mboost-dp1

Bedste spiludvikler/spiludgiver er ...

Gå til bund
Gravatar #101 - Trentors
7. dec. 2006 09:30
Ironisk nok snakker du ligesom alle andre herinde KUN OM PC spil. Sony og Nintendo er nærmeste mestre i originale spil:

ICO
Shadow of The Colossus
Pikmin
Locoroco
Katamari
Singstar
osv. osv. osv.

Bare alene Wii er det mest originale koncept i laaaaang tid. Men jeg giver dig ret i at PC spil (som åbenbart er det eneste der eksisterer) ofte er dybt originale og ligner hinanden.
Gravatar #102 - g4rnie
7. dec. 2006 09:33
Ville have stemt relic entertainment for dawn of war men måtte vælge andet :)
Gravatar #103 - lst
7. dec. 2006 09:56
Sigames, de laver det bedste spil.
Gravatar #104 - TuxDK
7. dec. 2006 10:43
Stemte Andet.

Squaresoft ftw.

De er dog ikke selvstændige mere, og hedder nu "Square-Enix".
Gravatar #105 - vision-dk
7. dec. 2006 10:55
Stemte på id software, da jeg har spillet umenneskelig mange timer på Quake I + II + III (og lidt på IV). Blizzard lå også godt i svinget især pga. Diablo I + II.

Dog lidt en skandale at ArenaNet ikke er med, jeg spiller deres Guild Wars meget for tiden.
Gravatar #106 - BombeNissen
8. dec. 2006 07:35
#92, Ja den er meget mangelfuld!

Jeg har det lidt med denne liste som om at det kun er "nye" spillere som har stemt.

Hvis man gik efter gruppen som spillede dengang en 10-12 år tilbage, så ville listen se noget anderledes ud.

Jeg husker da at have siddet og brugt adskillige timer på spil som C&C, Red Alert, Warcraft, Warcraft 2, SimCity, Fallout, Quake 1 og 2, Doom 1 og 2. Også Dune burde nævnes af gamle geinale titler.

Hvis man skulle lave en Poll af denne type, så burde man lave den ud fra Spil titlerne, og ikke producenten, da mange ikke ved hvem som har lavet de spil som de bruger uanede mængder tid på.

Når nu GW nævnes, så syndes jeg også at NC soft mangler på den liste, når nu EA-games er på den.
Denne Poll er IKKE komplet :/
Gravatar #107 - sjiskebab
8. dec. 2006 11:46
Helt klart crytek
Gravatar #108 - Chillyskye
8. dec. 2006 12:18
Jeg var i tvivl om jeg skulle vælge Blizzard eller EA.
Men landede på EA, mest af alt fordi de er meget alsidige og laver stort set alle genre. Skønt jeg ikke er til deres sports spil, så er de utrolig stærke på denne front.

Men hvis jeg skal gøre det op i timer jeg har brugt på spil fra en given udgiver, så ville Blizzard overhale alle de andre, enda med flere længder.
Min store passion for tiden er WoW, men har brugt utallige timer på WC3 og D2 i tiden før WoW.

På en flot 3. plads ville LucasArts komme ind med deres geniale adventurespil. Monkey island serien er nok det adventurespil jeg gennemført flest gange. (Seeee min dårlige hukommelse kommer mig alligevel til gode, i form af at jeg kan spille mine spil over and over again, fordi jeg glemmer deres handling :p)
Gravatar #109 - Zombie Steve Jobs
8. dec. 2006 14:48
Jeg har helt sikkert brugt flest timer på DOD (ikke Source).
Om det er fair at sige at det er VALVe, der har udgivet det, er jeg ikke sikker på.
Gravatar #110 - I.F.F.
8. dec. 2006 18:23
id, blizzard, origin og accolade pga. star control 2
Gravatar #111 - Alfen
8. dec. 2006 22:15
Det er da helt sikkert Blizzard som er det bedste firma, de har jo udgivet WoW og kommer snart med burning cursade og de har jo os lavde fx. starcraft og diablo.
deres spil har os klart den bedste grafik og er mest fangende og realistisk, alle deres spil er ikk uden mening, der er altid en historie i dem og det bygger på noget

men hvis jeg skulle have en anden plads skulle det være THX med fx battle of middle eart =)
Gravatar #112 - cyandk
9. dec. 2006 03:22
Jeg er overrasket over så få stemmer på ID, har folk glemt alt det ID har gjort for "gaming" med deres nye teknologier?

