mboost-dp1

unknown

Pornoindustrien hælder til HD DVD

- Via Ars Technica - , redigeret af Net_Srak

Ligesom forbrugerne, skal DVD-producenter også vælge den næste generations DVD format, og i DVD-producenternes verden har pornoindustrien meget at skulle sige. Forbes har anslået, at industrien omsætter for op imod $14 mia. om året i en undersøgelse fra 2001.

Pornoinstruktør There Joone, der har firmaet Digital Playground, har udtalt, at hans virksomhed ikke kan få lov til at få produceret deres titler på Blu-Ray fabrikker, grundet trusler fra Sony om at ophæve fabrikkernes licenser til at producere Blu-ray, hvis de vil producere porno DVD’er. Officielt siger “Blu-ray Disc Association”, at pornoindustrien er velkommen til at få produceret deres titler på Blu-ray format.

Talsmænd for unavngivne pornoselskaber udtaler, at Blu-ray er så meget dyrere end HD-DVD, at det ganske enkelt ikke kan betale sig for andre end de store selskaber, og for selv dem vil det ikke kunne løbe rundt.





Gå til bund
Gravatar #51 - anoch22
15. jan. 2007 19:15
Jeg tror heller ikke pornobranchen kommer til at betyde noget.
Gravatar #52 - Huleboeren
15. jan. 2007 20:26
#50
You monkey
HD er ikke lig med HD-DVD
HD = High Definition = Høj Opløsning

Uanset hvilket format de udgiver på bliver det optaget med det samme slags kamera - which dont come cheap
Gravatar #53 - gentox
15. jan. 2007 20:31
#52
Næh, men så vidt jeg kan se i min "vens" samling :D
Er der en del af filmene, hvor det påstås at de er optaget med HD kameraer.
Gravatar #54 - Huleboeren
15. jan. 2007 20:37
#53
Ja, jeg har også selv 1 eller 2 stykker :P de store multinationale corporations har nok råd til det. :P
Men der er mange små indie pornoselskaber
Gravatar #55 - El_Coyote
15. jan. 2007 20:39
#51
pornobranchen er gigantisk og er en kæmpe spiller i denne sag
Gravatar #56 - masterg
15. jan. 2007 21:03
Tror ikke pornobranchen får nogen betyning.
1. De udkommer stadig på DVD. (VHS vs BETA var noget af det første man kunne få hjem i stuerne. Sådan er det ikke mere)
2. Det er altsammen på Internettet.
3. Hvem gider at købe en dyr aspiller (for at se HD porno) når man kan tage en spiller med DVD versionen ;p
Gravatar #57 - Cloud02
15. jan. 2007 21:20
DVD film, køb og leje, generede i 2005 en omsætning på $22,5 mia i USA.
http://www.usatoday.com/life/movies/news/2006-06-1...
Hvis vi så tager de 22, mia og fordeler over 6, da der er 6 store film selskaber = 3,75 mia.
Porno Industrien omsatte i 2001 for $14 mia., hvilket svarer nogenlunde til 3-4 af de store film selskaber. Hvis vi så bare antager at pornobranchens dvd-salg er faldet med..hvad ved jeg.. lad os sige 30%, så er deres omsætning, alt andet lige, også faldet 30% altså til $9,8 mia. hvilket svarer til 2-3 af film selskaberne.
Så pornobranchen har skam meget at sige i denne format krig.
Gravatar #58 - themuss
15. jan. 2007 21:21
Det er da pornobranchens skyld, at vi i dag har det internet, vi allesammen sidder og surfer på.
Gravatar #59 - vulpus
15. jan. 2007 22:05
Man skal da være lidt halvdum hvis man gider betale for porno.. det bliver jo nærmest smidt efter en.
Det kræver mere snilde at undgå det, hvis man ellers har bare den mindste smule libido i behold :)

#57 Tror det er en forholdvis lille del af pornobranchens omsætning der kommer fra fysisk solgte medier, så tror ikke din talmanipulation er helt reel.
Gravatar #60 - jeppester
15. jan. 2007 22:05
Tror ikke det her afgør formatkrigen, kan godt være pornoindustrien har meget at sige, men tror ikke de begynder at udgive særlig meget materiale i hd-kvalitet før om lang tid, ellers mister de jo alle de kunder der ligger i ps3- og xbox-ejere uden hd-dvd.
Og hvem har i det hele taget brug for HD-porno, lægger sgu sjældent selv mærke til kvaliteten?
Tror der går nogle år før det for alvor bliver aktuelt og til den tid har priserne nok ændret sig en del.

