mboost-dp1

Bedste spiludvikler/spiludgiver er ...

Gå til bund
Gravatar #1 - Ronson ⅍
4. dec. 2006 18:32
Ubisoft/Blue Byte
Gravatar #2 - foo_master
4. dec. 2006 18:32
Det kan da kun være Blizzard, ikke fordi jeg spiller WOW, men fordi de kun har lavet hits (starcraft,diablo og warcraft) håber stadig at de vil lave et nyt starcraft.
Gravatar #3 - slane
4. dec. 2006 18:37
Personligt er jeg mest til Rockstar Games... Ikke kun fordi de står bag en af verdens bedste/mest omtalte serier(Grand Theft Auto), men også fordi at de tør afprøve nye grænser...
Gravatar #4 - gentox
4. dec. 2006 18:37
Helt klart Epic Games, blandt andet for deres Unreal Tournament serie.

Hvor UT2004, som et af de få spil, også har en Linux Installer på den samme skive, som også bruges til Windows.

Senest og absolut ikke mindst, deres forrygende Gears of War til Xbox 360.
Gravatar #5 - Xill
4. dec. 2006 18:42
Ubisoft/Blue Byte har også virkelig lavet gode spil ..

men jeg stemte Blizzard .. ville stemme Blizzard north hvis jeg kunne. Da jeg som #2 mener alt de har lavet før wow var genialt og at specielt diablo 1 warcraft 1 og starcraft var forud for sin tid, og håber da de laver en starcraft 2 .. bare de ikke laver det som MMORPG, FPS eller andet dumt ..
Gravatar #6 - buch
4. dec. 2006 18:44
Jeg spiller ikke, og er derfor ligeglad.

Har aldrig spillet, selvom jeg har haft en computer siden 94.
Og dog, har engang spillet pharoa- som er det eneste spil jeg nogensinde har prøvet at spille mere end 5 min. Spillede det igennem 2 år, og siden jeg lagde det på hylden har jeg ikke spillet. Det siger mig ikke noget, og jeg følger heller ikke med i hvad der bliver udgivet osv.

Ved ikke hvem skaberen af det spil er, men da det er det eneste jeg har spillet i hele mit liv må det jo enlig være den bedste udvikler.

Spillet er et 2D spil, hvor den handler om at opbygge sit eget kongerige i egypten. Det er nok udgivet omkring 99-01
Gravatar #7 - slane
4. dec. 2006 18:59
Gravatar #8 - Norrah
4. dec. 2006 19:02
Squaresoft(Squareenix), helt klart dem som har de mest gennemarbejde titler. Final Fantasy har alrig skuffet mig, hvis vi fjerner alle undtagelserne... så som XI og X-2, men det har jeg helt glemt.

Derefter kommer Epic Games på en stor anden plads med unreal Tournament.

Desuden er der jo stor forskel på hvad jeg ser som det "bedste", Lucasarts er stadig blandt de sjoveste spil jeg har spillet, rockstar er altid underholdende, ubisoft er altid inovative, dog med Lousy handling for det meste. og så videre, det er som at nævne ens yndlings film, men der er så mange gode, og det er svært at sammenligne noget der er af forskellige genre.
Gravatar #9 - dkratio
4. dec. 2006 19:02
Hvis jeg kunne stemme om, havde jeg valgt ID Software - ikke fordi de laver sjove spil, men pga. deres pionérrolle inden for udvikling 3d. Men valgte VALVe, da de virkelig har bevist de er i stand til at malke guldkoen med gode ideer og god markedsføring.
Gravatar #10 - Human
4. dec. 2006 19:06
Id software. Fordi deres spil også laves til Linux. Bla.a quake3 og 4 og doom 3.
Gravatar #11 - dkratio
4. dec. 2006 19:14
Lige en rettelse: Firmaet hedder vistnok "id Software" ifølge de officielle kilder :-]
Gravatar #12 - ArvoX
4. dec. 2006 19:19
Jeg går ikke så meget op i hvem der laver spillet hvis bare det er et fedt spil...
Gravatar #13 - Fafler
4. dec. 2006 19:37
Blizzard. I forhold til hvor mange (få) titler de har udgivet, har de haft ultimativt mest top 10 tid på diverse lister.
Gravatar #14 - n3o-m3
4. dec. 2006 19:43
westwood.. c&c serien er da for fed..
Gravatar #15 - dummyddd
4. dec. 2006 19:47
Efter min mening SquareEnix, som der mangler fra listen, især pga. ff serien, men de har da også udgivet nogle andre spil jeg er glade for. Jeg synes dog det er lidt underligt at westwood (som idag er en underafdeling af EA) er med på listen, når der ikke er nogle af folkene fra det originale firma, mens SquareEnix, Bungie og 3dRealms er ude i kulden.
Gravatar #16 - Bocaj
4. dec. 2006 19:47
westwood studios, c&c serien er klart en af mine favoritter.

