mboost-dp1

Kan ikke logge ind på visse sider

Gå til bund
Gravatar #51 - MiniatureZeus
22. maj 2007 15:47
[i]indlæg slettet
Gravatar #52 - rackbox
22. maj 2007 15:50
Sofie, har du en ven, som har en bærbar, hvor du kan prøve følgende:

1. Forsøg at logge ind fra hans/hendes computer fra hans/hendes internetforbindelse
2. Slut hans/hendes bærbare til jeres egen internetforbindelse og prøv igen

Hvis 1 virker, men ikke 2, så er problemet enten i jeres router eller hos jeres ISP.

Hvis både 1 og 2 virker, så er problemet på jeres computere

Hvis intet af det virker, så er problemet på internetsiderne (usandsynligt) eller din vens bærbare har også samme problemer. I så fald må du finde endnu en ven, hvor du forsøger scenario 1 og 2.

Når vi har udelukket en masse muligheder og fundet ud af, hvor fejlen er, så kan vi bedre rette den.

Ligger fejlen i routeren, så smid fabrikat og evt. model/versionsnummer her. Så kan en simpel google-søgning nok hjælpe os til at guide dig igennem en konfiguration og fejlsøgning i routeren.

(Hvis mit råd klarede ærterne, har jeg så vundet en date i byen? Hehe)
Gravatar #53 - Cloud02
22. maj 2007 20:57
prøv evt. at logge ind via det her link.
http://anonym.to/?http://dkbn.dk
Gravatar #54 - sofie
23. maj 2007 07:37
#47 Jeg får en laptop hjem til mig meget snart, nok senest i morgen, og så kan jeg tjekke det dér.

#49 Jeg sad og hørte CyberCitys musak i telefonen som nummer 12 i køen hele dagen i går. Da jeg endelig nåede igennem ville de have mit kundenummer - og jeg aner ikke hvor min mor har gemt regningerne. Så jeg kunne ikke få hjælp. Kan prøve igen i dag.

#50 Den var tricky. Jeg prøvede og der stod intet om nogle af de problematiske sider.

#52 Hvis dit forslag virker, har du vundet så meget mere end bare en date :p Jeg forsøger halløjsaet når jeg får en laptop hjem hos mig i morgen senest og så ser vi...

#53 Virkede ikke. :(
Gravatar #55 - themuss
23. maj 2007 08:18
a jeg endelig nåede igennem ville de have mit kundenummer - og jeg aner ikke hvor min mor har gemt regningerne. Så jeg kunne ikke få hjælp.
Stor fed løgn, han har bare ikke gidet.

De kan sagtens finde dig på adressen.

Endnu en grund til at fravælge cybercity. Minimum 15 minutter i kø og et lortesvar som tak.
Gravatar #56 - rackbox
23. maj 2007 08:39
#55 Hmm. jeg ringede til dem i går ved 17-tiden. Øjeblikkeligt hul igennem og kunne finde mig på telefonnummeret?

#54 Glæder mig ;-)
Gravatar #57 - Cloud02
23. maj 2007 08:56
Endnu en grund til at fravælge cybercity. Minimum 15 minutter i kø og et lortesvar som tak.

+1
Gravatar #58 - kilo77
23. maj 2007 21:36
Undskyld, men hvordan kan et være at SÅ mange nørder ikke kan løse dette problem? :P

Undrer mig også lidt at INGEN har tænkt DNS endnu.

#sofie
Kan forstå du har CyberCity. Jeg går ud fra at du har sat Jeres netkort til automatisk at hente både IP og DNS.
Du skriver også at du har resat routeren, så denne må også stå til blot at hente automatisk.
I #17 skriver du at Opera fortæller dig følgende:
"Forbindelse lukket af serveren"
Du prøvede at gå til adressen "http://elskerdyr.dk/Default.aspx", men den er for øjeblikket ikke tilgængelig. Kontroller, webadressen (URL) er skrevet korrekt; prøv så at indlæse siden igen.

Jeg tænker lidt at du rent DNS mæssigt slet ikke kan opslå sidens adresse.
Jeg kunne gost tænke mig at du i en DOS prompt pingede elskerdyr.dk. Du burde få svar (Request timed outs) fra 80.89.22.79.

Hvis dette IKKE er tilfældet, eller en anden IP præsenteres for dig, så prøv lige at skifte primær DNS på dit netkort til fx. 80.160.88.16 eller en hvilken som helst anden DNS server, end den i får "tildelt" af CyberCity. (Du kan se hvilke/hvilken I benytter lige nu, ved fx. at køre en IPCONFIG /ALL i DOS Prompten)
Gravatar #59 - svappe
24. maj 2007 06:30
#58 kilo77
Jeg ville skyde på at det er fordi der er adgang til siden, men når der forsøges at logge ind så får den en timeout..