Ikke for at kritisere, men hvad er det lige der gør HD-DVD åbent?
Gravatar #61 - themuss
15. jan. 2007 22:12
Det, der gør det åbent, er, at der ikke sidder et firma som Sony og siger, man ikke må udgive porno.
Gravatar #62 - Borg[One]
15. jan. 2007 22:14
#61 det er stadig en påstand - som Sony iøvrigt tilbageviser...
Gravatar #63 - TonyMontana
15. jan. 2007 22:14
Yes!!
Har hele tiden været til HD-DVD!
Og denne nyhed gør mig virkelig glad!
Glæder mig da til at se Pirates (Porno) i HD... mmmm...
Die Sony-Scum!!
Gravatar #64 - TonyMontana
15. jan. 2007 22:22
Off Topic:
Har oz nu lavet min endelige beslutning om ikke at investere i en PS3 efter jeg har læst alle de reviews (som ik er særligt gode) og hørt om den dårlige omtale den lorte maskine har fået.
Holder mig klart til min X360 med HD-DVD addon og mit vidunderlige HD-VGA kabel.
Gravatar #65 - nielsbuus
15. jan. 2007 22:59
#60.... specifikationerne. De er frit tilgængelige. Der er nogle licenser på teknologierne, men de er ens for alle, for så længe man betaler, så skeles der ikke til hvem man er, hvor man kommer fra eller hvad man producerer.
Gravatar #66 - speedfreak
15. jan. 2007 23:01
i skal alle holde jer væk fra ps3! Den kommer til at koste mindts 13000kr. og blu ray er jo kun mpeg1 (vcd) kvalitet. Sony kan simpelthen ikke lave noget! se bare ps1 og ps2 hvis i har hørt om dem.
Og når der står porno industrien har valgt, ja så gælder det jo simpelthen alle, da porno industrien består af en mand (den rusiske mafia) host host pluutin som ligger kæp til alle sammen

tsk. tsk. Vågn da bare lidt op! -i er sku da helt i legoland!
Gravatar #67 - TonyMontana
15. jan. 2007 23:14
#66
HaHa!! Forstår ik hvorfor din kommentar er rated irrelevant..
Den burde være under sjov!
Gravatar #68 - gentox
15. jan. 2007 23:23
#66
Dit indlæg må vist være et udtryk for, overdrivelse fremmer forståelsen.
-------------

Men tror nu godt de fleste er klar over at Sony står med et overlegent produkt i hænderne, at der så er mange der ikke kan lide Sony's forretningsmetoder, er vist ikke en hemmelighed.

Mulighederne er store for Sony, hvis bare lige de kunne få det hele til at hænge sammen, men det lader ikke til det. De har mulighed for at bruge AC1 codecet (og dermed komme op på samme niveau som HD-DVD) på Blu-ray udgivelser, og alligevel er det kun et fåtal af udgivelserne der bruger det.

De laver en konsol der er konkurrentens overlegen, men glemmer at indbygge en scaler-chip, så de tvinger folk til at køre i native opløsning (for film eller spil) eller slet ikke. Det er ikke brugervenligt, og kan i sidste ende kun komme konkurenterne tilgode.

Det med mangel på brugervenlighed, er så desvære ved at være et mantra for Sony. Og de skal til at tage sig sammen før de har vendt alt for mange forbrugere imod sig.
Gravatar #69 - speedfreak
15. jan. 2007 23:26
#68 kan kun give dig ret
Gravatar #70 - jeppester
15. jan. 2007 23:28
#64
Hehe, din beslutning virker ikke så velovervejet og seriøs når der fx står: "Holder mig klart til min X360 med HD-DVD addon og mit vidunderlige HD-VGA kabel." og du bruger udtrykket "lortemaskine" om en maskine som du efter al sandsynlighed ikke har prøvet. Det lyder ærlig talt som propaganda :P.

