mboost-dp1

Tråden til dumme spørgsmål

Gå til bund
Gravatar #17951 - IT-ekspert Kejser
16. okt. 2011 19:27
Mark Jensen tænker tilbage på gamle reklamer

Jeg husker en reklame for Bilka hvor en ung mand øver sig i radiospots både i badet derhjemme og i bussen på vej på job. Reklamen slutter med at han kommer frem og sætter sig i sin stol og råber "Bilka bilka bilka".

Nogen som har et videolink til omtalte reklame????????

Gravatar #17952 - Mort
17. okt. 2011 06:56
Alrekr (17950) skrev:
#49: Lige nu laver jeg en pass by value men jeg skulle hellere lave en pass by reference, hvis jeg forstår dig rigtigt?

Hvis du vil returnere en instans af en klasse, bør du i stedet allokere den på heapen og returnere en pointer til den:

kompleks* kompleks::udskriv() const
{
kompleks *temp = new kompleks();
temp->imag = imag;
temp->real = real;
return temp;
}

kompleks::enAndenFunktion() const
{
kompleks *temp = udskriv();
cout << temp->real;
delete kompleks;
}
Gravatar #17953 - Alrekr
17. okt. 2011 09:39
#52: Det skal helst også se ud til at passe med resten af det jeg har skrevet ;)

Men tak for svaret.
Gravatar #17954 - XorpiZ
17. okt. 2011 09:41
Er det normalt, at batteriindikatoren på en trådløs telefon (ja, en old-school trådløs fastnets-telefon) ikke bevæger sig, når den står i opladeren?

I min verden burde den jo markere at den lader op, præcis som ens mobil-telefon gør det..
Gravatar #17955 - Emil
17. okt. 2011 09:43
Mark Jensen skal bruge hjælp fra ordensmagten:

Hvis jeg har et spørgsmål til udformningen af en konkret lov, og hvordan den skal forstås, hvem kontakter jeg så for at få et bindende svar? Der er tale om et spørgsmål til logningsbekendtgørelsen.
Gravatar #17956 - Ronson ⅍
17. okt. 2011 09:51
XorpiZ (17954) skrev:
Er det normalt, at batteriindikatoren på en trådløs telefon (ja, en old-school trådløs fastnets-telefon) ikke bevæger sig, når den står i opladeren?

I min verden burde den jo markere at den lader op, præcis som ens mobil-telefon gør det..
Det skulle være lidt mærkeligt hvis den ikke viste det, ja.
Med mindre dem der har designet softwaren har været idioter.

Har ikke oplevet nogen der ikke viser det.
Gravatar #17957 - XorpiZ
17. okt. 2011 09:52
Ronson (17956) skrev:
Det skulle være lidt mærkeligt hvis den ikke viste det, ja.
Med mindre dem der har designet softwaren har været idioter.

Det er Panasonic.. så man ved sgu aldrig.

Den bipper, når jeg sætter den i chargeren - måske det er deres indikator.
Gravatar #17958 - Alrekr
17. okt. 2011 09:56
Emil (17955) skrev:

Hvis jeg har et spørgsmål til udformningen af en konkret lov, og hvordan den skal forstås, hvem kontakter jeg så for at få et bindende svar? Der er tale om et spørgsmål til logningsbekendtgørelsen.

Ministeren eller ministeriet. Alternativt bed din folkevalgte (Pia K. hvis det var hende du stemte på) eller dit partis IT-ordfører om at stille ministeren spørgsmålet på Folketingets talerstol.
Gravatar #17959 - Daniel-Dane
17. okt. 2011 10:12
Emil (17955) skrev:

Mig.
Gravatar #17960 - vandfarve
17. okt. 2011 10:16
Mark Jensen er ikke stolt af sig selv

Hvis man rent hypotetisk gerne vil "låne" videofiler fra DR (både DR Update og DR NU), hvordan skal jeg så rent hypotetisk gå frem?

