mboost-dp1

Kan ikke logge ind på visse sider

Gå til bund
Gravatar #1 - sofie
22. maj 2007 06:17
Hej kloge mennesker. Jeg søger hjælp, og da google angav jer, besluttede jeg at søge hjælp her...

Jeg har nu erfaret at ved nogle hjemmesider, kan jeg ikke logge ind. Den står bare og loader, men gør aldrig noget. Hverken med firefox eller internet explorer.

Siderne er bl.a. elskerdyr.dk, dkbn.dk og (tror jeg) dating.dk (eller også var det love.dk .. noget lignende!)

Hjælp?
Gravatar #2 - helsinghof
22. maj 2007 06:45
elskerdyr.dk???

EDIT: Pyha, var nødt til lige at se hvad det var for noget... Og det var heldigvis ikke så skummelt som først antaget.
Gravatar #3 - sofie
22. maj 2007 06:56
Haha :p

Det er mit job OG min storebrors firma :)
Gravatar #4 - holmen
22. maj 2007 06:59
Når den står og hænger, har du så prøvet at trykke stop og så opdatere?
Gravatar #5 - sofie
22. maj 2007 07:05
Yes og jeg har også leget med firewall og cookies.
Gravatar #6 - holmen
22. maj 2007 07:28
Prøv at hoppe ind på en anden del af sitet end forsiden, f.eks. http://elskerdyr.dk/dyrevelfaerd/orgList.aspx og se om du kan navigere videre derfra.
Gravatar #7 - sofie
22. maj 2007 07:34
Har prøvet - virker stadigvæk ikke. :S
Gravatar #8 - holmen
22. maj 2007 07:37
Er problemet at du ikke kan logge ind med en bruger, eller er problemet at du slet ikke kan komme ind på siden?
Gravatar #9 - MiniatureZeus
22. maj 2007 08:27
"Hej kloge mennesker. Jeg søger hjælp, og da google angav jer, besluttede jeg at søge hjælp her..."
Kan godt li' at du søgte på kloge mennesker, og så newz.dk dukkede op! Det var sikkert et indlæg som jeg har skrevet, som var #1 :P hehe
---
Prøv at tømme cache, slette cookies og temperary internet files.
Gravatar #10 - sofie
22. maj 2007 09:33
Zeus, har prøvet alt mht cache, cookies og temp files.

Og stadig ingen held...

holmen, problemet er at jeg ikke kan komme ind som bruger. Når jeg har skrevet brugernavn og password og trykker Log Ind, står den bare og loader i for evigt, indtil skærmen bare bliver hvid og der står "Done" i processlinien.
Gravatar #11 - sofie
22. maj 2007 09:35
Rettelse: INTET held...
Gravatar #12 - holmen
22. maj 2007 09:40
Prøv at oprette en ny bruger og se om problemet stadig er der.
Gravatar #13 - sofie
22. maj 2007 09:44
holmen, been there, done that. :(

og det er det. og nu har jeg 3-4 brugere på hver site..
Gravatar #14 - holmen
22. maj 2007 09:54
Jeg har lige oprettet en bruger derinde (på elskerdyr.dk), og jeg har ingen problemer med at logge ind.
Prøv at hente opera og se om der også er logind problemer der.
Gravatar #15 - MiniatureZeus
22. maj 2007 09:57
Kan også sagtens logge ind, både dkbn og elskerdyr.dk, så det må være nogle internet indstilling på din comp som har et problem (no shit sherlock! :P)
Gravatar #16 - sofie
22. maj 2007 10:12
- Jeg er igang med at hente Opera.

Vender snarest tilbage. Kryds fingre, drenge.
Gravatar #17 - sofie
22. maj 2007 10:17
DKBN.dk sagde til Opera:

"Der lader til at være et problem på denne server.

Hvis indlæsningen ikke afslutter normalt, bør du stoppe overførslen og sende formulardataen igen."

Elskerdyr.dk sagde:

"Forbindelse lukket af serveren

Du prøvede at gå til adressen "http://elskerdyr.dk/Default.aspx", men den er for øjeblikket ikke tilgængelig. Kontroller, webadressen (URL) er skrevet korrekt; prøv så at indlæse siden igen.
Kontroller, din internetforbindelse er aktiv. Tjek, om andre programmer på samme forbindelse virker.
Kontroller, eventuelt installeret sikkerheds-software er indstillet korrekt og ikke griber ind i den almindelige websurfing.
Hvis du er bag en firewall på et lokalnet og tror, årsagen til fejlen skal findes i lokalnettet, kontakt da din systemadministrator.
Prøv at trykke på dit tastaturs F12-tast og deaktivere proxyservere (medmindre du ved, du skal anvende en proxyserver for at opnå forbindelse til internettet). Genindlæs herefter siden.."
Gravatar #18 - sofie
22. maj 2007 10:18
"Der lader til at være et problem på denne server.

