mboost-dp1

Pripyat 2011 - opsummering

Gå til bund
Gravatar #1 - LinguaIgnota
7. sep. 2011 19:09
Det er efterhånden noget tid siden, vi mødtes i vores superhemmelige Facebook-gruppe og forhandlede detaljer på plads dér, men da projektet tog afsæt på Newz og 14 af gruppens 16 medlemmer også er aktive Newz-brugere, er det vel på sin plads at informere resten af communitiet om, hvad der egentlig foregår bag kulisserne.

Jeg vil ikke kede jer med for mange detaljer, som man i øvrigt selv kan finde en del af rundt omkring i forummets øvrige tråde, men briefe lidt om de større træk.

Turen bliver realiseret og vi tager fra København til Kiev den 4. november med hjemkost den 7. november. Lørdag den 5. november bliver vi afhentet i en bus og fragtet til Pripyat, hvor vi har mere eller mindre frit løb. Af de ting, som allerede er planlagt, kan nævnes lidt sightseeing omkring reaktor 4 og en omgang Hammerslag - The Home Game - i interessant udseende bygninger.
Jeg håber i øvrigt, at jeg kommer til at se en bjørn eller en ulv. Bare sådan på afstand, ikk'.

Søndag den 6. november er vi turister i Kiev. Jeg skal personligt have pakket kufferten med lokale delikatesser og læskedrikke med sjove etiketter, men der har også været snak i krogene om en tur på værtshus eller lign.

Pt. har alle, med undtagelse af en enkelt, købt og betalt flybilletter, depositum er indbetalt og indkvarteringen er booket. De fleste af os rejser sammen både frem og tilbage, men grundet en brainfart får MiniatureZeus fornøjelsen af at se Kiev by fra en taxarude kl. før 6 om morgenen.
Windcape brugte ninjatricks og fandt et såkaldt direkte fly, hvor vi andre skifter et sted i Germanien, der bare kræver, at han er OK med, maskinen kun har én vinge - og at han skal stå af med faldskærm et sted over Hviderusland for at trekke resten af vejen. Det syntes Slemmebirk lød så hyggeligt, at han også ville prøve.

Ronson har været så venlig at kigge på noget KYNZ-blogging, så vi kan, om tiden og lysten er til det, underholde med historier om livet i Osteuropa - samt forhåbentlig vise et par billeder fra det sagnomspundne katastrofeområde.

I siger tak for den venlige oplysning - og Dreadnoughts papsvigerfar står nu klar til at besvare spørgsmål.
Gravatar #2 - Daniel-Dane
7. sep. 2011 19:15
Tak.
Gravatar #3 - vandfarve
7. sep. 2011 19:48
Selv tak.
Gravatar #4 - MiniatureZeus
7. sep. 2011 19:53
Jeg vil gerne takke på vegne af hele den danske befolkning.
Gravatar #5 - Ronson ⅍
7. sep. 2011 19:55
Jeg smider lige en bombe.

Jeg får nok snart nyt arbejde og jeg kan endnu ikke garantere at jeg kan få fri. Så deeet...

Jeg er heller ikke sikker på at jobsamtalen på fredag er det rigtige tidspunkt at bede om fri. Vi får se.
Gravatar #6 - Windcape
7. sep. 2011 19:55
+1
Gravatar #7 - vandfarve
7. sep. 2011 20:03
Fucktards!
Gravatar #8 - LinguaIgnota
7. sep. 2011 20:05
Det er vel primært et problem i det, at vi har booket en tur til 16 og vel forventes at betale for den. For min skyld kan alle springe fra som de vil, men jeg er ikke villig til at finansiere det. Man har selv forpligtet sig, så man må selv rode med konsekvenserne ved frafald.
Gravatar #9 - Ronson ⅍
7. sep. 2011 20:05
Penge er ikke en del af problemet, min ven.
Gravatar #10 - Magten
7. sep. 2011 20:08
Jeg er skuffet over der ikke er planlagt bordel besøg. Eller er det fordi i forventer at samle dem op på gaden når i har tid og lyst?
Gravatar #11 - LinguaIgnota
7. sep. 2011 20:09
Det siger jeg heller ikke. Jeg siger, at du er et røvhul, der lader os i stikken til fordel for hvad? Et arbejde? Pff. Kapitalistsvin.

Jeg synes, at det er enormt ærgerligt, hvis vi mister nogen nu*. Selv hvis det er Ronson.

*Med undtagelse af Vandfarve, naturligvis.
Gravatar #12 - vandfarve
7. sep. 2011 20:12
vandfarve (7) skrev:
Fucktards!
Gravatar #13 - Ronson ⅍
7. sep. 2011 20:14
Hey, til det dobbelte eller tredobbelte i løn lader jeg hvem som helst i stikken - specielt vandfarve.

Ellers kan man da melde sig syg, det er trods alt kun to dage. Det er bare ikke lige min stil.
Gravatar #14 - vandfarve
7. sep. 2011 20:25
Det dobbelte i løn, siger du.