Jeg har rent hypotetisk både forsøgt mig med DownloadHelper til Firefox og URLsnooper, men uden held. Jeg søger derfor et meget konkret svar på det rent hypotetiske spørgsmål om, hvordan man nemmest og uden installation af for mange, skumle programmer fra russiske sider kan gemme disse filer.
Gravatar #17961 - Mort
17. okt. 2011 10:41
vandfarve (17960) skrev:
Hvis man rent hypotetisk gerne vil "låne" videofiler fra DR (både DR Update og DR NU), hvordan skal jeg så rent hypotetisk gå frem?

Har du, rent hypotetisk, prøvet en rent hypotetisk version af RealDownloader ? Den kan, rent hypotetisk, bruges til at hente flash video fra diverse forskellige sider, som feks YouTube.
Gravatar #17962 - Ronson ⅍
17. okt. 2011 10:45
vandfarve (17960) skrev:
Mark Jensen er ikke stolt af sig selv

Jeg har rent hypotetisk både forsøgt mig med DownloadHelper til Firefox og URLsnooper, men uden held. Jeg søger derfor et meget konkret svar på det rent hypotetiske spørgsmål om, hvordan man nemmest og uden installation af for mange, skumle programmer fra russiske sider kan gemme disse filer.
Microsoft Windows Media Encoder
Gravatar #17963 - vandfarve
17. okt. 2011 10:50
Mort (17961) skrev:
Har du, rent hypotetisk, prøvet en rent hypotetisk version af RealDownloader ? Den kan, rent hypotetisk, bruges til at hente flash video fra diverse forskellige sider, som feks YouTube.

Rent hypotetisk fortæller RealDownloader mig, at ingen af de to filer er download-bare, rent hypotetisk.
Gravatar #17964 - vandfarve
17. okt. 2011 10:56
Ronson (17962) skrev:
Microsoft Windows Media Encoder

Jeg vil rent hypotetisk prøve programmet nu, selvom det ligger væsentligt over mit "Uh, shiny gadget!"-niveau.

EDIT: Jeg kan ikke få lortet til at fungere, da jeg ikke kan se den famøse "Record"-knap, der ellers burde være der. Hvis jeg blot definerer de to links, kan jeg så overtale en af jer flotte herrer at optage det for mig? Altså, rent hypotetisk?
Gravatar #17965 - Systran
17. okt. 2011 10:57
Hvis du rent hypotetisk kan gå på kompromis med kvaliteten, kan man så ikke rent hypotetisk bruge en rent hypotetisk version af Fraps eller lignende?
Gravatar #17966 - vandfarve
17. okt. 2011 11:05
Systran (17965) skrev:
Hvis du rent hypotetisk kan gå på kompromis med kvaliteten, kan man så ikke rent hypotetisk bruge en rent hypotetisk version af Fraps eller lignende?

Det koster penge, så vidt jeg har forstået (og sharewaren tillader ikke længere klip end 30 sekunder jf. Wikipedia). :(
Gravatar #17967 - Ronson ⅍
17. okt. 2011 11:32
Windows Media Encoder er gratis (hvis man har en windowslicens).

Jeg kan, rent hypotetisk, godt optage det for dig. Men det kommer til at koste lidt* næste gang vi ses.

* forbeholdt fremtidige ønsker
Gravatar #17968 - vandfarve
17. okt. 2011 11:48
Ronson (17967) skrev:

Jeg kan, rent hypotetisk, godt optage det for dig. Men det kommer til at koste lidt* næste gang vi ses.

Hvad man ikke gør for at please sine kolleger. Jeg har nu sendt dig en PM og er endnu mere i gæld til dig end sidste tjeneste, der gik Lingie til at græde.
Gravatar #17969 - Brugernavn
17. okt. 2011 12:17
vandfarve (17968) skrev:
Jeg har nu sendt dig en PM og er endnu mere i gæld til dig end sidste tjeneste, der gik Lingie til at græde.

