mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
#448:
Sagtens. Holland og Holland jagtgeværer fåes til alle priser fra omkring 100.000 afaik:
http://www.gunsamerica.com/980131094/Guns/Shotguns...
Sagtens. Holland og Holland jagtgeværer fåes til alle priser fra omkring 100.000 afaik:
http://www.gunsamerica.com/980131094/Guns/Shotguns...
pewbe (452) skrev:Spørgsmål n
Hvorfor får man næseblod?
Hvis man tit får næseblod er det, så vidt jeg husker,(i hvert fald i mit tilfælde) fordi blodkarrene i næsen er for store og/eller svage til at kunne modstå stød og prik.
Jeg har i en overgang kunnet få næseblod ved bare at klø mig på næsen, hvilket så fik mig til at få ætset de her blodkar (med syre på en pind!), så de ikke længere indeholder blod.
#453
Det er meget sjældent det sker for mig, men når det sker så går der ~15 minuter inden det tager af :S
Spørgsmål x
Hvorfor hedder den en 3. part?
Det er meget sjældent det sker for mig, men når det sker så går der ~15 minuter inden det tager af :S
Spørgsmål x
Hvorfor hedder den en 3. part?
#456 Jeg håber, at du joker, for det giver ikke mening at snakke om fjerde part. Hvordan kan man være mindre involveret, mindre til stede eller deltage mindre i en samtale end intet? D, E, F og så videre vil alle være 3. part, da det er det højeste niveau.
For at oversætte det til matematik: SQRT(-1). Jep, dårlig analogi, men det giver somewhat mening. :P
For at oversætte det til matematik: SQRT(-1). Jep, dårlig analogi, men det giver somewhat mening. :P
#461 I så fald misforstod jeg den! Sorry for al den skæren-ud-i-pap-og-talen-ned-til-folk...
Muligt svar:
Jeg har endnu ikke stødt på noget, der naturligt fordrer skabelsen/bevaringen af 3 rumlige dimensioner, så mit bedste gæt vil være, at det er et tilfælde. I min logik er der intet, der hindrer, at der ville være 4 eller flere dimensioner - altså, lige bortset fra menneskets begrænsede kapacitet til at forestille dem!
myplacedk, 3214N, Spiderboy & arne_v: Har i nogle bedre bud?
Muligt svar:
Jeg har endnu ikke stødt på noget, der naturligt fordrer skabelsen/bevaringen af 3 rumlige dimensioner, så mit bedste gæt vil være, at det er et tilfælde. I min logik er der intet, der hindrer, at der ville være 4 eller flere dimensioner - altså, lige bortset fra menneskets begrænsede kapacitet til at forestille dem!
myplacedk, 3214N, Spiderboy & arne_v: Har i nogle bedre bud?
Hvis vi mennesker er så begrænsede at vi slet ikke kan begynde at tænke på visse dimensioner vi ikke aner findes og aldrig vil kunne forstå - hvad så?
Hvordan vil videnskabsmændene i hvide kitler nogensinde opklare det? Vi vil jo gerne forstå og kategorisere alt, så vi kan bevise ting og sager.
Hvordan vil videnskabsmændene i hvide kitler nogensinde opklare det? Vi vil jo gerne forstå og kategorisere alt, så vi kan bevise ting og sager.
#468
Har et par kandidater:
http://newz.dk/ifpi-direktoer-hver-download-er-et-...
http://newz.dk/amerikansk-flaade-bestiller-ny-rail...
Jeg har dog ikke talt stemmerne, så ved det ikke...
Har et par kandidater:
http://newz.dk/ifpi-direktoer-hver-download-er-et-...
http://newz.dk/amerikansk-flaade-bestiller-ny-rail...
Jeg har dog ikke talt stemmerne, så ved det ikke...
#478
http://www.undertoner.dk/article/review/647/ skrev:I højdepunktet Blå & Black er Henriette Sennenvaldt (Under Byen) på besøg, og hendes sensuelle Nordenstam/Björk-vokalkloning fremmaner en samtidigt trist og smuk atmosfære med den kærlighedsofrende linje: ”I want to get a tattoo with your name and then kill myself.”
Spørgsmål
Er det virkelig læreren, der bestemmer hvornår man har fri?
Eksempel:
Efter skemaet har man fri kl 13:45, og da klokken når 13:45, er læreren stadig i gang med at undervise, selvom skema-dagen jo er overstået. Eleverne begynder at pakke sammen, men læreren udbryder, at det er ham, der bestemmer hvornår vi får fri, efterfulgt af højlydt protest fra eleverne.
Kan Må en lærer virkelig forlænge ens skoledag, selvom man ifølge skemaet har fri?
Er det virkelig læreren, der bestemmer hvornår man har fri?
Eksempel:
Efter skemaet har man fri kl 13:45, og da klokken når 13:45, er læreren stadig i gang med at undervise, selvom skema-dagen jo er overstået. Eleverne begynder at pakke sammen, men læreren udbryder, at det er ham, der bestemmer hvornår vi får fri, efterfulgt af højlydt protest fra eleverne.
Det er lige netop dét! Folk gør sig klar til at gå, men han insisterer på, at vi bliver. Folk, der skal nå en bus for at nå en anden bus, siger at de går alligevel. Han truer med fravær (men folk går alligevel).
Må man virkelig give fravær, hvis en elev nægter at blive, selvom læreren siger at han skal, selvom man ifølge skemaet har fri?
