mboost-dp1
Dansk powerleveling WoW!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Hej igen Newz.
Jeg kan i dag konstatere, at flere personer herinde fra mener, at det er i deres ret, at tilsvine den side nogle kammerater og mig har bygget op.
En ting er, at i føler i har retten til at publicere personfølsomme dataer herinde og forsøge at finde "huller" omkring vores projekt (hvilket deværre ikke er lykkedes for Jer).
En anden ting er, at i samtidig føler retten til at skrive usande oplysninger på andre sider.
At i får Jeres lyster ud ved at svine folk til på det groveste herinde kan jeg acceptere, da jeg har indset hvilken gruppe mennesker der er tale om. Men hvordan kan i på nogen måde mene, at i har retten til at svine andre folks projekter til på eksterne sider ved at finde på løgne? Eksempelvis TrustPilot og andre forbrugersider.
Ud over at bryde "Jeres" eget forums regler med at skrive personfølsomme oplysninger herinde, bryder i samtidigt persondataloven. De personer der er tale om er nu blevet meldt til rette instans.
Jeg havde egentligt tænkt mig, at lade denne tråd gå i glemmebogen, men efter som der stadig er få folk der finder det sjovt at chikanerere mig både privat og på nettet, besluttede jeg mig for at skrive denne tråd.
Jeg har samtidigt sendt en mail til Newz's redaktion, for at gøre dem opmærksom på denne tråd. Der er åbenbart ikke moderatorer til på denne side.
Hvis der er nogen af Jer der har spørgsmål, så er i mere end velkommen til at ringe til mig. Nummeret har i jo skrevet flere gange i tråden.
Med venlig hilsen Mikael
Jeg kan i dag konstatere, at flere personer herinde fra mener, at det er i deres ret, at tilsvine den side nogle kammerater og mig har bygget op.
En ting er, at i føler i har retten til at publicere personfølsomme dataer herinde og forsøge at finde "huller" omkring vores projekt (hvilket deværre ikke er lykkedes for Jer).
En anden ting er, at i samtidig føler retten til at skrive usande oplysninger på andre sider.
At i får Jeres lyster ud ved at svine folk til på det groveste herinde kan jeg acceptere, da jeg har indset hvilken gruppe mennesker der er tale om. Men hvordan kan i på nogen måde mene, at i har retten til at svine andre folks projekter til på eksterne sider ved at finde på løgne? Eksempelvis TrustPilot og andre forbrugersider.
Ud over at bryde "Jeres" eget forums regler med at skrive personfølsomme oplysninger herinde, bryder i samtidigt persondataloven. De personer der er tale om er nu blevet meldt til rette instans.
Jeg havde egentligt tænkt mig, at lade denne tråd gå i glemmebogen, men efter som der stadig er få folk der finder det sjovt at chikanerere mig både privat og på nettet, besluttede jeg mig for at skrive denne tråd.
Jeg har samtidigt sendt en mail til Newz's redaktion, for at gøre dem opmærksom på denne tråd. Der er åbenbart ikke moderatorer til på denne side.
Hvis der er nogen af Jer der har spørgsmål, så er i mere end velkommen til at ringe til mig. Nummeret har i jo skrevet flere gange i tråden.
Med venlig hilsen Mikael
KaW (62) skrev:Tumper (61) skrev:
"Never argue with in idiot, he'll just drag you down to he's level and beat you with expirience"
Mener du:Tumper (61) skrev:
"Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience"
?
Der faldt du så pænt meget i hans fælde!
Sådan af nysgerrighed: hvordan anmelder man den slags?
WoW leveller: jeg vil gerne anmelde en overtrædelse af persondataloven.
Datatilsynet: javel, kan du beskrive overtrædelsen?
WoW leveller: mig og mine kammerater driver det her web site, hvor vi uden tilladelse sælger virtuelle karakterer ejet af et amerikansk firma - og nu er der nogle grimme mennesker på et andet web site der har offentliggjordt vores navne adresser og telefonnumre - og vi er naturligvis ikke så glade for at vi bliver forbundet med at drive organiseret kommercielt virksomhed baseret på krænkelser af et amerikansk firmas copyright - så please stop dem.
