mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Spørgsmål:
Jeg købte for et par uger siden en Nokia 5800 XpressMusic gennem Telmore. For nogle dage siden fik min fætter sig også en, dog løstkøbt i en almindelig butik uden abonnement. Med til hans var der et slags beskyttelsesetui, som ikke fulgte med til min.
Mit spørgsmål er så - andre der har købt en Nokia 5800 hos Telmore, hvor de har fået et etui med?
Sådan ser etuiet ud:
http://newmobilephones.files.wordpress.com/2009/01...
Jeg købte for et par uger siden en Nokia 5800 XpressMusic gennem Telmore. For nogle dage siden fik min fætter sig også en, dog løstkøbt i en almindelig butik uden abonnement. Med til hans var der et slags beskyttelsesetui, som ikke fulgte med til min.
Mit spørgsmål er så - andre der har købt en Nokia 5800 hos Telmore, hvor de har fået et etui med?
Sådan ser etuiet ud:
http://newmobilephones.files.wordpress.com/2009/01...
Dreadnought (707) skrev:Hvad er svaret på dette spørgsmål?
Evt. noget i denne retning.
Nej, seriøst, så ser det ret irriterende ud. Kan man ikke slå det fra?
Spørgsmål
Hvis man ruller en pandekage med sukker, og pakker den ind i sølvpapir, så bliver sukkeret flydende efter kun et par timer.. Hvorfor det?
Hvis man ruller en pandekage med sukker, og pakker den ind i sølvpapir, så bliver sukkeret flydende efter kun et par timer.. Hvorfor det?
det betyder "Inde i en vene", altså at man får medicinen direkte i blodet, normalt med venflon (drop)
det betyder "Inde i en vene", altså at man får medicinen direkte i blodet, normalt med venflon (drop)
Hvis det er en varm pandekage, så er det vel fordi sølvpapiret reflekterer varmen, og processen med at smelte sukkeret går hurtigere.
Når jeg bager pandekager, ryger de i en stak på en tallerken, og får strøget sukker på, og når jeg så er færdig med at bage, er sukkeret på de nederste smeltet.
Hvis det er en varm pandekage, så er det vel fordi sølvpapiret reflekterer varmen, og processen med at smelte sukkeret går hurtigere.
Når jeg bager pandekager, ryger de i en stak på en tallerken, og får strøget sukker på, og når jeg så er færdig med at bage, er sukkeret på de nederste smeltet.
myplacedk (726) skrev:#724
Ligesom en kniv, den kan da ikke både skære, snitte og stikke. Den kan da kun én ting, resten er fiktivt. (Hvilken en af delene er det mon?)
Jeg vil da snarere sige, at en kniv kan mange ting, men det er handlingen, som knivens bruger udfører, der bestemmer "navnet" på udsagnsordet. I min verden er da der jævn forskel på at snitte grøntsager og skære brød.
Stikke: bruge spidsen af kniven til at koncentrere kraften på et meget lille område for at gennembryde et objekt.
Snitte: bruge æggen til at kløve et emne ved hjælp af tryk på et forholdsvist lille område.
Skære: bruge æggen til at save et emne over ved at fjerne materiale.
Stikke: bruge spidsen af kniven til at koncentrere kraften på et meget lille område for at gennembryde et objekt.
Snitte: bruge æggen til at kløve et emne ved hjælp af tryk på et forholdsvist lille område.
Skære: bruge æggen til at save et emne over ved at fjerne materiale.
vandfarve (727) skrev:Jeg vil da snarere sige, at en kniv kan mange ting
Nøj, du er tæt på at fange min pointe. ;-)
Jeg er ikke ovn-eksptert, men lidt hints har jeg da:
Grille (med en ovn): Intens strålevarme
Bage: Mere varmt luft, mindre strålevarme (prøv at grille en klat franskbrødsdej, den vil blive helt sort på oversiden mens det meste nok stadig er råt.)
Stege: Æh, det hedder det vist bare, når man "bager kød". De processer der sker når man opvarmer kød og brød-dej er vist vidt forskellige, det er nok derfor de har forskellige navne. I dunno.
Ronson (728) skrev:Smørsovs:
Kan man komme ud at køre med det danske politi (uden at være på den forkerte side af loven) ligesom man kan i visse andre lande?
Min storebror og hans kammerater overtalte en gang en patrulje til at køre dem ud til deres biler på en P-plads et par hundrede meter borte, så ja. Han og hans venner var vist på det forkerte tidspunkt, da de var kommet op og toppes på med en bande, hvorfor de begyndte at fedte for betjentene, så de ikke skulle gå forbi dem igen.
Hvis du derimod mener at komme ud på patrulje, så er jeg ikke så sikker.
Stege, er når temepraturen er så høj at maden bliver stegt i stedet for kogt.
Maden bliver brun/sort og sprød.
Maden bliver brun/sort og sprød.
#740 Når alt kommer til alt, så kan vi vel godt være enige om, at der er en højere frekvens af folk, der lytter til bl.a. dance, trance og techno i offentligheden, og at de som oftest hører det på meget høj styrke.
