mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
SlettetBruger (18002) skrev:Kan det passe der ikke findes app til at tjekke mængden af datatrafik på Windows Phone 7?
Formentlig ja. Eftersom, så vidt jeg har forstået, hver app ligger i en sandkasse, hvor de er afskåret fra hinanden af sikkerhedsmæssige årsager, så er det svært at måle mængden.
Qw_freak (17999) skrev:måske kan det her bringe dig på sporet!
Fandt faktisk en gratis compiler på marked. Den hedder "souceLair", hvis nogle er interesseret. Men det bliver alt i alt lidt for bøvlet i forhold til hvor meget det program betyder for mig.
Tak for jeres inputs :)
XorpiZ (18004) skrev:Formentlig ja. Eftersom, så vidt jeg har forstået, hver app ligger i en sandkasse, hvor de er afskåret fra hinanden af sikkerhedsmæssige årsager, så er det svært at måle mængden.
Man kunne lave et program der tjekker saldoen på sin udbyders hjemmeside.
Det er godt nok lidt mere omstændigt.
Vil en person der laver forholdsvis store projekter i Autocad og Photoshop (ofte på same tid) få brug for mere end 8GB RAM?
NightZtorm (18010) skrev:Vil en person der laver forholdsvis store projekter i Autocad og Photoshop (ofte på same tid) få brug for mere end 8GB RAM?
Jeg har en enkelt gang ramt mit daværende loft på 4GB i Photoshop, hvor jeg havde omkring 500 lag med vektorgrafik. Tror ikke du skal bekymre dig med 8GB.
Det her er så brugbart, at det blive i Caps:
ADBLOCK PLUS + ANTISOCIAL FILTER = NO MORE TWITTER/FACEBOOK-SHARE SLOWNESS
Fuuuu det er fanneme godt!
ADBLOCK PLUS + ANTISOCIAL FILTER = NO MORE TWITTER/FACEBOOK-SHARE SLOWNESS
Fuuuu det er fanneme godt!
terracide (18019) skrev:Føler i jer ikke dumme når i betaler overpriser? :)
Jo, derfor handler jeg også i Elgiganten, fordi det er dumt at betale for meget, og i Expert, som har overraskende lave priser.
SlettetBruger (18026) skrev:OneNote
No idea. Men hvis du har røven fuld af penge, er der en App til det.
Markjensen tager en test
Er Goldbergs depressionstest ren humbug (jeg elsker det ord) eller kan man godt lægge noget i resultatet? Altså, det er jo nemt at have urealistiske forventninger til, hvordan man burde have det, og så derved komme til at male fanden på væggen, da testen tager udgangspunkt i ens egen oplevelse.
Er Goldbergs depressionstest ren humbug (jeg elsker det ord) eller kan man godt lægge noget i resultatet? Altså, det er jo nemt at have urealistiske forventninger til, hvordan man burde have det, og så derved komme til at male fanden på væggen, da testen tager udgangspunkt i ens egen oplevelse.
Uden at være psykolog, vil jeg ikke tro at du er den næste Ole Henriksen, hvis du makser ud på alle spørgsmålene.
Elskov (18028) skrev:Markjensen tager en test
Test, der skal vise hvordan din psyke har det, blev opfundet fordi psykiatrien blev udsat for kritik, da det var subjetive vurderinger, der lå til grund for diagnoser. Objektive tal var meget bedre, derfor standardiserede tests...
alle er kede af det til tider. Du skal sgu da ikke medicinere dig, for at få din personlighed til at passe på en standardiseret målenhed eller det, en test mener er normen. Det er det rene vanvid.
Som Zombien siger: Alle har opture, alle har nedture. En nedtur kan være meget lang, og kræver ikke nødvendigvis medicinsk behandling, men bare et par snakke med en psykolog.
Når det er sagt, så har jeg psykisk sygdom inde på livet (søster og svigerinde er begge diagnostiseret borderline), og kan kun opfordre folk, som mistænker at de er psykisk syge at opsøge deres egen læge, med henblik på en henvisning til den lokale psykiatriske afdeling. At komme i reel behandling, hvor dosen tilpasses til dig er det bedste der kan ske. Og sørg for at være en smule kritisk; svigerinden har måske ADHD - hun er 26 år gammel og har været i psykiatrien i 5 år. Selvom lægerne er trænede, så ser de stadig kun hvad de leder efter.
Når det er sagt, så har jeg psykisk sygdom inde på livet (søster og svigerinde er begge diagnostiseret borderline), og kan kun opfordre folk, som mistænker at de er psykisk syge at opsøge deres egen læge, med henblik på en henvisning til den lokale psykiatriske afdeling. At komme i reel behandling, hvor dosen tilpasses til dig er det bedste der kan ske. Og sørg for at være en smule kritisk; svigerinden har måske ADHD - hun er 26 år gammel og har været i psykiatrien i 5 år. Selvom lægerne er trænede, så ser de stadig kun hvad de leder efter.
Nu er man også en uansvarlig psykiater, hvis man diagnosticerer alene på baggrund af en standardiseret test. Det tror jeg ikke, at nogen dyrker.
