mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
drbravo (18249) skrev:MarkJensen gider ikke gøre rent.
Er robotstøvsugere efterhånden nået til et niveau hvor de rent faktisk kan bruges eller er de stadig bare dyrt støjende bras?
HVIS man vil bruge penge på sådan en bandit, hvilken model skal det så være?
200 kr om ugen for en eller anden rengøringsdame er nok.
Zhadow (18245) skrev:Der er jo altid klassikeren
Personligt ville jeg dog nok holde øje med Breitling på auktioner.
"Egenskaber: End-of-life, helium flugt ventil"
WTF?
Zombie Steve Jobs (18252) skrev:drbravo (18249) skrev:MarkJensen gider ikke gøre rent.
Er robotstøvsugere efterhånden nået til et niveau hvor de rent faktisk kan bruges eller er de stadig bare dyrt støjende bras?
200 kr om ugen for en eller anden rengøringsdame er nok.
he like
Dreadnought (18253) skrev:Zhadow (18245) skrev:Der er jo altid klassikeren
WTF?
Det er så helium kan komme ud af ur-kammeret. Ellers ender du med en fukushima på dit håndled :)
(åbenbart noget man har brug for hvis man har det på i længere tid i tryk-kamre...?)
Fjolle (18255) skrev:Dreadnought (18253) skrev:Zhadow (18245) skrev:Der er jo altid klassikeren
WTF?
Det er så helium kan komme ud af ur-kammeret. Ellers ender du med en fukushima på dit håndled :)
(åbenbart noget man har brug for hvis man har det på i længere tid i tryk-kamre...?)
http://en.wikipedia.org/wiki/Helium_release_valve
Dreadnought (18253) skrev:Zhadow (18245) skrev:Der er jo altid klassikeren
WTF?
Synes du måske at det er iorden at spærre helium inde? Sadist!
drbravo (18249) skrev:MarkJensen gider ikke gøre rent.
Jeg har en iRobot Roomba 540 (Så vidt jeg husker) og den er fremragende til at gøre rent. Jeg har trægulv, så jeg skal ikke kunne sige hvordan den er på gulvtæpper.
Siden jeg har købt den har jeg ikke haft behov for at bruge min støvsuger mere end en gang eller to om året og kun de steder hvor robotstøvsugeren ikke kan nå, som feks på gulvkarme.
Første gang jeg brugte den var lige efter jeg havde støvsuget hele lejligheden. Selvom jeg mente at jeg havde lavet en grundig støvsugning så var robottens støvbeholder ½ fuld efter at robotten havde støvsuget samme område. Det siger lidt om at robotten kommer nogen steder hvor man normalt ikke har så god adgang, som feks under møblerne.
Den eneste ulempe robotten har er at den larmer cirka lige så meget som en normal støvsuger, så man skal ikke bruge den mens man selv er hjemme. Det er dog ikke noget problem, da den kan programmeres til hvornår den skal starte og efter endt rengøring kører den selv hen i opladeren så den er klar til dagen efter.
Mark "Excel Noob" Jensen
Hvis jeg har en liste over hjemmesider i excel (rimelig mange) og gerne vil have dem åbnet i en browser, hvordan gør jeg så nemmest det? Hjemmesiderne er på www.blah.ext form i plainteks og ikke som hyperlinks, så jeg kan ikke bare klikke i vildskab.
Pls halp!
Hvis jeg har en liste over hjemmesider i excel (rimelig mange) og gerne vil have dem åbnet i en browser, hvordan gør jeg så nemmest det? Hjemmesiderne er på www.blah.ext form i plainteks og ikke som hyperlinks, så jeg kan ikke bare klikke i vildskab.
Pls halp!
nm! www.urlopener.com paste liste, slå popupblocker fra, tryk open all, wupti 50 tabs :D
Qw_freak (18262) skrev:kopier listen ind i en textfil og lav et lille program der åbner samtlige links..
Er fanme mange år siden jeg har programmeret noget i andet end statistik/mat programmer, så nej tak :p Og det store internet havde jo gjort det for mig. Hvis jeg virkelig havde stødt hovedet mod muren havde jeg nok reg-exp'ed det til en liste med hyperlinks og addet det som bookmarks :P
markjensen vil spille et kort spil
Findes der en side hvor man kan se hvor lang tid spil ca. tager at gennemføre? Jeg ved at det nogle nogle spil kan være meget forskelligt, men det kunne være rart at vide om et spil tager 10 eller 80 timer.
