mboost-dp1
S: Xbox
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
fjols (201) skrev:Må vi så få en update, eller valgte du at lade det ligge?
Geg må med skam tilstå, at foreløblig har jeg ikke haft overskud til at gå videre med sagen, men jeg agter sku ikke at lade ham slippe. Egentlig orker jeg ikke at skulle igennem møllem med politiet, faktisk er jeg meget mere fristet til at tage til Odense og klappe ham en, det eneste som sådan set holder mig tilbage er at jeg er opdraget til ikke at rende rundt og tæske folk ;)
Men det skal såmænd ikke forhindre mig i at forsøge at finde en der vil klappe ham et par for mig ;)
Bachy (204) skrev:Er Ronson stor og grim, samt 2m over skulderen, med hår mellem tænderne?
Iså fald vil jeg gerne hyre ham som gældsindriver :)
2 meter under skuldrene...næsten.
XorpiZ (206) skrev:Du kan vel anmelde ham via politiets hjemmeside - så slipper du for at tage derned.
At gøre ingenting vil være trist.. så vinder idioten jo
Hmmm . jeg kiggede ellers deres Hp igennem, synes ikke lige jeg ku finde nogen måde at anmelde det på, og jeg har ikke rigtig haft overskud til at skulle forklare sagen for politiet, men jeg vil som nævnt tidligere jo hellere ikke blot lade ham slippe godt afsted med det her stunt.
Bachy (207) skrev:Hmmm . jeg kiggede ellers deres Hp igennem, synes ikke lige jeg ku finde nogen måde at anmelde det på, og jeg har ikke rigtig haft overskud til at skulle forklare sagen for politiet, men jeg vil som nævnt tidligere jo hellere ikke blot lade ham slippe godt afsted med det her stunt.
Here you go http://www.politi.dk/da/servicemenu/selvbetjening/
Bachy, please få lavet den anmeldelse. For det første skal du have dine penge igen, for det andet skal vi have stoppet den punk der snyder andre mennesker. Når du foretager en anmeldelse kommer det til at stå i hans navn, hvilket kan hjælpe andre der handler med ham.
Jeg lavede engang en privat handel over internettet med en dude som prøvede at snyde mig. Jeg gik til politiet, og de slog ham op, og så at han havde et synderegister der var alen langt, og det fik politimanden til prompte at ringe ham op. Han fik en snak med ham og få timer senere havde jeg mine penge igen.
Jeg lavede engang en privat handel over internettet med en dude som prøvede at snyde mig. Jeg gik til politiet, og de slog ham op, og så at han havde et synderegister der var alen langt, og det fik politimanden til prompte at ringe ham op. Han fik en snak med ham og få timer senere havde jeg mine penge igen.
Bachy's og jer andres opfordring til vold er ikke så smart i denne tråd hvis den skal bruges som en henvisning for anklagerne....
Bachy (202) skrev:faktisk er jeg meget mere fristet til at tage til Odense og klappe ham en, det eneste som sådan set holder mig tilbage er at jeg er opdraget til ikke at rende rundt og tæske folk ;)
Men det skal såmænd ikke forhindre mig i at forsøge at finde en der vil klappe ham et par for mig ;)
gentox (213) skrev:Er sikker på at disse gutter kan overtales, mod betaling, til at inddrive pengene.
Men det bliver muligvis dyrere end de penge han skylder.
Jeg kan da godt se at det er svært at tage en beslutning.
Hvis en person stjæler 2 kr. fra mig, vil jeg helt sikkert tænke: fuck det. Min tid er for kostbar til politianmeldelser.
Hvis samme person stjæler 50000 kr., så vil jeg anmelde det til politiet.
Bachy's nederste smertegræse ligger måske langt over 2 kr. og derfor må han selv bestemme.
Om det er principielt korrekt, ved jeg ikke. Jeg beskæftiger mig ikke med sci-fi.