Nu det her ikke for at sige noget ondt om Xbox 360, hader bare sådan nogle irrelevante fanboy-kommentarer.
Gravatar #71 - Odyssey
16. jan. 2007 07:32
HDDVD har det grimmeste logo. Jeg er ved at brække mig hver gang jeg ser på det. Det+ekstra lagerkapacitet gør at jeg hælder til det supercool Bluray :p
Gravatar #72 - lassep
16. jan. 2007 07:44
Tror ikke det vil få den store betydning.
Det vil også betyde øgede omkostning til efterbehandling ved at udsende på HD-DVD. Den større opløsning vil gøre fejl meget tydligere, og derfor ser jeg ingen ide i at udgive det i HD. Tror heller ikke de rigtig kommer med nogle HD-DVD titler som ikke bliver sendt ud på dvd. Og står average Joe og skal vælge mellem en pornofilm på HD-dvd som er dobbelt så dyr som den samme film på dvd, så vælger han ikke HD-DVD versionen. Og han ville nok heller ikke vælge den selvom den kun kom på HD-DVD så længe de stadig udsender andre film på dvd. De har ikke råd til at lade være med at udsende nogle film på dvd. Det er jo ikke ligefrem fordi folk vælger at smide pengene efter et HD system bare for at de kan se porno.
Tror BR vil vinde fordi de har flere film selskaber som udsender eksklusivt til BR. På top20 over solgte HD film sidste år i usa var kun 1 titel udelukkende til HD-DVD, mens 16 var udelukkende til BR og 3 der blev udsendt på begge formater. De mange solgte enheder til bluray skulle skyldes at man med PS3 får en billig bluray afspiller som skulle være en af de bedre på markedet. Selv om PS3 kommer til at koste 5000 kr herhjemme, så er det stadig en billig HD afspiller.
Gravatar #73 - Deternal
16. jan. 2007 07:47
#57:
DVD film, køb og leje, generede i 2005 en omsætning på $22,5 mia i USA.
http://www.usatoday.com/life/movies/news/2006-06-1...


Hvis vi så tager de 22, mia og fordeler over 6, da der er 6 store film selskaber = 3,75 mia.
Porno Industrien omsatte i 2001 for $14 mia., hvilket svarer nogenlunde til 3-4 af de store film selskaber. Hvis vi så bare antager at pornobranchens dvd-salg er faldet med..hvad ved jeg.. lad os sige 30%, så er deres omsætning, alt andet lige, også faldet 30% altså til $9,8 mia. hvilket svarer til 2-3 af film selskaberne.
Så pornobranchen har skam meget at sige i denne format krig.


Læg mærke til at de 22 mia kun er for dvd salg og leje og kun i usa, mens du for pornoindustrien har det samlede tal for deres globale omsætning. Svarer lidt til når man snakker om at computerbranchen er åh så stor når man sammenholder globale omsætningstal med biografindtægterne i USA.

Jeg tror ihvertfald personligt også du skal indberegne shows, internet streaming og alt muligt andet gejl i de omsætningstal.
Derudover vil jeg gætte på at det stadig kun er en meget meget begrænset del af pornoindustrien som overhovedet tænker over hd-dvd eller bd, så vi skal nok ned på en omsætning for en 2mia på dvd salg for den del - måske mindre.
Gravatar #74 - TonyMontana
16. jan. 2007 07:48
#70
Det var off topic og kan dermed ikke være irrelevant kommentar. Nar!
Har altid været til den overlegne maskine PS1 styrede spillekonsollerne da den kom. Købte PS2 i håbet om at den var ligeså god som 1eren blev da oz imponeret indtil Xboxen kom med dens overlegne grafik og lyd og er ligeglad med salgstal og alt det pjat. Er sikker på at PS3 er en fallit erklæring for Sony.
Jep jeg er blevet Fanboy af X360 på det grundlag at alt hvad Sony rører ved er til Sonys fordel... Du siger det ligesom om det er noget skidt. Heh.
Gravatar #75 - Borg[One]
16. jan. 2007 10:05
#75 så når MS ligger forretningsstrategier, er det ikke til deres egen fordel?

Der er da ingen forskel på, MS eller Sony eller en hvilken som helst anden af de her storspillere.

Deres forretningsstrategier har to elementer i sig. Hvordan kan de få solgt mest mulig, og hvordan kan de spille deres konkurrenter hjem - hvis du både kan udvikle et storsælgende produkt, og samtidig påfører dine konkurrenter tab, så er din strategi lykkedes. Det er den eneste grund til vi har denne her krig, og den eneste grund til MS overhovedet er interesseret i, at HD-DVD blive et hit.

Den åbenlyse model havde været at MS lagde sig op af BR, eller Sony lagde sig op af HD-DVD - og få den sammenlagte synergi effet ud af at bære et nyt format ind i verden, men så ville kampen måske ende uafgjort.
På denne her måde er det knald eller fald - og vinderem vil påføre sin modstander et økonomisk impact af dimensioner, og forhåbentlig få konkurrenten til at fortrække sig på konsol-markedet.

