mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
#1402 Lidl (og de andre discount kæder) får kun ganske få varer hjem, da de køber små udgåede restpartier møgbilligt. I nogle tilfælde får de kun 1-2 eksemplarer pr butik. Og det sker at medarbejderne når på mystisk vis at komme først til mølle.
Hvis en PS3 controller er sat til en USB hub med egen strømforsyning, lader den så når PS3'en er slukket? Jeg synes ikke at de gør.
Rasmus064 (1403) skrev:Spørgsmål:
Er det tortur at kilde en under fødderne?
Personligt mener jeg det er, da jeg efter et stykke tid har svært ved at trække vejret fordi jeg griner så meget.
Ja, jeg mener det var noget kineserne eller japanerne opfandt.
-
Yup:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tickle_torture skrev:Chinese tickle torture is a term used in Western Society to imply an ancient form of torture practiced by the Chinese, in particular the courts of the Han Dynasty. Chinese tickle torture was a punishment for nobility since it left no marks and a victim could recover relatively easily and quickly.
Another example of tickle torture was used in Ancient Rome, where a person’s feet are dipped in a salt solution, and a goat is brought in to lick the solution off. This type of tickle torture would only start as tickling, eventually becoming extremely painfu
Tumleren (1406) skrev:Rasmus064 (1403) skrev:Spørgsmål:
Er det tortur at kilde en under fødderne?
Personligt mener jeg det er, da jeg efter et stykke tid har svært ved at trække vejret fordi jeg griner så meget.
Ja, jeg mener det var noget kineserne eller japanerne opfandt.
-
Yup:http://en.wikipedia.org/wiki/Tickle_torture skrev:Chinese tickle torture is a term used in Western Society to imply an ancient form of torture practiced by the Chinese, in particular the courts of the Han Dynasty. Chinese tickle torture was a punishment for nobility since it left no marks and a victim could recover relatively easily and quickly.
Another example of tickle torture was used in Ancient Rome, where a person’s feet are dipped in a salt solution, and a goat is brought in to lick the solution off. This type of tickle torture would only start as tickling, eventually becoming extremely painfu
Men må man så godt kilde Taliban for at få information eller er det ulovligt?
#1408 Man må gerne kilde dem, men hvis man gør det i en grad så det opfylder kriterierne for tortur er det ulovligt.
En sodavand lugter ikke så kraftigt og den afgiver desuden CO2 hvilke hvepse ikke er specielt glade for.
Derfor tror jeg at de hellere vil gå efter noget andet hvis det findes i nærheden, en makrelmad indeholder jo også en del sukker og lugter meget kraftigere.
Det bedste de ved, er væsken fra syltede ting, en skål med saften fra syltede agurker er rigtig god til at aflive hvepse med.
En sodavand lugter ikke så kraftigt og den afgiver desuden CO2 hvilke hvepse ikke er specielt glade for.
Derfor tror jeg at de hellere vil gå efter noget andet hvis det findes i nærheden, en makrelmad indeholder jo også en del sukker og lugter meget kraftigere.
Det bedste de ved, er væsken fra syltede ting, en skål med saften fra syltede agurker er rigtig god til at aflive hvepse med.
Fluestrips. Jeg ved godt at det ikke er det pæneste, men hvis du sætter 10-20 styk op i huset i et par dage, er de fleste fluer væk.
Fluestrips. Jeg ved godt at det ikke er det pæneste, men hvis du sætter 10-20 styk op i huset i et par dage, er de fleste fluer væk.
Fluesmækker med stød i er dog sjovere og det er fedt at eksperimentere med hvor meget forskellige insekter kan klare, hvor meget de skal have før de dør og så stoppe lige før, så de bare ligger og raller og lider. Jeg har det på samme måde med havenisser, og jeg ved tilfældigvis at min overbos nabo har temmelig mange af dem - indendørs!
En gammel luftriffel/pistol uden hagl i.