Hvis en person stjæler 2 kr. fra mig, vil jeg helt sikkert tænke: fuck det. Min tid er for kostbar til politianmeldelser.
Hvis samme person stjæler 50000 kr., så vil jeg anmelde det til politiet.
Bachy's nederste smertegræse ligger måske langt over 2 kr. og derfor må han selv bestemme.
Om det er principielt korrekt, ved jeg ikke. Jeg beskæftiger mig ikke med sci-fi.
Hvordan er det svært? Hvis det kan være med til at stoppe en scammer og undgå samme situation for X andre, så er det imho en god gerning der godt må tage 20-30 min af ens tid. Plus man får måske sine penge igen.... win-win?!
Hvordan er det svært? Hvis det kan være med til at stoppe en scammer og undgå samme situation for X andre, så er det imho en god gerning der godt må tage 20-30 min af ens tid. Plus man får måske sine penge igen.... win-win?!
Det tager mere end 20-30 minutter. Der skal måske køres end straffesag og måske skal du vidne i sagen. Så kommer der måske en ankesag. Så er der gået min. 1-2 år. Jeg regner ikke med at den dømte afregner under retsmødet. Det sker efterfølgende. Så hvis du er heldig har du måske en afslutning på sagen i 2013.
Og om det er en god gerning?!. Tja Det er muligt. Men nogen gange er det en god gerning over for sig selv at glemme en ubehagelig oplevelse.
Lad mig forklare nærmere. Du har en kæreste. Din bedste ven fucker dig ved at bolle din kæreste mens du er på arbejde. Du føler dig snydt. Du går fra hende. Og vennen er fortid. og det er det.
I bachy's situation, så er det ikke en ven men en fremmed person der fucker. Det er det eneste forskel. Ja ja det er også ulovligt( og logivning er blot et udtryk for nogle holdninger i samfundet), men på den personlige plan er det sgu det samme.
Og om det er en god gerning?!. Tja Det er muligt. Men nogen gange er det en god gerning over for sig selv at glemme en ubehagelig oplevelse.
Lad mig forklare nærmere. Du har en kæreste. Din bedste ven fucker dig ved at bolle din kæreste mens du er på arbejde. Du føler dig snydt. Du går fra hende. Og vennen er fortid. og det er det.
I bachy's situation, så er det ikke en ven men en fremmed person der fucker. Det er det eneste forskel. Ja ja det er også ulovligt( og logivning er blot et udtryk for nogle holdninger i samfundet), men på den personlige plan er det sgu det samme.
fe950 (228) skrev:Det tager mere end 20-30 minutter. Der skal måske køres end straffesag og måske skal du vidne i sagen. Så kommer der måske en ankesag. Så er der gået min. 1-2 år. Jeg regner ikke med at den dømte afregner under retsmødet. Det sker efterfølgende. Så hvis du er heldig har du måske en afslutning på sagen i 2013.
Lad mig forklare nærmere. Du har en bil. Din bedste bil fucker dig ved at bolle din anden mens du er på arbejde. Du føler dig snydt. Du går fra bilen. Og din bedste bil er fortid. og det er det.
FYP
fe950 (228) skrev:Det tager mere end 20-30 minutter. Der skal måske køres end straffesag og måske skal du vidne i sagen
Wait a minute! Er der for det første ikke en bagatel-grænse for svindel? Dernæst ville jeg mene den slags skulle klares i en civil retssag, men det er jo slet ikke det jeg vil have Bachy til. Han skal blot anmelde det hos politiet, så det kommer til at stå i svindlerens navn. Færdig.
Bachy (202) skrev:Men det skal såmænd ikke forhindre mig i at forsøge at finde en der vil klappe ham et par for mig ;)
Hvis du vil bruge tråden her, som en form for bevis på, at du ikke har opfordret nogen, til at mishandle hans e-mail eller lignende, så er dette måske det forkerte spor at komme ind på. :)
Hvad fanden er der med de fyn-boer?! :S
Jeg købte en telefon over et andet forum af en fætter fra Kerteminde og han forsøgte tydeligvis også at snyde mig.
