mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Kan det virkelig passe at man skal købe genopladeligt batteri ved siden af når man køber en xbox? Ffs
OxxY (18202) skrev:markjensen (18201) skrev:Kan det virkelig passe at man skal købe genopladeligt batteri ved siden af når man køber en xbox? Ffs
Ja, eller også bare købe dem fra IKEA, de holder fanme længe, har sku ikke gidet investere i genopladelige.
Genopladelige batterier, især de billige, har ikke en god holdbarhed (dvs. løber hurtigt tør). Til gengæld kan de ofte tjene sig selv hjem på 1 års tid, især hvis de koster det samme som deres engangs-fætre. Og så slipper man for at genanvende engangsbatterierne (som Jonas Schmidt siger man skal!!).
Køb Eneloop eller tilsvarende hybridbatterier.
Det kan godt være at de på papiret har dårligere kapacitet end almindelige genopladelige, men i virkeligheden holder de en del længere.
Det kan godt være at de på papiret har dårligere kapacitet end almindelige genopladelige, men i virkeligheden holder de en del længere.
Jakob Jakobsen (18204) skrev:Køb Eneloop eller tilsvarende hybridbatterier.
QFT
markjensen ser ikke fodbold, men lytter gerne til musik
Er der nogen der ved hvor musikken i [url= Også gerne titlen.
markjensen (18210) skrev:markjensen ser ikke fodbold, men lytter gerne til musik
Daniel-Dane (18212) skrev:markjensen (18210) skrev:markjensen ser ikke fodbold, men lytter gerne til musik
Goddamnit - jeg skulle jo lige nå at åbne Shazam.
Zhadow (18209) skrev:NES, nej Kram
Findes der en Spotify App til WP7?
Videoen er fra april og viser en fuldt fungerende Spotify-klient, der kører på Mango.. det eneste officielle man ved, er at de (Spotify) sagde for 8 måneder siden, at de er ved at udvikle en klient.
Hvorfor de ikke er færdige endnu aner jeg ikke, men det er sgu usselt at det skal tage så lang tid.
markjensen (18210) skrev:markjensen ser ikke fodbold, men lytter gerne til musik
markjensen (18215) skrev:Jeg siger mange tak for youtube-link og navn på program der kan hjælpe mig i fremtiden
Jeg brugt Soundhound til at finde den. Soundhound er en smule bedre en Shazam - den skal ikke bruge lige så lang tid på at identificere sangen. Samtidig kan du nynne eller synge melodien hvis du ikke har sangen selv i nærheden :)
Ronson (18220) skrev:Nej.
Men hvis du giver noget mere info er der mulighed for mere uddybbende svar.
Hvad mener du mere uddybende? Jeg vil have en boks der kan optage fra kabeltv'et, og så skal den kunne tage dekoder kort, troede det var rimelig klart.
edit: ejg ved kan kan få en Denver boks rimelig billigt der har DVB-C tuner, men det hjælper mig ikke til at kunne optage de kodede kanaler.
OxxY (18221) skrev:Hvad mener du mere uddybende?
OxxY (18221) skrev:kabeltv
CA-modul og kort er to forskellige ting. CA-moduler bruger du hvis boksen ikke kan afkode den kodning som kort/signal bruger.
Et CA-modul (CAM) er den 'kortlæser' du stikker kortet i.
Men der mangler stadig mere info... Hvilken kodning bruger din kabeltv-udbyder?
Ronson (18222) skrev:OxxY (18221) skrev:kabeltv
CA-modul og kort er to forskellige ting. CA-moduler bruger du hvis boksen ikke kan afkode den kodning som kort/signal bruger.
Et CA-modul (CAM) er den 'kortlæser' du stikker kortet i.
Men der mangler stadig mere info... Hvilken kodning bruger din kabeltv-udbyder?
Det er stofa andet aner jeg ikke. Gik ud fra en boks sku ha et CA modul ligesom mit TV, shows how much I know.
Ronson (18225) skrev:Gætter på han har nogle ekstra kanaler på kort, siden han også bruger kort og modul i tv.
