mboost-dp1

Bedste spiludvikler/spiludgiver er ...

Gå til bund
Gravatar #51 - starfish
5. dec. 2006 07:07
Blizzard for tiden, men blev sgu helt nostalgisk da jeg hørte Bullfrog. Det var dem med Syndicate, right?

http://www.amigagames.com/chart/
Gravatar #52 - .dot
5. dec. 2006 07:17
#51 - Ja og Dungeon Keeper, Theme Hospital :p

Men klart Bohemia Interactive nu da :)
Gravatar #53 - xandax
5. dec. 2006 07:22
Black Isle var de bedste.
Baldurs Gate står stadig som eliten af RPG spil produceret - frem for de RPG-Lites som Oblivion m.m. der kun er fluff og ingen substans.
Gravatar #54 - dyg
5. dec. 2006 07:25
ID, da de har lavet det bedste spil i historien, Quake (ikke 2, 3 eller 4, bare Quake).
Gravatar #55 - trylleklovn
5. dec. 2006 07:27
Skræmmene så mange der har stemt EA... De har da ikke gjort andet end at ødelægge alle de spil de kunne komme i nærheden af.

Når jeg hører Maxis, så tænker jeg på deres logo i Simfarm :D

Nå, men, klart ID software.. De har jo lavet alle de seje.. Quake.. .. og dem der :) Desuden er der et tøjmærke der har samme logo som dem (Whats up with that?)
Gravatar #56 - themuss
5. dec. 2006 07:32
De hedder ikke ID, de hedder id (som i Freuds id).
Gravatar #57 - MoDeUs
5. dec. 2006 07:47
codemasters, selvom de er sløve med at komme med Opt Flashpoint 2
Gravatar #58 - dennis_hs
5. dec. 2006 08:29
Kan kun tilslutte mig Ubisoft som #1.. Og det er specielt pga. Splinter Cell, som mange spil ikke engang når til sokkeholderne! (Desuden er Michael Ironside genial som stemme til Mr. Sam :) ).

2. pladsen må tilfalde Epic Games og 3. pladsen går til EA.

Har ikke spillet Quake særligt meget. Kun Doom I/II har fået et spin på spanden.
Gravatar #59 - Disky
5. dec. 2006 08:54
Mythic Entertainmant uden tvivl Dark Age of Camelot er det absolut fedeste MMORPG ala. D&D der findes, skarpt forfulgt af dem der har lavet Myst + Riven osv.
Gravatar #60 - moulder666
5. dec. 2006 09:18
Helt klart Interplay/Black Isle Studios!

Blizzard har lavet de største titler - uden sammenligning - men Interplay og Black Isle har stået for de bedste spil: Torment, Fallout og BG!
Gravatar #61 - generalbc
5. dec. 2006 09:30
id Software for Doom, IO Interactive for Hitman serien eller Westwood for Command & Conquer.
Gravatar #62 - anderseiler
5. dec. 2006 09:59
Valve for CS og HL... Basta!
Gravatar #63 - ZaphyR
5. dec. 2006 10:01
#26 enig!

Jeg stemmer CCP! :)
Gravatar #64 - Man in Black
5. dec. 2006 10:57
"Valve"

Hvor er RWS (Running with scissors) -Postal 1, 2 og snart 3!!!
Gravatar #65 - .dot
5. dec. 2006 12:06
#57 - Tjaaa ved ikke hvad jeg skal mene om Flashpoint2 nu, i det mindste har vi jo Armed Assault :) (Som er lavet af de folk der lavede Flashpoint :))
Gravatar #66 - fennec
5. dec. 2006 12:18
Overvejede Blizzard og Westwood men valgte Lucas Arts. Hovedsalig fordi de har pumpet betydlig flere spil ud end de to andre, men selvfølgelig også fordi der er konge spil imellem.

For ikke mindre en 2 måneder siden hev jeg mine Monkey Island cd'er frem, og spillede mig igennem alle 4. De er stadig lige sjove.

