mboost-dp1

Hvilken Cola er bedst?

Gå til bund
Gravatar #151 - c0der
10. dec. 2002 16:58
Tysk dåse Coca Cola! Så er den ikke længere. Alle der har stemt noget andet, har udelukkende gjort det fordi de er bange for at forsvinde i mængden!

Og nej. Det er sq ikke en smags-sag. Det ER Coca Cola der smager bedst... Færdig!
Gravatar #152 - Jar
10. dec. 2002 17:37
KAFFE!!!!!!!1111111111111111111
Gravatar #153 - MadMartigan
10. dec. 2002 17:43

Ja Ja <STRONG>Acro </STRONG>Du fattede jo heller ikke det var <STRONG>Pernicious </STRONG>og<STRONG> </STRONG>ikke <STRONG>Hektor </STRONG>der havde lavet den afstemning...

Man skal ikke kaste med knive hvis man selv er bløder...
Gravatar #154 - Acro
10. dec. 2002 17:48
#153:

Jo jeg gjorde, men de er begge administratorer, har begge mulighed for at rette det (vil jeg tro) - og Hektor er den der plejer at rette fejlene!
Gravatar #155 - nightH
10. dec. 2002 17:59
@96 prosac :

"Der er bare 2 nitter ved at drikke Pepsi MAX!
1) Man får ikke alt den dejlige sukker som burde holde en oppe i gear hele aften.
2) Sødemidlet smadrer ens hjerne."

1. aha..hvorfor spiser du ikke bare sukker opløst i vand ? (det er billigere)
2. tjaa..du kunne jo bare gå over til pepsi twist..der er ingen sødemiddel i.
<STRONG>en lille sidenote til alle light drikkerne.. man har fundet ud af at det faktisk feder at drikke light. (gider ikke lede efter fakta nu, men det er noget med at kroppen bliver "forvirret" over at blive "snydt", og at man derfor spiser mere.</STRONG>
Gravatar #156 - MadMartigan
10. dec. 2002 17:59

Hvordan kunne du se det inden du spurgte første gang?
Gravatar #157 - C#
10. dec. 2002 18:11
coca cola light helt klart (hvis det er dåser fra tyskland, alm cola på dåse smager sq for surt/metallisk imho, light gør sjovt nok ikke)
Gravatar #158 - brislingf
10. dec. 2002 19:31
Hey,, der mangles en vigtigt box i afstemningen,,,
"Er på afvænning"
:-D
Gravatar #159 - goAMinD
10. dec. 2002 20:25
come on!! alle har sgu da en form for hang til Jolly Cola. Ikke nok med at den smager bedre end Coca Cola, men den er jo en kult objekt i sig selv. Drik mere Jolly og føl nostalgien brede sig i maven ;)
Gravatar #160 - H.E.R.O.
10. dec. 2002 22:08
light produkter smager af lort og er det rene gift.

sukker er kun dårligt for tænderne men hvis man husker at børste dem sker der ikke noget
Gravatar #161 - DerMann
10. dec. 2002 23:46

Det jo så løgn. Cola (ikke light) indeholder så store mængder sukker, at de kan betragtes som "koncentreret energi". Læskedrikkene lægger hurtigt mange kalorier oveni den øvrigekost. Derved kommer kroppen i energi-overskud og den overskydende energi omdannes og lagres som fedt.

Sødemidlet Aspartam (som findes i light-produkterne) menes at have den bivirkning at den øger appetitten, så man spiser mere.
Gravatar #162 - DerMann
10. dec. 2002 23:48
Så Cola er altså ikke kun dårligt for tænderne, men feder også, hvis man drikker for meget af det.
Gravatar #163 - Hektor
11. dec. 2002 00:15
#162 XenoTek:
Cola indeholder (som stort set alle andre typer fødevarer) energi. Indtager du for meget energi, vil din krop lagre det til senere brug (du tager på).
Gravatar #164 - Lowkey
11. dec. 2002 07:30
Til hele "Jehova's vidner ejer Coca-Cola, Pepsi og sidder iøvrigt på hele våbenindustrien", kan man jo prøve at se hvad Snopes har at sige om sagen her.
(der er iøvrigt meget mere interressant "cokelore" at læse hos snopes)

eller her:

