mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
MiniatureZeus (648) skrev:Ring og brok dig til firmaet som har sendt den forkerte vare...
vandfarve (649) skrev:I første omgang har jeg taget kontakt til Forbrugerstyrelsen
Hvorfor pokker starter du ikke med at snakke med firmaet? Enhver kan lave fejl. Formentlig sender de dig bare en pakke-label, som du blot klisterer på, og afleverer den på posthuset.
Og den pakke-label sender de nok sammen med den vare du har bestilt.
#myplacedk
Det er udelukkende for at blive oplyst, hvorvidt jeg enten har krav på det, eller om det måske bare betragtes som "godt købmandsskab", hvis man sender en pakkelabel til kunder, der har modtaget en forkert vare.
Jeg kan ikke finde andre sider på fs.dk, der omhandler tilbagelevering af (forkerte) produkter, så det lader til, at det er kundens eget problem. Derfor vil jeg bare gerne lige oplyses om, hvad man plejer at gøre, og hvad der med rimelighed kan kræves af en virksomhed.
Det er en vare købt hos Smartguy.dk, hvorfor jeg tror, at de er langt mindre villige til at give mig en pakkelabel, end hvis det var en computer til 10k købt hos, say, SHG.dk, fordi transporten langt overstiger deres profit. Af den grund forventer jeg ikke så høj grad af service, hvorfor jeg gerne vil høre, hvad FS siger til problemstillingen, siden de ikke beabejder den på deres hjemmeside.
Det er udelukkende for at blive oplyst, hvorvidt jeg enten har krav på det, eller om det måske bare betragtes som "godt købmandsskab", hvis man sender en pakkelabel til kunder, der har modtaget en forkert vare.
Jeg kan ikke finde andre sider på fs.dk, der omhandler tilbagelevering af (forkerte) produkter, så det lader til, at det er kundens eget problem. Derfor vil jeg bare gerne lige oplyses om, hvad man plejer at gøre, og hvad der med rimelighed kan kræves af en virksomhed.
Det er en vare købt hos Smartguy.dk, hvorfor jeg tror, at de er langt mindre villige til at give mig en pakkelabel, end hvis det var en computer til 10k købt hos, say, SHG.dk, fordi transporten langt overstiger deres profit. Af den grund forventer jeg ikke så høj grad af service, hvorfor jeg gerne vil høre, hvad FS siger til problemstillingen, siden de ikke beabejder den på deres hjemmeside.
"Står stærkere"? Hvis ikke de vil have varen tilbage, kan du jo bare beholde den. Hvad skulle de gøre? Ringe til dig og skælde ud?
Det værste de kan gøre er, at lade være med at sende den vare du har bestilt. Men så går de jo bare glip af et salg.
Jeg går ud fra at du har betalt med dankort. Hvis du har forudbetalt via konto-overførsel ser det skidt ud.
"Står stærkere"? Hvis ikke de vil have varen tilbage, kan du jo bare beholde den. Hvad skulle de gøre? Ringe til dig og skælde ud?
Det værste de kan gøre er, at lade være med at sende den vare du har bestilt. Men så går de jo bare glip af et salg.
Jeg går ud fra at du har betalt med dankort. Hvis du har forudbetalt via konto-overførsel ser det skidt ud.
#656 Jep, betalt over Dankort, men varen var en del af et større salg, så skal jeg bede banken trække 249,95 kroner retur ud af de 900 kroner? :)
Jeg har ingen interesse at fremstå som en mavesur kunde, ligesom jeg ingen interesse har i at beholde varen, så jeg gider ikke beholde den. Omvendt har jeg al mulig interesse i, at de sender mig en ny eller evt. overføre pengene til min konto uden at skulle betale for forsendelsen.
Jeg har ingen interesse at fremstå som en mavesur kunde, ligesom jeg ingen interesse har i at beholde varen, så jeg gider ikke beholde den. Omvendt har jeg al mulig interesse i, at de sender mig en ny eller evt. overføre pengene til min konto uden at skulle betale for forsendelsen.
vandfarve (657) skrev:Jep, betalt over Dankort, men varen var en del af et større salg, så skal jeg bede banken trække 249,95 kroner retur ud af de 900 kroner? :)
Uden at vide the 100 pct. så tror jeg ikke det er muligt at tilbagetrække en del af beløbet, men kun hele beløbet.
Men hvis forretningen ikke er behjælpelige med at sende en fragtseddel, så havde jeg nok truet dem med, at trække pengene tilbage.
#658 Jeg kunne godt forestille mig, at man ikke kan trække en del af beløbet tilbage, så min position er næppe optimalt forbrugermæssigt set. :)
Jeg vil dog helt klart spørge til en fragtseddel, og så må vi se, hvad de siger.
