesker (ikke mig, inden for dette fag i hvert fald) derude som alligevel vil gøre det for gratis.
Gravatar #52 - Daniel-Dane
20. sep. 2011 07:05
Den skriver "undefined", da der ikke er noget output.

Makey (51) skrev:
Virker det så også i andre faner, og/eller hvis jeg lukker Chrome?

Når scriptet bliver indlæst som et userscript, ja.
Gravatar #53 - myplacedk
20. sep. 2011 08:06
qw_freak (49) skrev:
Så man er ikke nørd hvis man ikke har 100% styr på javascripting?

Man er ikke nørd, hvis man ikke kan finde ud af at finde ud af hvordan man installerer user-scripts i sin browser.

Og man har ikke behov for NES, hvis man er for doven til ovenstående.
Gravatar #54 - Qw_freak
20. sep. 2011 08:30
myplacedk (53) skrev:
Man er ikke nørd, hvis man ikke kan finde ud af at finde ud af hvordan man installerer user-scripts i sin browser.

Så er jeg ikke en nørd... BooJaahh...:D
Gravatar #55 - Mnc
20. sep. 2011 08:33
myplacedk (53) skrev:
Kunne også være at man indtil videre synes ens browser klarer opgaven fint nok, i sig selv. :)
Jeg har endnu ikke fundet noget jeg mangler addons til?
Gravatar #56 - m910q
20. sep. 2011 08:43
Jeg skal nok lave en Opera extention når der kommer en version der er værd at bruge :)
Gravatar #57 - Daniel-Dane
20. sep. 2011 09:04
Opera understøtter også userscripts.
Gravatar #58 - m910q
20. sep. 2011 09:24
Ja... Jeg gør det bare lidt nemmere at installere, thats all.

De har understøttelse for userscripts direkte i extentions også, så jeg skal ikke ændre i koden, kun lave nogle simple opsætningsdokumenter.
Gravatar #59 - myplacedk
20. sep. 2011 10:00
Mnc (55) skrev:
Kunne også være at man indtil videre synes ens browser klarer opgaven fint nok, i sig selv. :)

Ja, men det er ikke så relevant i diskutionen om hvorvidt vi skal skrive en guide til at installere scriptet, eller om vi skal formode at det finder folk nok selv ud af.
Gravatar #60 - Mnc
20. sep. 2011 10:19
http://my.opera.com/operafan2006/blog/2007/02/13/h...
Fra feb. 2007, men step 3 passer stadig fint.

Har aldrig brugt det, og var rimelig nemt at finde ud af.

Let people figure it out?
Gravatar #61 - csstener(^,^)
20. sep. 2011 10:20
prøvede at lave en udvidelse til chrome med dit script...men selv om det er gemt i UTF-8 så siger chrome stadig at den ikke kan loade udvidelsen da det ikke er i UTF-8 format....wuut?
Gravatar #62 - m910q
20. sep. 2011 10:25
Egentlig laver jeg det mest til mig selv, da jeg ikke regner med at der er mange andre der bruger Opera herinde. Men jeg kan jo lige så godt dele den, når jeg laver den.

Det er jo ikke fordi det er svært.
Gravatar #63 - Daniel-Dane
20. sep. 2011 11:53
I bør ikke tage koden fra min side, da det er ASCII/ANSI.
Gravatar #64 - csstener(^,^)
20. sep. 2011 13:10
Daniel-Dane (63) skrev:
I bør ikke tage koden fra min side, da det er ASCII/ANSI.
ved men konverterede den til UTF-8 ....any way fik det til at virke :-)
Gravatar #65 - Daniel-Dane
20. sep. 2011 14:10
Nå, det er da altid noget. Så, Vindkappe, nu kan du jo passende deltage ved at tage ét af de andre punkter.
Gravatar #66 - Windcape
20. sep. 2011 14:15
Daniel-Dane (65) skrev:
Nå, det er da altid noget. Så, Vindkappe, nu kan du jo passende deltage ved at tage ét af de andre punkter.
Jeg har ikke fået det til at virke her endnu. Er lige vågnet, så skal have checket nattens ændringer igennem.
Gravatar #67 - Daniel-Dane
20. sep. 2011 14:39
Gravatar #68 - Daniel-Dane
21. sep. 2011 19:03
Nå, Windcape vågnede vist aldrig rigtig.

Anywhores, http://pastebin.com/0utDNMxs (ny version) er næsten færdig. Den har fået en loading.gif og en hash, så man kan linke til den rigtige side, selvom man bruger fAJAX™ (fakeAJAX). Sidstnævnte finder jeg dog selv irriterende. ):

Den virker fint med små, korte, hurtige tråde (fx denne), men den fejler ved større, længere samt langsomme tråde ("jeg er ham"): Når man laver det første fAJAX™-hop, når den øjensynligt kun til UpdatePosts() (som den gennemfører), men resten bliver ikke kørt. Hmm.
Gravatar #69 - m910q
21. sep. 2011 19:17
Der burde måske bruges $('.pagination a').live('click', function(){});

Så fungerer linksne også ved dem der bliver loaded med AJAX.