The Coca-Cola Company is far too sizeable a business entity for any one person or group to own, even if that group were Bill Gates and Kerry Packer. Big Red is a publicly traded company (New York Stock Exchange ticker symbol KO), with 15% of the shares held by insiders (former and current executives plus the families of those who built up the company) and 9% by SunTrust Bank. The remaining 76% of the company is owned by various and sundry institutional and individual investors, some of whom may indeed be Mormon. Coca-Cola's largest individual shareholder is Berkshire Hathaway, a company run by Omaha, Nebraska, stock-picking guru Warren Buffett. Berkshire Hathaway holds 200 million shares, or 8% of the company, a stake valued at $11 billion. Atlanta's Emory University has Coca-Cola holdings amounting to $3 billion, making it one of the richest universities in the U.S.A. (Harvard holds that particular claim to fame, with endowment holdings of $13 billion.) To put things in better perspective, a 1% holding of The Coca-Cola Company's stock would be worth $1.375 billion. <A name=wisdom></A>A variant of this rumor states that the Mormons own the Pepsi-Cola Company. That too is untrue. Like Coca-Cola, Pepsi is far too large for any group to own even a noticeable part of, let alone own it outright. Underpinning this legend is the notion that Mormons are forbidden caffeinated beverages, thus how deliciously ironic it would be if the Church of Jesus Christ of Latter-day Saints quietly owned a company it raged against from the pulpit. Though we hate to ruin a good bit of lore with the facts, the truth is that although Mormons have been advised by church leaders to <I>avoid</I> caffeinated beverages, this suggestion has not been passed down as official church <A onmouseover="window.status='The Word of Wisdom';return true" onclick='this.href="#wisdom";window.open("http://www.templehill.com/soda_caffeine.html", "temple", "scrollbars=yes,toolbar=yes,resizable=yes")' onmouseout="window.status='';return true" href="http://www.templehill.com/soda_caffeine.html">doctrine</A> to which all members in good standing <I>must</I> adhere (unlike, say, the admonitions against coffee, tea, tobacco and alcohol, which <I>are</I> church doctrine). Mormons can swill Coca-Cola, eschew it and all other caffeinated beverages, or indulge in the occasional Coke and still be considered churchgoers in good standing.
Gravatar #165 - peet_dk
11. dec. 2002 08:09
hvorfor kan jeg ikke stemme? når jeg trykker stem så sker der ingen ting.
Gravatar #166 - H.E.R.O.
11. dec. 2002 08:17
man skal være myndig for at kunne stemme.
Gravatar #167 - Dextah
11. dec. 2002 08:41
Vi ved jo alle at coca cola smager bedst, det andet billignoget fra netto og såen smager af sæbe. Personligt drikker jeg mest coca-cola, ellers er det pepsi.
Vi ved jo alle sammen godt hvorfor coca-cola blev populært, og nej det var ikke fordi colaen smagte godt, men fordi coca cola var de bedste til at reklamere for deres produkt og de holder stadig stilen.
Gravatar #168 - Sp3rX
11. dec. 2002 08:44
1. coca-cola er godt!
2. coca-cola er sundt!
3. coca-cola er godt til sine omgivelser!
4. coca-cola owner!
5. coca-cola styrer!
6. andre cola'er skrid!

6. gode grunde hvorfor du ska købe coca-cola !!
Gravatar #169 - Sp3rX
11. dec. 2002 08:45
H.E.R.O.
Gravatar #170 - Pernicious
11. dec. 2002 08:46
#154 Acro

Sådan.
Gravatar #171 - MadMartigan
11. dec. 2002 09:18

Det er meget interessant læsning...

Thx
Gravatar #172 - kheu
11. dec. 2002 11:38
til hverdag og fest! er baldur bedst!!!
Gravatar #173 - Acro
11. dec. 2002 12:55
#169:

Det sjoveste er vel næsten at han (sikkert) heller ikke burde stemme.

Aldersdiskrimination = roden til alt ondt.