Hvad fanden tjener du, hvis du kan gå så meget op i løn, og involverer det superfransk?
Gravatar #15 - MiniatureZeus
7. sep. 2011 20:25
Windcape (6) skrev:
+1

Er det +1 til min eller RonRons besked?
Gravatar #16 - Windcape
7. sep. 2011 20:26

Til #1 self.! Uden andet er det jo +1 til hele tråden.
Gravatar #17 - XorpiZ
7. sep. 2011 20:31
vandfarve (14) skrev:
Det dobbelte i løn, siger du.

Hvad fanden tjener du, hvis du kan gå så meget op i løn, og involverer det superfransk?

Han er vel i aktivering i Expert og kan nu blive fastansat?
Gravatar #18 - Ronson ⅍
7. sep. 2011 21:27
Der er ikke de store penge i sådan en skrantende franchisebutik.. Nu smider de Expertkæden på porten (og 2 medarbejdere) så nu bliver der uden tvivl overskud, hvis ikke kunderne forsvinder. Men hvordan de vil få det til at køre rundt uden en antenne- og computermand har jeg opgivet at regne ud.
Gravatar #19 - Ronson ⅍
7. sep. 2011 21:40
Men det varmer da mit hjerte at folk, og specielt onklen, farer sådan op punktum punktum punktum udråbstegn
Gravatar #20 - LinguaIgnota
7. sep. 2011 21:41
Vi vil jo gerne have dig med.
Gravatar #21 - vandfarve
7. sep. 2011 21:44
Nej, Lingie vil.

Vi ander ænder andre er bare glade for, at der er færre, alternativt vægtige personer, der øjensynligt vil blive forpustede og sløver gruppen, imedens vi går rundt og betragter den fine, fine reaktor.
Gravatar #22 - Rasmus064
8. sep. 2011 03:51
vandfarve (21) skrev:
går rundt

Skal vi gå? Jeg forstod bus-tingen som at man slap for at bevæge sig :(.
Gravatar #23 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
8. sep. 2011 05:11
Jeg er da SLET ikke misundelig! Tager bare en tur til Risø istedet - det er sikkert 100 gange mere spændende - og man kan endda forstå guiden!
Pripyat -1
Risø +1
Gravatar #24 - Hånter
8. sep. 2011 05:17
Thoroughbreed (23) skrev:
Jeg er da SLET ikke misundelig! Tager bare en tur til Risø istedet - det er sikkert 100 gange mere spændende - og man kan endda forstå guiden!
Pripyat -1
Risø +1

Nu har jeg telefoneret med vores guide, og han snakker udemærket engelsk.
Og hvem fanden kan da forstå risøisk?! Det er jo næsten som at høre Porren snakke.
Gravatar #25 - KaW
8. sep. 2011 07:34
din mor skrev:
Jeg håber i øvrigt, at jeg kommer til at se en bjørn eller en ulv. Bare sådan på afstand, ikk'.

De har også en del hjorte og vildsvin!! :-)

Gravatar #26 - MiniatureZeus
8. sep. 2011 07:43
KaW (25) skrev:
De har også en del hjorte og vildsvin!! :-)

Og ludere og fulde folk.
Så der er massere af ting vi kan tage billeder af.
Gravatar #27 - Brugernavn
8. sep. 2011 07:54
Hvad med nogle konkurrencer på turen, som:
"Hvem kan finde flest øjne på et pattedyr?" og "Hvem taber den første tand?"
For at få transporttiden til at gå...
Gravatar #28 - MiniatureZeus
8. sep. 2011 08:09
Altså jeg regner med at Lingie tager et spil uno med. Det er jo altid sjovt.

Vi kan garanteret også spille risk på gulvet i flyveren.

Jeg har også hørt, at vandfarve gerne vil spille Kiks på flyets toilet, men altså.. øhm.. ja.. den må han selv lige ligge og rode med.. hvis i forstår..
Gravatar #29 - Magten
8. sep. 2011 08:25
Nu når i alligevel har en kvinde med på turen, så må Mile High Club da også være et oplagt mål.
Gravatar #30 - D_V
8. sep. 2011 08:42

Tak for info, er da lidt nysgerrig på hvordan jeres ekskursion kommer til at gå.
Gravatar #31 - Fjolle
8. sep. 2011 09:05
Magten (29) skrev:
Nu når i alligevel har en kvinde med på turen, så må Mile High Club da også være et oplagt mål.

Sidste mand vender og tømmer eller?
Gravatar #32 - Magten
8. sep. 2011 09:07
Fjolle (31) skrev:
Sidste mand vender og tømmer eller?
Tja.. Det kunne måske kombineres med en omgang tartelet?
Gravatar #33 - Ronson ⅍
8. sep. 2011 09:31
Eller bare en kvindelig omgang gokkun.
Gravatar #34 - Dreadnought
8. sep. 2011 10:43
Magten (10) skrev:
Jeg er skuffet over der ikke er planlagt bordel besøg. Eller er det fordi i forventer at samle dem op på gaden når i har tid og lyst?