Macab HD-4CT burde virke med Irdeto CAM.
HD pakken, og special pakkerne kræver kort. Boxen lyder fin, men koster 3 gange så meget som Denveren =\
Nå, men så må jeg finde ud af om man skal betale for flere pakker hvis jeg også vil have kort i soveværelset, fordi så kunne boksen jo stå derinde, så der kommer digitaltv derinde og jeg ka optage.
Skal vi væde med at hvis jeg skal have en sportspakk´+hd i både stuen og soveværelset så vil stofa have jeg skal betale 2 gange?
#27 http://www.denver-electronics.com/denver-dvbc-122c...
Mon ikke du kan finde den billigt et sted(har ikke lige kunnet finde en forhandler på 20sek google)
Mon ikke du kan finde den billigt et sted(har ikke lige kunnet finde en forhandler på 20sek google)
johanmw (18228) skrev:#27 http://www.denver-electronics.com/denver-dvbc-122c...
Godt fund, den er vidst blevet annonceret den 5 october og er ikke i handlen endnu. Kan være jeg skal vente på den kommer. 109'eren har jegkigget på, og den kan alt det den skal, bare uden kortlæser.
apkat (18230) skrev:Hvor køber man olie til cykelkæder, uden at betale kassen?
Assuming you won't be using WD40.
WD40 er en rustløsner med, i bedste tilfælde, midlertidige smøreevner.
Jeg vil gætte på at hvis du cykler 40km om dagen, så er der til 5+ år.
Det kan desuden klart anbefales over almindelige kædeolie, da det holder længere og beskytter kæden bedre.
apkat (18234) skrev:Tak, men med 438,67/L. Kan det ikke gøres billigere, eller er det prisen?
Det kan desuden klart anbefales over almindelige kædeolie, da det holder længere og beskytter kæden bedre.
http://www.cykeltutor.dk/valg-af-olie skrev:WD40 og cykelkæder
WD40 er lidt et bandeord i forhold til cykelkæder. Betegnelsen står for “Water Displacer 40″. WD40 er egentlig en meget dyr petroleum, som er fantastisk som rustløsner, men det fjerner også fedt.
Ved brug på en cykelkæde, da fjerner WD40 olie samt fedt fra kæden, så det ender med at være metal mod metal. På en cykelkæde ønsker vi, at nedsætte friktion og dette er WD40 således meget lidt velegnet til, da det ikke har smørende egenskaber.
WD40 virker derimod fremragende til at løsne bolte eller en krankbox som sidder rigtig godt fast i en stålramme osv.
Emil (18233) skrev:Daniel-Dane (18231) skrev:Assuming you won't be using WD40.
Så vidt jeg har ladet mig fortælle, så er WD40 rigtig rigtig dårligt at bruge til cykelkæder :)
Jakob Jakobsen (18235) skrev:WD40 er en rustløsner med, i bedste tilfælde, midlertidige smøreevner.
Min erfaring: SPECTRA kædespray, cykelsmedens den bedste: Knirken efter et par uger.
WD-40, den billigste fra Lidl: Sprøjtede for ½ år siden, ingen problemer endnu. Kan cykle i 7. (højeste) gear uden at blive anstrengt..
Alrekr (18238) skrev:Kan cykle i 7. (højeste) gear uden at blive anstrengt..
Ok, og det samme ville du kunne gøre uden olie overhovedet.
Det kan godt være at din kæde stadig virker, men jeg kan garantere dig for at WD40 gør at den slides meget hurtigere i forhold til fedt eller olie.
Jeg har efterhånden brugt megen tid på at bore bolte ud, skifte kæder på el-scootere osv. netop fordi der er "personer" der tror at WD40 er et godt smøremiddel.
Dette er _IKKE_! tilfældet.
Men min erfaring er, nonetheless, at decideret sprayon smøreolie fra SPECTRA, som jeg blev anbefalet af cykelsmeden, gjorde at cyklen holdte i et par uger før jeg var nødt til at spraye igen - rust og snavs satte sig fast konstant. Jeg brugte den smøreolie til den var tom (omkring ½ år), og vaskede kæden mere end et par gange undervejs. WD-40 gør at min kæde kan køre i ½ år uden problemer. Det er min erfaring.
