mboost-dp1

Reverse-engineering: SMS billetter fra 1415

Gå til bund
Gravatar #101 - Mnc
27. jun. 2011 09:31
Fido...
Du virker som typen der ved en arrestation ville slappe af i så mange muskler som muligt, samtidigt med at du råber 'I'M NOT RESISTING, I'M NOT RESISTING' når du slæbes hen af jorden.

Altså typen som giver mig Warm Fuzzy Feelings™, når de får køllebank af strissere. :)

Typen som vil overstræde stregen med tæerne og så brokke sig uendeligt når de konfronteres, indtil folk tænker 'det er bare ikke besværet værd'.

Typen som bare skal være til besvær for alle andre.
Gravatar #102 - Daniel-Dane
27. jun. 2011 09:35
Mnc (101) skrev:
Fido...
YOU IS TROLLING.
FYP
Gravatar #103 - Mnc
27. jun. 2011 09:38
DD:
Jeg valgte at differenciere mellem typen der bare skal være til besvær, og typen som snakker lort for at få reaktioner.
Og jeg sagde også 'du virker som', istedet for 'du er'...

Du siger fido==terra, hvilket jeg ikke mener er fair over for nogen af dem. :P
Gravatar #104 - Daniel-Dane
27. jun. 2011 09:40
fidomuh og terracide har begge skrevet, at de er trolls. At folk stadig diskuterer med dem er folks eget problem, men man får ikke noget ud af det.
Gravatar #105 - Mnc
27. jun. 2011 09:46
DD:
Ikke alle har været her siden tidernes morgen newz.dk startede, og ikke alle har læst samtlige forum posts. :P

Men jeg var bare naiv, og troede at man en gang i mellem kunne holde samtalen indenfor virkelighedens rammer, og ikke finde på argurmenter og situationer som kun hører hjemme i en narkopåvirket-fantasiverden.
Hvilket naturligvis er min fejl. :)
Gravatar #106 - fidomuh
27. jun. 2011 09:55

Hold nu kæft for helvede altså..

Din mor.

Du skal have en gyldig billet ved påstigning.

OK.

Køber du lige når kontrolløren kommer ind i toget så kan han hurtigt finde ud af hvornår du er steget på

Saa han tjekker lige videoovervaagningen med sin lomme, eller hvad? :)

[qoute]Og nægter du at samarbejde så tager de den med glæde videre og ringer efter politiet. [/quote]

"med glaede", hoho.
Jeg har oplevet det en del gange efterhaanden og ud af alle de gange hvor der har vaeret mistanke har der vaeret 0 gange hvor de tog den til politiet.
Men OK, jeg virker nok ogsaa ret oprigtig naar jeg forklarer dem at jeg glemte at koebe en billet. Jeg har rent faktisk selv kun gjort det naar jeg *reelt* har glemt det eller maatte loebe ind i toget for naa det :)
Gravatar #107 - fidomuh
27. jun. 2011 09:58

Kunsten er, at trolle nogen steder og ikke alle, men det er faktisk sjaeldent at jeg direkte troller.

Dog vil jeg sige at der reelt set her i traaden ikke er en eneste der har givet noget belaeg for at DSB kontrolloerer rent faktisk ville udstede en boede i den situation jeg har ridset op.
Tvaertimod har jeg set det modsatte ufatteligt mange gange og selv gjort det flere gange.

Derudover saa er folks "Saa ringer de bare til politiet haha"-kommentarer direkte til grin.
Det er saa ufatteligt sjaeldent at politiet bliver tilkaldt, selvom der opstaar en reelt voldelig situation.
Gravatar #108 - Alrekr
27. jun. 2011 11:22
fidomuh (93) skrev:

Men de har ikke ret til at udstede en boede, medmindre at de ved jeg ikke havde billet ved paastigning.

Kontrolløren så dig stige på toget, for han steg på sammen med dig.

Kontrolløren ved tilfældigvis at toget forlod den sidste station for 4 minutter siden. Din billet er 3 minutter gammel.