Samtidigt er det nogle af de genre, der lyttes mindst af IMHO, så selvom smag og behag er forskelligt, kan man godt tilsnige, at det kun er dårlig musik, som folk hører for højt. Man hører jo aldrig DR P4 for fuld udblæsning, Beethovens 7. Symfoni eller Dansktoppen med Sussie og Leo. Ikke en gang P3 eller 100 FM kører for fulde gardiner, når man møder Brian I eller II i byen. :)
Samtidigt er det nogle af de genre, der lyttes mindst af IMHO, så selvom smag og behag er forskelligt, kan man godt tilsnige, at det kun er dårlig musik, som folk hører for højt. Man hører jo aldrig DR P4 for fuld udblæsning, Beethovens 7. Symfoni eller Dansktoppen med Sussie og Leo. Ikke en gang P3 eller 100 FM kører for fulde gardiner, når man møder Brian I eller II i byen. :)
Grunden til at de spiller det er vel at de synes at det er godt.
Der er ikke rigtigt nogen definition på god musik, da det jo kommer an på smag.
Vi har jo sådan noget ytringsfrihed her i DK, så de må spille hvad de vil. Ligesom du må spille din samling sussi og leo plader...
Der er ikke rigtigt nogen definition på god musik, da det jo kommer an på smag.
Vi har jo sådan noget ytringsfrihed her i DK, så de må spille hvad de vil. Ligesom du må spille din samling sussi og leo plader...
Tror det er noget demografisk. På Fyn kan du snildt komme ud for at høre Dansktoppen spillet for fuld udblæsning.
Tror det er noget demografisk. På Fyn kan du snildt komme ud for at høre Dansktoppen spillet for fuld udblæsning.
#742 Det lader ikke til, at du forstår min pointe, så lad mig illustrerer den grafisk.
Der er du jo nødt til at se kvalitativt på den menneskeskare, altså det publikum, der hører den bestemte genre. Folk, der hører så høj musik, hører noget lortemusik, fordi de ikke tænker over en dørtærskel?
Dreadnought har i øvrigt også ret, når musik i bestemte frekvenser med bestemte spor, skal afspilles i et vist niveau. I elektronisk musik er det tit sådan, at bassen "overruler" for meget , når man spiller det for lavt, og man er nødt til at skrue op for at høre alle sporene. Desuden, hvis det er skodhøjttalere, kan nogle spor også drukne ved for lav styrke og giver endnu incitament for at skrue op.
I guess... :) Ved ikke hvad der foregår i hovdedet på de folk, men jeg har også tømmermænd, da jeg holdt fest i går. I øvrigt for fuld udblæsning!
Der er du jo nødt til at se kvalitativt på den menneskeskare, altså det publikum, der hører den bestemte genre. Folk, der hører så høj musik, hører noget lortemusik, fordi de ikke tænker over en dørtærskel?
Dreadnought har i øvrigt også ret, når musik i bestemte frekvenser med bestemte spor, skal afspilles i et vist niveau. I elektronisk musik er det tit sådan, at bassen "overruler" for meget , når man spiller det for lavt, og man er nødt til at skrue op for at høre alle sporene. Desuden, hvis det er skodhøjttalere, kan nogle spor også drukne ved for lav styrke og giver endnu incitament for at skrue op.
I guess... :) Ved ikke hvad der foregår i hovdedet på de folk, men jeg har også tømmermænd, da jeg holdt fest i går. I øvrigt for fuld udblæsning!
#749 Det var nok en af de bedre forklaringer. Det satte det i et andet perspektiv, selvom det selvfølgelig også er kulturelt.
Jeg er bare træt af en idiot i en alt for gejlet bil, hvor der brager en tung techno-bas ud igennem højttalerne, mens jeg prøver at sove ved 23-24-tiden. Så stop dog, menneske!
Jeg kan selv godt lide house, dance og techno i en vis grad, da der en gang imellem ryger Gigi D'Agostino og DJ Tiesto på grammofonen en gang imellem, og ja, jeg spiller måske også for højt, men jeg kan ikke komme mig over klicheen. Hvorfor skal fyrer i grimme, gejlede og voldkørte BMW'er altid have afbleget hår og høre DÅRLIG techno for fuld udblæsning?
Og ja, det var måske nok rant for mig. Det har været nogle udmærkede svar, så mange tak! :)
Jeg er bare træt af en idiot i en alt for gejlet bil, hvor der brager en tung techno-bas ud igennem højttalerne, mens jeg prøver at sove ved 23-24-tiden. Så stop dog, menneske!
Jeg kan selv godt lide house, dance og techno i en vis grad, da der en gang imellem ryger Gigi D'Agostino og DJ Tiesto på grammofonen en gang imellem, og ja, jeg spiller måske også for højt, men jeg kan ikke komme mig over klicheen. Hvorfor skal fyrer i grimme, gejlede og voldkørte BMW'er altid have afbleget hår og høre DÅRLIG techno for fuld udblæsning?
Og ja, det var måske nok rant for mig. Det har været nogle udmærkede svar, så mange tak! :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.