Datatilsynet: hmm....
Sådan af nysgerrighed: hvordan anmelder man den slags?
WoW leveller: jeg vil gerne anmelde en overtrædelse af persondataloven.
Datatilsynet: javel, kan du beskrive overtrædelsen?
WoW leveller: mig og mine kammerater driver det her web site, hvor vi uden tilladelse sælger virtuelle karakterer ejet af et amerikansk firma - og nu er der nogle grimme mennesker på et andet web site der har offentliggjordt vores navne adresser og telefonnumre - og vi er naturligvis ikke så glade for at vi bliver forbundet med at drive organiseret kommercielt virksomhed baseret på krænkelser af et amerikansk firmas copyright - så please stop dem.
Datatilsynet: hmm....
WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT
WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT
WALL OF TEXT WALL OF TEXT
WALL OF TEXT
WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT
WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT
WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT
WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT
Please protect me.
WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT
WALL OF TEXT
WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT WALL OF TEXT
Please protect me.
fevis (102) skrev:Jeg har samtidigt sendt en mail til Newz's redaktion, for at gøre dem opmærksom på denne tråd. Der er åbenbart ikke moderatorer til på denne side.
Fantastisk - så bliver tråden forhåbentlig flyttet over i den rette kategori (spam).
Also, flæb, flæb, flæb, lille pige. :(
fevis (102) skrev:Der er åbenbart ikke moderatorer til på denne side.
Nåja iøvrigt var din reklame blevet fjernet, hvis der havde været moderatorer. Ikke nok med at den er uden om bannersystemet, så er den service du sælger på kant med loven, da den er i strid med den aftale, som eventuelle kunder har med Blizzard.
wow-toons.dk bryder e-handelslovens § 7, stk. 1, nr. 4
Da alle virksomheder skal oplyse fuld adresse og CVR nummer...
Hvis jeg havde tid, så havde jeg anmeldt jer til erhvervs- og selskabstyrelsen...
Men det er der jo så andre der kan gøre..
(svjv skal man gøre det skriftligt eller telefonisk)
Hvis jeg havde tid, så havde jeg anmeldt jer til erhvervs- og selskabstyrelsen...
Men det er der jo så andre der kan gøre..
(svjv skal man gøre det skriftligt eller telefonisk)
Hvilke personfølsomme data er det? De telefonnumre og adresser som enhver kan finde og i forvejen ligger frit tilgængeligt på nettet? Good luck.fevis (102) skrev:Ud over at bryde "Jeres" eget forums regler med at skrive personfølsomme oplysninger herinde, bryder i samtidigt persondataloven. De personer der er tale om er nu blevet meldt til rette instans.
Kun hvis man har et CVR nummer. Adresse skal vist oplyses uanset hvad.MiniatureZeus (110) skrev:wow-toons.dk bryder e-handelslovens § 7, stk. 1, nr. 4
Hør nu her, din forsmåede idiot..
Ingen her har bragt informationer som I ikke allerede har lagt frit tilgængeligt på nettet. The joke is on you..
Ingen her har prøvet at finde huller.. hullerne er der bare, og de skriger til himmelen..
At spamme er ikke lovligt..
At omgå reglerne på et forum, for at få gratis reklame for Jeres "virksomhed" er bare dårlig stil.
Hilsen
Kenn Bruun Stadager
Linde Allé 51, 2. tv
4220 Korsør
Som venter på at blive kontaktet af de "rette instanser".
Ingen her har bragt informationer som I ikke allerede har lagt frit tilgængeligt på nettet. The joke is on you..
Ingen her har prøvet at finde huller.. hullerne er der bare, og de skriger til himmelen..
At spamme er ikke lovligt..
At omgå reglerne på et forum, for at få gratis reklame for Jeres "virksomhed" er bare dårlig stil.
Hilsen
Kenn Bruun Stadager
Linde Allé 51, 2. tv
4220 Korsør
Som venter på at blive kontaktet af de "rette instanser".
Der er vist også kun tale om personfølsomme oplysninger, hvis disse er opnået via konfidentialitet. Enten implicit eller explicit.