Og husk nu at støtte jeres valg ved at have spillene i orginal. Ikke noget med piratkopier her...
Gravatar #67 - cyandk
5. dec. 2006 12:28
stemte på ID pga quake serveren, og deres 3D teknologi gennembrud

megatexturing anyone? :D
Gravatar #68 - Herskegut
5. dec. 2006 13:22
Hvorfor står Dice interactive ikke på listen ? de har lavet både Codename Eagle og Battlefield serien!

Men jeg stemte på Blizzard - Diablo, warcraft 1-3 og starcraft har jeg brugt utallige timer på :)
Til kampen om 1 paldsen kom Lucasart og Id Software, Lucasart for bl.a deres Monkey island serie, jeg gennemførte for nogle måneder siden hele serien igen.. som #66 også synes, er de stadig ligeså morsomme som dengang :) men også Sam & Max (der kommer jo snart en #2 af dem) Full Throttle osv.
Id Software.. jeg behøver vist ikke at nævne hvorfor ;)
Gravatar #69 - Huleboeren
5. dec. 2006 13:23
Hvem er Westwood og hvad har de lavet? :S
Gravatar #70 - Trentors
5. dec. 2006 13:37
Jeg har hørt meget brok over at jeg altid bitcher over folk herinde er en flok PC wankers og interessen for konsolspil er lig med nul. Men alligevel bliver der altid postet konsolnyheder.

Bare for at understrege min pointe: Hvor er SQUARE, NINTENDO, SONY og KONAMI på den liste?

Nåeee, det er jo de der små firmaer som ikke laver PC-spil....

(Ironisk at man kan lave en masse af de mest succesfulde spil i historien uden at komme på sådan en liste og alligevel kan et lille firma som laver et par middelmådige spil alligvel være med - Lionhead, det er dig som jeg tænker på. Gad vide om det samme var sket hvis de kun havde udgivet deres spil på PS2 og Xbox???)
Gravatar #71 - Trentors
5. dec. 2006 13:40
Og ren objektivt burde Nintendo da vinde her. Deres spil har betydet så meget for udviklingen af spil generelt og deres succes med f.eks. Zelda spillene bør ikke undervurderes. Tror de færreste ville vide hvad en konsol var hvis ikke Nintendo havde reddet det marked efter Ataris bommert.

Selv alles darling Blizzard startede på deres konsol som udvikler!
Gravatar #72 - Mads
5. dec. 2006 13:41
Jeg kan kun erklære mig enig med #70.

Titlen burde have været:
Bedste PC spiludvikler/spiludgiver er ...

Endvidere burde Capcom også stå der.
Gravatar #73 - wald15
5. dec. 2006 14:03
hmm hører Westwood Studios ikke under EA?

men jeg ville nok stemme på command&conquer og maxis
men de ejes vidst begge af EA
Gravatar #74 - Wazkyr
5. dec. 2006 14:40
Imo er det klart Mythic, da de har lavet Dark age of Camelot(DAoC) et MMO. Ellers ville jeg sige Bullfrog for C&C og Blizzard for alt andet end WoW som jeg hader.

Westwood har ikke formået at bringe C&C videre særlig godt, ærgerligt at Bullfrog er lukket.

Vi skal ha en "most hated" spil udviklere bagefter, for jeg hader godt nok EA efterhånden, de har formået at ødelægge alle spil de for fingrene i for at lave dem til penge maskiner.
Se bare det ny Battlefield 2142, har aldrig set et spil så ustabilt fra release, permanente server crashes, på alle servers de første 2 måneder uden nogen update.

Lige en lille ting, går halvdelen af de firmaer ikke ind under hinanden? EA ejer efterhånden 50% af alle spil firmaer, og tror også Microsoft Games ejer f.eks. Ensemble Studios.
Gravatar #75 - Lars_Knudsen
5. dec. 2006 14:56
Nintendo er da klart den vigtigste udvikler - lad pc-udviklerne lege med deres direct x og shaders og pjat, mens Nintendo arbejder imod at underholde, hvilket burde være målet for ethvert spil.
Gravatar #76 - dauer962c
5. dec. 2006 15:16
Team 17 mangler klart i den liste
Gravatar #77 - andreasg
5. dec. 2006 15:18

Enig i at Tiberian Sun ikke blev helt hvad det skulle have været, men det med at Generals slet ikke har noget med de andre spil at gøre er vidst EA's skyld, tror jeg.

