mboost-dp1

Tråden til dumme spørgsmål

Gå til bund
Gravatar #3751 - Rasmus064
24. dec. 2009 12:22
Mulighed 1, I følge monty python så kan man finde ud af om en heks virkelig er en heks ved at se om hun vejer lige så meget som en and. Alle hekse bliver brændt så det må vel betyder at ændre brænder når de dør?

Mulighed 2, Kan også være at de bare synker til bunden af søen.

Mulighed 3, De kravler ind i en busk og ligger sig til at dø.
Gravatar #3752 - Fjolle
24. dec. 2009 12:36
Hjemmeværnet render rundt og brænder dem af.
Gravatar #3753 - DiZaster
24. dec. 2009 12:41
LinguaIgnota (3750) skrev:
Hvor går ænder hen, når de skal dø?

De bliver samlet op af indehaveren af jeres lokale kina grill. Det er billigt, og det er økologisk.
Gravatar #3754 - Ronson ⅍
24. dec. 2009 13:03
ZiN (3749) skrev:
#3742: I beg to differ. Det kan godt være at det generelle niveau er lavere end vi nørder ønsker os, men hvorom alt er, så er orienteringen nørdet (hovedsageligt) og hovedbestandelen af aktive brugere nørder. Og er det ikke også det vigtigste?
Du kunne jo evt. sammenligne med comon eller lignende.
Men hvad hjælper det at 80% er nørder hvis 80% af indlæggene er ikke-nørdede?
Gravatar #3755 - Jakob Jakobsen
24. dec. 2009 15:52
Mange dyr prøver på ikke at vise at de er syge, da de ellers vil være et let bytte for rovdyr eller blive banket ned i rank af de andre dyr i flokken. Derfor vælger de ofte, når det bliver slemt, at skjule sig.
Dette tror jeg er den største grund til at man sjældent ser døde flokdyr.
Gravatar #3756 - Dreadnought
25. dec. 2009 03:00
Døjtsssshhh:
Hvordan overbeviser man eBay om at min bruger skal have hjemstavn i den britiske ebay, og ikke den tyske?

Jeg oprettede min bruger i sin tid på deres tyske site, da det var der jeg købte min første ting. Alle mails jeg får fra dem er på tysk, hvilket ikke er min stærke side. Jeg har forsøgt at bede dem om at flytte min bruger til deres britiske site.
De fortalte at hvis jeg gik ind på den engelske side, så ville det stå på engelsk. Ja hurra, men det ændrer jo ikke på at de mails de sender er skrevet på tysk. Jamen så skulle jeg lukke min bruger og oprette en ny på den britiske side. Ja hurra, så ryger min street-cred jo!
Gravatar #3757 - Jakob Jakobsen
25. dec. 2009 08:50

Når du finder ud af det, må du gerne sige det til mig.
Jeg har også brugt en del tid på at undersøge det... uden resultat.
Gravatar #3758 - vandfarve
26. dec. 2009 14:54
Julegavesjov

Jeg har for cirka 700 kroner gavekort og tilgodebeviser til Fona, der snart skal omsættes til noget kapitalværk. Jeg har derfor tre spørgsmål:

1) Hvilke rat (til pc) har Fona?
2) Har alle Fona-butikker nogenlunde det samme sortiment?
3) Af de nævnte rat, hvis der kommer nogle, hvilken én skal jeg gå efter?

Jeg har allerede fundet to kandidater på EDBpriser.dk, men da jeg er tvunget til at købe det gennem Fona, så er det lige meget. Jeg er dog rimelig sikker på, at det skal være fra Logitech, men de har lavet en mulliard modeller, og så er vi igen lige vidt.

Byd ind!
Gravatar #3759 - Woller
26. dec. 2009 15:57
er en ISP forpligtet til at udlevere adressen hvis politiet har en stærk mistanke (ved) at der er tyvekoster på adressen?
Gravatar #3760 - vandfarve
26. dec. 2009 16:18
Woller (3759) skrev:
er en ISP forpligtet til at udlevere adressen hvis politiet har en stærk mistanke (ved) at der er tyvekoster på adressen?

Der gælder vel samme regler for immaterielle genstande som for materielle: Det kræver en dommerkendelse at få udleveret informationen (med 99% sikkerhed).

Det er dog almenkendt, at politiet må foretage ransagninger hos både private og virksomheder, hvis de finder, at de ikke kan nå at få en dommerkendelse, før deres mulighed er "forsvundet".