Det endte med, at jeg smuttede forbi mit lokale politi som da gerne ville tage en snak med ham, men de syntes lige jeg skulle prøve at kontakte ham igen og bede om min telefon eller pengene tilbage. Jeg skrev til ham igen og gav ham en tidsfrist ellers ville jeg smutte til politiet igen og så gav han sig til sidst og jeg fik min telefon.
Jeg endte med at sende den samme besked til ham med min trussel om at gå til politiet til samtlige foraer, facebook, mails og hvad har vi, jeg kunne finde.
Til sidst blev han pissesur over, at jeg mente han forsøgte at snyde mig, men han sendte dog telefonen til sidst.
Jeg tror han blev lidt skræmt over hvor mange informationer jeg lige pludselig havde på ham (idioten havde glemt, at han havde linket til sit eget domæne på et forum og så kunne jeg bare slå ham op på dk-hostmaster og få alle de oplysninger jeg havde brug for ;)).
Så altså Bachy: det hjælper at true dem med bål og brand (på den lovlige måde ;)). Kom i sving! De skide svindlere skal fandme ikke slippe af med at snyde folk, selvom det er over nettet. Desuden står du faktisk endnu bedre stillet end jeg gjorde i min situation. Han har jo direkte skrevet, at han ikke vil betale pengene tilbage fordi han er blevet truet. Det er en sag politiet med kyshånd tager imod idet de nærmest ikke skal røre en finger.
Jeg købte en telefon over et andet forum af en fætter fra Kerteminde og han forsøgte tydeligvis også at snyde mig.
Det endte med, at jeg smuttede forbi mit lokale politi som da gerne ville tage en snak med ham, men de syntes lige jeg skulle prøve at kontakte ham igen og bede om min telefon eller pengene tilbage. Jeg skrev til ham igen og gav ham en tidsfrist ellers ville jeg smutte til politiet igen og så gav han sig til sidst og jeg fik min telefon.
Jeg endte med at sende den samme besked til ham med min trussel om at gå til politiet til samtlige foraer, facebook, mails og hvad har vi, jeg kunne finde.
Til sidst blev han pissesur over, at jeg mente han forsøgte at snyde mig, men han sendte dog telefonen til sidst.
Jeg tror han blev lidt skræmt over hvor mange informationer jeg lige pludselig havde på ham (idioten havde glemt, at han havde linket til sit eget domæne på et forum og så kunne jeg bare slå ham op på dk-hostmaster og få alle de oplysninger jeg havde brug for ;)).
Så altså Bachy: det hjælper at true dem med bål og brand (på den lovlige måde ;)). Kom i sving! De skide svindlere skal fandme ikke slippe af med at snyde folk, selvom det er over nettet. Desuden står du faktisk endnu bedre stillet end jeg gjorde i min situation. Han har jo direkte skrevet, at han ikke vil betale pengene tilbage fordi han er blevet truet. Det er en sag politiet med kyshånd tager imod idet de nærmest ikke skal røre en finger.
Hehe, jeg skal faktisk på stationen imorgen, egentlig var det i forbindelse med en anden handel, hvor jeg åbenbart igen har været lidt for god troende.
Måske jeg blot skulle lave 2 anmeldelser imorgen, en på min nye sag om min mobil, og en om Xboxen/Fyns Data fusker.
Det er utroligt, nu har jeg i 5 - 10 handlet på nettet, og det er sgu først i år jeg oplever at blive snydt.
Måske jeg blot skulle lave 2 anmeldelser imorgen, en på min nye sag om min mobil, og en om Xboxen/Fyns Data fusker.
Det er utroligt, nu har jeg i 5 - 10 handlet på nettet, og det er sgu først i år jeg oplever at blive snydt.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.