Lad os nu se hvad det nye Tiberian spil i 07Q4 bliver til!
Gravatar #78 - MadsL
5. dec. 2006 15:35
IdSoftware, Westwood, og Blizzard var engang de store konger og kom alle med kvalitets spil.

IdSoftware har med Commander keen, Wolfenstein, Doom 1-2, Quake 1, 2 -3 (tildels Heretic og Hexen1-2) bragt et sikkert hit hvergang de udgav nye spil. Med Doom 3 skuffede de mig personligt og jeg mener mere eller mindre at de er blevet en penge maskine som så mange andre spiludviklere frem for kvalitet.

Westwood bragte sig på banen med Dune 2 og fulgte op med Command & Conquer serien den mest succes fulde realtime serie i gaming historien. For mit vedkommende røg det i vasken da EA opkøbte Westwood, det gjorde de under udviklingen af Tiberian Sun og man må sige at de spil skuffede en del, ikke så meget som mange tænker på da spillet blot var blevet "lidt" for hyped og folk blev skuffet over at de bare var et (for den tid) almindeligt spil med ikke så god grafik. Siden kom titler som RedAlert 2 og Renegade som også "bare" var spil som så mange andre. Emperor Battle for Dune fastsatte grafikken som de stadig bruger i dag (stadig samme grafik motor), det er heller ikke fordi den ikke er ok flot, men man må sige at spil som Warhammer 40.000 overgår den med flere længder. Og Generelt set har spillende fra Westwood heller ikke så meget at skulle ha sagt. Og for deres salgstal, så er det heller ikke fordi de overgår nogle af de andre RTS spil på markedet.

Blizzard lagde ud med Warcraft 2 som deres store gemmenbrud og siden med kvalitets titler som Diablo og StarCraft (som stadig spilles i stort omfang idag -mange mange år efter) må man sige at blizzard har sat sig tungt i mange spilleres hjerter som en perfekt udvikler med sans for kvalitet (og humor).
Diablo 2 og Warcraft 3 var også lidt for hyped og mange blev lidt skuffet over dem, men de var dog ikke dårlige spil, tværtimod. Og med udvidelses pakkerne til begge spil satte de sig op og sider stadig stærkt idag (-diablo pga. wow).
Og jeg gider ikke engang at snakke om wow.
Blizzard har siden Warcraft 1 ikke bragt en tittle som ikke har ligget nr 1 på salgslisterne og det siger bare lidt om hvordan gamerne har det med Blizzard.

Derfor vil jeg sige at Blizzard er den bedste udvikler som findes.
Historisk set vil jeg sige at ID Software er den spil udvikler som som i tiden har sat de største præg, og klart dem som har revolutioneret spil industrien særligt på den grafiske side hvor Blizzard Entertainment aldrig har kommet med noget spil hvor grafikken har været noget at råbe hurra for (i deres spil er det gameplay som tæller).

#76 yes sir! Worms FTW forever!.
Gravatar #79 - mgX
5. dec. 2006 15:38
æhm....hvor er bullfrog?! har vi ik alle spillet theme park, theme hospital og dungeon keeper?!?!

Og vil nu sige at dengang EA brugte deres fulde navn, Electronic Arts, og ik den lamme forkortelse, havde de et hav af fede titler....Beast and bumpkins?!
Gravatar #80 - stone
5. dec. 2006 18:30
#2 "kun være Blizzard, ikke fordi jeg spiller WOW, men fordi de kun har lavet hits"

hmm, hvad med 'Blackthorne', 'Justice League Task Force', 'Rock & Roll Racing', 'The Death and Return of Superman' samt 'Lord of the Rings' action adventure spillet til amiga, som alle er blizzard titler - ikke lige min ide af hit spil.

#51 #52 'Bullfrog. Det var dem med Syndicate, right?'

imho er deres to vigtigste spil populous 2 og warmonger.

men ingen tvivl om at bullfrog, team17, psygnosis og ikke mindst microprose er blandt alle tiders stoerste.

#78 'IdSoftware, Westwood, og Blizzard var engang de store konger '

med undtagelse af westwood, er de er bare nye opkomlinge, i forhold til nogle af de gamle pionerer.