Det er ikke en regel, der må misbruges, da det netop går på grænsen til det amoralske (det er jo ikke lovligt, da de netop må det i særlige tilfælde), og da de efterfølgende skal have en tilbagevirkende dommerkendelse.

Så helt kort: Nej.
Gravatar #3761 - vandfarve
26. dec. 2009 16:37
Fra codegirl.dk:

http://codegirl.dk/?cat=23 skrev:
Både herhjemme og i Sverige skal der en dommerkendelse til før en ISP (internetudbyder) udleverer oplysninger om hvilken person der har en bestemt IP adresse på et bestemt tidspunkt. Men i Danmark skal der ikke ret meget til for at få en dommerkendelse.

Det tolker jeg som om, at ISP skal se en dommerkendelse, før de udleverer adresse m.m.
Gravatar #3762 - cazotaro
26. dec. 2009 21:07

Du skal kende den kraft vandstrålen har, massen af det der løftes og så ellers tyngekraften.

For at beregne vandets lodrette kraft (F) vi skal kende den fart (m/s) for det punkt hvor kraften 'ydes' og så vandets masse (kg) for det punkt hvor kraften 'ydes'.
F_lodret = kg*m/s^2

Det var vandstrålens kraft, el. løfteevnen, vel at mærke fra det punkt hvor vi vi har vandets fart. (Løfteevnen vil falde når vandets fart falder, altså med højden)

Hertil skal man blot modregne genstandens nedadgående kraft, tyngdekraften for denne.
F_tyngde=kg*-9,82m/s^2
Så tager man blot vandets opadgående kraft, 'løfteevnen' og trækker genstandens nedadgående kraft fra. Er resultatet positivt vil genstanden løftes*.
Løfteevne_vand = F_lodret+F_genstand
(Her +, da jeg har givet tyngdekraften nedadgående retning)

*Indtil en højde hvor vandet ikke yder nok kraft. Vær desuden opmærksom på at det praktisk talt vil være umuligt at løfte en genstand med en enkelt stråle, da genstanden let vil tippe af strålen.

De 9,82m/s^2 er tyngdeaccelerationen i Danmark, denne er forskellig ift. afstanden til jordens massemidtpunkt.

For at bestemme vandets fart (V) til 'punktet' (den højde hvor genstanden løftes fra) skal du kende vandets startfart (V_0) og den tid der går fra start til genstand (t), samt tyngdeaccelerationen fra før (g).
V=-g*t+V_0

Dette er måske lidt uklart, og der er helt sikkert mere til det ift. vandets kraft. Men grundlæggende vil jeg mene det burde kunne bruges.
Grundlag: 2.g gymnasie fysik om den lodrette bevægelse
So bear with me :P
Gravatar #3763 - cazotaro
26. dec. 2009 21:15
Minimalsovsesvøb:

Så forleden en halvdårlig James-Bond kopi af en fransk actionfilm der hed San Antonio, eller noget. I den var der en platform i internationalt farvand i Nordsøen, på den platform havde den onde skurk åbenbart oprettet sin egen lillebitte stat.

Nu tænker jeg så bare, givet nogle mennesker tænker; "vi vil have vores eget land". De er rige nok osv.
Kan de så sejle nogle skibe ud til et eller andet internationalt sted og oprette deres eget lille land hvor de kan fastsætte egne regler (inden for international lov) og eventually lave deres egen lille 'skibsstat' eller 'platformsstat', hvis de bygger en sådan?
Fx kunne det fungere som en slags skattely.
Gravatar #3764 - myplacedk
26. dec. 2009 21:32
Her er historien om dem, som nok er mest kendt for at gøre forsøget: http://en.wikipedia.org/wiki/Principality_of_Seala...

Kort sagt: Det er et spørgsmål om at blive anerkendt. De er delvist anerkendt, delvist set som en flok tyveknægte man ikke lige gider gøre noget ved.

Og der er jo tale om et land/stat, en møntfod, et postsystem osv. Fx. postsystemet lykkedes ikke, de har en (én) adresse i england, hvorfra posten bliver bragt videre.
Gravatar #3765 - Woller
26. dec. 2009 21:56
ok tak for svarene, problemet er at jeg har en ven der var så uheldig at få indbrud den 24. han fik stjålet sin comp og andre ting men vi var så heldige at der var teamviewer på, så jeg har hans ip adresse og navn (fjolset loggede ind på facebook) og han har tilsyneladende gevet computeren til sin kæreste nu da der er blevet lagt en masse skole dokumenter ind med hendes navn som forfatter (igen facebook) men har ikke kunnet skaffe adressen på nogen af dem. hvad vil i anbefale at gøre?
Gravatar #3766 - Daniel-Dane
26. dec. 2009 22:23
Politiet. Omgående. Få dem til at kontakte ISP'en. Det med dommerkendelse er politiets arbejde.

