mboost-dp1
S: Xbox
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Er Ronsons Mor da optaget?
Hvis du går ind på http://www.hvemharbooketronsonsmor.dk kan du se at jeg har hende den dag.
Daniel-Dane (150) skrev:'nogen' betyder 'flere end nul', medens 'nogle' bare er 'et par stykker'.
Jeg har aldrig sagt andet.
#Mnc
Vi har tidligere haft en længere diskussion. Så lang, at det næsten er blevet et meme (det er i hvert fald blevet kliché at quote enkeltstående ord i en post.)
Daniel-Dane (150) skrev:'nogen' betyder 'flere end nul', medens 'nogle' bare er 'et par stykker'. Systran piver bare, fordi han ikke selv kan finde ud af det. :P
DD er ikke med på moden.http://ordnet.dk/ddo/ordbog?aselect=medens&query=medbetydning skrev:medens er gammeldags
Daniel-Dane (161) skrev:Jeg elsker ordet. Ordet i sin nye form "mens" kan letteres forvirres med "men".
Yeah, not really.
Daniel-Dane (161) skrev:Jeg elsker ordet. Ordet i sin nye form "mens" kan letteres forvirres med "menstruation".
Fix'd
Det er mere sandt end det der oprindeligt stod, især fordi det kaldes "Mens" og "Menses"
Mnc (151) skrev:Hvis Systran ikke vil forklare sig, så gider jeg da ikke grave efter nogle forklaringer??
Systran (158) skrev:#Mnc
Vi har tidligere haft en længere diskussion. Så lang, at det næsten er blevet et meme (det er i hvert fald blevet kliché at quote enkeltstående ord i en post.)
Take the bait, damn you!
sproget.dk skrev:Huskeregel – nogen forekommer især i bestemte sætningstyper:
* nægtende sætninger, fx hun kunne ikke finde nogen oplysninger om firmaet
* spørgende sætninger, fx har I nogen idéer til hvordan vi bedst løser problemerne?
* Betingende sætninger ('hvis-sætninger'), fx hvis du har nogen forslag, må du må meget gerne sige til.
Der er bare nogle ting man ikke skal diskutere.
Igen sønderjysk sejre.. her hedder det "Naun" uanset om det er nogle, nogen.. eller navn.
Igen sønderjysk sejre.. her hedder det "Naun" uanset om det er nogle, nogen.. eller navn.
Jeg hentydede til, at folk kunne få den opfattelse, at ordene er nært beslægtede.LinguaIgnota (162) skrev:Yeah, not really.
I daglig tale udtales "nogle" og "nogen" også "noen".SlettetBruger (165) skrev:Igen [sejrer sønderjysk] .. her hedder det "Naun" uanset om det er nogle, nogen.. eller navn.
Daniel-Dane (170) skrev:I daglig tale udtales "nogle" og "nogen" også "noen".
Men ikke "Navn"
Dansk: 2
Sønderjysk: 3
Next: hvormange funktioner bogstavet Æ har.
Sønderjysk har ét ord, som betyder alt: durr.
En typisk samtale mellem to sønderjyder:
Sønderjyde A: durr durr durr durr durr durr durr durr durr durr
Sønderjyde B: durr durr durr durr durr durr durr durr durr durr
De har forsøgt med ord som derp, men så vil hvert ord pludselig have en enestående betydning, hvilket er stik imod sønderjydernes principper.
En typisk samtale mellem to sønderjyder:
Sønderjyde A: durr durr durr durr durr durr durr durr durr durr
Sønderjyde B: durr durr durr durr durr durr durr durr durr durr
De har forsøgt med ord som derp, men så vil hvert ord pludselig have en enestående betydning, hvilket er stik imod sønderjydernes principper.
Du failer... For det vidner blot om effektiv kommunikation at vi kan udtrykke os med kun ét ord. ;)
Edit:
FALLACIES!
Edit:
FALLACIES!
Which leads me back to: hurr herp derp durrhttp://en.wikipedia.org/wiki/Newspeak skrev:Syme also stated that the eventual goal of re-editing the Newspeak dictionary was for the language to compress to a single word which would express every necessary thought or emotion.
fe950 (175) skrev:Pøj pøj Bachy. Håbr ikke at dr er hold i hans påstande om net-chikane og den slags, da det gør det hele mere kompliceeret.