I hvert fald så lagt jeg forstod på det :)
Gravatar #60 - MiniatureZeus
24. maj 2007 06:32
(du pinger ved at gå ned i start -> kør og skrive cmd og så tryk ok.
I den sorte box (DOS promten) skriver du så
 ping elskerdyr.dk 
og trykker ok
så burde der gerne stå dette i starten:
Pinger elskerdyr.dk [80.89.22.79] med 32 byte data:
bla bla
Ping-statestikker for 80.89.22.79:
bla bla
Gravatar #61 - sofie
24. maj 2007 11:37
#58, Undskyld, men hvis jeg forstod bare et eller to ord af det du lige har skrevet, havde jeg selv kunne regne det ud :D

Forklar, be' om. Du kunne ligeså godt have skrevet kinesisk. Skriv det a la "for dummies"... :)
Gravatar #62 - Saxov
24. maj 2007 11:51
#61, Der kilo77 skrev er kun relevant såfremt du overhovedet ikke kunne komme ind på siden i første omgang. Han forsøgte bare at score billige points for at få en date.. ;)

Men det han blabrede løs om, er det samme som MiniatureZeus forklarere i #60.

At du åbner startmenuen, vælger kør, skriver: "cmd" og trykker enter. Så kommer der et vindue med en sort skærm frem. Der er en markør der står og blinker.
I det vindue skriver du så: "ping elskerdyr.dk" og trykker enter.
Så skulle den gerne skrive "Pinger elskerdyr.dk [80.89.22.79] med 32 byte data:" og en masse andre linier.
Det der er relevant der er de to sidste linie hvor der står noget med "Ping-statestikker for 80.89.22.79:" og så pakker sent: 4, osv.

Hvis der ud for pakker modtaget står 4 (eller det samme som antal pakker sent) så er det ikke et DNS problem.
Gravatar #63 - kilo77
24. maj 2007 19:59
Aaaah, come on.

Jeg scanner med Spybot og når jeg kommer hjem fra arbejde i aften, resetter jeg routeren - og beder til at det virker. Hvis det ikke virker, bevæger jeg mig ud i det mere avancerede, I har forslået.

Zeus, har prøvet alt mht cache, cookies og temp files.

Tænkte at hvis hun kan finde ud af dét, lyder det altså ikke som om hun er faldet HELT af vognen.

Men jeg tog måske fejl.... :P

Havde ikke fanget at du GODT kunne komme på siden, men det blot var login, som haltede.
(Måske er det i grunden MIG der er faldet af vognen?)

Nå, men apropos billige points, så har #60 og #62 så også oversat mit kinesiske for dig. :)
(btw har samme kæreste på 13. år og en søn på 8 måneder :P )

Anyway, DAMNIT. Jeg burde vide hvad der er galt, men det kniber sgu med fantasien. Den nemme løsning er selvfølgelig at skyde skylden på CYBERCITY (crap udbyder btw) måske især set i lyset af at ALLE maskiner hos Jer udviser samme adfær.

Det KAN dog stadig være et DNS issue (login boksen kan henvende sig til et andet DNS navn), men det er ikke så sandsynligt. Måske skal du prøve din maskine hos en vens/venindes netværk (nok helst NON-CyberCity) og se om det også går galt dér.
Hvis det gør det, så ligger problemet på din(e) maskiner og så må du igen med riven eller helt ominstallere.
Gravatar #64 - sofie
24. maj 2007 20:09
DRENGE, der er breakthrough i sagen!

Sidder nu med en bærbar og kan sagtens logge ind på siderne, selvom det er mit netkabel der sidder i...

I må gerne løse mit problem nu... skal jeg virkelig stadig igennem jeres komplicerede DNS noget ping noget løsning? :S

Sofie
Gravatar #65 - sofie
24. maj 2007 20:15
Jeg har pinget de 3 adresser!

Den sagde "anmodning fik timeout" alle 4 gange.

Så pingede jeg newz.dk... Og fik også timeout alle 4 gange...?
Gravatar #66 - kilo77
24. maj 2007 20:16
Nej, der er tydeligvis noget på din Computer, som forhindrer dig i at nå denne side.

Men du skrev længere oppe at din Mors maskine udviste samme adfær?

I så fald må det jo være noget software i begge har liggende.

Jeg har et par forslag:
1. Internet Explorer --> Tools --> Internet Options --> Advanced --> Restore Defaults --> OK

2. Internet Explorer --> Tools --> Internet Options --> Security --> Tryk på Internet --> Tryk Default Level --> OK

3. Internet Explorer --> Tools --> Internet Options --> Privacy --> Sæt til Medium (hvis sat anderledes) --> OK.
Gravatar #67 - kilo77
24. maj 2007 20:19
#65 Dét er fint nok med Timeouts, bare der dukker en IP adresse op ;)
Gravatar #68 - kilo77
24. maj 2007 20:28
Ohhh, ser lige at LOGIN boksen på både elskerdyr.dk og DKBN.dk benytter sig af JAVA.