Du kunne også udøve selvtægt, som er meget sjovere.
Gravatar #3767 - Clauzii
26. dec. 2009 23:12
Daniel-Dane (3766) skrev:
Du kunne også udøve selvtægt, som er meget sjovere.

Men desværre(?) også meget ulovligt, og kan føre mange grimme ting med sig (øje-for-øje, tand-for-tand vold... osv.)

/PS: Hvad skete der lige for dig i 'Glædelig Jul' tråden..?? ;)
Gravatar #3768 - LinguaIgnota
26. dec. 2009 23:53
Såeh, jeg stod lillejuleaften og rørte i en gryde risengrød, der senere skulle blive til risengrød med flødeskum og kirsebærsovs (forstå det, hvem der kan). Og så var det jeg tænkte: "Hey, LinguaIgnota," tænkte jeg: "Du er da faktisk skidegod til det her, måske du skulle gøre det til din profession."
Men for at gøre en lang historie kort, så har jeg nu besluttet, at jeg vil tage mit ti år gamle hygiejnecertifikat i hånden, og slå mig ned som kogekonemand. Nu mangler jeg så bare et par håndører til grydeskeer og grødris - og det er her, I kommer ind i billedet.

Kunne nogen tænke sig at investere i LinguaIgnotas super shiny og lovende fremtid? Jeg tror, at 1,5-2 mio. vil gøre mig godt kørende. Og så får I selvfølgelig en mærkbar rabat, når I hyrer mig til jeres arrangementer. - Mindst 3-4%!

Indtil videre kan jeg lave risengrød og ristet brød, men jeg har planer om at udvide med høns i asparges og evt. noget friturehalløjsa. Så kom endelig frisk, selv hvis I ikke vil forære mig penge, jeg lader mig booke til bryllupper, konfirmationer, swingerfester og barnedåbe.
Kontakt mig evt. for et forpligtende tilbud.
Gravatar #3769 - Tumleren
27. dec. 2009 03:25
Clauzii (3767) skrev:

Fordi han er sådan en attention whore ratede han alle indlæggene gentagelse, da de jo teknisk set var gentagelser. Han har håbet på at nogen ville spørge ind til det, så han kunne få lov at vise hvor lige glad han er med os og hvor korrekt han er angående alt.
Gravatar #3770 - Daniel-Dane
27. dec. 2009 10:32
Clauzii (3767) skrev:
Men desværre(?) også meget ulovligt, og kan føre mange grimme ting med sig (øje-for-øje, tand-for-tand vold... osv.)
Ja! Jeg håbede, at "meget sjovere" fik det til at fremgå som en joke.

Clauzii (3767) skrev:
Jeg kom bare i tanke om en post fra sidste år, hvor en person spurgte, om han skulle rate alle postene "gentagelse", da de var det. Og som den attention whore, jeg er, fik jeg lyst til at gøre det, da de jo ER gentagelser. Jeg håbede, at nogen ville lægge mærke til det, så jeg kunne vise, hvor korrekt jeg er på alle fronter. I øvrigt er jeg pisse ligeglad med jer.
Gravatar #3771 - LinguaIgnota
27. dec. 2009 12:18
Daniel-Dane (3770) skrev:
I øvrigt er jeg pisse ligeglad med jer.

Nå-nå, nå-nå, der er nok en sjat menstruation på vej.
Gravatar #3772 - Daniel-Dane
27. dec. 2009 12:27
LinguaIgnota (3771) skrev:
Nå-nå, nå-nå, der er nok en sjat menstruation på vej.
Tumleren (3769) skrev:
[...] så han kunne få lov at vise hvor lige glad han er med os [...]
Gravatar #3773 - cazotaro
27. dec. 2009 18:45

Tak for linket :)

Platformen i den film jeg så ligner faktisk Sealand på en prik, bare nyere, så franskmændende har godt nok været opfindesomme :P
Gravatar #3774 - zin
28. dec. 2009 01:51
Ronson (3754) skrev:
ZiN (3749) skrev:
#3742: I beg to differ. Det kan godt være at det generelle niveau er lavere end vi nørder ønsker os, men hvorom alt er, så er orienteringen nørdet (hovedsageligt) og hovedbestandelen af aktive brugere nørder. Og er det ikke også det vigtigste?
Du kunne jo evt. sammenligne med comon eller lignende.
Men hvad hjælper det at 80% er nørder hvis 80% af indlæggene er ikke-nørdede?

