mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
#592 Det er ikke så farligt, dem der ryger lige op, men dem der får en krum bane, og langsomt styrer mod jorden igen farlige. Der var en eller anden fyr der blev dræbt af et geværskud, der kom fra en skydebane over 2 kilometer væk.
Men ok, hvis man står og sømmer op i luften, hvor sandsynligt er det så, at man gør det snorlige? man vil altid have en vinkel på, specielt hvis det er med et gevær.
Som Minizeus siger, så sker det altså indimellem, at folk bliver dræbt eller såret.
#597 Husker en episode fra Ishøj, tror jeg, til et tyrkisk bryllup skulle de da lige skyde lidt op i luften. De glemte bare at de var indenfor, slam slam, en død, så vidt jeg husker.
Men ok, hvis man står og sømmer op i luften, hvor sandsynligt er det så, at man gør det snorlige? man vil altid have en vinkel på, specielt hvis det er med et gevær.
Som Minizeus siger, så sker det altså indimellem, at folk bliver dræbt eller såret.
#597 Husker en episode fra Ishøj, tror jeg, til et tyrkisk bryllup skulle de da lige skyde lidt op i luften. De glemte bare at de var indenfor, slam slam, en død, så vidt jeg husker.
Det virker lidt selvhadsk at protestere med de samme metoder som man protesterer imod? Der er noget Möbius-bånd over det... "Politi-kontrol skaber mere politi-kontrol skaber mere politi-..."
#607 Det har jeg også hørt, selvom jeg selv ville sige det år man starter, hvis jeg skulle bestemme
Ronson (610) skrev:Bruger man ikke "class of <år>" på engelsk?
Der betyder det i hvert fald afgangsår
Jo, præcis, det er også derfor jeg mener vi bruger afgangsår her i Danmark, uden selv at have haft brug for det før Facebook (hvor mine venner ovre på stx står som årgang '09, da de er færdige i år)
Spørgsmål: I fx et program til at afspille musik, skal knappernes ikon forestille det de gør når man klikker på dem, eller skal de forestille nuværende aktivitet?
Eksempel: Et stykke musik spiller. Skal knappen hvor man pauser/resumeer være en pil eller to lodrette streger?
Jeg synes jeg har set begge ideer (VLC bruger vist begge, altså i samme program!).
Eksempel: Et stykke musik spiller. Skal knappen hvor man pauser/resumeer være en pil eller to lodrette streger?
Jeg synes jeg har set begge ideer (VLC bruger vist begge, altså i samme program!).
markjensen: I WMP forestiller play/pause knappen en trekant (altså play) når musikken ikke spiller og to lodrette streger (pause) når musikken spiller. Altså viser knappen, hvad den gør når man klikker på den.
I WinAmp er der svjh begge knapper.
Men helt overordnet set, så er det jo ikke sikkert, der er nogen regel eller officiel standard. Dem, der laver medieafspillerne må vel selv om, hvilket ikon de bruger - hvis de havde lyst kunne de også vælge at bruge et billede af en flodhest til at signalere pause?
(mit umiddelbare gæt)
edit: Og i øvrigt er jeg holdsningsmæssigt enig med gnarfsan #613
I WinAmp er der svjh begge knapper.
Men helt overordnet set, så er det jo ikke sikkert, der er nogen regel eller officiel standard. Dem, der laver medieafspillerne må vel selv om, hvilket ikon de bruger - hvis de havde lyst kunne de også vælge at bruge et billede af en flodhest til at signalere pause?
(mit umiddelbare gæt)
edit: Og i øvrigt er jeg holdsningsmæssigt enig med gnarfsan #613
Jeg ville også mene at knappen skulle gøre som I synes, det andet har altid forvirret mig lidt. Jeg kom bare til at tænke på om der var nogle generelle retningslinjer, som jo naturligvis er op til en selv om man vil følge.
Jeg ved ikke lige hvad jeg skal søge efter på google for at finde noget om det
Jeg ved ikke lige hvad jeg skal søge efter på google for at finde noget om det
Det er rigtigt som du siger. VLC bruger begge ting. Play-knappen fungerer som WMP, ved at symbolisere hvad der sker hvis man trykker på den.
Men går man ind i playlist og vil sætte repeat på, så viser knappen hvad den er indstillet til lige nu, og derfor ikke hvad der kommer til at ske hvis man trykker på den.
Men går man ind i playlist og vil sætte repeat på, så viser knappen hvad den er indstillet til lige nu, og derfor ikke hvad der kommer til at ske hvis man trykker på den.
Vil helt sikkert mene at du vil blive punket af usability-politiet hvis en knap's ikon ikke angiver hvilken funktion den har.
Der findes mange tror jeg, men dem jeg lige kender er Apple Human Interface Guidelines og GNOME Human Interface Guidelines. Se f.eks.:
Vil helt sikkert mene at du vil blive punket af usability-politiet hvis en knap's ikon ikke angiver hvilken funktion den har.
markjensen (615) skrev:Jeg ville også mene at knappen skulle gøre som I synes, det andet har altid forvirret mig lidt. Jeg kom bare til at tænke på om der var nogle generelle retningslinjer, som jo naturligvis er op til en selv om man vil følge.