JAVA er roden til alt ondt ;)

Nej, men jeg tænker dit JAVA software måske er FUBAR.
Det ÉR set før - tro det eller lad vær' :D

Prøv evt. at installere følgende: http://www.java.com/en/download/windows_ie.jsp?loc...
Genstart og prøv så igen.
Gør gerne dette INDEN du prøver mine forslag i #66.
Gravatar #69 - rackbox
24. maj 2007 20:37
Sofie-> For lige at være 100% sikker: Du får timeout på...

1. Den bærbare?
2. De stationære?
3. Begge?

Kan du overhovedet tilgå nogle hjemmesider på de stationære?

(/me er allerede halvvejs til en hot date :-P)
Gravatar #70 - kinaholm
24. maj 2007 22:07
Rackbox - jeg tror du er en smule outdated, lad hende nu gå ud med en ny model, mig - jeg har jo VISTA WAUW; og det hele ;)
Gravatar #71 - rackbox
24. maj 2007 22:13
#70 Alder spiller ingen rolle, når to mennesker virkelig elsker hinanden :-P
Gravatar #72 - sofie
25. maj 2007 05:29
#66 Been there, done that... Virker ikke.
Gravatar #73 - sofie
25. maj 2007 05:31
#68 "Congratulations!

You have the recommended Java installed (Version 6 Update 1). "
Gravatar #74 - sofie
25. maj 2007 05:32
#69, jeg kan komme ind på alle hjemmesider på den stationære. Det er kun de nævnte sider og dér kan jeg ikke logge ind.

Jeg fik timeout på den stationære, prøvede ikke på bærbaren, men der kunne jeg godt logge ind.
Gravatar #75 - holmen
25. maj 2007 06:37
Sofie, har du fornyligt, inden logind problemerne opstod, installeret noget nyt software på jeres computere derhjemme?
Gravatar #76 - MiniatureZeus
25. maj 2007 07:00
Har faktisk lige oplevet mogenlunde det sammen på min nyinstalleret bærbar, og der hjalp dette:
Internet Explorer -> Funktioner -> Internet Indstillinger -> Forbindelser -> LAN Indstillinger
og så uncheck "Automatisk registrering af indstillinger"
og "Brug script til automatisk konfiguration".

Det Hjalp hos mig, så er da et forsøg værd :)
Gravatar #77 - rackbox
25. maj 2007 07:32
Jeg kan ikke helt lade være med at mistænke hosts-filen...
Gravatar #78 - Cloud02
25. maj 2007 08:02
Men hun har jo ikke problemer med at gå ind på selve siderne.
Det er login den er gal med ...
Gravatar #79 - rackbox
25. maj 2007 08:04
#78 jeg har ikke undersøgt om loginfunktionen ligger på samme domæne på siderne... Det var bare en desperat tanke...
Gravatar #80 - MiniatureZeus
25. maj 2007 08:09
#sofie
har du prøvet at oprette en ny bruger?
Gravatar #81 - holmen
25. maj 2007 08:49
#80 Se #13
holmen, been there, done that. :(

og det er det. og nu har jeg 3-4 brugere på hver site..

Slow noob:)
Gravatar #82 - MiniatureZeus
25. maj 2007 08:56
#81 :P
Gravatar #83 - svappe
25. maj 2007 09:31
Hvad skal du egentligt også med de sider nu? - du har newz.dk...
Gravatar #84 - sofie
25. maj 2007 09:59
#84 Er begyndt at undre mig over det samme :p elskerdyr.dk er hvor jeg arbejder, så det er relativt vigtigt. :) dating.dk bruger jeg aldrig, men har vist engang brugt, og nu får jeg spam mails om at jeg har en masse ulæste breve..
Gravatar #85 - rackbox
25. maj 2007 17:52
Sofie-> Uden en realtime samtale/kig på den faktiske computer, kan det være svært at løse. Problemet kan ligge på så mange niveauer, og der kan være gået ufatteligt mange ting galt siden det engang virkede og til nu.

Et (last resort) forslag er altså (desværre) reinstall. Og igen recapper jeg lige (om ikke andet for min egen skyld) hvad der er gjort indtil videre:

* der er forsøgt oprettet flere brugere
* problemet viser sig på mere end 1 computer i husstanden
* en bærbar, hvor alting har vist sig virke udefra, virker også indefra.
* du får ingen synderlig fejlmeddelelse fra serveren - andet end browserens standard "Serveren har afbrudt forbindelsen" - eller lign.
* Du har slettet cache og cookies
* Du har resat routeren
* Du har scannet for spyware
* Du har dårlig samvitighed over at have ejet en Compaq (øhm...?)