Man kan af tekniske årsager, fanboi-årsager ideologiske årsager eller materialeudbuds-mæssige årsager vælge den ene eller den anden side - men at påstå at den ene side kun kigger på egne fordele, og den anden side er totalt uselviske...det er altså en smule blåøjet.
Gravatar #76 - Darkon
16. jan. 2007 10:30
Jeg kan kun sige at jeg hælder til BD og af følgende grunde:

1) Der er bedre kapacitet, hvilket er rart i forhold til at optage på formatet.

2)Og nok vigtigst - en feature ved BD er at man kan optage OG afspile samtidig. Dette kan jo være en klar fordel hvis man vil bruge den som optager. Har ikke hørt at dette skulle være muligt med hd-dvd...

Til de folk som bliver ved med at snakke konsolkrigen, så kan jeg ikke se hvorfor det er så afgørende, hvilket format der vinder. Xbox vil blive ved med at udgive spil på det format de understøtter og det samme med PS. I dag har langt de fleste en dvd-afspiller ved siden af deres konsol, og mon ikke også det bliver sådan frem over? Det er jo ikke ligefrem kvalitetsafspillere der sidder i de 'gamle' konsoller, men det kan være det ændre sig i de nye??

Men derudover synes jeg at næsten alle steder jeg læser er der en "it's to close to call' attitude overfor hvad der er bedst... Kommer vel an på om man sætter startprisen (ikke den konsoliderede pris) højest eller om man vægter storage + optage og afspille højest...
Gravatar #77 - Borg[One]
16. jan. 2007 11:29
#76 grunden til konsolkrigen bliver taget med de overvejelser folk gør, er at det i skrivende stund er dem der bærer teknologien.

PS3 bliver leveret med BR. Hvis det bliver et flop, sidder du med en maskine du kan afspille dine gamle DVD'er og dine PS-spil på, men skal du se højopløsningsfilm og udnytte potentialet i din nye hjemmebio, må du indkøbe en ny dims - ikke ligefrem noget mediecenteragtig-løsning over det.

X360 - leveres med DVD-afspiller, og du kan tilkøbe en billig HD-DVD. Hvis HD-DVD bliver et flop, kan du, ligesom med PS3, afspille dine DVD'er og dine spil - men du skal ud at investere i en ny afspiller, for at se de nye flotte udgivelser.

Over tid vil der naturligvis komme dedikerede afspillere, men hvis man hedder B&O har man ikke lyst til at kaste sig over en fed BR-løsning, for at finde ud af at HD-DVD løber med sejren.
Gravatar #78 - myplacedk
16. jan. 2007 11:36
#76
1) Der er bedre kapacitet, hvilket er rart i forhold til at optage på formatet.

Ja, det er ærgeligt at det er Sonys produkt der har bedst plads.

2)Og nok vigtigst - en feature ved BD er at man kan optage OG afspile samtidig.

Hvorfor i alverden skulle man dog ønske dette? Man optager vel til harddisken, og gemmer på en skive, hvis man vil senere.
Gravatar #79 - TonyMontana
16. jan. 2007 12:48
#75
Microsoft har længe været på tværs af forbrugerne men jeg må da indrømme at de er begyndt at lytte mere til os imodsætning til Sony som bare vil have det på deres måde.
Er sikker på at Microsoft og HD-DVD vil sejre i sidste ende fordi de lytter mere til forbrugerne.
Men lad os nu se mange ting kan ske.
Gravatar #80 - themuss
16. jan. 2007 14:05
Hold kæft Tony og læs nogle bøger, evt. det her link: http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/pubs/vista_c...
Gravatar #81 - masterg
16. jan. 2007 15:41
#79
Ja det er jo en fordel at kunne optage og afspille på samme tid hvis Playeren/Recoderen ikke har harddisk, som de fleste ikke vil have i starten.
Gravatar #82 - TonyMontana
16. jan. 2007 15:58
#80-JakeTheMuss
Skal jeg nu sætte dig på plads igen? heh
Okay hvordan fanden vil du have jeg skal sætte et styreprogram op mod Sony?? De har jo ligesom ik lavet noget styreprogram.. Vel smarte??
Gravatar #83 - Cloud02
16. jan. 2007 16:25
#73 Deternal
Læg mærke til at de 22 mia kun er for dvd salg og leje og kun i usa, mens du for pornoindustrien har det samlede tal for deres globale omsætning. Svarer lidt til når man snakker om at computerbranchen er åh så stor når man sammenholder globale omsætningstal med biografindtægterne i USA.

