mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Ronson (18304) skrev:Hvorfor skal det være fra en teleoperatør? Køber du også computah ved din ISP?
stupid or troll?
+ hvorfor er følgende sjov?
Spuce (18303) skrev:Nvm. jeg ringede til supporten og fandt ud af at de ikke havde fysiske butikker.
Lidt øv, da de er det eneste teleoperatør der har HTC Titan og der går 3-5 arbejdsdage før man får mobilen.
Spuce (18303) skrev:Nvm. jeg ringede til supporten og fandt ud af at de ikke havde fysiske butikker.
Lidt øv, da de er det eneste teleoperatør der har HTC Titan og der går 3-5 arbejdsdage før man får mobilen.
stupid or troll?
http://www.mobilpriser.dk/mobiler/sog/?level=PB&am...
Hvor mange af salgsstederne er teleoperatører?
drbravo (18306) skrev:Spuce (18303) skrev:Nvm. jeg ringede til supporten og fandt ud af at de ikke havde fysiske butikker.
stupid or troll?
http://www.mobilpriser.dk/mobiler/sog/?level=PB&am...
Hvor mange af salgsstederne er teleoperatører?
De er allesammen uden abonnement-ordning.
Nogle guitarister her inde, der kan sige om denne ville være et godt valg til mig som begynder?
Jakob Jakobsen (18308) skrev:Nogle guitarister her inde, der kan sige om denne ville være et godt valg til mig som begynder?
Jeg ville tage hen til 4sound eller noget andet guitar-butik og afprøve guitarer før jeg bestemmer at købe en guitar.
+ Som så meget andet er også lavpris-guitarer er normalt dårlige.
for ca. 2000 kr for du bedre kvalitet.
Spuce (18309) skrev:Jakob Jakobsen (18308) skrev:Nogle guitarister her inde, der kan sige om denne ville være et godt valg til mig som begynder?
Jeg ville tage hen til 4sound eller noget andet guitar-butik og afprøve guitarer før jeg bestemmer at købe en guitar.
+ Som så meget andet er også lavpris-guitarer er normalt dårlige.
for ca. 2000 kr for du bedre kvalitet.
Jakob Jakobsen (18308) skrev:valg til mig som begynder?
Hvorfor bruge 2000 når man bare skal lærer at spille? sure den er bedre men de fleste steder hvor man kan lærer at spille starter man med dårlige instrumenter man kan smadre og derefter rykker man op.
Hvilket program kan man bruge til at tegne stakke som denne? Det skal ende i LaTeX, så hvis det kan laves direkte i LaTeX er det også fint, men denne pakke er f.eks. ikke helt optimal, da den mangler lidt konfigurationsmuligheder i forhold til tal ved siden af stakken o.l..
Hvis du ikke har noget imod at skulle lave lidt selv, så kan du bruge Inkscape som er vektorbaseret.
gumleren (18313) skrev:#12
Som udgangspunkt har jeg altid noget i mod at skulle lave noget selv, men det kan jo være, det ikke kan være anderledes.
Måske kan man bare gå amok med tabeller i Word + et screenshot.
Det er nedern ikke at bruge vektorgrafik i TeX, bare så du ved det.
pewbe (18294) skrev:T-Hawk (18289) skrev:Jo det gør det skam. ASCII 10 er netop newline eller \n. Hvis du kopierer fra notepad burde du dog også få nr 13 (\r) med, da Windows af uransagelige årsager benytter den kombination (i modsætning til alle andre OS)
10 = newline, 13 = carriage return (tilbage til start af linjen)
Det ved jeg, det gør dog ikke at det giver mere mening. CR er et left-over fra den gang man havde skrivemaskiner (man flyttede fysisk sit skrivehovede tilbage til udgangspunktet)
Dette er dog i dag helt overflødigt, og tilføjer intet af værdi, kun besvær.
Btw så bruger Windows \r\n og ikke \n\r som der blev skrevet tidligere.
snesman (18318) skrev:Hvor mange kvindelige bruger findes der på Newz?
Overvejer du at forlade kone og barn til fordel for en yngre, mere nørdet model?
SlettetBruger (18319) skrev:Overvejer du at forlade kone og barn til fordel for en yngre, mere nørdet model?
Hmm. Nej. Kom bare til at overveje om der er profiler, man som udgangspunkt går ud fra tilhører bebumsede nørder, som i virkeligheden er kvinder under cover.
Jeg har mega travlt på arbejdet kan du nok høre.
snesman (18321) skrev:Kom bare til at overveje om der er profiler, man som udgangspunkt går ud fra tilhører bebumsede nørder, som i virkeligheden er kvinder under cover.
Du kan jo tage et kig her.
Jakob Jakobsen (18308) skrev:Nogle guitarister her inde, der kan sige om denne ville være et godt valg til mig som begynder?
