mboost-dp1

Hvilken browser benytter du primært?

Gå til bund
Gravatar #151 - Yasw
25. maj 2004 16:17
#149 - Fuldstændig enig i dit synspunkt med at offentlige virksomheder burde gennemarbejdes så de virker i alle moderne browsere. Staten SKAL simpelthen bare tage hensyn til mindretallet. Ligesom man gør ved folkeafstemninger, hvor fx handicappede kan få lov til at brevstemme. Det vil jo være helt uhørt hvis man sagde, at det var bare ærgeligt med dem.
Gravatar #152 - lovepade
25. maj 2004 20:53
Jeg fatter ikke hvorfor MIE2 ikke har større udbredelse i DK... Kunne ikke google en eneste dansk side hvor den er nævnt. Det er rigtigt at kernen er IE - men den har tapped vinduer, mouse gestures, google bar, pop-up killer etc.

Jeg elsker opera 7.5 men den kan stadigvæk ikke hjælpe på min netbank.

Firefox har meget for sig, men lander på tredjepladsen. opensource og modulerne virker - men der er stadig massere af sider der ikke kan vises. Vi håber på 1.0 engang kan klare ærterne... indtil da www.mie2.com
Gravatar #153 - Lobais
26. maj 2004 05:46
#152 lovepade
Vil nu nok sige at Firefox understøtter væsentligt mere end IE. Når man laver sider til IE, som ikke er blevet opdateret i flere år, bliver man nødt til at skrive som man gjorde i den tid. Css 3, css 2.1 og stadig meget af css 2 er der slet ikke understøttelse for.w
Gravatar #154 - pointwood
26. maj 2004 08:58
#150: Ikke helt (jeg burde nok have forklaret mig tydeligere), jeg mente lige netop at det ofte er nødvendigt at foretage rettelser/hacks/whatever for at før det fungerer i "alle" browsere. Det jeg personligt mest oplever (nu laver jeg ikke særligt meget webdesign, men alligevel) er at det ikke ser ordentligt ud i IE. Personligt laver jeg et design og tester det i Mozilla. Egentligt er det ikke så overraskende at det er IE der er problemet - den er jo ikke blevet opdateret siden den blev released i 2001 (eller noget i den retning).

Min egen hjemmeside er lukket ned for øjeblikket (protest mod softwarepatenter), men jeg regner da med at smide noget på den igen på et tidspunkt og når det sker, så regner jeg ikke med at tage hensyn til IE. Nøjagtigt ligesom jeg for nogle år tilbage også skippede Netscape 4. Koden vil validere, men jeg vil ikke love at det ser godt ud i IE. Til gengæld vil det helt sikkert se fint ud i f.eks. Opera og Mozilla og muligvis også Konqueror (og dermed Safari). Da det er mit eget site, så har jeg ikke nogen problemer med at skippe test i IE. Specielt ikke når de gratis kan hente browsere der er væsentligt bedre.

#152: Af samme årsag som Opera og Mozilla ikke har fået større udbredelse: IE er standard på alle Windows maskiner og langt de fleste kender ikke til andet. Det er sørgeligt, men sandt. Derudover så kan det godt være at MIE2 har en masse features, men det ændrer ikke ved at den benytter IE's engine == en gammel forældet engine. Det får du simpelthen ikke mig til at bruge.

Jeg tror du besøger en masse sider jeg ikke besøger. Jeg kender ikke særligt mange sider der ikke fungerer i Firefox. Min netbank inklusiv. De få gange jeg støder på nogle sites der ikke fungerer, så klager jeg. Nogle gange får jeg positivt svar, andre gange får jeg blot besked om at de kun supporterer IE (f.eks. har bilbasen.dk den holdning) og sidst har jeg oplevet et site hvor deres kontaktformular ikke fungerede (dvs. den email adresse formularen bliver sendt til, eksisterer ikke) - hvor flot er det lige? Det giver selvfølgeligt en del færre klager :p (jeg snakker her om aarhus.dk)
Gravatar #155 - Azan
28. maj 2004 15:37
den største grund til at jeg helt har droppet ie er klart at jeg nu slipper for 95% af spywaren. Desuden kan jeg ikke snuppe at man skal installere seperat popupblocker.

Firefox kan alt jeg vil - godt nok skal man selv slå nogen af de funktioner jeg gerne vil bruge til (læs install extensions) men dette gøres let og giver mig muligheder som ie ikke har. Omkring opera kan jeg kun sige at jeg prøvede det før firefox blev til firefox og blev skuffet. Den nuværende version kan jeg så intet sige om - men når nu alle mine problemer er væk med firefox skifter jeg ikke igen
Gravatar #156 - Azan
28. maj 2004 15:40
#154 det eneste der ikke funket for mig med firefox er "paste link "-funktionen i en del fora - men så beder de jo bare selv om at blive nødt til kopy/paste hehe
Gravatar #157 - m_abs
30. maj 2004 17:35
#156 Hvad mener du med paste-link? Den hvor et link står som almindelig tekst og man markerer den og dobbeltklikker?
Gravatar #158 - RD-sggm
31. maj 2004 11:14

"Firefox kan alt jeg vil" ja også får man en dårlig html oversætter oven i hatten, mange tak mozilla. EJ nu Opera kanske er langsom hvis man åbner den hver gang man skal se en side men hvis du lader den køre og har inside opera pagebrowsing så tager det sku ikke lang tid at åbne en side.
Gravatar #159 - m_abs
31. maj 2004 13:56
#158 Hvordan dårlig HTML oversætter?
Gravatar #160 - Cyrack
31. maj 2004 14:44
#158 - RD-sggm
"Firefox kan alt jeg vil" ja også får man en dårlig html oversætter oven i hatten, mange tak mozilla.

Eh? Kommer nok an på hvad du sammenligner det med... fx. har IE en meget dårligere parser og render, da den acceptere meget dårlig kode, og gætter sig frem til hvordan det skal se ud. (Plus IE har nok jordens dårligste understøttelse af CSS blandt grafiske browsere). For mig døde IE samme dag som Phoenix (nu Firefox) blev udgivet i første version.
Det skal dog siges at firefox også gætter sig til en del kode (man må jo forsøge at få det bedste ud af det værste) men ud fra de sider jeg har sammenlignet, så gætter firefox en del bedre. Jeg har set IE vise samme side på to forskellige måde, bare ved at tvinge en reload igennem (CTRL + F5 for at gå uden om caches). Siden var ikke dynamisk, så det var ikke det der fik den til at se anderledes ud.
Gravatar #161 - zmaster007
31. maj 2004 23:05
Hoho... mon IE nogen siden får Mouse Gestures ? :)
Gravatar #162 - pointwood
1. jun. 2004 07:34
#158: Enten er du en troll eller også er du meget forvirret.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login