mboost-dp1
newz.dk Enhancement Suite
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
<Interessant intro> ... </Interessant intro>
Jeg har i tankerne, at følgende skal inkluderes:
[list]
[li]Mulighed for at citere indlæg i lukkede tråde (kan gøres nu ved brug newz.dk API eller nemmere ved brug af UrlToQuoteWiki)[/li]
[li]Sortere indlæg efter rating a la Stack Overflow (det bliver sjovt)[/li]
[li]# efterfulgt af tal skal vise indlægget ved hover[/li]
[li]FIX: Når newz.dk skifter til siden, hvorpå det ønskede indlæg befinder sig, forsvinder id'et fra hashet efter hoppet[/li]
[li]FIX: Når der trykkes på kildelinket i quote, skal den hoppe på den rette side (evt. med en bekræftelse/advarsel, hvis indholdet af tekstboksen ikke kan gemmes)[/li]
[li]FIX: Indholdet i tekstboksen skal bevares (fx ved sideskift, som burde være AJAX, men det kan vi ikke gøre noget ved, da den del af API'et ikke er offentliggjort)[/li]
[/list]
Andre gode idéer:
[list]
[li]Erstatte dropdown til rating-afgivning med links[/li]
[li]Lave temaer med fx HD-avatars (til dette kan stylesheet i Indstillinger benyttes)[/li]
[li]Link til automatisk rapportering af armory-links[/li]
[/list]
Skrives i js (jQuery) som et userscript, hvor det selvfølgelig bliver muligt at slå de enkelte forbedringer/tweaks fra. Hvor mange er med på den?
Edit:
Nu glemte jeg helt det vigtigste punkt, som fik mig til at skrive dette indlæg:
* Næste side hentes, når man nærmer sig bunden.
Jeg har i tankerne, at følgende skal inkluderes:
[list]
[li]Mulighed for at citere indlæg i lukkede tråde (kan gøres nu ved brug newz.dk API eller nemmere ved brug af UrlToQuoteWiki)[/li]
[li]Sortere indlæg efter rating a la Stack Overflow (det bliver sjovt)[/li]
[li]# efterfulgt af tal skal vise indlægget ved hover[/li]
[li]FIX: Når newz.dk skifter til siden, hvorpå det ønskede indlæg befinder sig, forsvinder id'et fra hashet efter hoppet[/li]
[li]FIX: Når der trykkes på kildelinket i quote, skal den hoppe på den rette side (evt. med en bekræftelse/advarsel, hvis indholdet af tekstboksen ikke kan gemmes)[/li]
[li]FIX: Indholdet i tekstboksen skal bevares (fx ved sideskift, som burde være AJAX, men det kan vi ikke gøre noget ved, da den del af API'et ikke er offentliggjort)[/li]
[/list]
Andre gode idéer:
[list]
[li]Erstatte dropdown til rating-afgivning med links[/li]
[li]Lave temaer med fx HD-avatars (til dette kan stylesheet i Indstillinger benyttes)[/li]
[li]Link til automatisk rapportering af armory-links[/li]
[/list]
Skrives i js (jQuery) som et userscript, hvor det selvfølgelig bliver muligt at slå de enkelte forbedringer/tweaks fra. Hvor mange er med på den?
Edit:
Nu glemte jeg helt det vigtigste punkt, som fik mig til at skrive dette indlæg:
* Næste side hentes, når man nærmer sig bunden.
Kan vi ikke bare smide det igennem MS' html api og lave et open sauce projekt, selv?
Perversive screenscraping overhaul!
Perversive screenscraping overhaul!
Hvordan havde du tænkt dig at det her skulle forløbe?
Er der et svn repo, vi kan tilgå?
Hvordan skal vi få denne enhancement suite ud til folket?
Lidt mere information er kærkommen..
Men jeg er helt sikkert på!! :D
At lavve lidt JS i fritiden er jo hygge..
EDIT: Jeg skal lære at læse..
Userscript som i brug til et browser-plugin ala Greasemonkey..
Er der et svn repo, vi kan tilgå?
Hvordan skal vi få denne enhancement suite ud til folket?
Lidt mere information er kærkommen..
Men jeg er helt sikkert på!! :D
At lavve lidt JS i fritiden er jo hygge..
EDIT: Jeg skal lære at læse..
Userscript som i brug til et browser-plugin ala Greasemonkey..
tazimn (5) skrev:Userscript som i brug til et browser-plugin ala Greasemonkey..
Ifl. userscripts er det kun Firefox, som skal bruge et plugin.
#Windcape
Tak, det sørger du lige for.
Daniel-Dane (1) skrev:[...] sideskift, som burde være AJAX, men det kan vi ikke gøre noget ved, da den del af API'et ikke er offentliggjort
jQuery ftw:
$('#postcontainer').load('http://newz.dk/forum/tagwall/made-me-go-lol-113414/page2 #postcontainer');
Ovenstående laver dog en #postcontainer i #postcontainer'eren, men det ser ikke ud til at påvirke noget (fx js).
Daniel-Dane (9) skrev:Ovenstående laver dog en #postcontainer i #postcontainer'eren,men det ser ikke ud til at påvirke noget (fx js).
Nå, jeg skal lige fikse den.
tazimn (10) skrev:Ja, jeg har lige tjekket det også.. Hvis det der er userscripts.org du har tiltænkt?
Ja.
Nå, så skulle sideskift være der: http://pastebin.com/tcTBTpQu
Desværre går events tabt, så vi skal lige finde dem igen, så folk kan bruge "Yderligere information".
Desværre går events tabt, så vi skal lige finde dem igen, så folk kan bruge "Yderligere information".
Ah, et kald til UpdatePosts() løser det problem. Also, new.dk er rodet.