Det er godt nok en kende sent at tage guitarspillet op, hvis du skal underholde med fællessang og guitarspil hele vejen i bumletoget til Tjernobyl i morgen! B~)
Anyhow... måske kilden til et svar findes i dit link... 'Dreadnought'?!
Ronson (18324) skrev:http://www.knowyournewz.dk/index.php?title=Pripyat-ekskursion_2011
Arh... Jeg undskylder mange gange.
Sorry! (EDIT1: Men i dit link står der også Tjernobyl?!)
EDIT2: .. eller mener du Pripyat?
EDIT3: Nu faldt 10-øren også for mig - guitarspilleren skal slet ikke med alligevel. Så er han nok bare ved at øve sig til den næste tur!
Ja, jeg kunne desværre ikke tage med alligevel :(
Med hensyn til guitaren, så regner jeg med at tage en tur i en musikbutik for at rage lidt på tingene. musicstore.de er alligevel ikke specielt billige med deres guitarer i forhold til de danske priser.
Jeg har fundet ud af at jeg har dette som krav indtil videre:
Westernguitar med stålstrenge, gerne med cutout.
Som minimum skal fronten være i massiv træ, gerne hele guitaren.
Med indbygget pickup, så man kan tilslutte den, når man får de lyster.
Skal ikke være i lyst naturtræ. Der er lidt for meget hippie over de modeller.
Med hensyn til guitaren, så regner jeg med at tage en tur i en musikbutik for at rage lidt på tingene. musicstore.de er alligevel ikke specielt billige med deres guitarer i forhold til de danske priser.
Jeg har fundet ud af at jeg har dette som krav indtil videre:
Westernguitar med stålstrenge, gerne med cutout.
Som minimum skal fronten være i massiv træ, gerne hele guitaren.
Med indbygget pickup, så man kan tilslutte den, når man får de lyster.
Skal ikke være i lyst naturtræ. Der er lidt for meget hippie over de modeller.
snesman (18321) skrev:Kom bare til at overveje om der er profiler, man som udgangspunkt går ud fra tilhører bebumsede nørder, som i virkeligheden er kvinder under cover.
Ja, formentlig en del.
Når kvinder er så sjældne, kommer der rigtigt meget opmærksomhed på kønnet, når de endelig dukker op. Det næste er deres alder, hvor godt de ser ud, om de er single (typisk i den rækkefølge) osv. Når folk så endelig er blevet vant til at der er kommet endnu en kvinde til, så vil alle udsagn stadig blive holdt op imod at det er en kvinde.
Det kan også være okay, nogle gange underholdende. Men det er så pokkers meget nemmere bare at lade som ingenting, og være helt almindelig.
Jeg kender flere kvinder som ikke fortæller om sit køn på fora. Så kan folk antage eller lade være som de har lyst til, og man kan holde sig til emnet.
myplacedk (18328) skrev:Jeg kender flere kvinder som ikke fortæller om sit køn på fora. Så kan folk antage eller lade være som de har lyst til, og man kan holde sig til emnet.
Så du mener der er brugere på forum som hemmeligholder at de er kvinder???
Ku knagme være sjovt hvis det viste sig Terracide var en tøs på 19 og Lingualgnota var en dame på 55.. :D
@JJ
Som absolut nybegynder vil jeg altid foreslå en spansk guitar, da strengene er en del lettere at håndtere end metalstrenge på en western, fordi det er sværere at trykke metalstrenge ned, når man ikke kan frebene og skiftene ordentligt. Men det er jo smag og behag - hvis ikke, du vil have et 'hippie look' så er en sort western fin.
Og så er det jo et plus, at du kan slutte den til strøm og få lidt ekstra lyd på.
Som absolut nybegynder vil jeg altid foreslå en spansk guitar, da strengene er en del lettere at håndtere end metalstrenge på en western, fordi det er sværere at trykke metalstrenge ned, når man ikke kan frebene og skiftene ordentligt. Men det er jo smag og behag - hvis ikke, du vil have et 'hippie look' så er en sort western fin.
Og så er det jo et plus, at du kan slutte den til strøm og få lidt ekstra lyd på.
Systran (18330) skrev:@JJ
Jeg er enig i Systans observationer. Det gør også mere ondt at spille Western guitar end at spille spansk guitar i lang tid. Det gør ondt indtil der kommer tykkere hud i fingerspidserne.
Der er også down side med at kunne spille guitar, fingrene mister følsomhed jo mere man spiller guitar.
Qw_freak (18329) skrev:Så du mener der er brugere på forum som hemmeligholder at de er kvinder???