Du skal ikke være bekymret. Ronson måde at opkræve gæld på er gangske vist koporlig, men du slipper væk med alle dine lemmer nogenlunde i behold.
Gravatar #17970 - vandfarve
17. okt. 2011 12:25
Noteret. Jeg halter stadig efter sidste... Erhm, afbetaling.
Gravatar #17971 - LinguaIgnota
17. okt. 2011 12:31
Ronson (17967) skrev:

KOMMERCIELT PIRATERI!!!!!!!!!!
Gravatar #17972 - Ronson ⅍
17. okt. 2011 12:49
Både spørgsmål og svar var dybt hypotetiske så vi er vist dækket ret godt ind juridisk. Hvad siger zeus' far til dette?
Gravatar #17973 - Vandfarves momse
17. okt. 2011 13:01
Ronson (17972) skrev:
Hvad siger zeus' far til dette?

Vandfarve er hypotetisk.
Gravatar #17974 - LinguaIgnota
17. okt. 2011 13:18
Hvem er nu det ^? :(
Gravatar #17975 - Vandfarves momse
17. okt. 2011 13:23
Tag på ferie i 2000 år, og folk glemmer dig :-(
Gravatar #17976 - praktikant muffe AKA pewbe
17. okt. 2011 18:52
Women, how do they work?!
Gravatar #17977 - Fjolle
17. okt. 2011 19:01
Det kommer helt an på hvad du vil have dem til...
Gravatar #17978 - Brugernavn
17. okt. 2011 19:10
pewbe (17976) skrev:
Women, how do they work?!

Liek a baws!
Gravatar #17979 - praktikant muffe AKA pewbe
17. okt. 2011 19:12
Fjolle (17977) skrev:
Det kommer helt an på hvad du vil have dem til...

Være ærlig overfor mig...
Gravatar #17980 - Fjolle
17. okt. 2011 19:18
Yea... Det er sku en af de svære. :(
Gravatar #17981 - Brugernavn
17. okt. 2011 19:24
pewbe (17979) skrev:

Hånden på hjertet... Er du helt ærlig overfor dem?
Gravatar #17982 - myplacedk
17. okt. 2011 19:39
pewbe (17979) skrev:

Øj... Svaret kommer an på hvilken slags ærlighed du efterspørger. Jeg skrive bare som jeg kommer i tanker om det, så jeg har sikkert glemt noget, og det er ikke så vel-overvejet.

1) Kvinden lyver bevidst
2) Kvinden tilbageholder information
3) Kvinden mener selv at være ærlig

I case 1 er den klassiske årsag manglende selvtillid. Med en lille hvid(?) løgn udsættes indrømmelsen af den pinlige sandhed. Den langsigtede konsekvens tænkes der ikke så meget på, nutiden er rigeligt uoverskuelig i sig selv. Når denne løgn opdages er det fristende at acceptere sandheden uden problemer, og blive skide sur på hende over løgnen. Men jeg tror ikke det hjælper. Hun forstår nok budskabet, men selvtilliden bliver værre, og hun får ikke et nyt værktøj til at håndtere det med, og fastholder ufrivilligt det gamle. Løsningen er at opbygge hendes selvtillid, og tilliden til dig. Måske ser hun meget op til dig, og trænger til at se at du faktisk er nede på hendes niveau. Når det går op for hende, vil hun meget nemmere kunne opdage at det med niveauer er noget pjat, og at du faktisk er interesseret i hende som hun er.

En anden årsag kan være at hun er en psycho-bitch du bare skal holde dig fra.

I case 2 - jeg kan umiddelbart kun komme i tanker om én ting som kan få en kvinde til at holde kæft med ting en man burde/gerne vil høre: Hun tror ikke han lytter alligevel. (Her forudsætter jeg at de to allerede har et forhold, hvor man burde kunne snakke sammen.) Løsningen er at træne hende op ved selv at spørge. Set fra hendes side er det dig, der skal trænes op i at være interesseret. I har nok begge ret. Du kan også selv prøve at fortælle om den slags du vil have hende til at snakke mere om. Men gør mest ud af at spørge, ellers virker du bare selv-centreret og stadig ikke interesseret i hende.

Case 3 - klassisk kommunikationsproblem. Begge snakker dansk, men på et mere grundlæggende plan kommunikeres der helt forskelligt. For eksempel: Når kvinder snakker er det ofte det mellem linjerne der er det vigtigste. Mænd fokuserer på det der faktisk bliver sagt. Manden synes det er irriterende at hun ikke bare siger hvad hun mener, hun bliver irriteret over at han ikke hører efter. Mit bedste råd her er at øve sig. I årevis. Snak med hinanden. Især når i misforstår hinanden. Det med at blive irriteret og tie det ihjel, betyder bare at det kommer igen en anden gang. Man kan nok få et forspring ved at læse nogle tykke bøger om emnet, men jeg tvivler på den store effekt.