Der findes mange tror jeg, men dem jeg lige kender er Apple Human Interface Guidelines og GNOME Human Interface Guidelines. Se f.eks.:
http://library.gnome.org/devel/hig-book/stable/icons-design.html.en skrev:Icons should be suggestive of the functionality with which they are associated. The best icon will suggest to the user the primary purpose of the program or operation without having to read accompanying text. Users recognize functionally suggestive icons more rapidly than other forms because they directly associate with a physical object or action.
http://www.bridgebuilder-game.com/
Det er den bedste Bridgebuilder/Pontifex community som jeg er stødt på.
http://www.bridgebuilder-game.com/
Det er den bedste Bridgebuilder/Pontifex community som jeg er stødt på.
#633 ("Tror de faker det..")
Jeg så engang et program om børn med forskellige øh.. sindslidelser. Der var en dreng med vrangforestillinger som til sidst indrømmede at det bare var noget han fandt på (for at få opmærksomhed?).
Jeg så engang et program om børn med forskellige øh.. sindslidelser. Der var en dreng med vrangforestillinger som til sidst indrømmede at det bare var noget han fandt på (for at få opmærksomhed?).
Her er et delvist svar på mit eget spørgsmål. De kan åbenbart godt høre "gode" stemmer.
Kvinden har en god stemme der kommer fra lige over hendes venstre hofte, der skændes med den onde stemme fra hendes venstre knæ. Ja, den skal man nok ikke tænke videre over men bare acceptere..
Kvinden har en god stemme der kommer fra lige over hendes venstre hofte, der skændes med den onde stemme fra hendes venstre knæ. Ja, den skal man nok ikke tænke videre over men bare acceptere..
Ronson (640) skrev:Her er et delvist svar på mit eget spørgsmål. De kan åbenbart godt høre "gode" stemmer.
Du mangler virkelig en "wtf-informativ" rating...
Hvor? Kan ikke umiddelbart se dem? De er ikke i skærmen, vel?
Hvor? Kan ikke umiddelbart se dem? De er ikke i skærmen, vel?
Godt spørgsmål:
Hvorfor skal JEG som forbruger betale for returleveringen af et produkt, hvis forhandleren har lavet en fejl? Lige pludselig skal jeg betale 75 kroner for at sende Vare B tilbage, når jeg virkelig har bestilt og betalt for Vare A?
De må da bare lære at pakke ordentligt, så kan det virkelig være rigtigt? Jeg vil da hellere sige, at jeg kan opsige handlen og få alle pengene retur, da jeg ikke har fået den vare, som jeg har bestilt, og så må det være på sælgers regning at skaffe hans produkt hjem igen.
Hvorfor skal JEG som forbruger betale for returleveringen af et produkt, hvis forhandleren har lavet en fejl? Lige pludselig skal jeg betale 75 kroner for at sende Vare B tilbage, når jeg virkelig har bestilt og betalt for Vare A?
De må da bare lære at pakke ordentligt, så kan det virkelig være rigtigt? Jeg vil da hellere sige, at jeg kan opsige handlen og få alle pengene retur, da jeg ikke har fået den vare, som jeg har bestilt, og så må det være på sælgers regning at skaffe hans produkt hjem igen.
Ring og brok dig til firmaet som har sendt den forkerte vare...
Ring og brok dig til firmaet som har sendt den forkerte vare...
#648 I første omgang har jeg taget kontakt til Forbrugerstyrelsen, og så håber jeg, at de svarer inden udgangen af næste uge. Under alle omstændigher skal den returneres, men hvis jeg kan spare 75 kroner, så gør jeg det...
Det er ikke fordi, at jeg er så fattig, men det er en principsag for mig, for hvorfor skal jeg betale for andres fejl? Hvis du får leveret den forkerte sofa af Ikea, så kræver de jo heller ikke, at du betaler for leveringen en gang til - så henter de den forkerte og leverer den rigtige uden brok. Hvorfor stilles internetforbrugere så dårligere på dette punkt?
I mine øjne ligner det et kæmpe hul i forbrugerloven, fordi virksommen ikke skal betale for andet udover deres egen forsendelse (hvilket er fint nok, men bare ikke godt nok!).
Det er ikke fordi, at jeg er så fattig, men det er en principsag for mig, for hvorfor skal jeg betale for andres fejl? Hvis du får leveret den forkerte sofa af Ikea, så kræver de jo heller ikke, at du betaler for leveringen en gang til - så henter de den forkerte og leverer den rigtige uden brok. Hvorfor stilles internetforbrugere så dårligere på dette punkt?
I mine øjne ligner det et kæmpe hul i forbrugerloven, fordi virksommen ikke skal betale for andet udover deres egen forsendelse (hvilket er fint nok, men bare ikke godt nok!).
vandfarve (647) skrev:Godt spørgsmål:
Hvorfor skal JEG som forbruger betale for returleveringen af et produkt, hvis forhandleren har lavet en fejl?
Det du linker til handler om fortrydelse af køb, det er noget helt andet. Det er jo ikke den vare du selv har bestil, du returnerer.
Hvis de ikke vil have varen igen, må du jo beholde den. Da du ikke har bestilt den, skal du naturligvis ikke betale for den.
Hvis de gerne vil have varen igen, må de jo dække dine omkostninger.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.