Ligesom frisører sjældent snakker med hverandre om hår, snakker nørder sjældent om kedelige trivielle emner vi alle er godt bekendt med i forvejen.
Konklussion:
80% af et nørdfora (bemærk: fiktive procenttal) vil altid være off-topic (ikke nørdede), men eftersom de foretages af nørdede personer giver dette os en fællesbasis og et sted at samles for, en skønne dag, at overtage verden (hvad ellers?).
Gravatar #3775 - Slettet Bruger [3237728890]
28. dec. 2009 08:27
http://hipklan.dk/components/com_podcast/media/hip...

sry skulle lige bruge at ha linket sådan her.

hvilket bringer mig til mit spørgsmål.
hvis man har et link liggende som overstående. altså i en ikke klikbar udgave, hvordan downloader man det så? hvis man fx kun har den i clipboard
Gravatar #3776 - Hassager87
28. dec. 2009 09:50
Question:

Hvordan kommer jeg i (telefonisk) kontakt med Play.com ?

På hjemmesiden oplyses nummeret 0845 800 1020, som jeg har forsøgt at ringe til, bare ved at trykke dét, og så har jeg prøvet at trykke 0044 (som er landekoden til England (hvor jeg går ud fra, det ligger?)) foran, men i begge tilfælde får jeg at vide at "The number is not assigned. Your call can not be completed", eller noget i den dur.. What to do?
Hvis jeg kunne sende dem en e-mail, ville det også være OK, men det kan jeg ikke et eneste sted finde en adresse, som man kan kontakte dem på..

link: http://www.play.com/HOME/HOME/6-/Help.html?page=he...
Gravatar #3777 - LinguaIgnota
28. dec. 2009 10:35
Prøv 028 9092 1724.
Gravatar #3778 - Hassager87
28. dec. 2009 10:55
# 3777 - Jeg har fået fat på dem nu, tak :)

Til general info kan jeg fortælle, at jeg fangede dem på 0044 1534 877 595 , som jeg havde overset, at jeg havde fået oplyst i en mail fra dem.. :)
Gravatar #3779 - Ronson ⅍
28. dec. 2009 12:22
SlettetBruger (3775) skrev:
hvis man har et link liggende som overstående. altså i en ikke klikbar udgave, hvordan downloader man det så? hvis man fx kun har den i clipboard

Smider den ind i en browser. Hvis ikke serveren eller browseren bestemmer at det er en download så kan man bruge en tilfældig downloadmanager (eksternt program eller udvidelse til sin browser f.eks)
Gravatar #3780 - Slettet Bruger [3237728890]
28. dec. 2009 12:23
ok takker :)
Gravatar #3781 - Daniel-Dane
28. dec. 2009 12:30
Hvor finder jeg den allerbilligste udbyder henne? Lige nu betaler jeg €31.31 årligt for mit .com-domæne. Desværre får man kun 100 MB plads og 1 GiB trafik. Hos One.com kan man få langt mere plads samt fri trafik for en lille sjat mere (nemlig 247,5 DKK p.a.). Men der kan man ikke bruge PayPal (som er der, jeg får mine penge).

Jeg har kigget på BlueHost, men de er dyre. Jeg behøver desuden ikke ubegrænset plads. 100 MB er fint. Bare lidt mere trafik, tak.
Gravatar #3782 - Slettet Bruger [3237728890]
28. dec. 2009 12:41
Vil Terracide kunne li dette?
http://i34.tinypic.com/23lba01.jpg
Gravatar #3783 - myplacedk
28. dec. 2009 13:26
Jebus, det er over det dobbelte af hvad jeg giver for en (virtuel) server med root-adgang, 16 GB plads og 200 GB trafik. (Dog uden domæne-gebyr, da jeg har domænet hos GratisDNS.)

Er der ikke noget med at man kan få et gratis visa-kort til sin paypal account?
Gravatar #3784 - Daniel-Dane
28. dec. 2009 13:51
Zero Punctuation er gud.

Jeg betaler halv for abonnement, halv for domæne. Det er ikke så meget dyrere end GratisDNSs 89 p.a.