Desuden skifter jeg selv min kæde. En bidetang og en rustfri kæde, så spiller det. Optimalt ville jeg havde en cykel med kardan.
Desuden skifter jeg selv min kæde. En bidetang og en rustfri kæde, så spiller det. Optimalt ville jeg havde en cykel med kardan.
Bruger du almindelig olie og kører hvor der er meget støvet osv. så skal du smøre meget ofte da olien binder snavset.
Det fedt jeg linkede til tidligere, er ikke så klæbrigt, så det suger ikke møg til sig som olien gør. Derfor holder det meget længere.
Cykler man meget og bruger olie, skal man normalt smøre mindst en gang om ugen.
Bruger du almindelig olie og kører hvor der er meget støvet osv. så skal du smøre meget ofte da olien binder snavset.
Det fedt jeg linkede til tidligere, er ikke så klæbrigt, så det suger ikke møg til sig som olien gør. Derfor holder det meget længere.
Cykler man meget og bruger olie, skal man normalt smøre mindst en gang om ugen.
Jakob Jakobsen (18235) skrev:WD40 er en rustløsner med, i bedste tilfælde, midlertidige smøreevner.
Lyder som 5år til de 2 cykler vi har. Budgettet klarer det nok lige.
Undskyld meget for at have brugt wd40 :-( lover aldrig at gøre det igen.
Har foresten knækket en kæde der ikke var rusten og ~3år, dengang jeg brugte olie..
Btw newz, tak for at vide alt.
Qw_freak (18243) skrev:Mark "Har arvet lidt" Jensen..
Hvad ville et lækkert "Minde-ur være"
max 12k...
Hvad er et "minde-ur"?
apkat (18230) skrev:Hvor køber man olie til cykelkæder, uden at betale kassen?
Køb det din cykelhandler har. Hvis det bare er til en hverdags commutercykel skal du måske smøre en gang hver anden måned. Mit råd vil være at tørre kæden grundigt at med en svamp/klud(mens den er monteret), så smøre godt ind, kører nogle omgange med hjulet, og derefter tørre efter med kluden, for at det ikke skal tiltrække alt for meget skidt. Og ikke noget med at sjaske olie udover alt. Det er sådan set kun kæden der skal smøres, og en dråbe pr led er fint.
Alrekr (18240) skrev:Men min erfaring er, nonetheless, at decideret sprayon smøreolie fra SPECTRA, som jeg blev anbefalet af cykelsmeden, gjorde at cyklen holdte i et par uger før jeg var nødt til at spraye igen - rust og snavs satte sig fast konstant. Jeg brugte den smøreolie til den var tom (omkring ½ år), og vaskede kæden mere end et par gange undervejs. WD-40 gør at min kæde kan køre i ½ år uden problemer. Det er min erfaring.
Nej nej nej. Du kan ikke bruge wd40 til cykelkæder, de har ikke godt af det. Spectra er et lortemærke. Køb noget ordentligt racerolie(evt. af typen WET, det er noget klistret stads, men det falder ikke af når det regner).
Jeg har kørt som cykelbud i københavn(100km om dagen), jeg smurte hver dag hvis det regnede og en gang om ugen hvis det ikke regnede. Endte med at bruge noget der hedder rock n roll extreme, som var meget flydende når det blev sprøjtet på, men var rimelig vejrbestandigt og tiltrak ikke så meget snavs.
drbravo (18249) skrev:MarkJensen gider ikke gøre rent.
Er robotstøvsugere efterhånden nået til et niveau hvor de rent faktisk kan bruges eller er de stadig bare dyrt støjende bras?
HVIS man vil bruge penge på sådan en bandit, hvilken model skal det så være?
Det er stadig noget bras. Mine forældre har en "Roomba" fra iRobot. Den bliver brugt regelmæssigt, men kan på ingen måde erstatte en manuel støvsugning. Højst udskyde det en dag eller to.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.