(Og ja, det er derfor, at man aldrig skal købe tøj over nettet! Først sender de mig en for lille vare, så bagefter får jeg en helt forkert en... Hehe. Klassisk!)
Jeg vil dog helt klart spørge til en fragtseddel, og så må vi se, hvad de siger.
(Og ja, det er derfor, at man aldrig skal købe tøj over nettet! Først sender de mig en for lille vare, så bagefter får jeg en helt forkert en... Hehe. Klassisk!)
Systran (643) skrev:Spørgsmål:
Hvordan kan det være, der på min skærm dukker sådan nogle "pixel-fejl" nogen steder?
-Link-
Har fået skiftet mit grafikkort, men kan huske om det er kommet lige efter eller lang tid efter.
Hvis du har mulighed for det, så prøv at sætte hastigheden ned på grafikkortets RAM. Det er typisk dem der fejler hvis det er sporadisk pixelfejl.
Producenterne presser jo GPU og RAM til det yderste, for at få et "bedre" produkt. Du har nok fået det sorte får, der med nød og næppe bestod kvalitetstesten.
Hvis det hjælper så få den byttet.
http://peecee.dk/upload/view/170523
Er det ikke et lidt stort kikkertsigte til et så upræcis våben?
Er det ikke et lidt stort kikkertsigte til et så upræcis våben?
#661: Tror ikke det betyder så meget, hvis du bruger det vågner du op en halv time senere og har glemt hvad du skød efter :P
Personligt ville jeg sætte sådan et her på:
http://www.opticsplanet.net/picture-1-eotech-night...
Man sigter overraskende godt med den slags, selvom man står med våbnet i den ene hånd og holder det et godt stykke væk.
Personligt ville jeg sætte sådan et her på:
http://www.opticsplanet.net/picture-1-eotech-night...
Man sigter overraskende godt med den slags, selvom man står med våbnet i den ene hånd og holder det et godt stykke væk.
Dreadnought (660) skrev:Hvis du har mulighed for det, så prøv at sætte hastigheden ned på grafikkortets RAM. Det er typisk dem der fejler hvis det er sporadisk pixelfejl.
Producenterne presser jo GPU og RAM til det yderste, for at få et "bedre" produkt. Du har nok fået det sorte får, der med nød og næppe bestod kvalitetstesten.
Hvis det hjælper så få den byttet.
Tak for rådet. Jeg vil prøve det, og se om det virker. Men lige inden jeg går i gang, så vil jeg bare lige sige: du taler med en hardware noob, så hvordan går man ind og ændrer indstillingerne? bios, eller?
Jakob Jakobsen (665) skrev:Jeg har altid fået at vide at der ikke findes dumme spørgsmål!
Det gør der. Folk er bare ikke enige om hvad et "dumt spørgsmål" egentlig er.
Jeg tror "dumme spørgsmål" kan deles op i 3 kategorier:
1) Manglende viden. Når spørgsmålet udelukkende kommer fordi man har lav viden på et område, hvor andre har høj viden. Det er disse spørgsmål der ikke er dumme, når folk siger, at der ikke findes dumme spørgsmål.
2) Manglende omtanke. "Skal man bruge frimærker for at sende emails?" - Det er dumme spørgsmål.
3) Dovenskab. Fx. når man hellere vil spørge på newz hvad twitter er, i stedet for at kigge på Google, Wikipedia, Twitter... Dette er virkelig dumme spørgsmål, hvis man spørger mig.
For at følge op på #666, så er tråden netop til folk, der føler at et spørgsmål er for dumt til at oprette en tråd for, så derfor er dette tråden, hvor der er frit spil og frit lejde, og ingen bliver dømt for at spørge om hvad som helst.
Det står der vist nok også i indlæg #1, men jeg for doven til at tjekke op på det.
For at følge op på #666, så er tråden netop til folk, der føler at et spørgsmål er for dumt til at oprette en tråd for, så derfor er dette tråden, hvor der er frit spil og frit lejde, og ingen bliver dømt for at spørge om hvad som helst.
Det står der vist nok også i indlæg #1, men jeg for doven til at tjekke op på det.
Systran (664) skrev:Tak for rådet. Jeg vil prøve det, og se om det virker. Men lige inden jeg går i gang, så vil jeg bare lige sige: du taler med en hardware noob, så hvordan går man ind og ændrer indstillingerne? bios, eller?
Til ATi & nVidia findes ATiTool, som virker ganske fremragende. Det kan køre med forskellige OC-profiler til de forskellige programmer, samt du kan finjustere blæserhastigheden til forskellige temperaturer.
Spørgsmål
Der findes jo uendeligt mange farver, men findes der farver for hvert bogstav i alfabetet som begyndelsesbogstav? A?, Brun, Cyan, D?, osv...