Så kan man aflive dem fra 20-30cm afstand. Desværre skal man så tørre krateret fra dem af bagefter :D
Så kan man aflive dem fra 20-30cm afstand. Desværre skal man så tørre krateret fra dem af bagefter :D
Ronson (1415) skrev:Fluesmækker med stød i er dog sjovere og det er fedt at eksperimentere med hvor meget forskellige insekter kan klare, hvor meget de skal have før de dør og så stoppe lige før, så de bare ligger og raller og lider. Jeg har det på samme måde med havenisser, og jeg ved tilfældigvis at min overbos nabo har temmelig mange af dem - indendørs!
Sådan en har vi. Det er bare svært at fange fluerne engang imellem :D Men den er fandme underholdende!
Fluestrips gider jeg ikke.. de fanger bare mig istedet :(
Sobuno (1383) skrev:Dumt spørgsmål: Findes der mennesker i Danmark, som ikke har set en ko eller ved hvordan den ser ud? Nogen af os ser dem jo nærmest dagligt, men hvad med storbyfolket? (Jeg sagde jo det var et dumt spørgsmål)
Jeg var engang med toget fra København, og der var en skoleklasse med, som skulle på tur på landet, og ungerne var helt oppe at køre, for de skulle ud på en gård og se rigtig levende køer og heste og andre bondegårdsdyr. Det lød som om, at de aldrig har set sådan nogle før.
Et meget dumt spørgsmål: Jeg har i en mysql database et felt af typen TIMESTAMP. Jeg vil så gerne selecte de posts som er fra 'i dag'. jeg har prøvet med CURDATE() og CURRENT_TIMESTAMP, men det virker ikke (Den returnerer hele tiden ingen posts). Den sidste virker naturligvis ikke, og jeg regner med at den første (CURDATE) ikke virker fordi den sammenligner en dato med en dato+tid. Jeg er næsten sikker på at der må være en simpel metode, men jeg synes godt nok jeg får en masse underlige resultater på google, og varmen er ved at gøre mig sindssyg. Jeg tænkte derfor at der nok var nogen herinde der har skullet gøre noget lignende.
#1421 Tak! Det ser ud til at virke :) det er ligemeget med at det ikke er den mest optimale/hurtige måde.
videre om fluerne:
Jeg bor selv i en lille flække med en svinefarm som nabo, så vi er rimeligt præget af fluer. Bruger dog sådan nogle net i vinduerne så vi kan lufte ud (lugter heldigvis sjældent) uden at få huset fyldt med fluer.
Ellers kan 2 min men en fluesmækker som regel tage de mest plagende.
Men jeg tænkte bare, kødædende planter. Nogen der ved hvor effektive sådan nogle egentligt er? For ellers vil jeg have en til værelset :P
Jeg bor selv i en lille flække med en svinefarm som nabo, så vi er rimeligt præget af fluer. Bruger dog sådan nogle net i vinduerne så vi kan lufte ud (lugter heldigvis sjældent) uden at få huset fyldt med fluer.
Ellers kan 2 min men en fluesmækker som regel tage de mest plagende.
Men jeg tænkte bare, kødædende planter. Nogen der ved hvor effektive sådan nogle egentligt er? For ellers vil jeg have en til værelset :P
gnarfsan (1424) skrev:Hold edderkopper og mange af dem. De er ret effektive :P
Men adder-badder-fy-føj... :S
Hvis du skal fange fluer med en kødædende plante, skal du have rigtig mange.
de fleste kødædende planter kan kun spise 1-2 fluer i døgnet og mange af dem dør faktisk hvis de får for mange.
Hvis du skal fange fluer med en kødædende plante, skal du have rigtig mange.
de fleste kødædende planter kan kun spise 1-2 fluer i døgnet og mange af dem dør faktisk hvis de får for mange.
Hvad er forskellen paa TechNet plus, MSDN og MSDNAA?