Hvis indlæsningen ikke afslutter normalt, bør du stoppe overførslen og sende formulardataen igen."

Sagde dating.dk...
Gravatar #19 - holmen
22. maj 2007 10:21
Har du en anden PC i nærheden du kan prøve fra? Så kan du mpske finde ud af om det er noget lokalt på den maskine du sidder på, eller måske et problem med din router eller evt. din ISP...
Gravatar #20 - MiniatureZeus
22. maj 2007 10:25
Ellers prøv i fejlsikret tilstand med netværk. Det kan nogen gange hjælpe, idet det kan være din AV som blokere.
Gravatar #21 - sofie
22. maj 2007 10:35
Prøvede på min mors computer - virker heller ikke der.

Jeg er vildt newb, men hvordan får man den til at åbne i fejsikret tilstand?
Gravatar #22 - MiniatureZeus
22. maj 2007 11:07
Ok, men det er ikke din pc som er problemet så, men derimod jeres router.

Hvordan kommer du på internettet? (altså bruger du et LAN kabel fra computeren hen til en router eller er det trådløst?)

(btw. så kommer man i fejlsikret tilstand ved at trykke F8 som en gal så snart computeren starter op :)
Gravatar #23 - sofie
22. maj 2007 11:09
Det er via LAN kabel.

Jeg forsøger det fejlsikrede - en fellow nørd påstår at jeg har spyware, så det tjekker jeg også
Gravatar #24 - MiniatureZeus
22. maj 2007 11:14
#23 Det kan ikke være spyware eller noget andet, hvis du har det samme problem på din mors pc.

Reset i stedet for routeren.
(som du gør ved at stikke en åben clips eller anden spids genstand ind i det lille hul, hvor der står reset på, bagpå routeren eller det surfboard i har (hvis i bruger TDC)
Gravatar #25 - sofie
22. maj 2007 11:15
som gøres ved at....?
Gravatar #26 - MiniatureZeus
22. maj 2007 11:15
#25 se #24
Gravatar #27 - Cloud02
22. maj 2007 11:17
drenge... hvad sker der?!?!?
Der er en pige der kommer herind for at søge hjælp til at løse internet problemer.
Hun ved hvad cookies, temp osv. er. Hvorfor er der ikke nogen der har friet til hende endnu?!?
Gravatar #28 - sofie
22. maj 2007 11:18
Oki doki, det vil jeg gøre. Skal computeren være slukket? OG skal man så til at bikse med IP adresser og diverse bagefter? Sådan noget medbringer altid problemer...
Gravatar #29 - holmen
22. maj 2007 11:18
De kan da godt være uheldige at have fået det samme spyware på flere maskiner. Jeg ville da starte med at få scannet maskinerne med adaware og spybot. Det er jo altid en god ide at gøre, og hvis det virker, så sparer det sofie for at skulle resette sin router.
Gravatar #30 - MiniatureZeus
22. maj 2007 11:19
#27 ja for satan, hun er endda på min alder og da ikke helt umulig grim! :D
Gravatar #31 - sofie
22. maj 2007 11:21
#30 Ikke helt umulig grim... Det tager jeg så som en kompliment :p

Jeg er igang med at scanne, og der er allerede en del, men det er kun spy cookies. Det er meget muligt at min mor har spyware på sin, da hun nægter at lade mig installere virus program og lære hende at færdes på nettet.
Gravatar #32 - MiniatureZeus
22. maj 2007 11:23
#28 computeren skal ikke være slukket eller noget, bare pres den ind og tryk til :P

Men ja som holmen siger, prøv at kører en spybot S&D og se om den fanger noget sødt.. og prøv HiJackThis bag efter.. så burde du være sikker på om den har spyware
Gravatar #33 - Cloud02
22. maj 2007 11:23
Prøv evt. at browse dem via en proxy.

http://proxify.com/ Smid din URL derind, log ind gennem den og se om det virker.
NVM! porxify kræve man har account for at kunne logge ind.