Kan jeg få navnet på din udbyder?
Gravatar #3785 - myplacedk
28. dec. 2009 14:40
Daniel-Dane (3784) skrev:
Kan jeg få navnet på din udbyder?

Linode
Gravatar #3786 - myplacedk
28. dec. 2009 14:53
Daniel-Dane (3781) skrev:
Lige nu betaler jeg €31.31 årligt for mit .com-domæne. Desværre får man kun 100 MB plads og 1 GiB trafik.

myplacedk (3783) skrev:
Jebus, det er over det dobbelte af hvad jeg giver for

Hov, vent... Sorry, jeg overså lige at du skrev "årligt". Jeg giver 20 USD om måneden.
Gravatar #3787 - Daniel-Dane
28. dec. 2009 15:32
JEEBUS! Giver du 1.2k per år for den server?

Mit spørgsmål vedbliver:
Er der noget billigere end det, jeg allerede har? Hvis I kan finde en side, som viser hvordan man får Visa til sin PayPal-konto (den første ved en googlesøgning virkede ikke), så tager jeg det i stedet!
Gravatar #3788 - Dreadnought
29. dec. 2009 01:05
Meh!
Hvor finder man en Vista Home Premium til en Lenovo, hvis ejer ikke gad brænde de skiver selv?
Gravatar #3789 - Fjolle
29. dec. 2009 10:02
Man plejer vist at skulle spørge lenovo pænt :)
Gravatar #3790 - Slettet Bruger [3237728890]
29. dec. 2009 19:41
Nu så jeg lige GI Joe igår.. det der PAKIS som falder ned.. hvorfor gør det det? er pakis tungere end vand? for normalt flyder is da ovenpå vand.

eller er det bare endnu end af de vildt mange fejl i den film?
Gravatar #3791 - Slettet Bruger [3237728890]
29. dec. 2009 20:07
Nevermind.

Incorrectly regarded as goofs: When the self-destruct destroys the ice above the Cobra snow base, the ice sinks into the water thereby destroying the base. Ice does not sink in water. It would just float on top as is proved by ice flows and icebergs. However, the interior of the ice was part of the underwater base, containing numerous rooms, passageways, hangars, and elevator shafts all constructed out of metal, which would have added considerable weight and caused the ice structures to sink once they began breaking apart. In addition Heavy Duty specially says "there is going to be whole lot of ice and metal coming down on top of you." corroborating this explaination.

http://www.imdb.com/title/tt1046173/goofs
Gravatar #3792 - doh09
31. dec. 2009 00:13
Hvordan ser http://newz.dk/~linguaignota ud i virkeligheden?
Gravatar #3793 - Dreadnought
31. dec. 2009 00:15
Senildement:
Hvem var det der erhvervede en Abit Airpace Music af mig? Jeg har nemlig fundet fjernbetjeningen her under den årlige oprydning. Men jeg kan hverken finde en PM eller en tråd med det.
Gravatar #3794 - Dreadnought
31. dec. 2009 00:16
#3792 Gennem øjnene som en gris.
Gravatar #3795 - Daniel-Dane
31. dec. 2009 10:56
Hvordan kan man "vende en router forkert", så den lægger et helt netværk ned?
Gravatar #3796 - XorpiZ
31. dec. 2009 11:21
Du kan sætte lan-udgangen til et andet lan med det resultat, at din router begynder at lege dhcp-server. Hvilket er skidt, når der allerede er en dhcp-server (i de fleste tilfælde anyways) på netværket.
Gravatar #3797 - Sobuno
31. dec. 2009 12:09
Dreadnought (3793) skrev:
Senildement:
Hvem var det der erhvervede en Abit Airpace Music af mig? Jeg har nemlig fundet fjernbetjeningen her under den årlige oprydning. Men jeg kan hverken finde en PM eller en tråd med det.

Tjah, du forsøger vist at komme af med den i #1108 i denne tråd
Gravatar #3798 - LinguaIgnota
31. dec. 2009 12:15
Doh09 (3792) skrev:
Hvordan ser http://newz.dk/~linguaignota ud i virkeligheden?

Du skal ikke være så doven - kom med dit bud, så skal jeg nok be- eller afkræfte.
Gravatar #3799 - Dreadnought
31. dec. 2009 12:31
#3797 Ja, jeg har haft fat i Woller, og det var ikke ham.
Gravatar #3800 - Dreadnought
31. dec. 2009 12:58
Hvor ligger eller hvad hedder 'Tilføj/Fjern programmer' på en Vista?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login