Jeg har intentioner om at koebe et abb. saa jeg kan faa fat i Windows 7 Ultimate 64-bit
Jeg har intentioner om at koebe et abb. saa jeg kan faa fat i Windows 7 Ultimate 64-bit
Vi har en hund, og den jagter også af og til fluer, men for det første er kræet ikke helt tryg ved dets eget spejlbillede, og ikke den store jæger. Når den så af og til for fanget en flue, får den ikke fjernet den ordentligt, men lader den bare ligge på gulvet til at dø. Derudover kræver dyret omkring 18 timers opladning i døgnet :P
Den fungere bare bedst som sofadyr (5 kilograms foxterrie) :)
Kan godt se det egentligt ikke er for fedt med døde fluer i de der klistertingester, men der findes da versioner der opløser deres bytte inde i sådan en beholder..
Den fungere bare bedst som sofadyr (5 kilograms foxterrie) :)
Kan godt se det egentligt ikke er for fedt med døde fluer i de der klistertingester, men der findes da versioner der opløser deres bytte inde i sådan en beholder..
#1431:
Svar:
TechNet Plus er, så vidt jeg ved, en subscription til TechNet, der giver adgang til betaer m.v., men ikke software før andre(!).
MSDN : Microsoft Developer Network, behøver jeg sige mere? For udviklere, der betaler for at være med hér.
MSDNAA: Microsoft Developer Network: Academic Alliance.Giver adgang til alle udgivne Windows versioner og licenser (til uddannelsesmæssige formål), og en lang række MS-software - dog ikke Office.
Spørgsmål:
Hvad er forskellen paa TechNet plus, MSDN og MSDNAA?
Svar:
TechNet Plus er, så vidt jeg ved, en subscription til TechNet, der giver adgang til betaer m.v., men ikke software før andre(!).
MSDN : Microsoft Developer Network, behøver jeg sige mere? For udviklere, der betaler for at være med hér.
MSDNAA: Microsoft Developer Network: Academic Alliance.Giver adgang til alle udgivne Windows versioner og licenser (til uddannelsesmæssige formål), og en lang række MS-software - dog ikke Office.
#1435 Mange tak!
saa hvad vil vaere det rigtige at investere i hvis jeg gerne vil have fat i Windows 7 og det jeg primaert bruger min computer til er at udvikle i .net
saa hvad vil vaere det rigtige at investere i hvis jeg gerne vil have fat i Windows 7 og det jeg primaert bruger min computer til er at udvikle i .net
Spørgsmål!
Må man blive bortvist fra en offentlig skole?
Har skrevet med en der siger at hun blev bortvist i en uge sidste år - må skolen det uden at henvise til en anden skole?
Må man blive bortvist fra en offentlig skole?
Har skrevet med en der siger at hun blev bortvist i en uge sidste år - må skolen det uden at henvise til en anden skole?
shantri (1441) skrev:http://www.folketinget.dk/Samling/20031/spor_sv/S124.htm
ét google søg
Men newz.dk er bare bedre ;)
(Ovenstående er et håbløst forsøg på at redde min dovenskab)
Faktisk er det netop blevet tilladt fra i år af, at skolelederen kan bortvise elever fra skolen uden forældrenes samtykke.
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/08/09/102025...
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/08/09/102025...
Jeg er blevet bortvist 1 dag for at sende en ikke særlig rar email til jubii. Jeg kom til at skrive min tysklærers navn og måske adresse som afsender.
Så ja, kan man sagtens. Der blev mine forældre i hvert fald ikke spurgt. Om de burde - aner jeg ikke, men kan det virkelig ikke være lige meget. Hvis man bliver bortvist en hel uge så har man sgu også lavet lort i den.
Så ja, kan man sagtens. Der blev mine forældre i hvert fald ikke spurgt. Om de burde - aner jeg ikke, men kan det virkelig ikke være lige meget. Hvis man bliver bortvist en hel uge så har man sgu også lavet lort i den.
hm, blev sgu aldrig bortvist... Smidt ud ret ofte, hvilket ikke rigitg var nogen straf, to sekunder efter blev mine to venner også smidt ud, så kunne vi dovne udenfor i stedet for i klasselokalet. Ahh, det var tider.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.