Testen er et redskab eller et værktøj, der hjælper psykiateren med sin diagnosticering, men den kombineres i høj grad med psykiaterens eget kliniske indtryk.
Testen er et redskab eller et værktøj, der hjælper psykiateren med sin diagnosticering, men den kombineres i høj grad med psykiaterens eget kliniske indtryk.
Elskov (18028) skrev:Markjensen tager en test
En enkelt test kan godt vise noget, men det er ret vigtigt at være fuldstændig ærlig i dine svar. Det skal også tages i betratning at den oftest bruges til at test om der er fremskridt i din behandling, medicinsk og/eller terapeutisk. Fra mine erfaringer er den rigtig god til at vise fremskridt, og er en rimelig motiverende værktøj for du kan føle det går den rigtige vej.
Jep folk er kede af det af og til. Men en depression er ikke noget man skal håbe på bare går over. Ifølge noget nyt forskning kan en ubehandlet depression give en permanent skade på ens koncentrationsevne.
Nogen der kan anbefale en god barbermaskine?
Min nuværende er en del år gammel efterhånden og ikke super-behagelig at bruge.
Det er et plus, hvis den har det der smarte system med creme, ligesom det er et plus, hvis den er nogenlunde billig.
Derudover, så skal den selvfølgelig have skægtrimmer :D
Min nuværende er en del år gammel efterhånden og ikke super-behagelig at bruge.
Det er et plus, hvis den har det der smarte system med creme, ligesom det er et plus, hvis den er nogenlunde billig.
Derudover, så skal den selvfølgelig have skægtrimmer :D
Jeg har tendens til depression. Jeg havde en i 5 år, og jeg synes jeg begynder at kunne genkende følelsen. Jeg er allerede i kontakt med psykiatrien pga. min skizotypi, og jeg venter på svar omkring start hos psykolog igen. Så jeg skal nok få snakket med de rigtige mennesker :P men det føles bare ikke som en normal nedtur.
Og jeg bliver allerede medicineret, for at min personlighed skal passe til normen. Før jeg blev medicineret, havde jeg en ret skæv personlighed, men jeg var også meget mere trist og isolerede mig mere.
Mht koncentrationsevnen, så halter min stadig efter over et år uden depression. Det er faktisk utroligt belastende.
Og jeg bliver allerede medicineret, for at min personlighed skal passe til normen. Før jeg blev medicineret, havde jeg en ret skæv personlighed, men jeg var også meget mere trist og isolerede mig mere.
Mht koncentrationsevnen, så halter min stadig efter over et år uden depression. Det er faktisk utroligt belastende.
XorpiZ (18036) skrev:Nogen der kan anbefale en god barbermaskine?
http://www.gillette.com/da/DK/home.aspx#
XorpiZ (18036) skrev:Nogen der kan anbefale en god barbermaskine?
Mine personlige erfaringer er:
Braun giver den glatteste barbering, men drysser meget. Har den bedste rager, eller hvad, man kalder den, man klapper ud ;)
Phillips giver en ok barbering, men drysser stort set ikke. Jeg hader at gøre rent, så jeg bruger en forgænger til denne til hverdags.
Edit, Sidenote til Phillips. Den river i hårene, hvis de bliver for lange.
Skal jeg i byen, er det frem med skraberen.
Your experience may differ!
Elskov (18037) skrev:Jeg har tendens til depression. Jeg havde en i 5 år, og jeg synes jeg begynder at kunne genkende følelsen. [...] det føles bare ikke som en normal nedtur.
Det der siger meget mere end nogen som helst simpel test. Det kan selvfølgelig være falsk alarm, men du skal som minimum snakke med din egen læge.
Elskov (18037) skrev:Og jeg bliver allerede medicineret, for at min personlighed skal passe til normen. Før jeg blev medicineret, havde jeg en ret skæv personlighed, men jeg var også meget mere trist og isolerede mig mere.
Jeg får det en lille smule dårligt af at læse det der. Jeg håber du finder en anden løsning engang, som hjælper på tristheden uden at tvinge dig til at være "normal".
myplacedk (18041) skrev:Jeg håber du finder en anden løsning engang, som hjælper på tristheden uden at tvinge dig til at være "normal".
Var også min tanke. "Normal...?"
Hvis medicinen er til for, at du har nemmere ved at være social og udadvendt, så fair nok, men hvis det er for at du skal være 'normal', så lyder det skidt. :(
SlettetBruger (18043) skrev:Hvem bestemmer hvad der er normalt?
Come on, den burde selv du kende svaret på.
Daniel-Dane (18044) skrev:Come on, den burde selv du kende svaret på.
Øhm, Man bestemmer selv hvad der er normalt, fordi det at bukke under for sociale normer er 'tøser' der har et unaturligt behov for eksternt validering?
Spiderboy (18045) skrev:Ikke fivefingers i hvert fald. :-P
Jeg ville da tro at tåsokker var tilpas feminint til at du ville synes om det SpideyBi.. ;D
Altså, medicinen er mest til for at minimere de dårlige sider ved min sygdom. Men jeg har overvejet at trappe ud af medicinen, for at føle, at jeg får min personlighed igen. Men det kan heller ikke passe, at sygdommen skal være min personlighed? iiiii, det er svært, det her.