Da I ikke har kontaktet os, med sandsynlig formodning om at vi var læger, social-rådgivere e.l. så er der vist ikke så meget at hente.
Da I ikke har kontaktet os, med sandsynlig formodning om at vi var læger, social-rådgivere e.l. så er der vist ikke så meget at hente.
Det korte og lange er:
Wow-toons er en forulempende 3. part i en lovlig indgået kontrakt mellem den oprindelige "lejer" af Blizzards ejendom, og Blizzard.
Denne kontrakt er lovlig i Danmark, og derfor bryder i den også ulovligt i Danmark, ved at yde den "service" i nu yder... Så fat det dog!
Problemet for Blizzard har ofte været de kinesiske gold-sellers og power-levelers. De er svære at retsforfølge i kina... Det problem er nok en del mindre i Danmark, og jeres "firma" er jo dansk, så held og lykke i retsalene.
Alle relevante informationer er selvfølgelig givet videre til "rette instanser" *host* Blizzard.
Ha' en go' dag!
Wow-toons er en forulempende 3. part i en lovlig indgået kontrakt mellem den oprindelige "lejer" af Blizzards ejendom, og Blizzard.
Denne kontrakt er lovlig i Danmark, og derfor bryder i den også ulovligt i Danmark, ved at yde den "service" i nu yder... Så fat det dog!
Problemet for Blizzard har ofte været de kinesiske gold-sellers og power-levelers. De er svære at retsforfølge i kina... Det problem er nok en del mindre i Danmark, og jeres "firma" er jo dansk, så held og lykke i retsalene.
Alle relevante informationer er selvfølgelig givet videre til "rette instanser" *host* Blizzard.
Ha' en go' dag!
arntc (116) skrev:Wow-toons er en forulempende 3. part i en lovlig indgået kontrakt mellem den oprindelige "lejer" af Blizzards ejendom, og Blizzard.
Ja ja, lad os nu se, hvad forbrugerombudsmanden siger...
I would rather try to persuade a man to go along, because once I have persuaded him he will stick. If I scare him, he will stay just as long as he is scared, and then he is gone.
Din skræmme metoder virker ikke rigtig herinde, folk herinde er faktisk klar over hvad de laver og hvad de må. Vi er ikke folk fra hol.dk eller fra ofir chat.
Vi er heller ikke 14 årige teens, som betyder at dine trusler gør intet. Du er desværre på fremmed territorium, hvor selv Chuck Norris går med varsomme skridt.
Anyway.. Back to basement and hack the world, just like the basement nerd i am... :)
Er det bare mig, eller skriger fevis' (fæces?) indlæg af, at han desperat har forsøgt at lyde voksen og intelligent?
Der er så mange dårlige formuleringer i det indlæg, at jeg ikke ved hvor jeg skal begynde.
Men nåja, nu skal man jo ikke være efter folk, bare fordi de har svært ved at formulere sig på skrift.
Til gengæld vil jeg tillade mig at være efter ham, fordi han åbenlyst er en idiot på et helt nyt niveau.
Der er så mange dårlige formuleringer i det indlæg, at jeg ikke ved hvor jeg skal begynde.
Men nåja, nu skal man jo ikke være efter folk, bare fordi de har svært ved at formulere sig på skrift.
Til gengæld vil jeg tillade mig at være efter ham, fordi han åbenlyst er en idiot på et helt nyt niveau.
Magten (113) skrev:Hvilke personfølsomme data er det? De telefonnumre og adresser som enhver kan finde og i forvejen ligger frit tilgængeligt på nettet? Good luck.Kun hvis man har et CVR nummer. Adresse skal vist oplyses uanset hvad.MiniatureZeus (110) skrev:wow-toons.dk bryder e-handelslovens § 7, stk. 1, nr. 4
http://www.e-conomic.dk/regnskabsprogram/ordbog/cv...