Ovenstående er vist mest henvendt til par, men kan også bruges som inspiration til omgang med venner, familie og kolleger.

Kort sagt:

Zhadow (17981) skrev:
Gravatar #17983 - praktikant muffe AKA pewbe
17. okt. 2011 20:32
Zhadow (17981) skrev:
pewbe (17979) skrev:

Ja, overfor hende.

Minder mest om 2, for hun "synes ikke det er relevant at sige"
Og 3 var aldrig et problem med hende...
Gravatar #17984 - NightZtorm
17. okt. 2011 20:35
Mark "Hot" Jensen

må man køve ren Capsaicin (altså 16mio SHU) i Danmark?
Gravatar #17985 - Jakob Jakobsen
17. okt. 2011 20:56

I Danmark er alle stoffer lovlige, lige indtil der kommer en lov der forbyder det. Jeg har ikke kunne finde noget der forbydder det, så jeg regner med at det er fuldt lovligt.
Det kan efterhånden også købes mange steder i udlandet.
Link.

Bare pas på, jeg har hørt om et par dødsfald, efter folk har indtaget ren capsaicin.
Gravatar #17986 - NightZtorm
17. okt. 2011 21:03

Ok =) det var heller ikke planen at det skal bruges, mere bare et "samle objekt" synes at chili skal give en god smag, ikke bare være stærkt
Gravatar #17987 - myplacedk
18. okt. 2011 05:22
pewbe (17983) skrev:
Og 3 var aldrig et problem med hende...

Nu er det jo meget sparsomt med info, så jeg kan kun gætte, og skyde fra hoften.

Men det er et nyt problem, lyder det umiddelbart som om hun har mistet interessen i at kommunikere. Det behøver ikke betyde at hun har mistet interessen for dig, men hvis det er korrekt, så er der et eller andet underliggende problem. Og det behøver ikke at have noget med dig at gøre. Det kan være skolen, arbejdet, familien...

Uanset årsagen, hvis der er sket en forandring, så har du mulighed for at være helten. På et tidspunkt hvor der er ro omkring jer, så spørg hende direkte: "Jeg synes altså ikke du er helt dig selv for tiden. Er der noget galt? Er der noget der går dig på?"
Lad være med at spørge om du kan hjælpe, om der er noget du kan gøre. Lad være med at nævne dig selv, ud over introen i første sætning. At du vil hjælpe er implicit. Hvis du nævner dig selv tager du opmærksomheden væk fra hende. Husk at det er HENDES problem du er interesseret i, ikke dit.

(Normalt synes jeg det er fint at fortælle sin partner at "jeg har et problem med noget du gør", men det her er en special case. Du kan dog vælge at sige direkte hvad du føler, tænker og tror. Men jeg ville gøre det et par dage efter at have prøvet ovenstående.)

Hvis hun så afviser at der er noget galt, ja så er det jo enten sandt eller løgn. Hvis det er løgn, så må hun være meget insisterende på ikke at fortælle dig om det. Det KAN blot være fordi hun ikke har tænkt over muligheden for at sige: "Ja, der er noget galt for tiden. Men det har intet med dig at gøre, og jeg har ikke lyst til at blande dig ind i det". Måske har hun slet ikke tænkt på at det påvirker dig.
Gravatar #17988 - myplacedk
18. okt. 2011 05:26
pewbe (17983) skrev:

Hvis det IKKE er noget nyt, men hun altid har været sådan, så har du også mulighed for at være lidt helt. "Hvis det er vigtigt for dig, så er det vigtigt for mig. For DU er vigtig for mig."
Gravatar #17989 - Qw_freak
18. okt. 2011 08:21
myplacedk (17987) skrev:
Lad være med at spørge om du kan hjælpe, om der er noget du kan gøre. Lad være med at nævne dig selv, ud over introen i første sætning. At du vil hjælpe er implicit. Hvis du nævner dig selv tager du opmærksomheden væk fra hende. Husk at det er HENDES problem du er interesseret i, ikke dit.