Så nu ser jeg kun 3 muligheder:
1. Lev med det (not an option, tror jeg)
2. Inviter en geek på besøg
3. Reinstaller

Jeg kan næsten ikke se, at problemet kan findes gennem et forum, med mindre der pludselig er en eller anden genial hjerne, der lige får den rigtige indskydelse. Eller hvis der skulle dukke en mere relevant fejlmeddelelse eller tilsvarende op, som du kan poste her.
Gravatar #86 - kilo77
25. maj 2007 19:37
#sofie
Af mangel på bedre forslag, så prøv lige for sjov at opdatere driveren på dit netkort.
Jeg har set på nogle IBM maskiner, at netkorts driveren reelt forhindrede noget trafik.
Et longshot, men jeg tror vi er noget til dét punkt. ;)
Gravatar #87 - sofie
26. maj 2007 07:53
#85 Tror jeg prøver 2'eren, hvis det ikke virker prøver jeg 1... 1'eren er nemmere at leve med end 3'eren... :)
I drenge har været rigtig flinke, og hvis ikke min computer var meget underlig, havde I sikkert fixet den. ;) Det er jeg sikker på.
Gravatar #88 - Cloud02
26. maj 2007 10:34
...Har du slået alle firewalls og anti-virus fra?
Gravatar #89 - kilo77
26. maj 2007 20:10
#87 sofie
Hvis du hellere vil leve med valg 1 end 3 jvf. #85, så KAN du jo altid installere den gratis Microsoft Virtual PC og installere en XP herpå. Så kan du bruge den til browsing af disse sider ;)
Igen måske en lidt teknisk løsning, men det er slet ikke så svært, som det måske lyder.
Evt. kan den geek du inviterer :) gøre dette for dig, hvis han må smide håndklædet i ringen.
Gravatar #90 - rackbox
26. maj 2007 20:21
hvis han må smide håndklædet i ringen.

...hvad med lændeklædet? Skal han beholde det på? heh :-P
Gravatar #91 - sophus
26. maj 2007 22:25
Ikke for at presse mig på, men jeg er geek og bor tæt på allerød? :D
Gravatar #92 - sofie
27. maj 2007 08:51
#91 Heh, hele min omgangskreds består af geeks. Ihvertfald drengene. skulle nok kunne finde nogen, hvis altså jeg kan komme på talefod med dem igen. :)
Gravatar #93 - Pernicious
29. maj 2007 12:36
Lige et forsøg mere.

Hvis login er baseret på Java, så prøv at slette javas cache.

Start Java i kontrolpanelet, vælg "Settings" or "Temporary Internet Files", ved "show" vælg "ressources", markér alle filer og slet dem, gør evt. det samme for "Applications".

Check også at Java anvender browserens proxy-opsætning, finder du under "Network Settings".

Som en sidste ting for Java, kan du aktivere tracing og logging af din java-konsol, sker under advanced-fanebladet/Debugging. Forsøg at logge på og så se om der kommer noget i loggen som kan bruges.

I den mere avancerede ende, kan du prøve at sniffe trafikken fra din computer, for at se hvor den stopper. Benyt evt. Ethereal, men kræver evt. en af dine geek-venner :)
Gravatar #94 - rackbox
29. maj 2007 20:00
#93 Nice try, Pernicious! Jeg tror at hun har en kæreste :-P
Gravatar #95 - themuss
29. maj 2007 20:02
#94 Han har da i den grad fejlet som mand hvis han ikke kan få hende på nettet.

Sofie drop ham og tag en af dem her fra tråden. Guderne skal vide vi har brug for alt det kvindelighed vi kan få fat i ;)
Gravatar #96 - CZi
29. maj 2007 20:34
hent en live cd, boot og check om problemet stadig er der.

http://www.knoppix.org/
http://www.ubuntu.com/getubuntu/download
Gravatar #97 - siliankaas
30. maj 2007 07:24
Nu vil jeg altså snart se et billede.... ikke af den bærbar, eller en DNS server, eller en hostfil ;-)

I øvrigt meget sjovt at se som denne tråd vokser og vokser ;-)
Gravatar #98 - MiniatureZeus
30. maj 2007 07:28
#97 kig på hendes profil...
Gravatar #99 - holmen
30. maj 2007 07:45
#98 Hun ligner mig på en prik. Meget sort i det...
Gravatar #100 - MiniatureZeus
30. maj 2007 07:49
så det er faktisk dig som bare har oprettet en ny profil og så lagt et billed af dig selv på, bare for at få hurtigt hjælp?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login