Edit: Det skal i øvrigt helst være alle platforme
Findes der en side hvor man kan se hvor lang tid spil ca. tager at gennemføre? Jeg ved at det nogle nogle spil kan være meget forskelligt, men det kunne være rart at vide om et spil tager 10 eller 80 timer.
Du skal nok hellere finde nogle spil, som du tror kan passe dine parametre, og så finde reviews om spillene.markjensen (18266) skrev:markjensen vil spille et kort spil
Der oplyses det nogen gange, hvor mange timer skribenten var om at gennemføre det.
Fjolle (18267) skrev:boardgamegeek.com har en fin oversigt.
Da jeg skrev alle platforme, mente jeg nu mest konsol-/pc-spil. Men tak ellers!
Mnc (18269) skrev:Du skal nok hellere finde nogle spil, som du tror kan passe dine parametre, og så finde reviews om spillene.
Der oplyses det nogen gange, hvor mange timer skribenten var om at gennemføre det.
Ja, du har nok ret. Jeg synes bare tit de skriver det inde i teksten, og så bliver det lidt besværligt at lede 20-30 spil igennem. Men det ser ud til at The World Ends With You kun tager 12 timer, så det bliver nok det.
Pokémon Trading Card Game. Den har jeg i hvert fald gennemført et par gange, og jeg mangler meget få kort (ud over dem, som kun kan fås gennem "Card Pop!").
...Det vil sige du havde ikke engang prøvet noget så basalt som at kigge settings menuen igennem?
jebus :)
SlettetBruger (18279) skrev:...Det vil sige du havde ikke engang prøvet noget så basalt som at kigge settings menuen igennem?
Woller (18278) skrev:TAK! Det har frustreret mig i så lang tid og har ledt efter den i indstillingerne flere gange men må have overset den :/
Mark Jensen vil gerne trylle
Hvordan laver man "ALT-code" agtigt et linieskift...
Jeg er igang med at skrive en "sælger siger" på danboligs hjemmeside, men de tillader ikke HTML eller bbr tags og de udelukker også linieskift i form af enter....
Det bliver jo bare til en omgang wall of text hvis ikke man kan lave lidt orden i den text man skriver...
Hvordan laver man "ALT-code" agtigt et linieskift...
Jeg er igang med at skrive en "sælger siger" på danboligs hjemmeside, men de tillader ikke HTML eller bbr tags og de udelukker også linieskift i form af enter....
Det bliver jo bare til en omgang wall of text hvis ikke man kan lave lidt orden i den text man skriver...
fjols (18283) skrev:Med fare for at lyde som en pige, men kan du ikke bare trykke space til der kommer en ny linie?
Jeg aner intet om systemet så det er sikkert et dumt forslag.
Ved jo ikke hvor lang en linie er... :)
Alrekr (18282) skrev:Du kan ikke bruge \n ?
Jeg prøver at trykke på ALT+10 nu◙og skriver videre. Giver det en ny linje, så virker det. Ellers virker det ikke
Hvorfor skulle alt+10 give linieskift?
Qw_freak (18288) skrev:Alrekr (18287) skrev:Qw_freak (18284) skrev:Hvorfor skulle alt+10 give linieskift?
ALT+#tal# giver det tegn som #tal# svarer til i ASCII-tabellen.
Jjaja, men 10 giver da ikke linieskift..
Jo det gør det skam. ASCII 10 er netop newline eller \n. Hvis du kopierer fra notepad burde du dog også få nr 13 (\r) med, da Windows af uransagelige årsager benytter den kombination (i modsætning til alle andre OS)
T-Hawk (18289) skrev:Jo det gør det skam. ASCII 10 er netop newline eller \n. Hvis du kopierer fra notepad burde du dog også få nr 13 (\r) med, da Windows af uransagelige årsager benytter den kombination (i modsætning til alle andre OS)
10 = newline, 13 = carriage return (tilbage til start af linjen)
Qw_freak (18295) skrev:Ku nu bare være fedt hvis der var en måde at tvinge new line ind... :(
Notepad-tricket indsætter et linjeskift. Hvis det ikke virker, er det nok ligegyldigt hvordan linjeskiftet bliver indsat.
Du kan evt. prøve med noget HMTL-tricks. Lav et nyt textarea, i samme form, med samme navn. Fjern så det gamle. Hvis de ikke har noget forfærdeligt Javascript burde du i det mindste sende linjeskift til serveren. Hvad den så gør med dem kan vi kun gætte på.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.