SlettetBruger (18046) skrev:Øhm, Man bestemmer selv hvad der er normalt, fordi det at bukke under for sociale normer er 'tøser' der har et unaturligt behov for eksternt validering?
Normal = social norm. Korrekt.
LSkov
Jeg har en veninde der næsten altid er depressiv, hun kan nogengange være helt oppe og ringe på den glade klokke. men ligeså hurtig dratter hun ned i et afskyeligt sort hul igen. Hendes problem IMO, (bedste venner så jeg har lyttet til det skidt alt for mange gange) er at hun tænker for meget over små ting der bare burde ryge ind i glemmekassen.
Hun mangler en "Hvis alting går galt har jeg stadig.." ting i sin hverdag tror jeg.
Hun har en kæreste.. men hun kan ikke forholde sig til at han også skal ha 'et liv' fordi hvis han lige smutter i by uden flere dages notits så er hun nede i tudekælderen igen. (har lige haft hende boende i 4 uger, skrækkeligt var det ^^)
Anyhow, hvad jeg vil hen til.. Hendes 'fejl' som jeg ser det.. er:
1. Dagligt mangel på søvn, som hun ødelægger yderligere med korte soveture igennem dagen, og ved at tage pc'en med i seng og læse tegneserier og 'attackofthecute' indtil tæt på midnat. Søvnen er yderligere plaget er drømme som hun tager alt alt for personligt (og så at hun mener hun skal pisse hele tiden "Kan ligesågodt gøre det nu istedet for hvis det vender tilbage om 2 timer)
2. Mangel på en hobby, et eller der gør at når andre planer går i vask så skal hun ikke bare sidde og føle sig nytteløs og spilde tiden (Dopamin er vigtigt ya know) (Personligt studere jeg når alt andet går i vasken)
3. Tænker AAALT for meget.. Den mindste ting; hun er lige flyttet sammen med kæresten.. og en veninde, siger "Så går der ikke længe før vi hørere bryllupsklokker og små babyfødder" ... Det slog hende ud i halvanden uge med blandede følelser som "Hvad fanden bilder hun sig ind at sætte sådan nogen tanker igang", og "omghunharrethvadskaljeggøre"
Vær noget mer effektiv til at smide "So what kortet"
4. fejler i at indse man ikke behøver leve et 'jeg bestiger mount everest 3 gange om ugen'-liv
Aner ikke om overstående på nogen måde er brugbart for dig, men du kan ligeså godt sørge for at stabil søvn, og en hobby du finder interessant er krydset af, før man begynder at springe alt for langt ud i dyre processer :)
Jeg har en veninde der næsten altid er depressiv, hun kan nogengange være helt oppe og ringe på den glade klokke. men ligeså hurtig dratter hun ned i et afskyeligt sort hul igen. Hendes problem IMO, (bedste venner så jeg har lyttet til det skidt alt for mange gange) er at hun tænker for meget over små ting der bare burde ryge ind i glemmekassen.
Hun mangler en "Hvis alting går galt har jeg stadig.." ting i sin hverdag tror jeg.
Hun har en kæreste.. men hun kan ikke forholde sig til at han også skal ha 'et liv' fordi hvis han lige smutter i by uden flere dages notits så er hun nede i tudekælderen igen. (har lige haft hende boende i 4 uger, skrækkeligt var det ^^)
Anyhow, hvad jeg vil hen til.. Hendes 'fejl' som jeg ser det.. er:
1. Dagligt mangel på søvn, som hun ødelægger yderligere med korte soveture igennem dagen, og ved at tage pc'en med i seng og læse tegneserier og 'attackofthecute' indtil tæt på midnat. Søvnen er yderligere plaget er drømme som hun tager alt alt for personligt (og så at hun mener hun skal pisse hele tiden "Kan ligesågodt gøre det nu istedet for hvis det vender tilbage om 2 timer)
2. Mangel på en hobby, et eller der gør at når andre planer går i vask så skal hun ikke bare sidde og føle sig nytteløs og spilde tiden (Dopamin er vigtigt ya know) (Personligt studere jeg når alt andet går i vasken)
3. Tænker AAALT for meget.. Den mindste ting; hun er lige flyttet sammen med kæresten.. og en veninde, siger "Så går der ikke længe før vi hørere bryllupsklokker og små babyfødder" ... Det slog hende ud i halvanden uge med blandede følelser som "Hvad fanden bilder hun sig ind at sætte sådan nogen tanker igang", og "omghunharrethvadskaljeggøre"
Vær noget mer effektiv til at smide "So what kortet"
4. fejler i at indse man ikke behøver leve et 'jeg bestiger mount everest 3 gange om ugen'-liv
Aner ikke om overstående på nogen måde er brugbart for dig, men du kan ligeså godt sørge for at stabil søvn, og en hobby du finder interessant er krydset af, før man begynder at springe alt for langt ud i dyre processer :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.