Also, UpdatePosts med stort U, srsly?
Also, UpdatePosts med stort U, srsly?
Ja, det gør jeg, med link til git. Speaking of git, så er der ikke sket noget der, så her er min seneste revision. Den mangler en loading bar, da store tråde ("jeg er ham", fx) jo er længe om at opdatere. Jeg har inkluderet et fix, som har været diskuteret før.
http://pastebin.com/4ZVDcwvs
Edit:
window.location ændres ikke, ej heller noget hash, så jeg tænkte på at smide et indlægs-id, så hopper newz.dk selv til den rette side (dog ikke rette indlæg pga bug, som vi nok fixer en dag).
http://pastebin.com/4ZVDcwvs
Edit:
window.location ændres ikke, ej heller noget hash, så jeg tænkte på at smide et indlægs-id, så hopper newz.dk selv til den rette side (dog ikke rette indlæg pga bug, som vi nok fixer en dag).
http://userscripts.org/scripts/review/2296
http://userscripts.org/scripts/review/20145
Osv.
Sådan klarer vi deploy til GreaseMonkey.
Vi kører forresten stable og nightly, hvis sidstnævnte ønskes.
http://userscripts.org/scripts/review/20145
Osv.
Sådan klarer vi deploy til GreaseMonkey.
Vi kører forresten stable og nightly, hvis sidstnævnte ønskes.
Guide:
- Et eller andet gratis git-repo.
- Smider stable på kynz, når jeg siger: "GO!"
- Folk henter/opdaterer derfra
Questions?
- Et eller andet gratis git-repo.
- Smider stable på kynz, når jeg siger: "GO!"
- Folk henter/opdaterer derfra
Questions?
FUCK...
jeg synes det er spændende det her, men jeg er slet ikke klædt på til at kunne være med...
Dvs, skal jeg være med til det her halløj, er der nødt til at være nogen (links til) udførlige userguides for begyndere, samt en list over de værktøjer man skal brug....
jeg synes det er spændende det her, men jeg er slet ikke klædt på til at kunne være med...
Dvs, skal jeg være med til det her halløj, er der nødt til at være nogen (links til) udførlige userguides for begyndere, samt en list over de værktøjer man skal brug....
Windcape (23) skrev:Og siden det er JS, kan folk vel hente direkte fra github.
Ja, men den skal alligevel på kynz.
Du skal bare trykke på et link (evt. hente GreaseMonkey først, hvis du bruger Firefox). Done. Hvis du har tænkt dig at hjælpe med koden, bør du lære javascript først.
Smukt. Det læser vi på, når indstillingsmenuen skal skrives.
Edit:
Nå, det var ikke det, jeg tænkte på. Det er også lige meget. Cookies/HTML 5 container it is.
Edit2:
Med GreaseMonkey-kode mente jeg selvfølgelig deres API.
Smukt. Det læser vi på, når indstillingsmenuen skal skrives.
Edit:
Nå, det var ikke det, jeg tænkte på. Det er også lige meget. Cookies/HTML 5 container it is.
Edit2:
Med GreaseMonkey-kode mente jeg selvfølgelig deres API.
Jeg indså det godt, hvilket er årsagen til, at jeg slettede det igen.
Der er ikke nogen aktiv kode endnu.
Korrekt link.
Jeg indså det godt, hvilket er årsagen til, at jeg slettede det igen.
Der er ikke nogen aktiv kode endnu.
Korrekt link.
Ja, men det ser ud til, at de nye jQuery stadig ikke virker med GM. 1.3.2 virker vist. Jeg prøver lige.
Edit:
Nej, den fejler også! ):
Edit:
Nå, sådan noget plejede bare at spille.
Edit:
Nej, den fejler også! ):
Edit:
Nå, sådan noget plejede bare at spille.
Nej, da jQuery stadig ikke vil fungere med GM!
Chrome:
- Gå ind her
- Åbn "Udviklerværktøj"
- Vælg fanen "Console"
- Paste og Enter
Du kan nu skifte side super hurtigt. Yay me. Jeg mangler dog stadig de i #15 nævnte punkter.
Chrome:
- Gå ind her
- Åbn "Udviklerværktøj"
- Vælg fanen "Console"
- Paste og Enter
Du kan nu skifte side super hurtigt. Yay me. Jeg mangler dog stadig de i #15 nævnte punkter.
Jeg fik jQuery til at fungere (Kun testet i Firefox og Opera)
http://dl.dropbox.com/u/1098960/nes.user.js
http://dl.dropbox.com/u/1098960/nes.user.js
Ja, den stump kode virker, men denne vil aldrig:
content = '<div style="font-size: 12pt"><input type="checkbox" id="kage" name="kage"><label for="kage"> test</label></div>';
$(content).insertAfter('#nmTopBar');
Når det er lidt mere funktionelt, skal der nok komme en guide til hvordan det anvendes. :)
Geez, og jeg troede dette var et ægte nørd-site!
-jk :D
Edit: Lidt hjælp her:
Geez, og jeg troede dette var et ægte nørd-site!
-jk :D
Edit: Lidt hjælp her:
Daniel-Dane (44) skrev:
Chrome:
- Gå ind her
- Åbn "Udviklerværktøj" (Tryk Ctrl+Shift+I)
- Vælg fanen "Console"
- Paste og Enter
- Prøv så at skifte til side 2
Nu vil jeg ikke skuffe dig..men bliver lidt nød til det.Daniel-Dane (44) skrev:Nej, da jQuery stadig ikke vil fungere med GM!
Chrome:
- Gå ind her
- Åbn "Udviklerværktøj"
- Vælg fanen "Console"
- Paste og Enter
I chrome version 14.0.835.163 siger konsollen bare "Undefined" når man paster din kode ind og trykker på enter.
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.