mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Handikappet dreng får lov til at spille for et baseball-team der alligevel er ved at tabe. De står så lige til sidst hvor drengen skal til at være den sidste til at slå. I stedet for at få en af dem der faktisk kan spille slå lader de ham slå, og da modstander-holdet ser det lader de ham få en home-run. Drengen lever så lykkeligt over den oplevelse til sine dages ende.
Handikappet dreng får lov til at spille for et baseball-team der alligevel er ved at tabe. De står så lige til sidst hvor drengen skal til at være den sidste til at slå. I stedet for at få en af dem der faktisk kan spille slå lader de ham slå, og da modstander-holdet ser det lader de ham få en home-run. Drengen lever så lykkeligt over den oplevelse til sine dages ende.
Nu hvor jeg tænker tilbage, kan jeg huske at der løb en strøm rundt i den ring, som superlederen udgjorde, og derfor opstod der et magnetfelt på ca. 1½ Tesla. Jeg forstår dog stadig ikke at tingen hoppede rundt. Det må have været den elastiske egenskab i indpakningen, der gjorde det...?! Ellers burde tingen vel bare flyve hen og sætte sig et sted.
Undskyld evt. forvirring fra mit første spørgsmål.
Undskyld evt. forvirring fra mit første spørgsmål.
gnarfsan (2256) skrev:Det må have været den elastiske egenskab i indpakningen, der gjorde det...?!
Jeg ved ikke hvor mange Tesla der skal til for at en metalting på f.eks. 250g. bliver fastholdt med det samme. Men jo, den vil blive reflekteret fra indervæggene x antal gange, alt efter feltstyrke. Lidt ligesom vægtløsheds-forhold..
Metalenstanden har nok også haft en skæv indfalds-vinkel ift. selve feltet. Der så skulle være endnu stærkere for også at ændre flyveretningen.
[url= Tesla felt, en elektronik skruetrækker og et bruserslange.. :)[/url]
Selvom 'bruserslangen' er tæt på, er der ikke træk nok til at den står vandret over mod magneten, så jeg tror der måske trods alt skal en del til at holde noget svævende i en NMR-Scanner, selv med 3 Tesla (2006)..
[url= Tesla felt, en elektronik skruetrækker og et bruserslange.. :)[/url]
Selvom 'bruserslangen' er tæt på, er der ikke træk nok til at den står vandret over mod magneten, så jeg tror der måske trods alt skal en del til at holde noget svævende i en NMR-Scanner, selv med 3 Tesla (2006)..
Jeg kan ikke helt huske hvilken genstand det var. Men den var på størrelse med en skruetrækker, som den han holder i starten af den video, du linker til. Jeg så videoen i 89/90, så det er liiiidt tåget i hukommelsen :)
Men jeg prøvede selv at holde en lille skruetrækker inde midt i scanneren og dreje den lidt rundt. Den gav forbavsende meget modstand. Dog slet ikke nok til at jeg ikke kunne holde ved den.
Men jeg prøvede selv at holde en lille skruetrækker inde midt i scanneren og dreje den lidt rundt. Den gav forbavsende meget modstand. Dog slet ikke nok til at jeg ikke kunne holde ved den.
Mythbusters tabte en boks med sort væske, som er baseret på jern, til tatovering ind i en MRI scanner. Den fløj frem og tilbage og bankede mod siderne, indtil den lå stille i bunden af scanneren.
#2260 det var lidt et "hovsa"-øjeblik. Tænkte i hvert fald, at de var ret heldige med, at æske ikke gik i stykker. :S
#2264:
I den tidligere omtalte sikkerhedsvideo sætter de en krydsfinersplade op foran, og 3-mursten på række udfra midten af pladen. Derefter holder de en ret stor svensknøgle ca. en meter fra. Da de slipper den, accellererer den op og flyver lige igennem de tre mursten for så at sætte sig i pladen.
I den tidligere omtalte sikkerhedsvideo sætter de en krydsfinersplade op foran, og 3-mursten på række udfra midten af pladen. Derefter holder de en ret stor svensknøgle ca. en meter fra. Da de slipper den, accellererer den op og flyver lige igennem de tre mursten for så at sætte sig i pladen.
http://newz.dk/forum/tagwall/traaden-til-dumme-spo...
....
Men for nu at svare på dit spørgsmål - så nej. Jeg er 99% sikker på, at standard-guitaren til GH3 er trådløs.
....
Men for nu at svare på dit spørgsmål - så nej. Jeg er 99% sikker på, at standard-guitaren til GH3 er trådløs.
#2274: Dreadnought
Kilde.
Der står at man kort sagt skal være "Peter fra L'easy", men det er stadig uklart om man skal eller ej, så jeg gik ind for at sende dem et elektronisk brev, ej heller der havde jeg sucess, da deres system var nede.