Det er meget sjældent at Forbes laver undersøgelser som er uden for USA's grænser.
Anyway; $13 mia i salg og leje i år 2006, kun i USA. http://www.nytimes.com/2007/01/04/business/media/0...
Gravatar #84 - themuss
16. jan. 2007 17:04
#82 Du taler ikke kun om Sony men også MS.. Som du skriver her:
Microsoft har længe været på tværs af forbrugerne men jeg må da indrømme at de er begyndt at lytte mere til os imodsætning
.... DOH!
Gravatar #85 - ArneBjarne
16. jan. 2007 18:00
#83 Den artikel du linker til siger så $13 mia. for den samlede "sex intertainment trade", som omfatter meget mere end video salg/leje.

Grafen i starten viser at "Video sales and rentals" stod for $3,622 mia. i 2006. Desuden viser grafen også, at at det var et fald på 15,4% i forhold til 2005, mens det er andre områder som f.eks. internet, cable/pay-per-view der er stigende.
Gravatar #86 - Cloud02
16. jan. 2007 18:37
#85
I stand corrected. Jeg troede at det i venstre side blot var reklamer.

Porno på dvd'er = $4,2 mia kontra alm. film på dvd'er på $22 mia, begge tal fra 2005.
Pornobranchen har ca. lige så meget at sige som et af de store filmselskaber.

Det er faktisk ikke så meget inflydelse som jeg troede de havde. :/
Gravatar #87 - stefsims
16. jan. 2007 20:51
Sakset fra filmz.dk:

Der er mere om HD-DVD og Blu-Rays kamp her og her.

Med den gigantiske promovering af Blu-Ray lige nu, en ny trend med langt flere titler som bliver releaset til Blu-Ray, 1.000.000 leverede PS3'ere til det amerikanske marked samt, at kun EEN film på af Top-20 dvd'erne fra 2006, King Kong, er eksklusiv til HD-DVD. 19 af titlerne vil komme til Blu-Ray og 16 af disse vil være eksklusivt til Blu-Ray.

Blu-Ray død? In your dreams! De har først været istand til at tage kampen op nu og med det bagland, bliver det langt sværere for HD-DVD i 2007.


Edit: I det første link står der noget om at Sony er begyndt at teste 3 og 4 lags Blu-ray skiver.
Gravatar #88 - ArneBjarne
16. jan. 2007 21:09
#9

Fra avsforum insider tråd:

-------------------------------------------------------
These questions have been addressed in other posts, but for clarity:


1. Does the BDA prohibit replication of Porn to all it's licensed authoring and replication partners?
No


2. Is there anything in the license that states that a replicator cannot produce porn titles or the license can be pulled for such content?
No

3. Why are American Porn studios saying that they can't get their porn titles on BR where as there is BR porn is Japan?
This is a business policy decision on the part of the replicators being approached.


4. Could the porn studios pool their resources and get a license for authoring and replication of BR porn content? Would they be turned down?
I think there are enough authoring companies out there that one or more of them will handle this work. If a given adult entertainment company wants to buy Blu-print from us, we will sell it to them. Replication is another matter because even as big as the adult industry is, it is not likely to have the resources to buy or build a replication plant. My advice to them is to outsource the replication overseas where plants may be more relaxed about handling this kind of product.

__________________
Sony Pictures BD Insider
----------------------------------------------------

Ydermere siger han andet stede i tråden at Sony replication ikke vil lave porno udgivelser, men som det fremgår af ovenstående står altså andre frit for at gøre som de har lyst.
Gravatar #89 - Deternal
16. jan. 2007 21:10
Kan se at jeg undervurderede det lidt, 3.2mia fremfor 2mia.
Gravatar #90 - TonyMontana
16. jan. 2007 23:12
#84
Ja det skal man da ik være et geni for at gennemskue...
Jeg har hele tiden skrevet om Blu-Ray vs HD-DVD og X360 vs PS3.
Hvordan kan du begynde at kludre Vista ind i det??
Sony laver f.eks knaldgode LCD skærme (Bravia) det kan jeg jo heller ik sammenligne med Microsoft, vel??
Gravatar #91 - TonyMontana
18. jan. 2007 22:54
#84
Nogen gange bliver man bare nødt til at tænke WTF?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login