Du har været meget tålmodig og etisk korrekt i denne sag. Respekt herfra.
Hehe .. Tålmodig synes jeg godt nok også selv jeg har været, om jeg har handlet 100% etisk korrekt kan man altid diskuterre, spørger du Carsten, er jeg temlig overbevist om at han stadig mener jeg har været et dumt svin, især fordi jeg har delt min oplevelse af handlen med jer.
Men jeg ved da med mig selv, at jeg har ikke svinet ham til, har ikke truet ham, stod det til mig, så ville sagen forlængst have været lagt bag os.
Istedet kører vi nu på 3. uge, i mine øjne ca 2 uger for meget, men det er måske lige så meget pga af at jeg har givet Carsten lang snor.
Jeg var nede på stationen idag, og fremlagde sagen sådan som den ser ud fra min side. Desværre var personen der normalt håndterer sager som denne, med "svindel" via internettet, på ferie, men han er tilbage mandag. Betjenten som jeg snakkede med, kunne sagtens forstå min frustration, og spurgte flere gange om jeg på noget tidspunkt havde sendt mails med trusler til Carsten, eller opfordret andre til det. Jeg forklarede ham at jeg er 100% sikker i min sag, jeg har aldrig sendt trusler, og ej heller opfordret nogen til at true eller chikanere Carsten.
Nå, men foreløblig sker der ikke mere i sagen, eller dvs, Carsten har faktisk reelt frem til Mandag middag til at sørge for at mine penge lander på kontoen, ellers ender det med en officelt anmeldelse for bedrageri.
Jeg ved sgu ikke, egentlig havde jeg lyst til at be Carsten rende og hoppe, og blot afskrive de 1400 kroner, på den anden side synes jeg ikke det kan være rigtig at han skal slippe godt fra det, så jeg vælger sgu nok strisserne, selvom jeg egentlig helst havde undgået det :)
#176 Kan godt forstå du ikke gider alt bøvlet, men folk som ham skal sgu stoppes.... du kan regne med os newz'ers fremragende følesmæssige support!!!!( Ihvertfald lingual's selvom den er afsporet) Har set han har et par andre salgtråde herinde, gad vide hvordan det gik med dem?!
Imo Bachy, skriv en mail til Carsten.
Informér knægten om at du har været på stationen idag, og at du stadig har i sinde at politianmelde ham mandag, hvis ikke kronerne står på kontoen inden da.
Ja gu' har du været tålmodig, men en sidste "Nu er det nok. Strisserne sagde sådan her, og jeg melder dig mandag hvis pengene ikke er der." kunne man godt bruge et par minutter på.
Håber han har celler nok til bare at få afleveret pengene.
Få det for helvede ud af verden, Carsten.
Informér knægten om at du har været på stationen idag, og at du stadig har i sinde at politianmelde ham mandag, hvis ikke kronerne står på kontoen inden da.
Ja gu' har du været tålmodig, men en sidste "Nu er det nok. Strisserne sagde sådan her, og jeg melder dig mandag hvis pengene ikke er der." kunne man godt bruge et par minutter på.
Håber han har celler nok til bare at få afleveret pengene.
Få det for helvede ud af verden, Carsten.
Bachy (183) skrev:Hehe .. jeg har været lidt tøvende med at gå til politiet, fordi jeg håbede på at idioten var kommet til besindelse og var blevet ærlig. Det er/var desværre ikke tilfældet, så nu bliver jeg sgu nødt til at inddrage politiet, trist, men sådan er det så åbenbart.
Det virker som om du tøver.. Du har allerede været mere end fair.. Du skulle have været gået til Politiet allerede i Mandags. Se at få det gjort. Han fortjener en politianmeldelse for tyveri/bedrageri..
http://www.knowyournewz.dk/images/3/37/Newz-lan.jp...SlettetBruger (184) skrev:Må vi snart gøre hans liv træls?
kan der komme navne et billedet :D ? så man kan se hvem man skal undgå i byen :-) :-P
tror jeg kan genkende 2 af dem, har jo ikke set folk irl.
tror jeg kan genkende 2 af dem, har jo ikke set folk irl.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.