HijackTHis er kun brugbar, hvis man ved hvad der er normalt på listen og derfra kan konkludere hvilke ting der ikke burde være på listen.
Gravatar #34 - MiniatureZeus
22. maj 2007 11:24
#31 Det var det da også ^^
-----
Bank din mor i gulvet og installer Avast på den, mens hun er besvimet... :P
Gravatar #35 - MiniatureZeus
22. maj 2007 11:28
#33 hun kunne smide loggen ind på http://www.hijackthis.de/ så tjekker den loggen og melder tilbage med det den ved er farligt og noget bras.
Ellers kunne hun også poste loggen herinde evt. og håbe nogle vidste noget om det.
Gravatar #36 - MiniatureZeus
22. maj 2007 11:29
(tror sq jeg opretter en kvinde profil når jeg har spørgsmål! Folk er jo helt vilde med at hjælpe :P)
[spoiler]sry jeg ikke brugte edit
Gravatar #37 - sofie
22. maj 2007 11:33
I er faktisk rigtig flinke! Har helt dårlig samvittighed over engang at have ejet en Compaq.

Jeg scanner med Spybot og når jeg kommer hjem fra arbejde i aften, resetter jeg routeren - og beder til at det virker. Hvis det ikke virker, bevæger jeg mig ud i det mere avancerede, I har forslået. :)
Gravatar #38 - sofie
22. maj 2007 12:30
Routeren er resettet... Men det virker stadigvæk ikke. Har slettet alt spyware og vira... Virker stadigvæk ikke... Hjælp??
Gravatar #39 - svappe
22. maj 2007 12:33
#38 sofie
Prøv at sætte internetsikkerheds instillingen ned og prøv så at logge på. - Selv hvis det løser det skal du ikke køre med lav indstilling, så ved du tilgengæld hvor problemet ligger.

Og tjek selvfølgeligt at der ikke er et pop-up eller ActiveX blokeret på siden.
Gravatar #40 - holmen
22. maj 2007 12:34
Prøv at opret en bruger på elskerdyr.dk hvor du bare finder på nogle random brugeroplysninger, f.eks.
Brugernavn: newzdk
pass: newzdk
mail: [email protected]
Altså en bruger uden følsommme/tophemmelige oplysninger.
Så kan en herindefra prøve at logge ind.
Prøv at smut ned på det lokale bibliotek eller ind til naboen eller noget og se om du kan logge ind der fra.
Gravatar #41 - sofie
22. maj 2007 12:36
39 og 40 er begge afprøvet. Virker ikke.

- Holmen, kan godt logge ind med min bruger fra andres computere andre steder.
Gravatar #42 - MiniatureZeus
22. maj 2007 12:40
prøv fejlsikret tilstand med netværk nu...
Gravatar #43 - sofie
22. maj 2007 12:41
#42, har lige prøvet, men jeg fik kun en BOOT menu op, og så skulle jeg vælge hvor jeg skulle boote fra...
Gravatar #44 - svappe
22. maj 2007 12:44
Hold nu op, det er en eller anden setting i IE, sikkert pga en update til IE....
Gravatar #45 - holmen
22. maj 2007 12:53
#44 Der er jo også problemer i firefox og opera...
Gravatar #46 - svappe
22. maj 2007 13:04
okay, så er det ikke en setting i IE.... :)

Ligger der Anti Virus program på maskinerne?
Gravatar #47 - holmen
22. maj 2007 13:50
Kender du en der har en laptop? Log på din bruger på laptoppen fra et andet netværk end jeres eget, hvis du kan det, så fejler din bruger ikke noget. Prøv så at log på, på den samme pc, men hjemme på dit eget netværk. kan laptoppen det, så burde problemet ligge lokalt på maskinerne. Kan du ikke logge på nogle af dine brugere fra laptoppen på jeres netværk, så er problemet nok i routeren eller hos ISP'en...
Gravatar #48 - Saxov
22. maj 2007 15:19
Okay, lad os lige prøve at få et status, istedet for at foreslå det samme 12 gange i træk. :)

Problemet er med at logge ind:
- Fejlen opstår i IE, Fx og Opera (#1, #17)
- Spyware scan gav ikke noget (#31)
- Router har været resat (#38)
- Temp-files er slettet (#10)
- Kan fint logge ind fra andre computere på andet netværk (#41)
- Kan ikke logge ind fra andre computere på samme netværk (#21)
- LAN connection til router (#23)
Gravatar #49 - MiniatureZeus
22. maj 2007 15:33
Sådan som jeg kan se det, så må fejlen enten ligge hos ISP (TDC, Cybercity e.lign.) eller på routeren.
#sofie
Har du kontaktet din internet udbyder (ISP) og spurgt om der er nogle problemer der?
Gravatar #50 - Saxov
22. maj 2007 15:43
hmm... kan det være hosts filen, som redirecter til en "død" side. Som et leftover fra noget spyware.

Sofie:
prøv at åbne filen hosts som ligger i c:windowssystem32driversetc mappen i notepad (notesblok).
Filen burde indeholde 17 linier der starter med # og så en linie der hedder:
127.0.0.1 localhost

Står der andet i filen.. ? f.eks. noget om dating.dk.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login