/stone
Gravatar #81 - Borg[One]
5. dec. 2006 20:08
Ligesom #70, savnede jeg SONY, og stemte derfor 'Andet Firma'...
Gravatar #82 - mathiasmadsen
5. dec. 2006 20:09
Nu står LucasArts jo bag et af verdens bedste computerspil til dato: Indiana Jones and the Fate of Atlantis!

Det er det spil med den bedste historie, det bedste gameplay og en genial grafik, der ikke ligner noget andet :-)
Gravatar #83 - Windcape
5. dec. 2006 20:58
1. Blizzard
2. Westwood Studios
3. Rockstar Games
4. Lionhead Studioes / Bullfrog (Peter Monolux ftw.)

Nej, EA er nogle røvhuller, og Westwood bør ikke regnes ind under EAs onde regime.
Gravatar #84 - sirvoks
5. dec. 2006 21:06
1. Valve
2. EA GAMES
3. Westwood Studios
4. ID Software
5. Blizzard

Så gider jeg ikke mere :)
Gravatar #85 - mgX
5. dec. 2006 22:13
de laver sku ik computerspil som før i tiden...savner de gamle dos og tidlige windows dage meget :(
Gravatar #86 - slmkbh
5. dec. 2006 22:15
LucasArts! fordi monkey island
Gravatar #87 - Spiderboy
5. dec. 2006 23:29
Helt enig, jeg har aldrig tilgivet EA for at have skrottet Dungeon Keeper 3, dengang de opkøbte Bullfrog.
Gravatar #88 - simonsweb
6. dec. 2006 08:22
Laver blizzard ikke kun rollespil :S?

Stemte EA ;)
Gravatar #89 - TGDwarf
6. dec. 2006 09:03
Blizzard, Spillet diablo rigtig meget, specielt det første af dem på skolens lorte computere (det var det eneste de kunne trække)
starcraft: (et af de første rigtige RTS jeg prøvede, minderne strømmer ind :P)
warcraft3-ftf: (spiller det stadig et par gange om ugen, har spillet det siden det udkom, intet spil kan slå det....
worldofwarcraf: det skulle da lige være wow som jeg også har spillet siden eu beta... BLIZZARD RULEZ! :P

Fuck da det at de udgiver ting lidt sent, er da ligeglad med at jeg skal vente 2 måneder mere på et spil, så længe jeg ved at det er et spil jeg vil spille i flere år fra det bliver udgivet.
Gravatar #90 - BombeNissen
6. dec. 2006 09:10
#88 - Nej, blizzard laver bestemt ikke Rollespil, de har bevæget sig ind på et nyt markede med WoW, men Diablo er et Hack n' Slash og ikke et rollespil. De har også lavet Warcraft serien som er RTS og det samme med Starcraft. Kigger vi længere tilbage, så er der også "The Lost Vikings" som var et glimrende platform spil der satte hjernen på prøve.
Kongen er stadig efter min mening Interplay for Fallout, men også Bullfrog burde være på den liste hvis vi taler om ældre spil, de hittede med Dungeon Keeper serioen, og også Theme Park/Hospital som havde en ret anderledes form for humor. Ligeledes har vi overset Micropose og deres Transport Tycoon serie som jeg vil skyde på ret mange af jer som sidder og er med i denne debat kender, og har spillet lidt mere end hvad godt er.

LucasArts lavede de fedeste adventurespil. Jeg husker stadig da jeg pakkede det første Monkey Island ud til en fødselsdag dengang tilbage i stenalderen, og har været ganske hooked siden da.

Nu har jeg spillet en del generer, og har testet spil for et "børne" site sådan lidt undergrunds, så har prøvet lidt af hvert. Jeg er ikke den store fan af Microsoft Produkter, men de ramte plet med Age of Empires da det blev released, så kom 2'eren som også var meget godt og nu malker de bare det sidste ud af den titel.