Hvis du ikke har noget imod farver på engelsk: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_colors (det så ud til at X og Q var de eneste tomme)
http://politiken.dk/tjek/dagligliv/jura/article713276.ece skrev:Alligevel tror 52 procent af de pligttro danskere fejlagtigt, at de selv hænger på portoen, hvis deres varer er forkerte og skal sendes retur.
Okay, pinligt! Den tager jeg på min kappe, og så må jeg vel nok hellere stoppe med at bruge Newz for at straffe mig selv for at være så godtrodig...
Den her den haster lidt..
Spørgsmål:
Jeg er kommet til at skære lidt for meget af "tuden" på en 900g Graasten Remoulade, hvilket jeg gør at jeg ikke kan putte den prop på.
Hvad fanden gør jeg?! Det er 15 kr lige ned i skraldespanden hvis det bliver dårligt eller tørrer ud.
Spørgsmål:
Jeg er kommet til at skære lidt for meget af "tuden" på en 900g Graasten Remoulade, hvilket jeg gør at jeg ikke kan putte den prop på.
Hvad fanden gør jeg?! Det er 15 kr lige ned i skraldespanden hvis det bliver dårligt eller tørrer ud.
Jeg fandt noget dårligt tape og forsøgte at tape proppen fast på, nu må vi se hvor længe det holder. Har ikke fine ting som husholdningsfilm og gaffatape, det er jo ikke Hellerup det her.
Men jeg kan afsløre at Rema1000 tager 16,95 for 400g Graaten Remoulade og 15 kr for 900g Graaten Remoulade.
Men jeg kan afsløre at Rema1000 tager 16,95 for 400g Graaten Remoulade og 15 kr for 900g Graaten Remoulade.
Ronson (678) skrev:
Kan så afsløre at Netto i netop disse dage tager 12 kr. for 990g K-salat remoulade!!
Men nu drikker jeg sjældent det der svarer til et par dåse cola i kaffe - nok nærmere 1 eller 2 kopper, og med de små kaffekopper folk har i dag kan det jo nemt svare til en dåse.
Så tror ikke der er den helt store forskel, forstået på den måde at der nemt kan ryge et par dåser ned. Og det bliver jeg ikke tørstig af :)
Så tror ikke der er den helt store forskel, forstået på den måde at der nemt kan ryge et par dåser ned. Og det bliver jeg ikke tørstig af :)
Spørgsmål:
Hvad bestemmer, at:
1) folk generelt kan lide en sang, og det lignende spørgsmål;
2) hvorfor nogle folk kan lide vise sange og/eller melodier, mens andre hører andre slags sange og/eller melodier?
Hvad er det, der gør nogle musikstykker stor kunst eller utroligt store hits? Kan det bevises eller forklares matematisk via former for symmetri?
Hvad bestemmer, at:
1) folk generelt kan lide en sang, og det lignende spørgsmål;
2) hvorfor nogle folk kan lide vise sange og/eller melodier, mens andre hører andre slags sange og/eller melodier?
Hvad er det, der gør nogle musikstykker stor kunst eller utroligt store hits? Kan det bevises eller forklares matematisk via former for symmetri?
Der findes faktisk en phd afhandling på det der. Kompositionen af tonerne og tonearten er væsentlig. Men derudover kan det vel også indberegnes, kultur dvs. tilhørsforhold mm. som kan være afgørende.
Har prøvet at søge men kan desværre ikke finde afhandlingen sådan lige.
Har prøvet at søge men kan desværre ikke finde afhandlingen sådan lige.
Jeg vil gætte på, det er nogle normer der har gjort hvad der gør at man kan "lide en sang".
Derudover er der bestemte forme i sange, såsom flow, tempo, hook, gimmick, rytme, tekst osv.
Mit personlige gæt er at musik skal være tåleligt at høre på, man skal kunne "stresse af" når man hører det, og det er nævnte faktorer med til at bevirke.
Jeg vil gætte på, det er nogle normer der har gjort hvad der gør at man kan "lide en sang".
Derudover er der bestemte forme i sange, såsom flow, tempo, hook, gimmick, rytme, tekst osv.
Mit personlige gæt er at musik skal være tåleligt at høre på, man skal kunne "stresse af" når man hører det, og det er nævnte faktorer med til at bevirke.
Her er mit bud på hvorfor folk har forskellig musiksmag. Der er mange faktorer der spiller ind.
Kultur: Det man er vokset op med at høre, betyder meget. Man foretrækker typisk det man er vant til, eller man foretrækker noget helt andet.
Vægt: Det er meget forskelligt hvad et stykke musik lægger vægt på. Teksten, melodien, rytmen. For nogle er en god tekst afgørende, mens andre aldrig rigtigt hører teksten. Meget musik har kun vægt ét sted. (Sammenlign Lazyboy/Prodigy.)
