mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
vandfarve (1450) skrev:Det er ALTID en ven, som man spørger for, ikke? ;)
I det her tilfælde; ja. ^^
Spørgsmål:
Når man ser billeder af partikel kollisioner, så er der altid en masse spiraler, der viser partiklers bevægelse efter kollisionen. Hvorfor er det spiraler? Er det fordi de er fanget i et magnetfelt?
Eksempel
Edit: Lol jeg så slet ikke at navnet på kammeret var i mit link. Ja, det er pga. et magnet felt. Og her har jeg undret mig så længe.
Forklaring: http://en.wikipedia.org/wiki/Bubble_chamber
Når man ser billeder af partikel kollisioner, så er der altid en masse spiraler, der viser partiklers bevægelse efter kollisionen. Hvorfor er det spiraler? Er det fordi de er fanget i et magnetfelt?
Eksempel
Edit: Lol jeg så slet ikke at navnet på kammeret var i mit link. Ja, det er pga. et magnet felt. Og her har jeg undret mig så længe.
Forklaring: http://en.wikipedia.org/wiki/Bubble_chamber
Egentlig meget sjovt, at CERNs logo åbenbart er en efterligning af sådan en kollsion.
Egentlig meget sjovt, at CERNs logo åbenbart er en efterligning af sådan en kollsion.
1453: Ja, særligt i betragtning af at de slet ikke bruger den slags kammer...
De bruger wire chambers lavet i Danmark.
De bruger wire chambers lavet i Danmark.
Spørgsmål
Hvorfor omtaler #1456 sig selv i tredje person?
Fjolle (1456) skrev:(skulle spørge fra en veninde...)
Hvorfor omtaler #1456 sig selv i tredje person?
#1456 den samme som ryger tjald med jøden og johnny heftig?
#1459 Jeg kan bekræfte at følgende væsener findes:
http://www.retskrivningsordbogen.dk/ro/dataservlet?p1=v%C3%A6sen&p2=true&p3=0&p4=30 skrev:
brandvæsen sb., brandvæs(e)net, brandvæs(e)ner.
postvæsen sb., postvæs(e)net, postvæs(e)ner.
retsvæsen sb., retsvæs(e)net.
skattevæsen sb., skattevæs(e)net, skattevæs(e)ner.
skolevæsen sb., skolevæs(e)net, skolevæs(e)ner.
sundhedsvæsen sb., sundhedsvæs(e)net, sundhedsvæs(e)ner.
vejvæsen sb., vejvæs(e)net, vejvæs(e)ner.
Dumt spørgsmål:
8% af elektriciteten, som Østdanmark modtog i 2008, stammer fra atomkraft jf. dokumentation fra DONG Energy, men er det så svensk eller tysk atomkraft, som vi køber, og hvornår sker dette? Når vinden har lagt sig, så der ikke produceres vindenergi?
8% af elektriciteten, som Østdanmark modtog i 2008, stammer fra atomkraft jf. dokumentation fra DONG Energy, men er det så svensk eller tysk atomkraft, som vi køber, og hvornår sker dette? Når vinden har lagt sig, så der ikke produceres vindenergi?
Umiddelbart så er Ubuntu nok det aller nemmeste at komme igang med. Og kræver ingen reel viden inden for linux.
Umiddelbart så er Ubuntu nok det aller nemmeste at komme igang med. Og kræver ingen reel viden inden for linux.
chreddy (1463) skrev:Jeg har ikke forstand på linux overhovedet, men har tænkt mig at prøve det.. Så hvilket skal jeg vælge? Har selv overvejet både Ubuntu, openSUSE og Linux Mint..
Det er helt klart Ubuntu der er aktuel som distributionEN for nye desktop-brugere.
Du kan enda afprøve den uden at installere, bare boot fra CD'en.
jeg har prøvet både ubuntu og openSUSE... har heller ikke en skid forstand på det... men det nemmeste var faktisk openSuse.. out of the box med alt.. også eyecandy osv.
jeg har prøvet både ubuntu og openSUSE... har heller ikke en skid forstand på det... men det nemmeste var faktisk openSuse.. out of the box med alt.. også eyecandy osv.
vandfarve (1462) skrev:Dumt spørgsmål:
Østdanmark er endnu ikke koblet sammen med vestdanmark og tyskland, så det på være svensk atom-el. Og ja. det bruges til at udligne udsving i efterspørgslen.
#1469 Ja, det er helt korrekt. Så slipper vi for at bøde for at I fucker up.
Såså! Kan vi nu ikke bare blive enige om at Danmark består af to dele (vest for Fyn og øst for Fyn), og så holde sig fra den del man evt. ikke kan lide.
(Hvad alle de mennesker så laver på afstandsstykket mellem Lillebæltsbroerne og Storebæltsbroen aner jeg ikke. Det er da et underligt sted at bo.)
(Hvad alle de mennesker så laver på afstandsstykket mellem Lillebæltsbroerne og Storebæltsbroen aner jeg ikke. Det er da et underligt sted at bo.)
vandfarve (1474) skrev:#1473 Nogle skal jo levere brændstof til vores store, benzinslugende Audi'er, når vi skal ud og besøge bedsteforældrene i det mørke udland.
Så længe der er nogle fynboer, der frivilligt passer tankstationerne, så brokker jeg mig ikke.
Dem behøver vi jo ikke engang!
Regeringen skal bare fylde fyn med tankstationer, der tager kreditkort og en fandens masse vending-machines (dansk ord?). Så kan de ansætte nogle af de ledige til at køre rundt og fylde dem op.
cazotaro (1475) skrev:Hmm så nu er vi ovre i noget 'din fjende er min fjende så vi er venner', godt med et multinationalt sammenhold hva'? xD
Ja sgu! Lad os gå sammen og hade fynboer. De er alligevel i minoritet, så er det også meget nemmere... Nu mangler vi bare noget sennepsgas og en informationsminister ved navn "Funny Al".
Hvem er med? Vi kan altid tage Bornholm efterfølgende... Hvis vi kan sælge de Dansk Vestindiske Øer til US and A, så må de vel også være interesseret i solskinsøen?
vandfarve (1469) skrev:Godt nok er Jylland pr. definition udlandet, hvor der skal vises pas, når man krydset bæltet, men stadig. Weird...
Det troede en af min stedsøsters veninder faktisk!
Og hun er voksen! :O
Fyn... er det ikke det bump der gør at det tager så lang tid at komme til Jydeland?
På den anden side, så fraholder afstanden mange af jyderne i at tage hestevognen til Danmark.
På den anden side, så fraholder afstanden mange af jyderne i at tage hestevognen til Danmark.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.