Vi forventer villige individer med tre eller flere patter i Pripyat, så derfor er bordelbesøg ikke med i planlægningen. Og som sagt er der et hunkønsvæsen med på turen, hvis vi bliver skuffede.
Gravatar #35 - LinguaIgnota
8. sep. 2011 11:05
Hun har set jeres Facebook-billeder, så der er ikke noget at komme efter. Vi siger ikke, at I er grimme (jo, vi gør), men skal I nogensinde af med mødommene, så er jeres bedste bud helt sikkert en ukrainsk skøge. En blind ukrainsk skøge.
Gravatar #36 - MiniatureZeus
8. sep. 2011 11:28
LinguaIgnota (35) skrev:
Hun har set jeres Facebook-billeder, så der er ikke noget at komme efter. Vi siger ikke, at I er grimme (jo, vi gør), men skal I nogensinde af med mødommene, så er jeres bedste bud helt sikkert en ukrainsk skøge. En blind ukrainsk skøge.

Jeg troede vi snakkede om vandfarve?
Gravatar #37 - LinguaIgnota
8. sep. 2011 11:31
Han er en køn pige, ja. Men jeg tror heller ikke, at Dreadnought får held med sig dér. - Ikke mindst fordi, at Austrian formentlig tvinger ham til at rejse i lastrummet, så hans ansigt ikke foruroliger de andre passagerer.
Det er slemt svært at score, når man sidder bagbundet i en trækasse med en hørsæk over hovedet...
Gravatar #38 - Brugernavn
8. sep. 2011 11:38
LinguaIgnota (37) skrev:
Det er slemt svært at score, når man sidder bagbundet i en trækasse med en hørsæk over hovedet...

Så fik din kæreste lige et par ekstra respektpoint herfra.
Gravatar #39 - LinguaIgnota
8. sep. 2011 11:56
Jeg forstår ikke, hvad du siger til mig. :(
Gravatar #40 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
8. sep. 2011 13:17
Hånter (24) skrev:
Nu har jeg telefoneret med vores guide, og han snakker udemærket engelsk.
Og hvem fanden kan da forstå risøisk?! Det er jo næsten som at høre Porren snakke.

Se, nu har jeg så den fordel at hvis vi taler om Porren der lystrer navnet Kaj - så forstår jeg det udmærket, da vi kommer fra samme del uden for udkantsdanmark :D

- Ønsker jer god tur til Pripyat, og ærger mig over at I ikke kunne vente til 2012 ...
Gravatar #41 - MiniatureZeus
8. sep. 2011 13:23
Det er vel planen at vi i 2012 tager til Fukushima eller TMI?
Gravatar #42 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
8. sep. 2011 14:06
MiniatureZeus (41) skrev:
Det er vel planen at vi i 2012 tager til Fukushima eller TMI?

Fik lige nyvundet respekt for dig MZ!

Jeg vil med!
Gravatar #43 - Ronson ⅍
8. sep. 2011 16:11
Var der ikke nogle der skulle en tur forbi tårp gøhr?
Gravatar #44 - tormok
19. sep. 2011 14:08
Måske dette kunne blive et problem.
Chernobyl dead zone to close to tourists
Gravatar #45 - LinguaIgnota
19. sep. 2011 14:12
tormok (44) skrev:
Måske dette kunne blive et problem.
Chernobyl dead zone to close to tourists

Dét skulle vi også gerne have styr på. Da vi blev opmærksomme på problemet, skød Hånter en mail afsted til vores ukrainske kontaktperson:

Hi, ******:

A court hearing is scheduled for August 17. There are indications that the
issue is going to be resolved if not at the first, then at the second
hearing. While tourist tours are banned, we are still doing pro
(media/ecology/science/etc) tours. Our understanding is that your interest
in visiting the Zone can be easily represented in one of those ways .... but
this is just in case the tourists tours are still banned by the time you go
on the tour, which taking into account what the Minister of Emergency
Situation said a few weeks ago, is very much unlikely. You should not be
worried , honestly.

Best regards,

Yuri
Gravatar #46 - Daniel-Dane
19. sep. 2011 14:17
Yuri skrev:
honestly

Yeah...
Gravatar #47 - LinguaIgnota
19. sep. 2011 14:23
Ja, jeg er sikker på, Yuri gerne vil have, at 14 sure nørder, onkel Ignota og en sportstaske fuld af billige, ukrainske slagvåben møder op på hans adresse, fordi vi er blevet lovet en tur til Pripyat, som vi ikke har fået. Det ville virkelig sætte kulør på hans weekend.
Gravatar #48 - Brugernavn
19. sep. 2011 14:27
Og hvad nu hvis Jura, der, er mutant ninja, hva? hva?
Gravatar #49 - LinguaIgnota
19. sep. 2011 14:28
Det er derfor, Vandfarve går først.
Gravatar #50 - Brugernavn
19. sep. 2011 14:30
Ah, det var smart.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login