Frekvenser: Det er forskelligt hvilke frekvenser man kan høre. Fx. har jeg erfaret at frekvenserne under 60hz betyder meget for mig, mens min kæreste slet ikke kan høre dem. Vi sætter begge pris på en fyldig bas, men vi er slet ikke enige om hvilke numre der har en fyldig bas.
Opfattelse: Vi opfatter de forskellige elementer forskelligt. Fx. synes jeg at banjoer lyder sjove. Der er et par numre jeg godt kan lide, udelukkende fordi jeg morer mig over banjoen.
Genkendelighed: Spiller radioen det folk kan lide, eller kan folk lide det radioen spiller? Begge dele er selvfølgelig væsentlige, men det er da bemærkelsesværdigt at folk som kan lide popmusik, ofte udelukkende hører det, som er eller har været populært i radioen. Hvis man så afspiller noget i samme stil som de ikke har hørt før, siger det dem intet.
...der er nok flere. :)
Her er mit bud på hvorfor folk har forskellig musiksmag. Der er mange faktorer der spiller ind.
Kultur: Det man er vokset op med at høre, betyder meget. Man foretrækker typisk det man er vant til, eller man foretrækker noget helt andet.
Vægt: Det er meget forskelligt hvad et stykke musik lægger vægt på. Teksten, melodien, rytmen. For nogle er en god tekst afgørende, mens andre aldrig rigtigt hører teksten. Meget musik har kun vægt ét sted. (Sammenlign Lazyboy/Prodigy.)
Frekvenser: Det er forskelligt hvilke frekvenser man kan høre. Fx. har jeg erfaret at frekvenserne under 60hz betyder meget for mig, mens min kæreste slet ikke kan høre dem. Vi sætter begge pris på en fyldig bas, men vi er slet ikke enige om hvilke numre der har en fyldig bas.
Opfattelse: Vi opfatter de forskellige elementer forskelligt. Fx. synes jeg at banjoer lyder sjove. Der er et par numre jeg godt kan lide, udelukkende fordi jeg morer mig over banjoen.
Genkendelighed: Spiller radioen det folk kan lide, eller kan folk lide det radioen spiller? Begge dele er selvfølgelig væsentlige, men det er da bemærkelsesværdigt at folk som kan lide popmusik, ofte udelukkende hører det, som er eller har været populært i radioen. Hvis man så afspiller noget i samme stil som de ikke har hørt før, siger det dem intet.
...der er nok flere. :)
Spørgsmål:
Hvad hedder et sub-subchapter i en rapport?
Altså:
1. Introduction
1.1 bla bla
1.1.1 bla bla <- hvad hedder den her, på engelsk
Hvad hedder et sub-subchapter i en rapport?
Altså:
1. Introduction
1.1 bla bla
1.1.1 bla bla <- hvad hedder den her, på engelsk
Jeg har for dårlig karma til at rate, så jeg må gøre det manuelt: LOL.
Jeg har for dårlig karma til at rate, så jeg må gøre det manuelt: LOL.
sissy (694) skrev:Spørgsmål
Hvorfor er Arla gået tilbage til deres gamle logo???
Sikkert fordi
a) de skal virke mere miljøvenlige, så det nye logo med en blomst i er mere i stil med de kampagner o.l. de har gang i, hvor de oplyser os om alle de gode ting de gør for miljøet
b) folk har sikkert et mere positivt forhold til det gamle logo, før de blev en gigant, som (i befolkningens øjne) sluger alle de små, søde mejerier
Spørgsmål:
Nogen, der har gode/dårlige erfaringer med mytrendyphone.dk?
Bestilte et headset til min telefon per 12. maj, og skal have rykket for det, og jeg vil bare høre om de generelt er gode til at overholde deres leveringer og service, eller om det er ren Getmore-anarki, og jeg har fået en lektie for mine 104 kr.
Nogen, der har gode/dårlige erfaringer med mytrendyphone.dk?
Bestilte et headset til min telefon per 12. maj, og skal have rykket for det, og jeg vil bare høre om de generelt er gode til at overholde deres leveringer og service, eller om det er ren Getmore-anarki, og jeg har fået en lektie for mine 104 kr.
#698:
Jeg brugte dem et par gange for et par år siden. Det første jeg bestilte var en bordstander til min 6230i, kom i løbet af 4 dage og til en god pris.
Så skulle jeg reparere en 7210 for en ven. Et nyt display blev bestilt, virkede ikke, blev sendt tilbage og et nyt dukkede hurtigt op.
Så hvis de er blevet sløve, er det noget nyt...
Jeg brugte dem et par gange for et par år siden. Det første jeg bestilte var en bordstander til min 6230i, kom i løbet af 4 dage og til en god pris.
Så skulle jeg reparere en 7210 for en ven. Et nyt display blev bestilt, virkede ikke, blev sendt tilbage og et nyt dukkede hurtigt op.
Så hvis de er blevet sløve, er det noget nyt...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.