At lokoføreren ofte bare smider folk af toget, når de ikke har billet med, er så en anden sag. Og ja, jeg sagde lokoføreren - det er ham der har højeste autoritet på toget, og togføreren handler på hans vegne i de situationer.
Gravatar #109 - arne_v
27. jun. 2011 13:09
fidomuh (93) skrev:

Men de har ikke ret til at udstede en boede, medmindre at de ved jeg ikke havde billet ved paastigning.
Altsaa skal de have undersoegt videoovervaagningen *inden* jeg kan faa en boede.

Sandsynligheden for dette er vel lig 0.

De kan de checke bare med tidsstemplet og give dig en bøde.

Du kan så klage og hævde at stemplet er forkert. Og først der skal de til at undersøge.

fidomuh (93) skrev:
Derudover saa var det bare et svar paa at der blev skrevet det havde vaeret proevet i klagenaevnet foer - det har det ikke.

Det er prøvet at stemple efter at er steget på og man har opdaget at der kom kontrol.

Værdien af X er ligegyldig.
Gravatar #110 - onetreehell
27. jun. 2011 13:21
Jeg var faktisk interesseret i noget reverse engineering, men tråden er nu blevet til laming, så den kommer på ignore. Hej.
Gravatar #111 - snesman
27. jun. 2011 13:22
fidomuh (107) skrev:

Kunsten er, at trolle nogen steder og ikke alle, men det er faktisk sjaeldent at jeg direkte troller.

Dog vil jeg sige at der reelt set her i traaden ikke er en eneste der har givet noget belaeg for at DSB kontrolloerer rent faktisk ville udstede en boede i den situation jeg har ridset op.
Tvaertimod har jeg set det modsatte ufatteligt mange gange og selv gjort det flere gange.

Derudover saa er folks "Saa ringer de bare til politiet haha"-kommentarer direkte til grin.
Det er saa ufatteligt sjaeldent at politiet bliver tilkaldt, selvom der opstaar en reelt voldelig situation.

Så nu er vi nået til det punkt, hvor vi skal diskutere ssh. for at en kontrollør og/eller DSB følger alle sager til dørs. Det er jo en åndsvag problemstilling.
Gravatar #112 - Daniel-Dane
27. jun. 2011 13:31
snesman (111) skrev:
ssh
Hvor kommer Secure Shell ind i billedet?
Gravatar #113 - Magten
27. jun. 2011 13:35
snesman (111) skrev:

Så nu er vi nået til det punkt, hvor vi skal diskutere ssh. for at en kontrollør og/eller DSB følger alle sager til dørs. Det er jo en åndsvag problemstilling.
Det kan der nemt svares på: Det kommer an på kontrolløren.

Men det vil den kære fidomuh ikke godtage som et svar åbenbart.. (jeg skrev det for 40 indlæg siden)
Gravatar #114 - fidomuh
27. jun. 2011 16:19

Kontrolløren så dig stige på toget, for han steg på sammen med dig.

Hvad nu hvis han ikke gjorde?
Jeg har egentligt hele tiden skrevet at man allerede sidder i toget.
Ellers vil det vaere et spoergsmaal om sekunder.

Kontrolløren ved tilfældigvis at toget forlod den sidste station for 4 minutter siden. Din billet er 3 minutter gammel.

Der er stort set ingen stationer i DK (S-Tog) hvor der er mere end 3 minutter imellem, men ja. Heraf mit argument om at man typisk ser kontrolloeren 1 stop foer, men det kraever selvfoelgelig at man er opmaerksom, hvilket saa antyder at man goer det bevidst for at snyde :)

At lokoføreren ofte bare smider folk af toget, når de ikke har billet med, er så en anden sag.

Lokofoereren smider folk af toget fordi de er grimme. Eller naegter folk adgang til toget fordi han koerer for langt og folk er noed til at trille paa cyklen for at kunne komme ind i en cykelkupe, men det er ikke ham der smider folk af toget, naar kontrolloeren bliver sur.

Og ja, jeg sagde lokoføreren - det er ham der har højeste autoritet på toget, og togføreren handler på hans vegne i de situationer.

OK? Det maa vaere en intern regel i DSB. Det er ikke saadan det formuleres paa deres website, overhovedet.
Gravatar #115 - fidomuh
27. jun. 2011 16:25

De kan de checke bare med tidsstemplet og give dig en bøde.