Du kører godt nok metoden igen, men ved mig fejler den og skifter hele siden til tider.
Gravatar #70 - Daniel-Dane
21. sep. 2011 19:35
Jeg har ikke testet i Chrome, og jeg kører den netop igen for at sætte handles på igen. Nu har jeg dog endelig lært, hvad live er til for.
Gravatar #71 - Daniel-Dane
21. sep. 2011 19:59
Ja, live fungerer fint, men det ændrer stadig ikke ved, at den fejler umiddelbart efter UpdatePost(), så _pageId ikke opdateres, hvilket er et problem. Det kan være, at det hjælper at bytte om på dem. :P

Edit:
Nope. ):

Edit:
Eller jo, wat, nogle gange virker den.

Edit:
Jeg har vist glemt en parseInt().

Edit:
Virker stadig ikke (altid).
Gravatar #72 - Kolklik
21. sep. 2011 20:29
Det er sku ikke helt dårligt det her :) (Y)

iøvrigt, er der et mere opdateret sted end pastbin? der var noget snak om git-repo, men der kom vidst aldrig nogle details på dette?
Gravatar #73 - Daniel-Dane
21. sep. 2011 20:36
Jeg har lavet et, men jeg må ikke uploade til den! ):
Gravatar #74 - m910q
21. sep. 2011 20:46
Her er en lidt mere simpel metode til at checke om man er på sidste side, i stedet for noget regex:

if ($('a[title="Næste side"]').length == 0)
PauseAutoUpdate()
else
StartAutoUpdate();

Det er desuden regex delen der fejler nogen gange...
Gravatar #75 - Daniel-Dane
21. sep. 2011 20:50
xD

Ja, jeg har glemt et +. Nå, men _pageId skal gemmes, da newz.dk selv checker den også (i en af AutoUpdate()'ene).

Edit:
Ja, det var det. Dumme mig. Copy-paste hele koden ind i Firebug eller "Udviklerværktøjer" (Chrome) og kør den.

Pastebin > git
Gravatar #76 - Kolklik
22. sep. 2011 05:54
i jQuery er attribute selectors de alle langsomste, men mon ikke det går indtil videre :P

Men noget optimering ville nok være på sin plads en gang :)

kan henvise til dette slideshow som er kanont :)

http://addyosmani.com/jqprovenperformance/

hvis man kører scriptet og går ind i jeg er ham, så er den ikke alt for god til at skifte side. for det første går det pænt langsomt, for det andet så kommer din loader ikke frem :P kun nogle enkelte gange
Gravatar #77 - Daniel-Dane
22. sep. 2011 06:24
Jeg har forklaret årsagen i koden.
Gravatar #78 - m910q
22. sep. 2011 06:36
Det er siden der er langsom, ikke scriptet. Det kan vi nok desværre ikke gøre noget ved, medmindre vi begynder at pre-cache næste side :)

Er godt klar over selectoren, men hvis du kigger på grafen er det det samme som at kører en class selector(som der bliver brugt i scriptet). Det er mere eller mindre ligegyldigt når det er på en click event... Og så har DD allerede skrevet den ikke er nødvendig.
Gravatar #79 - myplacedk
22. sep. 2011 07:26
Kolklik (72) skrev:
Det er sku ikke helt dårligt det her :) (Y)

Hvad betyder det efter smileyen? Jeg synes det ligner damelår, men det er selvfølgelig heller ikke en dårlig ting.

EDIT: Det ser noget anderledes ud i kursiv, men det ligner nu stadig damelår. (Y) (Y) (y)
Gravatar #80 - Alrekr
22. sep. 2011 07:28
myplacedk (79) skrev:
Jeg synes det ligner damelår

Kavalergang?
Gravatar #81 - m910q
22. sep. 2011 07:32
I Live Messenger er det et "thumbs up"-billede :P
Gravatar #82 - Kolklik
22. sep. 2011 07:47
ja det er thumbs up som i "Good work" :P
Gravatar #83 - LinguaIgnota
22. sep. 2011 08:47
Jeg synes, det ligner sådan en.
Gravatar #84 - Daniel-Dane
22. sep. 2011 11:07
Vi laver også precache (smider i bunden af siden i forlængelde af resten), når folk nærmer sig bunden. Problemet er bare, at newz.dk markerer siden som læst. Derfor bør folk huske at bruge "Gem position" eller bare læse det hele.
Gravatar #85 - m910q
22. sep. 2011 11:48
Ellers må det laves som en option, så er det op til folk selv.
Gravatar #86 - Daniel-Dane
22. sep. 2011 12:00
Ja, ja. Det har jeg allerede skrevet (#1), og jeg arbejder på den, men jeg ved ikke, hvad vi skal bruge (cookies vs html5 storage vs jQuery-plugin, som virker).
Gravatar #87 - Qw_freak
22. sep. 2011 12:02
Daniel-Dane (84) skrev:
erfor bør folk huske at bruge "Gem position" eller bare læse det hele.