Ærveligt at der ikke er så mange der er friske på at spille red alert mere :(
Gravatar #17 - Vestergaard
4. dec. 2006 20:06
Den er jo svær den her. Har kun valgt Westwood pga C&C, ellers er de andre da også utroligt gode. Kunne også have en trang til at vælge EA og Blizzard og Rockstar
Gravatar #18 - MiniatureZeus
4. dec. 2006 20:12
syntes at det er lidt svært da de fleste er bedst inden for deres egen genre... men stemte EA selvom de ikke udvikler så meget, har de udgivet nogle rigtig gode titler og serier, såsom NFS (godt nok blevet rimelig tyndt de sidste par gange), The Sims (om du vil det eller ej, så er det en suveræn serie!) og ikke mindst Battlefield serien.

Som nummer to ville de helt klart blive Blizzard med samme argument som #2

Som nummer tre er det nok Microsoft da deres simulations spil er rigtig fede og flotte...
Gravatar #19 - Spook
4. dec. 2006 20:14
Blizzard, for Diablo I & II, og Starcraft.

Shit, nu skal jeg ind og installere dem igen. Oh well...
Gravatar #20 - Norton
4. dec. 2006 20:17
Gode gamle bullfrog :) men de kører ikke længere
Gravatar #21 - Cyrack
4. dec. 2006 20:33
Argh! Mega unfair, ID for Quake *drooool* og Westwood for C&C *drooool*.
Nå, stemte ID fordi de har/havde det fedeste logo-intro :-) men imho så deler de to førstepladsen.
Blizzard kommer helt klart på andenpladsen for StarCraft og Valve på 3. for HL.

Faktisk så har de fleste på den liste et eller flere spil som jeg har været hooked på i kortere eller længere tid (kortere: mere end to måneder). Rockstar gav os GTA, som vi stadig spiller i klassen.
Fireaxis gav os Civ III & IV (ved ikke med de tidligere). Ubisoft var vist nok indeover Forsaken(?) og IO gav os Hitman (fedeste stemning!).

At kåre én som vinder vil være omsonst da det kommer an på genren man bedst kan lide (de færreste stemmer vel på ID i RTS-genren :-p).
Gravatar #22 - Svindleren
4. dec. 2006 20:38
hmm synes de alle sammen har lavet fede titler, så det er svært at stemme :D men der er da også blevet omrokeret i mange af de spiludviklere, så de er jo ikke alle sammen de gamle hoveder der sidder der mere, det er også med til at gøre det lidt svære :D
Gravatar #23 - NFX
4. dec. 2006 20:50
Andet, andet... og LucasArts.
Dvs Interplay, 3D Realms og LucasArts, i nævnte rækkefølge.
Gravatar #24 - Celzia
4. dec. 2006 20:51
Enig med 20... Bullfrog var de største.
Gravatar #25 - markjensen
4. dec. 2006 20:53
SquareEnix naturligvis? :)

Vi elsker jo alle Final Fantasy og Kingdom Hearts
Gravatar #26 - Klan
4. dec. 2006 21:01
Det undrer mig at CCP ikke er med, eftersom der lige har været en nyhed med EVE. At de har lavet verdens største univers hvor alle spiller i den samme verden, gør dem vel ikke mindre relevant?
Gravatar #27 - Simm
4. dec. 2006 21:02
Hvorfor er Lionhead Studios på samme liste som Microsoft Game Studios? Mig bekendt er Lionhead blevet købt af netop Microsoft for noget tid siden (ifm. udgivelsen af Fable)

Min stemme går til Lionhead Studios fordi de stadig tør lave anderledes spil i en branche som jeg synes satser lidt for meget på de sikre heste.
Gravatar #28 - übermench
4. dec. 2006 21:04
Lucasarts for Monkey Island serien. Og derefter Blizzard for Starcraft, Warcraft og Diablo.
Gravatar #29 - gnyffel
4. dec. 2006 21:07
Interplay/Black Isle!

Fallout! Baldur's Gate!!
Gravatar #30 - Linkitch
4. dec. 2006 21:11
Undrer mig pænt meget hvor manger der har stemt på EA, og fatter endnu mindre hvorfor. EA laver ikke gode spil, de køber firmaer der laver gode spil og ødelægger dem totalt ved at give dem en masse penge og en modsat lille deadline.
Gravatar #31 - Spiderboy
4. dec. 2006 21:13
Damn, der er mange af den, der fortjener en stemme for at have lavet spil med suveræn gameplay. Blizzard, Maxis, Square-Enix, Valve, Rockstar Games, Microsoft Game Studios, bare for at nævne et par få.