#170:

Tak :)
Gravatar #174 - DerMann
11. dec. 2002 13:44
#163 Hektor
Cola indeholder MEGET sukker og er derfor mere fedende, end så mange andre produkter.
Gravatar #175 - Hektor
11. dec. 2002 13:57
#174 XenoTek:
Coca-Cola indeholder "kun" ~179 kcal/100 gram, hvilket er mindre end f.eks. mange oste og lign. Svjh, indeholder spaghetti ca. 350 kcal/100 gram.

Du skal kigge mere på energi-indholdet, end på fedt- og sukker-indholdet, hvis du vil tabe dig.
Gravatar #176 - Raenil
11. dec. 2002 14:36
Nogle energityper har lettere ved at "sætte sig" end andre. Cola feder ikke ret meget. Men spiser du en masse cola og en masse fed ost og kød, vil kroppen oplagre fedtet og bruger sukkeret i colaen først - sådan groft sagt. Derfor er 1.5 liter cola og en familiepizza ikke sund aftensmad.

Desforuden er der jo problemet med tænderne.

Ahra, tænker den skarpe så. Så dropper jeg pizzaen og nøjes med cola. Mjae. Først og fremmest er der problemmet med variation i kosten (nej, det er ikke nok at variere med light) - og desuden, så kan cola godt sætte sig - det sætter sig bare ikke så nemt som fed ost.
Alkohol er også ret fedende, så rom og cola er heller ikke sundt...
Gravatar #177 - Hektor
11. dec. 2002 14:40
#176 Raenil:
1&frac12; liter Coca-Cola indeholder 1.500 g x 179 kcal/100 g 2.685 kcal, hvilket er lige i overkanten af, hvad en person af min højde (193 cm) skal have dagligt. You do the math.
Gravatar #178 - DiZaster
11. dec. 2002 15:59
Pepsi twist smager som cola blandet med alkohol, men bare uden alkohol... Øh... Dvs. det smager af lort...
Hvis man sidder og er ved at falde i søvn, så slår (næsten) intet en 1/2 L. iskold Coca(in) Cola der styrtløbes ned i halsen...
Gravatar #179 - Raenil
11. dec. 2002 16:21
#177 Hektor
Jeg tror at vi er enige - det fik jeg bare ikke med. Hvis man stopper flere liter vand i et badebasin på en halv time end der løber ud på samme halve time - så løber det over...
Gravatar #180 - Blue.
11. dec. 2002 16:35
Konklusion på #179

Så når en mavesæk kan indeholde ca. 5 liter.... og man nedsvælger fx. 4x1,5 liter Cola ... så løber man over! :P
Gravatar #181 - Raenil
11. dec. 2002 17:42
Jeg har aldrig prøvet med 4 halvandeliters - men en flaske whiskey kan gøre samme trick...
:-)
Gravatar #182 - Raenil
11. dec. 2002 17:42
Har jeg hørt...
Gravatar #183 - Bobby
11. dec. 2002 18:07
Hvis i tog en blindtest ville i s** ikke kunne smage forskel!!!
Gravatar #184 - [KAFK]Tharqa
11. dec. 2002 18:19
# 134

Sikker på at der ik er det i..??Hvad tror du ellers det er som bobler i maven når du drikker cola..?? :)
Gravatar #185 - Blue.
11. dec. 2002 18:22

Se ... her er der endelig noget, hvor jeg kan bruge min erfaring ;)
... det kan sammenfattes til denne huskeregel :
Jo billigere whisky... jo mere fylder den i maven!
Gravatar #186 - Skarr
11. dec. 2002 18:48
Den fra netto.

(www.sorthumor.tk - se FAQ)
Gravatar #187 - MoDeUs
11. dec. 2002 18:50
JOLT FOREVER.
bare træls man skal bestille det fra udlandet.
hvis der er nogen der kender nogen danske forhandlere må de gerne gøre mig opmærksom på dem
Gravatar #188 - GReaper
11. dec. 2002 21:04
Min favorit er helt klart Pepsi Twist som er den største revolution på cola markedet i lang tid
Derefter kommer Big som også er en rigtig god Cola
Pepsi Max er også god men kan desværre ikke tåle Det kunstige sødestof
til nød kan en Iskold Coca-Cola da glide ned men den er desværre alt for sød