Kan du ikke lave et stykke script der automatisk sørger for at gemme position på det sidste indlæg i tråden på den side man befinder sig på..

Dette ville jo også rette problemet med at hvis man er 5 sider bagud og går væk fr tråden inden man er nået sidste side, så tror newz at man har læst alt indtil sidste indlæg i tråden....
Gravatar #88 - Windcape
22. sep. 2011 13:03
Daniel-Dane (68) skrev:
Nå, Windcape vågnede vist aldrig rigtig.
Jamen, det er svært at finde tid hvor jeg både er vågen og ædru!

Damn Kalimotxo!
Gravatar #89 - Mnc
22. sep. 2011 13:07
Windcape (88) skrev:

Damn Kalimotxo!

http://en.wikipedia.org/wiki/Kalimotxo skrev:
Calimocho (from the Basque Kalimotxo) is a drink consisting of approximately 50% red wine and 50% cola-based soft drink.
Føj for helvede.
Gravatar #90 - Windcape
22. sep. 2011 13:11
Mnc (89) skrev:
Føj for helvede.
Det var heller ikke frivilligt!

Pigerne (Fra Baskerlandet) tvang mig!
Gravatar #91 - fidomuh
22. sep. 2011 13:29

Lies.

Det er standard Microsoft Zealot drik.
Det er aarsagen til at jeg ikke blev velkommen i klubben og maatte soege over til de rent roedvinsdrikkende graesgange hos Linux :(

... Derudover. Teh fuck. Kalimotxo?! Hvem har fundet paa det navn?!
Gravatar #92 - Daniel-Dane
22. sep. 2011 14:20
qw_freak (87) skrev:
Kan du ikke lave et stykke script der automatisk sørger for at gemme position på det sidste indlæg i tråden på den side man befinder sig på..

Dette ville jo også rette problemet med at hvis man er 5 sider bagud og går væk fr tråden inden man er nået sidste side, så tror newz at man har læst alt indtil sidste indlæg i tråden....

Jeg KAN godt. Jeg GIDER ikke. Du gør det til gengæld. Hvordan skal man gemme sidste position? Du kan bruge window.unload, men jeg vil ikke satste på den.

Mnc (89) skrev:
Windcape (88) skrev:

Damn Kalimotxo!

Føj for helvede.

Jeg synes nu ellers, at det smager okay.
Gravatar #93 - Daniel-Dane
22. sep. 2011 15:47
Hahahaha! Jeg er ved at nærlæse og dokumentere (samt af-minifisere) js-filerne, og jeg er stødt på noget meget interessant:
http://newz.dk/z4/action.php?class=Z4_Forum_Item&a...

AJAX-indhentning af side, whaddya know.

Alt, hvad jeg har lavet, er allerede lavet af hmn. Hans lort failer bare.
Gravatar #94 - Daniel-Dane
22. sep. 2011 16:11
Jeg testede den lige med "Jeg er ham", og den er lige så længe om at svare, så hastighedsforskellen er minimal.
Gravatar #95 - Daniel-Dane
23. sep. 2011 12:43
Jeg har fundet indtil flere fejl i js-koden, som nemmere rettes ved at indsende rettelserne direkte til hmn, når vi får skrevet det, som vi vil have det.

Jeg foreslår, at vi laver vores egen udgave af hans kode, som vi kører med, indtil det fungerer. Derefter indsendes den nye version af js-dokumentet.
Gravatar #96 - Chewy
23. sep. 2011 14:58
Kan i sige til når i når til et punkt som man vil kunne definere som sen beta?
Gravatar #97 - Daniel-Dane
23. sep. 2011 15:24
Nej.
Gravatar #98 - m910q
23. sep. 2011 15:38
Hvaa, kommer der noget versionsstyring?
Gravatar #99 - Daniel-Dane
23. sep. 2011 15:40
Jeg knokler (ikke) med git. Jeg skal åbenbart generererererere nogle nye SSH-nøgler.

HUUUUUUUUUUUUUUUURRRRRRR

Permission denied (publickey)
Gravatar #100 - Daniel-Dane
23. sep. 2011 16:21
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login