Hmm, det kan du have ret i, men:MiniatureZeus (120) skrev:
Svjv så skal man have CVR nummer, når man sælger B2C. Man behøver ikke være momsregistreret (momsregistreret != CVR-registreret), hvis man på en periode af 12 måneder (fra virksomhedsstart) regner med at omsætte for over 50.000 kr.
http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/forbrugerkoeb skrev:Dit køb kan være et forbrugerkøb, og dermed dækket af købeloven, hvis sælgeren flere gange sælger den type varer. Det kan fx være hundeejeren, der flere gange avler hvalpe, med henblik på salg, eller mekanikeren, der opkøber biler, sætter dem i stand og sælger dem videre. Sælgeren kan godt blive betragtet som erhvervsdrivende, selvom der mest er tale om en hobbyvirksomhed. Sælgeren behøver altså ikke at have et CVR-nummer eller være momsregistreret. Det vil i sidste ende være en konkret vurdering af de samlede forhold, der afgør, om dit køb er et forbrugerkøb eller et privatkøb.
Det er lidt dumt formuleret synes jeg, men jeg forstår det som om man godt kan drive en hobbyvirksomhed og sælge varer som erhvervsdrivende til forbrugere, uden at have et CVR nummer.
Magten (121) skrev:Hmm, det kan du have ret i, men:MiniatureZeus (120) skrev:
Svjv så skal man have CVR nummer, når man sælger B2C. Man behøver ikke være momsregistreret (momsregistreret != CVR-registreret), hvis man på en periode af 12 måneder (fra virksomhedsstart) regner med at omsætte for over 50.000 kr.
Det er lidt dumt formuleret synes jeg, men jeg forstår det som om man godt kan drive en hobbyvirksomhed og sælge varer som erhvervsdrivende, uden at have et CVR nummer.
Har rettet det... :)
Mener dog stadigvæk ikke at momsregistreret er det samme CVR-registeret, men er ikke sikker og det er vagt formuleret..
Skræmmende at newz.dk rent faktisk har modereret indlæg. Det gør de jo aldrig, så jeg er mildest talt chokeret over at sådan en tude frans kan få redaktionen til at moderere indlæg, i stedet for at slette tråden og alle brugere der har forbindelse til wow-toons.dk..
Og det er da direkte grinagtigt at oplysningerne fra indlægget med whois wow-toons.dk også er slettet, så her kommer de lige igen:
Domænenavn: wow-toons.dk
DNS: wow-toons.dk
Status: Aktivt
Oprettet: 12. januar 2011
Registrant:
Bruger-id: <slettet red.>
Navn: <slettet red.>
Adresse: <slettet red.>
Postnr. & By: <slettet red.>
Land: Danmark
Telefonnummer: <slettet red.>
Fuldmægtig:
Navneserver:
ns1.unoeuro.com UA1074-DK
ns2.unoeuro.com UA1074-DK
ns3.unoeuro.com UA1074-DK
Domænenavn: wow-toons.dk
DNS: wow-toons.dk
Status: Aktivt
Oprettet: 12. januar 2011
Registrant:
Fuldmægtig:
Navneserver:
ns1.unoeuro.com UA1074-DK
ns2.unoeuro.com UA1074-DK
ns3.unoeuro.com UA1074-DK
Faergemeister (123) skrev:Skræmmende at newz.dk rent faktisk har modereret indlæg. Det gør de jo aldrig, så jeg er mildest talt chokeret over at sådan en tude frans kan få redaktionen til at moderere indlæg, i stedet for at slette tråden og alle brugere der har forbindelse til wow-toons.dk..
Det er ikke første gang, at de har fjernet adresser...
For lige at runde den af mht. persondataloven, så kategorisere Datatilsynet oplysninger som kan identificere en person som "personoplysninger" og offentliggørelse af disse kræver accept.
Jeg er ikke jurist, så hvor meget dette dækker er jeg ikke helt sikker på, men personoplysninger om de(n) vedkommende er slettet her fra siden.
Datatilsynet skrev:Det er personoplysninger, bare nogen kan finde ud af, hvem det handler om. Det kan altså godt være personoplysninger, selv om du ikke skriver personens navn.
Jeg er ikke jurist, så hvor meget dette dækker er jeg ikke helt sikker på, men personoplysninger om de(n) vedkommende er slettet her fra siden.