Jeg prøvede da at ringe til L'EASY's kundeservice, men ham jeg fik i røret var meget ubehøvlet, da jeg spurgte ham "Er det et krav at man skal hedde Peter for at arbejde som installatør hos L'EASY" Svarede han blot, "Hvad tror du selv?" Det var virkelig frækt gjort. Men han fik da mit nummer, og ville ringe tilbage til mig med et svar imorgen, så nu må vi vente spændt, og se hvad fremtiden bringer. Godnat.
Servicemontør
Du kommer til at beskæftige dig med levering, installering og servicering af hårde hvidevarer og elektroniske forbrugsvarer hjemme hos vores kunder. Du skal kort sagt være ”Peter fra L’EASY”.
Vi lægger vægt på, at du er engageret og serviceminded ud over det sædvanlige. Du har flair for brug/programmering af TV, surround-anlæg m.m. Og det er en fordel, hvis du har kendskab til hårde hvidevarer samt et grundlæggende kendskab til el samt tilslutning af hårde hvidevarer. Du har kørekort - kategori B.
Som person er du:
* Serviceminded
* Pålidelig og ansvarsbevidst
* Åben og udadvendt
* Ved godt helbred, fysisk stærk og stabil
* Velsoigneret og proper i din fremtræden
* I besiddelse af teknisk snilde
* Har et højt personligt drive
* Kan trives i et aktivt, humørfyldt og uformelt arbejdsmiljø
* Straffeattest skal fremvises
Kilde.
Der står at man kort sagt skal være "Peter fra L'easy", men det er stadig uklart om man skal eller ej, så jeg gik ind for at sende dem et elektronisk brev, ej heller der havde jeg sucess, da deres system var nede.
Jeg prøvede da at ringe til L'EASY's kundeservice, men ham jeg fik i røret var meget ubehøvlet, da jeg spurgte ham "Er det et krav at man skal hedde Peter for at arbejde som installatør hos L'EASY" Svarede han blot, "Hvad tror du selv?" Det var virkelig frækt gjort. Men han fik da mit nummer, og ville ringe tilbage til mig med et svar imorgen, så nu må vi vente spændt, og se hvad fremtiden bringer. Godnat.
Som #2283 er inde på, kan en kat godt klatre lodret op, hvis der er en rimeligt ru overflade klørene kan hægte sig fast i.
Billedet ligner PSed, men hvis der på en antenne sidder metalbeslag (f.eks. til samling af flere korte rør), er det muligt for en kat at komme op. Jeg så ihf. en på en antenne, da jeg var dreng.
Billedet ligner PSed, men hvis der på en antenne sidder metalbeslag (f.eks. til samling af flere korte rør), er det muligt for en kat at komme op. Jeg så ihf. en på en antenne, da jeg var dreng.
#2279 Jeg har aldrig lavet en BigMac, men med 99,9% sikkerhed kan jeg sige, at den ankommer i tre dele i dybfrost, hvorefter den varmes op i seperate dele i en rototoaster i cirka 1-3 minutter (efter hvor aggressive deres toastere er).
*Dette baseres på gætterier, intensive studier af McD's fødevareproduktion og ikke mindst tidligere kendskab fra en anden grillbar, som erfarne Newz.dk-brugere vil kende til og bekræfte.
*Dette baseres på gætterier, intensive studier af McD's fødevareproduktion og ikke mindst tidligere kendskab fra en anden grillbar, som erfarne Newz.dk-brugere vil kende til og bekræfte.
#2299 Jep, jeg gætter på det med stor overbevisning.
McD er opbygget omkring flere ting (bl.a. et sociologisk begreb, der kaldes mcdonalization), hvor kernen er et cost-effencient regime.
Det betyder, at McD søger at effektivisere mest muligt, hvorfor det vil være naturligt at antage, at de vil lade bollerne blive skåret ud ved produktionen, da dette er billigere omkostningsmæssigt.
Det andet argument er, at alle bollerne 1) ser ens ud, når man kigger på dem, samt 2) ikke bærer spor af at være skåret med en brødkniv, samt 3) ingen andre brugerproducerende virksomheder af den kaliber skærer deres boller over selv.
Alt kommer, som sagt, som dybfrost, hvorefter det optøes og varmes.
McD er opbygget omkring flere ting (bl.a. et sociologisk begreb, der kaldes mcdonalization), hvor kernen er et cost-effencient regime.
Det betyder, at McD søger at effektivisere mest muligt, hvorfor det vil være naturligt at antage, at de vil lade bollerne blive skåret ud ved produktionen, da dette er billigere omkostningsmæssigt.
Det andet argument er, at alle bollerne 1) ser ens ud, når man kigger på dem, samt 2) ikke bærer spor af at være skåret med en brødkniv, samt 3) ingen andre brugerproducerende virksomheder af den kaliber skærer deres boller over selv.
Alt kommer, som sagt, som dybfrost, hvorefter det optøes og varmes.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.