Må man virkelig give fravær, hvis en elev nægter at blive, selvom læreren siger at han skal, selvom man ifølge skemaet har fri?
Tumleren (491) skrev:Må man virkelig give fravær, hvis en elev nægter at blive, selvom læreren siger at han skal, selvom man ifølge skemaet har fri?
Der er næppe nogen regler for det, men du kan vel tage det op med elevrådet, eller hvis det fejler, skolebestyrelsen, eller hvis det fejler, pressen.
Tror det er afhængigt af hvordan skoleinspektøren ser på det... Hvis skolen ligger ude på lars tyndskidsmarker, og der kun køre en bus om ugen, så havde jeg nok været røv ligeglad med, om jeg fik fravær, hvis det gjorde sådan at jeg ikke kunne nå min bus... Hvis skolen ligger i et villakvarter hvor det eneste folk skal nå, er cyklen hjem til Cartoon Network, så vil jeg være røv ligeglad med børnene og tvinge dem til at blive i klasselokalet minimum en halv time ekstra...med vold..
Tjaa, ved ikke om der er regler for det, men jeg kan ikke forestiller mig at de har ret til at give dig fravær for ikke at være der uden for det tidspunkt hvor timen er. Læreren forventer vel heller ikke løn for de ekstra fem minutter..
Jeg synes du skal gøre opmærksom på problemet til skolen ledelse, for det nytter virkelig ikke at der ikke er styr på det.
Minder mig om at alle lærerne skulle have givet terminskarakterer i går, men der er en ret striks musik lærer som nogle af mine kammerater har, der mener hun bare kan vente en uge mere, fordi det passer hende bedre. Jeg synes virkelig det er dårlig stil af en lærer.
Ligeledes havde jeg en engelsk stil (kvart sides oversættelse) til i tirsdags som min lærer ikke mente hun kunne nå at rette til i dag (vores sidste engelsk time). Derfor besluttede hun at vi bare gennemgik den på klassen. Nu er der tale om at vi i gymnasiet har elevtimer, dvs timer som eleverne skal bruge hjemme til at lave afleveringer i, og lærene får løn for 10% af den tid, da det er hvad de får af tid til at rette afleveringerne.
Vi fik 3 timers elevtid til den pågældende meget korte aflevering, fordi de resterende elevtimer i engelsk skulle brændes af. Nu tænker jeg så bare:
Får hun ikke stadig løn for at rette dem - uden reelt at have gjort det? 3 timer * 27 elever = 81 timer /10 = 8,1 timer. Altså får hun løn for 8 timers løn for ikke at lave noget.
Jeg synes det er dumt, selvom jeg ikke klager over ikke at skulle lave så meget, set ud fra den overdrevne elevtid, men jeg synes det er for dårligt at jeg så ikke engang får karakter for min oversættelse.
Jeg synes du skal gøre opmærksom på problemet til skolen ledelse, for det nytter virkelig ikke at der ikke er styr på det.
Minder mig om at alle lærerne skulle have givet terminskarakterer i går, men der er en ret striks musik lærer som nogle af mine kammerater har, der mener hun bare kan vente en uge mere, fordi det passer hende bedre. Jeg synes virkelig det er dårlig stil af en lærer.
Ligeledes havde jeg en engelsk stil (kvart sides oversættelse) til i tirsdags som min lærer ikke mente hun kunne nå at rette til i dag (vores sidste engelsk time). Derfor besluttede hun at vi bare gennemgik den på klassen. Nu er der tale om at vi i gymnasiet har elevtimer, dvs timer som eleverne skal bruge hjemme til at lave afleveringer i, og lærene får løn for 10% af den tid, da det er hvad de får af tid til at rette afleveringerne.
Vi fik 3 timers elevtid til den pågældende meget korte aflevering, fordi de resterende elevtimer i engelsk skulle brændes af. Nu tænker jeg så bare:
Får hun ikke stadig løn for at rette dem - uden reelt at have gjort det? 3 timer * 27 elever = 81 timer /10 = 8,1 timer. Altså får hun løn for 8 timers løn for ikke at lave noget.
Jeg synes det er dumt, selvom jeg ikke klager over ikke at skulle lave så meget, set ud fra den overdrevne elevtid, men jeg synes det er for dårligt at jeg så ikke engang får karakter for min oversættelse.
cazotaro (494) skrev:Tjaa, ved ikke om der er regler for det, men jeg kan ikke forestiller mig at de har ret til at give dig fravær for ikke at være der uden for det tidspunkt hvor timen er. Læreren forventer vel heller ikke løn for de ekstra fem minutter..
Hvorfor skulle han ikke have 'ret' til det. Det er jo ikke et fængsel, selvom det godt kan føles sådan, og der følger vel ikke nogen strafferetlige følger af at man får fravær. Uden at vide noget specifikt om det ville jeg være overrasket hvis skolen ikke selv må bestemme hvordan de fører protokol.
#497 At man så viser, at man køre med hovedet under armen? ha ha ha
Fjolle (497) skrev:Spørgsmål
Hvad er lige fidusen ved at køre på knallert med hjelmen på armen?
Så kan mor se at man tager hjelmen med sig, men man slipper for at ødelægge sit image/sin frisure.
coday (498) skrev:#497 Teknisk set kører man med den under armen??
Det lyder upraktisk, så skal man jo klemme den fast hele tiden.
Hvis man stikker armen igennem hjelmen, så man har albuen inde i den, så taber man den ikke. Og det må vel være PÅ armen, ikke UNDER armen.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.