#128: Mikael har jo givet tilsagn, idét han har registreret et domæne uden at have navnebeskyttelse.
Hvad med #1 -- skal han ikke selv se de regler? Det oprindelige indlæg er endda på kant med den danske lovgivning, men det lader i bare gå uset hen? Interessant, måske er wow-toons.dk i virkeligheden en underafdeling af newz.dk :P
Hvad med #1 -- skal han ikke selv se de regler? Det oprindelige indlæg er endda på kant med den danske lovgivning, men det lader i bare gå uset hen? Interessant, måske er wow-toons.dk i virkeligheden en underafdeling af newz.dk :P
Pernicious (126) skrev:For lige at runde den af mht. persondataloven, så kategorisere Datatilsynet oplysninger som kan identificere en person som "personoplysninger" og offentliggørelse af disse kræver accept.
Så dk-hostmaster og krak bryder persondataloven?
Skal lige siges, at vi agter at rette henvendelse til Datatilsynet for at få det helt præcist afklaret hvad der tillades, idet deres tidligere afgørelser ikke helt kaster lys over det.
Personligt synes jeg det vil være rart, hvis sådanne oplysninger ikke falder ind under oplysninger, som skal fjernes, da det alligevel tager en del tid at løbe en tråd som denne igennem :)
Personligt synes jeg det vil være rart, hvis sådanne oplysninger ikke falder ind under oplysninger, som skal fjernes, da det alligevel tager en del tid at løbe en tråd som denne igennem :)
Jeg tager hatten af for at Newz meget sjældent moderer indlæg..
Og at når de endelig gør det så fjerner de kun navnene.. Linkene er der stadig.. med navnene..
Smart bare at køre et script som erstatter teksten "Larso Marcsen" med "<navn fjernet - red>".
De steder hvor navne er uden efternavn, er de ikke blevet slettet..
BTW Pernicious: Hvorfor fanden har i løbet det igennem manuelt, istedet for at køre en UPDATE i databasen..?
Og at når de endelig gør det så fjerner de kun navnene.. Linkene er der stadig.. med navnene..
Smart bare at køre et script som erstatter teksten "Larso Marcsen" med "<navn fjernet - red>".
De steder hvor navne er uden efternavn, er de ikke blevet slettet..
BTW Pernicious: Hvorfor fanden har i løbet det igennem manuelt, istedet for at køre en UPDATE i databasen..?
I må meget gerne smide svaret op når i får det.. For det er meget vagt formuleret hvilke regler der gælder på et forum ifht. hos en virksomhed (som er ret klare : du må ikke!)
I må meget gerne smide svaret op når i får det.. For det er meget vagt formuleret hvilke regler der gælder på et forum ifht. hos en virksomhed (som er ret klare : du må ikke!)
gnarfsan (132) skrev:Nej, men Mikael har givet tilsagn til at DK-Hostmaster må vise oplysningerne. Vi må linke til dem, men ikke gengive dem her på siden, uden videre.
Ah. Det giver vel en smule mening.
Har Mikael så overtrådt loven ved at linke til sin egen side, hvilket jo åbenbart er oplysninger nok til at identificere ham? :)
Fjolle (136) skrev:Har Mikael så overtrådt loven ved at linke til sin egen side, hvilket jo åbenbart er oplysninger nok til at identificere ham? :)
Nej da, hvordan får du det ud af mit indlæg? Det må han godt, og vi må gerne identificere ham, og poste et link til dk-hostmaster. Vi må bare ikke skrive oplysningerne her på siden. Jeg er dog usikker på om der er andre regler ved citering.
Pernicious (133) skrev:Skal lige siges, at vi agter at rette henvendelse til Datatilsynet for at få det helt præcist afklaret hvad der tillades, idet deres tidligere afgørelser ikke helt kaster lys over det.
Bravo!
Comedy tråd 2011 @ Newz.dk
#137 Jeg tænkte på den quote Peter kom med:
Men det kan godt være at jeg læser det helt forkert fordi det er et emne jeg ikke ved noget om og det er tidligt på dagen.