Og tidsstemplet er 5 minutter siden.
Eller 3 minutter siden. Eller 2 minutter siden.

Saa jeg faar en boede selvom min billet er gyldig, fordi kontrolloeren ikke saa mig stige paa toget, eller hvad?

Du kan så klage og hævde at stemplet er forkert. Og først der skal de til at undersøge.

Men jeg faar ikke en boede, da jeg ved at de ikke har belaeg for at jeg skal have en boede.

Det er prøvet at stemple efter at er steget på og man har opdaget at der kom kontrol.

Forkert. Der er prøvet at stemple efter bøden er udskrevet.
Du er velkommen til at laese dine egne links.

Værdien af X er ligegyldig.

Vaerdien af din mor er ikke ligegyldig.
Gravatar #116 - fidomuh
27. jun. 2011 16:27

Nu skal du fandme stoppe med at hindre min trolling. Det er ikke paent af dig :(

Det kan der nemt svares på: Det kommer an på kontrolløren.

Og som jeg har skrevet flere gange, vil kontrolloeren sandsynligvis godtage biletten.

Men det vil den kære fidomuh ikke godtage som et svar åbenbart.. (jeg skrev det for 40 indlæg siden)

Joda. Jeg har blot pointeret at folks forventning om tilkaldelse af politiet ikke er realistisk :)
Gravatar #117 - arne_v
27. jun. 2011 16:31
fidomuh (115) skrev:

Og tidsstemplet er 5 minutter siden.
Eller 3 minutter siden. Eller 2 minutter siden.

Saa jeg faar en boede selvom min billet er gyldig, fordi kontrolloeren ikke saa mig stige paa toget, eller hvad?

Nej.

Du får en bøde fordi den er stemplet efter at din rejse er påbegyndt og dermed ikke er gyldig rejsehjemmel.

fidomuh (115) skrev:

Men jeg faar ikke en boede, da jeg ved at de ikke har belaeg for at jeg skal have en boede.

Der er fuldt belæg for at udskrive bøde i det tilfælde.

fidomuh (115) skrev:
Forkert. Der er prøvet at stemple efter bøden er udskrevet.

Det er også efter at rejsen er påbeyndt, hvilket som er nævnt i linket er skæringstidspunktet.
Gravatar #118 - Spiderboy
27. jun. 2011 17:54
fidomuh (115) skrev:

Forstå nu forskellen på gyldig billet og gyldig rejsehjemmel.
Gravatar #119 - Cloud02
27. jun. 2011 18:04
#fidomuh
'kæft du er træls.
Gravatar #120 - Ronson ⅍
27. jun. 2011 18:25
Der er ikke nok tog i denne tråd, for helvede!
Gravatar #121 - Alrekr
27. jun. 2011 19:54
fidomuh (114) skrev:
OK? Det maa vaere en intern regel i DSB. Det er ikke saadan det formuleres paa deres website, overhovedet.

Det er det. Jeg kender en, som kører tog til daglig (kald ham togfører og du får en dummeflad). Han siger, at han er højeste myndighed på toget, men at togføreren agerer på hans vegne.
Gravatar #122 - JesperZ
28. jun. 2011 07:52
#121 Ham du kender, der kører tog til dagligt, han er en togfører.

Kom så, giv mig en dummeflad!
Gravatar #123 - Daniel-Dane
28. jun. 2011 07:52
http://1.bp.blogspot.com/_DgMV2hrDED4/TSujomBFhCI/...

P.S.
Google Instant bugger, hvis man skriver for hurtigt. Jeg skrev "face slap" og trykkede Enter. Så søgte den efter Facebook...
Gravatar #124 - Fjolle
28. jun. 2011 08:25
Troede at han var pendler...
Gravatar #125 - Alrekr
28. jun. 2011 16:43
JesperZ (122) skrev:
#121 Ham du kender, der kører tog til dagligt, han er en togfører.

Kom så, giv mig en dummeflad!

Det var nu mere som i at han uddeler dummeflad til dem der ikke kender forskel.
Gravatar #126 - Bundy
3. jul. 2011 21:11
fidomuh (107) skrev:

Det er rigtigt! For det meste er du bare en nar at høre på.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login