En rigtig god drik er 1 del Coca-Cola og 1 del Fanta serveret iskoldt
Gravatar #189 - Lowkey
11. dec. 2002 21:24
Helt korrekt... ligesom man heller ikke kan smage forskel på forskellige vine, det er bare folk som vil være vigtige der spiller skuespil.
Der er heller ikke nogen smagsmæssig forskel på rødspættefillet og en T-bone steak, det bare er udseendet der snyder.
Gravatar #190 - Menkhaf
11. dec. 2002 21:36
#184> Jeg er rimelig sikker paa at det er kuldioxid der bobler, og ikke saltpetersyre...!
Gravatar #191 - TR|X
11. dec. 2002 22:39
Gu' kan man sq så smage forskel på cola.
Jeg kan f.eks. tydeligt smage forskel på Coca-Cola og Coca-Cola Light. Og så smager Coca-Cola også en smule anderledes end Jolly Cola, men Jolly Cola smager selvfølgelig bedst ;)
Coca-Cola har en alt for "sød-sukker" eftersmag, og jeg ville snildt kunne smage forskel på Coca-Cola og Pepsi, hvor Pepsi igen vinder.
Ville nok også kunne smage forskel på Jolly Cola og Coca-Cola, har drukket ALT for meget Jolly her på det sidste :D
Gravatar #192 - Ykezha
12. dec. 2002 07:13
kan man ikke få haribo colaer på..
nah Coca Cola owner de andre
Gravatar #193 - totter
12. dec. 2002 08:21
Nu gad jeg ikke lige læse det hele. Men har I smagt Vanilie coca-cola! Det er for sygt. Det eneste jeg kunne efter at have drukket en halv liter af det, var at sidde og ryste og se japanske tegnefilm. Sukkerchok x 100! Udover det smagte det jo pudsigt nok heller ikke godt. Men ned skulle den jo :)

Jeg drikker kun 2 liter colaer fra "østen fra solen eller noget" men til 8 danske kroner per styk og det bare smager nogenlunde som coca-cola, som det gør, så det fjong.

Yes Sweden is sweet...
Gravatar #194 - Acro
12. dec. 2002 08:42
Lige til jeres information;

Coca-Cola Citrus er sat i produktion i Danmark.

Så nu kan i snart selv smage om den slår PEPSI Twist.

Men helt ærlig; alt slår PEPSI.
Gravatar #195 - fastwrite
12. dec. 2002 09:18
Der er godt nok mange der drikker cola herinde :o)

Lige et dementi omkring denne sejlivet myte at Jehovas Vidner ejer Coca-Cola.

<STRONG>DET GØR DE IKKE!</STRONG>

Og hvis vi tænker os rigtig godt om, så prøv at se hvor meget Coca-Cola markedsfører sig med julemanden op til jul.

Jehovas Vidner fejrer ikke jul af den enkle årsag at det intet har med Jesu fødsel at gøre, at det er en hedensk solhvervsfest til afguder. Og hvorfor fejre noget, som også for nogle hundrede år siden var forbudt i mange lande af den grund at det ikke havde noget med en kristen højtid at gøre?

Så af den simple logik må vi konstatere at Jehovas Vidner IKKE ejer Coca-Cola.
Gravatar #196 - Acro
12. dec. 2002 09:24
#195:

Netop, de ejer PEPSI.

Det passer også til hvor slemme de allesammen er.
Gravatar #197 - fastwrite
12. dec. 2002 13:38

Nix - de ejer heller ikke Pepsi.. faktisk ejer de ikke nogen forretninger af den slags. Hele organisationen er filantropisk.
Gravatar #198 - [KAFK]Tharqa
12. dec. 2002 14:23
# 190

Nårh okey.. :) men man kan da ellers aldrig være sikker med alt det de putter i drikke & madvare nu om dage... :)
Gravatar #199 - PzymeX
12. dec. 2002 16:13
Hmmm.. jeg troede ikke folk kunne li monopoler her på Newz..
Gravatar #200 - PzymeX
12. dec. 2002 16:28
BTW.. Vanilla coke smager ad helvede til... fy for den... Hvis den ikke er lanceret i Danmark endnu, kan i købe en anden cola og hælde en spskf. vanillie i den, så har i en Vanilla Coke. Føj...

P.S. I Sverige er den lanceret for en måned siden...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login