Der skulle have været et "Jeg kan ikke beslutte mig!"-valg.
Gravatar #32 - truelz
4. dec. 2006 21:18
Det blev andet herfra.
Bohemia Interactive, mændene bag Operation Flashpoint og nu Armed Assault. Det er de eneste spil der kan imponere mig.
Og også fordi de laver sådan en opstilling her: http://www.flashpoint1985.com/team/team.html
Gravatar #33 - X-PanDer
4. dec. 2006 21:21
Så vigtigt med Westwood Studios! Troede ikke de var der pga. de stod i toppen og ikke havde set dem! :P

Men helt sikkert de gamle Command & Conquer serier er de bedste spil ever!

linkitch, du har fuldstændig ret! Det er derfor jeg mener de tidlige spil, som WS selv tog sig af og ikke EA. Vi deler mening!
Gravatar #34 - Derfor
4. dec. 2006 21:25
Jeg synes helt klart at Valve har fortjent pladsen som den bedste Spil udvikler, deres spil HL har virkelig vist potentiale, og en masse mod's er lavet der ud fra, blandt andet det meget populære multiplayer spil Counter-strike.

Number #1 Valve...........
Gravatar #35 - ZOPTIKEREN
4. dec. 2006 21:33
#29 Bioware som du kan stemme på har udviklet Baldurs Gate serien - Black Isle Studios/Interplay er udgiveren og har udviklet Fallout. BG serien er/var i en klasse for sig selv, så derfor er Bioware efter min mening den bedste spiludvikler . At de så ikke har slået så meget igennem skyldes jo så nok at de ikke producerer mainstream produkter, og dine evner af at styre et party og ligge strategi i fx BG var altafgørende for spiloplevelsen.

#27 Jeg mener at have indsendt pollen før det skete. Og de der godkendte den, har nok ikke været opmærksomme på det...
Gravatar #36 - asger
4. dec. 2006 21:42
stemte Microsoft, da jeg mener(og har ment side '98 or so) at Age of empires er verdens bedste spil =D

Overvejede at stemme Blizzard, da jeg er en WoW whore, men lod mig overtale af sund fornuft :)
Gravatar #37 - bjerh
4. dec. 2006 21:45
#32 Hun er hot hende 3d-modeløren! *rrRRrr*
Gravatar #38 - zeon
4. dec. 2006 22:08
mange af dem lave sku fede spil. men stemte ubisoft for deres splinter cell :) (har lige købt alle tre for 79kr)
Gravatar #39 - Wuhtzu
4. dec. 2006 22:43
Blizzard - uden tvivl. Startcraft, Diablo og Warcraft. Logger du på Battle.net i Starcraft ser du stadig over 20000 spillere -> hvilke andre spil kan præsetere det?

Denne poll afføder også spørgmølet: "Hvad er det værste der er sket for spilindustrien nogensinde?"

Det er EA. De ødelægger jo alle spil dekommer i nærheden af.
Gravatar #40 - Huleboeren
4. dec. 2006 23:22
Rockstar Games
GTA, Bully og The Warriors primært..
'Cause they never cease to amaze me :D
Gravatar #41 - Cloud02
4. dec. 2006 23:32
Blizzard, verdensklasse spil, problemet er blot at de ikke har et så godt forhold til release datoer.

Dernæst kommer Rockstar og Epic.
Gravatar #42 - supersky
4. dec. 2006 23:34
Helt klart The Creative Assembly som står for alle Total war spillene..
Men dem kan man jo ikke stemme på, så jeg stemte på Blizzard som har bragt verden den ene succes efter den anden.
Gravatar #43 - 02y21
4. dec. 2006 23:58
Overvejede stærkt Blizzard, men valgte "Andet firma"(Square-Enix)
Gravatar #44 - -xero-
5. dec. 2006 01:09
Blizzard. Warcraft 3: RoC er nok det spil jeg har brugt mest tid på. Tæt forfulgt af Heroes of Might and Magic 3 og Red Alert 2.

For tiden står den på Warcraft TFT, og så lidt gameboy color emulator :D
Gravatar #45 - ghostface
5. dec. 2006 03:36
BioWare....
BG1+2, KotOR1+2, NWN1+2
Need i say more?
Gravatar #46 - verwohlt
5. dec. 2006 05:05
Skuffet over at Bethesda Softworks ikke er med på den liste.

De står bag den bedste rpg-serie(TES), til dato!
Gravatar #47 - ke
5. dec. 2006 06:28
Det er godt nok en af de svære, for alle selskaberne har jo lavet all-time klassikkere :)

#5, som jeg har forstået det, kommer det både som FPS-spil i form af "Starcraft: Ghost (eller noget)" og strategi som "Starcraft 2" - men hæng mig ikke op på det...
Gravatar #48 - Kadann
5. dec. 2006 06:39
Westwood Studios, efterfulgt af LucasArts. Begges spil har jeg brugt ufattelige mængder tid på og gør det stadig.
Gravatar #49 - AxezCore
5. dec. 2006 06:42
Mange rigtig gode udviklere på den liste, Lucas Arts vinder på Nostalgi, desværre bare længe siden man har set noget rigtig godt fra den side. Bioware for deres fantastiske RPG'er, Valve for HL 1&2. Men min stemme falder til Blizzard da det suverænt er dem der har underholdt mig mest i antal brugte spilletimer.
Gravatar #50 - Drakhan
5. dec. 2006 07:02
Lucasarts. Monkey Island serienen er jo fantastisk.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login