Datatilsynet skrev:Det er personoplysninger, bare nogen kan finde ud af, hvem det handler om. Det kan altså godt være personoplysninger, selv om du ikke skriver personens navn.
Men det kan godt være at jeg læser det helt forkert fordi det er et emne jeg ikke ved noget om og det er tidligt på dagen.
Comicom (138) skrev:Pernicious (133) skrev:Skal lige siges, at vi agter at rette henvendelse til Datatilsynet for at få det helt præcist afklaret hvad der tillades, idet deres tidligere afgørelser ikke helt kaster lys over det.
Bravo!
Comedy tråd 2011 @ Newz.dk
Fantastisk og lækker tråd, men RC og tidligere WoW accounts tråd viser at newz.dk har meget mere i sig.. Så der kommer bedre i 2011 ;)
Fra datatilsynets folder om persondataloven
Men som sagt aner jeg ikke noget om jura, så jeg afventer spændt datatilsynets svar.
folder skrev:Hvis databehandlingen er beskyttet af informations- og ytringsfriheden. Loven fastslår udtrykkeligt, at den ikke skal anvendes, hvis det vil være i strid med informations- og ytringsfriheden. F.eks. er loven ikke til hinder for behandling af personoplysninger i forbindelse med udarbejdelse af læserbreve, debatindlæg og lignende, og loven forhindrer heller ikke, at man deltager i en offentlig debat på Internettet, selv om man derved bruger oplysninger om andre personer
Men som sagt aner jeg ikke noget om jura, så jeg afventer spændt datatilsynets svar.
http://peecee.dk/uploads/012011/newz.dk.pngBllets (118) skrev:Du er desværre på fremmed territorium, hvor selv Chuck Norris går med varsomme skridt.
Ah ja, denne tråd er en af de bedre.
<link ikke fjernet - DanielDane.>
Undskyld, men jeg syntes virkeligt at det er en omgang pis!
Newz.dk skal da ikke handle proaktivt fordi et par teens er blevet fornærmet over at deres lille spam projekt har givet bagslag.
Jeg har stor respekt for at tråden IKKE er blevet slettet, men det faktum at navnene er blevet slettet forstår jeg ikke. Specielt ikke WHOIS informationerne da hostmaster selv skriver følgende om dem:
Og efter min mening, så er offentligt tilgængelige oplysninger IKKE personfølsomme! Specielt ikke når man handler på vegne af en virksomhed.
Det er jo ikke ligefrem privatpersoner vi har med at gøre som sådan. Jeg prøver jo hellere ikke at skjule hvem jeg er når jeg er på arbejde og min chef skjuler da hellere ikke hans identitet?
Så det er sku en ommer!
P.S. kommer navne tilbage når i har fået svar fra datatilsynet?
Newz.dk skal da ikke handle proaktivt fordi et par teens er blevet fornærmet over at deres lille spam projekt har givet bagslag.
Jeg har stor respekt for at tråden IKKE er blevet slettet, men det faktum at navnene er blevet slettet forstår jeg ikke. Specielt ikke WHOIS informationerne da hostmaster selv skriver følgende om dem:
DK-HOSTMASTER skrev:Whois-oplysninger: Det er vigtigt, at brugere af internettet kan orientere sig om, hvilken person eller virksomhed, der er registrant af (indehaver af brugsretten til) et givent domænenavn. Derfor skal navn, adresse og telefonnummer som udgangspunkt være offentligt tilgængelige via vores hjemmesides whois-service. Det fremgår af § 8, stk. 2, i lov om domænenavne, som særligt tildeles Danmark (domæneloven).
Og efter min mening, så er offentligt tilgængelige oplysninger IKKE personfølsomme! Specielt ikke når man handler på vegne af en virksomhed.
Det er jo ikke ligefrem privatpersoner vi har med at gøre som sådan. Jeg prøver jo hellere ikke at skjule hvem jeg er når jeg er på arbejde og min chef skjuler da hellere ikke hans identitet?
Så det er sku en ommer!
P.S. kommer navne tilbage når i har fået svar fra datatilsynet?