Developer

* Commander Keen
o Episode 1: Marooned on Mars (1990)
o Episode 2: The Earth Explodes (1991)
o Episode 3: Keen Must Die (1991)
o Keen Dreams (1991)
o Episode 4: Secret of the Oracle (1991)
o Episode 5: The Armageddon Machine (1991)
o Episode 6: Aliens Ate My Baby Sitter (1991)
* Dangerous Dave in the Haunted Mansion (1991)
* Rescue Rover (1991)
* Rescue Rover 2 (1991)
* Hovertank 3D (1991)
* Catacomb 3D: A New Dimension (1991) re-released as Catacomb 3-D: The Descent
o Catacomb Abyss (1992)
o Catacomb Armageddon (1992) re-released as Curse of the Catacombs
o Catacomb Apocalypse (1992) re-released as Terror of the Catacombs
* Wolfenstein 3D (1992)
o Spear of Destiny (1992)
* Doom (1993)
o The Ultimate Doom (1995)
* Doom II: Hell on Earth (1994)
o Master Levels for Doom II (1995)
o Final Doom (1996)
* Quake (1996)
* Quake II (1997)
* Quake III Arena (1999)
o Expansion: Team Arena (2000)
* Doom 3 (2004)

Publisher / Producer

* Heretic - Raven Software (1994)
* HeXen - Raven Software (1995)
* HeXen II - Raven Software (1997)
* Quake Expansion Packs
o Scourge of Armagon - Ritual Entertainment (1997)
o Dissolution of Eternity - Rogue Entertainment (1997)
* Quake II Expansion Packs
o The Reckoning - Gray Matter Interactive (1998)
o Ground Zero - Rogue Entertainment (1998)
* Return to Castle Wolfenstein - Gray Matter Interactive, Nerve Software (multiplayer) (2001)
* Wolfenstein: Enemy Territory - Splash Damage (2003)
* Doom 3: Resurrection of Evil - Nerve Software (2005)
* Quake 4 - Raven Software (2005)
* Doom RPG - Fountainhead Entertainment (2005)
* Orcs & Elves - Fountainhead Entertainment (2006)
* Enemy Territory: Quake Wars - Splash Damage (2007; in development)

Folk der har været med fra starten af alt det her gaming halløj burde skamme sig hvis de har glemt personer såsom

John Carmack
John Romero
Tom Hall

ALT DETTE = ID

**edit**

Kom da lige i tanke om det nye QW:ET som udkommer engang i 2007 med den nye mapping teknologi kaldet "megatexturing"

[quote]MegaTexture is a texturing technique, developed by John Carmack at id Software, which is used in Enemy Territory: Quake Wars that promises to eliminate common texture bugs and glitches found in previous games. This technology will allow maps to be totally unique, without any repeated terrain tiles. Battlefields are rendered to the horizon without any fogging, with over a square mile of terrain at inch-level detail, while also providing terrain type detail that defines such factors as bullet hit effects, vehicle traction, sound effects, and so on. Each megatexture is derived from a vast 32768 x 32768 pixel (1024 megapixel) image, which, while taking up around 6GB in its raw form, can be compressed to take up only 8mb of video ram.[quote]

ALLE mine quotes og spil lister er fra WIKI.
Gravatar #113 - Salat
9. dec. 2006 09:55
Genial tråd!

Vil gerne dele den op i to. Dengang og Nu:

Dengang:

Westwood - Dune 2 (det realtime strategispil har jo lagt grundlag for alle de "nye" som Command & Conquer, Warcraft, StarCraft m.fl.)

id - For deres first-person shooters. De har jo praktisk talt skrevet bogen.

Valve/black isle - Fallout 1 & 2 (bare spilgenren i sig selv er jo genial. Blizzard og mange andre så det og der er sikkert ikke mange her, der ikke har spillet diablo. Men valve tænkte nyt. Ud over rammerne af de millioner af Tolkien inspirerede universer. Valve/Black Isle er min klare vinder! Fallout 4 ever!

(lille erkendende nik over til bullfrog for deres Syndicate)

NU:

Blizzard - Behøver næsten ingen introduktion. Har skrevet titlerne til størstedelen af de eksisterende hardcore/pro gamers derude!

Valve - Halflife. Verdens mest solgte spil. (ved sgu ik om WoW er ved at overtage eller om de har gjort) Det kan de vel kun takke Counter Strike-mod for. Her er det ekstremt vigtigt at kigge på hvad gaming experience er. CS 1.6 er jo stadig mere populært end CS: Sourceog det kan kun skyldes en ting: SKILLS! Et spil man får ind under huden.
Jeg klapper bukker og kan næsten ikke få armene ned!

EA Games
Den sidste på listen. De spytter jo produkter ud som en Russisk kampvognsfabrik, og de rammer mange. Små og store, unge og gamle. Computerspillet som et mainstream produkt af en udemærket kvalitet. Og det er både på godt og ondt. Men de har fået mange nye gamere ind i denne verden. Sportsspil og andet makværk. Men spillerne er der.
(Det mener Microsoft forresten også med deres Golf, Fly og Jagt -simulatore. Jeg dør af grin og får mavekramper af at tænke på det. w00t!) Happy Hunting!

Salat Out!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login