Ku knagme være sjovt hvis det viste sig Terracide var en tøs på 19 og Lingualgnota var en dame på 55.. :D
Jeg skal nok checke lingus køn når han er drukket fuld i træsprit på lørdag.
markjensen leger med AutoCAD
Jeg er i gang med et .NET modul til AutoCAD. Er det muligt at gøre alt uden brugerinteraktion? Jeg skal bl.a. importere en fil, men det ser ud til at brugeren selv skal vælge hvilken fil (pga. sikkerhed?) og han skal også bagefter selv inserte når den er importeret korrekt.
Jeg er i gang med et .NET modul til AutoCAD. Er det muligt at gøre alt uden brugerinteraktion? Jeg skal bl.a. importere en fil, men det ser ud til at brugeren selv skal vælge hvilken fil (pga. sikkerhed?) og han skal også bagefter selv inserte når den er importeret korrekt.
ER der nogen der ved hvordan jeg skal forholde mig til nokia qt hvis jeg gerne vil lave applikationer C++ GUI programmer?
Er det gratis?
Er det begrænset hvis gratis?
Er det godt, er der noget bedre?
Jeg har self læst hvad jeg kan på dere HP, men kan simpelthen ikke gennemskue hvad det handler om.
Er det gratis?
Er det begrænset hvis gratis?
Er det godt, er der noget bedre?
Jeg har self læst hvad jeg kan på dere HP, men kan simpelthen ikke gennemskue hvad det handler om.
Qt er gratis. Det var i hvert fald hvad jeg læste mig til da jeg rodede med det (kun ganske kort, for at bruge et bibliotek fra Qt):
Det skulle undre mig hvis der var noget begrænset når det er til rådighed under GPL og LGPL.
http://qt.nokia.com/downloads skrev:Qt is available under GPL v3, LGPL v2 and a commercial license.
Det skulle undre mig hvis der var noget begrænset når det er til rådighed under GPL og LGPL.
Alrekr (18336) skrev:Qt er gratis. Det var i hvert fald hvad jeg læste mig til da jeg rodede med det (kun ganske kort, for at bruge et bibliotek fra Qt):http://qt.nokia.com/downloads skrev:Qt is available under GPL v3, LGPL v2 and a commercial license.
Jamen jeg kan ikke gennemskue havd de licenser betyder...
https://en.wikipedia.org/wiki/Gpl skrev:The GNU General Public License (GNU GPL or simply GPL) is the most widely used[5] free software license, originally written by Richard Stallman for the GNU Project.
https://en.wikipedia.org/wiki/LGPL skrev:The GNU Lesser General Public License (formerly the GNU Library General Public License) or LGPL is a free software license published by the Free Software Foundation (FSF).
http://www.digia.com/en/Qt/Try-Qt-Now/ skrev:The Qt Commercial License is the correct license to use for the development of proprietary and/or commercial software with Qt where you need to safeguard your development investment to secure your competitive advantage:
[list]Use, modify and redistribute Qt with no obligation to share your source code.
[...]
Enjoy greater freedom to license your application as you wish.
[/list]
You should develop with a Qt Commercial if you:
[...]
[list]Need to secure that your software cannot be accessed or manipulated by end users
[/list]
Hvis du bruger GPL- eller LGPL-licensen er du (så vidt jeg kan forstå) forpligtet til at frigive din kildekode også.
Qw_freak (18340) skrev:Ja, jeg er sikkert ret dum når jeg spørger, men hvor er det man kan se foreslåede og afviste nyheder?
Jeg kommer ind til dem gennem 'Del dine opdagelser'.
snesman (18343) skrev:Kan man videresende mails, således at kun mails fra en specifik mailadresse bliver videresendt?
Med Gmail, ja.
Kan man få mega lag ved at skifte til "Home Trio" eller hvad et nu hedder?
Mor's Onkel's computer er pludselig 30 sekunder om at begynde at indlæse hjemmesider (google.com/ig, tv2.dk, etc), og ændringen i hastighed passer meget godt sammen med skift af udbyder.
Also (jeg er semi-stiv (guldbryllub... selvsamme onkel)) nogen der fra erffaring ved hvor meget hastighed TDC vil mene, der skal til, for at sende TV til adressen? De har en 20/2 som yder 6/1, hvilket jeg ikke mener er fair (hastighed udbudt vs hastighed modtaget)
Mor's Onkel's computer er pludselig 30 sekunder om at begynde at indlæse hjemmesider (google.com/ig, tv2.dk, etc), og ændringen i hastighed passer meget godt sammen med skift af udbyder.
Also (jeg er semi-stiv (guldbryllub... selvsamme onkel)) nogen der fra erffaring ved hvor meget hastighed TDC vil mene, der skal til, for at sende TV til adressen? De har en 20/2 som yder 6/1, hvilket jeg ikke mener er fair (hastighed udbudt vs hastighed modtaget)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.