Det er egentlig lidt interessant om persondataloven har en holdning til om hvorvidt et medie *skal* fjerne personlige (omend offentlige) oplysninger på foranledning. Det kunne jeg egentlig godt forestille mig.
Ironisk nok, så ville det vel være acceptabelt og forventeligt at det pågældende medie bragte et dementi?
Så ville Newz være forpligtet til bringe en notits ala:
Og da det er et dementi, så må den ikke gemmes væk. Den skal nok som minimum have sin egen tråd. LOL
Ironisk nok, så ville det vel være acceptabelt og forventeligt at det pågældende medie bragte et dementi?
Så ville Newz være forpligtet til bringe en notits ala:
Dementi.
Vi trækker hermed alle oplysninger tilbage vedrørende personen:
<slettet - red.>
Newz trækker derudover alle oplysninger vedrørende dennes overtrædelser af Blizzards EULA tilbage og frasiger sig enhver holdning og ytring vedrørende dennes juriske stand.
Og da det er et dementi, så må den ikke gemmes væk. Den skal nok som minimum have sin egen tråd. LOL
Pernicious (126) skrev:For lige at runde den af mht. persondataloven, så kategorisere Datatilsynet oplysninger som kan identificere en person som "personoplysninger" og offentliggørelse af disse kræver accept.
Jeg har svært ved at forestille mig medier som BT, EB mm. indhente accept fra alle de personer de nævner ved navn. Men det kan jo være at det er andre regler for fysiske medier.
illishar (146) skrev:Jeg har svært ved at forestille mig medier som BT, EB mm. indhente accept fra alle de personer de nævner ved navn. Men det kan jo være at det er andre regler for fysiske medier.
Der har altid været særlige regler for pressen, og newz.dk er ikke pressen. Derudover er der tale om kommentarer og ikke nyheder.
newz.dk er ihvertfald medie ligesom aviser.
Men selv ikke aviser har frit slag. de skal kunne argumentere for at offentligheden har en interesse i en sag for at kunne gå tæt på.
Det vil nok være meget svært at argumentere at offentligheden har en interesse i at kende personlig info omkring dem der er bag dette web site. Lovligheden af web sitet er yderst tvivlsom men de er jo ikke ligefrem på Blofeld niveauet!
newz.dk er ihvertfald medie ligesom aviser.
Men selv ikke aviser har frit slag. de skal kunne argumentere for at offentligheden har en interesse i en sag for at kunne gå tæt på.
Det vil nok være meget svært at argumentere at offentligheden har en interesse i at kende personlig info omkring dem der er bag dette web site. Lovligheden af web sitet er yderst tvivlsom men de er jo ikke ligefrem på Blofeld niveauet!
arne_v (148) skrev:Det vil nok være meget svært at argumentere at offentligheden har en interesse i at kende personlig info omkring dem der er bag dette web site. Lovligheden af web sitet er yderst tvivlsom men de er jo ikke ligefrem på Blofeld niveauet!
Pjat. Jeg finder denne sag MINDST lige så alvorlig som narkotikasalg.
#oplysninger bragt andet sted
Det er ikke givet at fordi personerne selv har givet oplysninger til et sted at de så kan viderebringes frit alle steder.
Jeg mistænker det lidt for at være et gråt område.
Hvis jeg skulle sige hvad der gav mening så:
- DK Hostmaster whois info giver ikke ret til at viderebringe fordi der er en forventning om et ret specifikt brug og mange brugere er måske slet ikke klar over at deres info er tilgængelige
- FaceBook info synlige til alle giver ret til at viderebringe, fordi det er en meget bred kontekst og man bør vide at det er til alle
Det er ikke givet at fordi personerne selv har givet oplysninger til et sted at de så kan viderebringes frit alle steder.
Jeg mistænker det lidt for at være et gråt område.
Hvis jeg skulle sige hvad der gav mening så:
- DK Hostmaster whois info giver ikke ret til at viderebringe fordi der er en forventning om et ret specifikt brug og mange brugere er måske slet ikke klar over at deres info er tilgængelige
- FaceBook info synlige til alle giver ret til at viderebringe, fordi det er en meget bred kontekst og man bør vide at det er til alle
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.