Nu er jeg så også en af de mennesker der mener at NC-soft burde være der, da de har nogle ganske dygtige udviklere, men det er måske udemærket at de ikke er på listen da de mest er blevet et Navn ligsom EA games er i vesten. De stod for Lineage The Bloodpledge som var et MMO bygget på Diablo 1's engine. Også Mythic fortjæner en plads I denne debat, de lavede et MMO som gjore pvp en del mere attraktivt, det var ikke længere 1on1 pvp eller FFA som man havde kunne i så mange andre spil, men de inførte group based PVP også kalded RvR i Dark Age of Camelot.

Og nej, EA-Games er ikke et udviklingsfirma, der imod er EA-Sports en udvikler, og DICE er hvem der står bag Battlefield serien. EA giver dem bare penge :)
Gravatar #91 - brislingf
6. dec. 2006 09:35
Den største spilskaber er Sid Meier..
Manden har givet os:
Civilisation
Colonization
Pirates
Gunship 2000
Railroad Tychoon
UFO Serien
Gettyburg

Manden skabte innovative spil på en brødrister eller som en af de nyere større ikoner i USA beskriver ham.

Kevin Dill, Quicksilver Software: "In his early days, Sid brought more innovation and insight to this industry than any other designer ever. He inspired my own desire to enter the field, and in my opinion is by far the greatest designer ever. Compared to him, all others can only be described as good - Sid alone was great."
Gravatar #92 - DarkwingDK
6. dec. 2006 10:19
Den liste er jo mangelfuld.

Hvor er Sony? (Ikke at jeg ville have stemt på dem, men det kunne have været sjovt at se hvor få stemmer de ville have fået :P )
Gravatar #93 - Trentors
6. dec. 2006 11:17

Det var da noget af en påstand. Jeg vil da mene Shigeru Miyamoto er en større spilskaber og han kom da også med i "Academy of Interactive Arts and Sciences' Hall of Fame" før Sid Meier gjorde. Og med følgende spil bag sig tror jeg han har påvirket mangle flere mennesker end Sid Meier nogen sinde kommer til:

Donkey Kong serien
Super Mario Bros serien
Legend of Zelda serien
Pikmin serien

Men det ringer nok ikke mange klokker hos folk herinde. Alene det at hans påvirkning bliver tilsidesat at Sid Meier er jo absurd. Selvfølgelig er Sid Meier god men en helt klart nummer 2. Nå i det mindste har resten af branchen fattet det...
Gravatar #94 - David Munch
6. dec. 2006 11:26
Blizzard, fordi alle deres spil er kvalitet, både ud fra et spillemæssigt synspunkt, men også fra et software-mæssigt synspunkt.

Havde det været for 10 år siden havde jeg dog nok stemt på Lucasarts...
Gravatar #95 - UltimateW
6. dec. 2006 12:55
Lucas Arts med Loom! Klassiker.

Og Firaxis Games det er jo heller ikke andet end Klassikere.
Gravatar #96 - DarX
6. dec. 2006 12:58
Jeg kunne ikke rigtig finde nogen specifikt at vælge :-/ Valgte bare Westwood, kan godt lide deres spil, men på en måde vil jeg nu heller have valgt Rockstar Games.
Gravatar #97 - ddc
6. dec. 2006 15:18
Paradox Entertainment er efter min mening de bedste. Med spil som EU1-3, HOI1-2 og Victoria ligger de nr. 1 på min liste over spiludviklere.
Gravatar #98 - mgX
6. dec. 2006 17:59
ej rockstar...deres spil er jo lidt noget bras...har aldrig tilgivet dem for det skrammel GTA3 + efterfølgere er....
Gravatar #99 - Sattie
7. dec. 2006 00:09
Andet:
Logic Factory!
Ascendency, er jo legendarisk, selv over 10 år efter! :) http://www.logicfactory.com/games_ascendancy.htm
Glæder mig til 2'ern.. hvis den nogensinde kommer

Sid Meier har dog også stået for en række glimrende spil (FIRAXIS/microprose) - men maxis, og spil som a-train kan da heller ej forglemmes.
Gravatar #100 - mgX
7. dec. 2006 09:18
de KAN bare ikke finde ud af at lave originale spil længere...dengang hvor spillene ikke kostede mange millioner at lave, kunne man lave noget originalt...nu er firmaer som ea bange for at floppe totalt med noget originalt, så de genbruger bare kendte koncepter...

edit: hov...post nr 100 :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login