Vigtigt.
Gravatar #17990 - vandfarve
19. okt. 2011 08:56
Ronson (17967) skrev:

Er der sket udviklinger i vores projekt?
Gravatar #17991 - terracide
19. okt. 2011 09:17
vandfarve (17966) skrev:
Det koster penge, så vidt jeg har forstået (og sharewaren tillader ikke længere klip end 30 sekunder jf. Wikipedia). :(

FRAPS er så fucking billig for en livstidlicens (alle fremtidige versioner) at det er dumt ikke at købe den...sølle $37:

http://img713.imageshack.us/img713/4723/frapsm.jpg
Gravatar #17992 - Ronson ⅍
19. okt. 2011 15:15
Den er så billig at det er dumt ikke at købe den når man kun skal bruge det en gang og der er gratis alternativer. Got it!
Gravatar #17993 - Colapusheren
20. okt. 2011 12:20
Mark Jensen vil have sit c-program på sin Android!

Jeg har skrevet et lille program i C, som jeg gerne vil kunne køre på min Android. Det er selvfølgelig i .exe format. Er der en måde dette kan køres fra en Android? Google siger nej, men jeg er ikke overbevist før newz-oraklet har givet sit besyv med! :)
Gravatar #17994 - Daniel-Dane
20. okt. 2011 12:25
Vil du køre en .exe i Android? Hohoho.
Gravatar #17995 - Qw_freak
20. okt. 2011 12:28
Colapusheren (17993) skrev:
Mark Jensen vil have sit c-program på sin Android!

Jeg har skrevet et lille program i C, som jeg gerne vil kunne køre på min Android. Det er selvfølgelig i .exe format. Er der en måde dette kan køres fra en Android? Google siger nej, men jeg er ikke overbevist før newz-oraklet har givet sit besyv med! :)

Desværre....

post 7 er ret beskrivende hvorfor man ikke kan.

Edit:
Da c kode ligner C++ ret meget kan du måske bruge sådan noget her og så compile dit program hvor du bruger android SDK???

nogen der ved om det er muligt??
Gravatar #17996 - Colapusheren
20. okt. 2011 12:32

Ja det var også hvad jeg selv kom frem til. Øv ...
Gravatar #17997 - myplacedk
20. okt. 2011 12:39
Colapusheren (17993) skrev:
Jeg har skrevet et lille program i C, som jeg gerne vil kunne køre på min Android. Det er selvfølgelig i .exe format.

Exe-filer er til Windows.

Men Android-telefoner kan skam godt køre C-programmer, de skal bare være compilet til Linux i stedet for Windows. Problemet er at det skal være compilet til den hardware-platform som Android-apparatet kører. Kort sagt - typen af CPU. Dvs. selv om det kører på din telefon, betyder det ikke at det køre på dine venners Android-telefoner.

Android kører jo en Linux-kerne, så hvis bare filen er compilet korrekt skulle det kunne lade sig gøre at overføre den til telefonen, og via en terminalemulator (app på telefonen) eller adb skulle det kunne køres. Jeg trooor nok det bare er det.
Gravatar #17998 - Colapusheren
20. okt. 2011 12:48

Umiddelbart giver det jo god mening. Jeg har selvfølgelig min kildekode, så mangler vel "bare" et program der kan compile til et .apk format i stedet for (det format Android bruger?). Kender nogle sådan en compiler?

Telefonen er forresten en HTC Desire.
Gravatar #17999 - Qw_freak
20. okt. 2011 12:50
Colapusheren (17998) skrev:
Kender nogle sådan en compiler?

måske kan det her bringe dig på sporet!
Gravatar #18000 - myplacedk
20. okt. 2011 13:16
Colapusheren (17998) skrev:
et .apk format i stedet for (det format Android bruger?)

En "APK"-fil er en zip-fil som indeholder en komplet app lige til at installere på telefonen. Der kan godt være en fil med compilet C-kode i, men der er også en masse andet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login