mboost-dp1

Ville du støtte newz, mod at slippe for reklamerne?

Gå til bund
Gravatar #51 - helsinghof
13. maj 2008 15:44
Jeg skriver som jeg gør, fordi jeg ikke kan stemme andet... Jeg vil ikke betale for at blive fri for reklamer, for jeg bruger adblock, og så er der bare et tomt felt.
Så at der er reklamer på newz generer mig ikke...
Gravatar #52 - Ronson ⅍
13. maj 2008 15:48
#13: Du misforstår, eller ser problematikken fra en forkert vinkel i hvert fald. Man kommer jo ikke til at betale for indholdet, men for at slippe for reklamerne.

Synes lidt det er en tåbelig ide umiddelbart. Når folk betaler forventer de også noget ekstra, måske ikke lige nu, men senere? I det hele taget er betalingsideen en glidebane.

Vil afslutningsvis referere til mit tidligere postede billede, der på skræmmende vis bliver mere og mere relevant

ronson.dk/papmache/newz.png
Gravatar #53 - .dot
13. maj 2008 16:10
#52 - Hvorfor faen skulle vi kræve noget extra? Betalingen er for at slippe for reklamer. Du må da meget gerne uddybe. Der er så mange ting i livet man betaler til, men det betyder da langt fra at man lige pludselig står og siger "nu vil jeg satme ha mere for pengene".

Du har ret i at det kan være en glidebane at indføre betaling, men det vel bare et spørgsmål om at man Newz side holder sig selv i ørene og sørger for at betalingen er til økonomisk støtte og ikke extra features, hvilket nemt kan blive tilfældet. Jeg er nok bare en af de få der har tiltro til at Newz kan overkomme den opgave :p
Gravatar #54 - Yock
13. maj 2008 16:14
Addblock er din ven
Gravatar #55 - hgul
13. maj 2008 16:18
41 skrev:
Dog har jeg et greasemonkey script for at fjerne den øverste reklame. Den er simpelthen blevet FOR stor, jeg kan godt holde ud at se på reklamer, på en side jeg vil støtte, men ikke når de fylder halvdelen af billedet når man åbner siden.

Men hvor tit er det lige, at man bliver i toppen i længere tid? Det mest interessante er vel bl.a. diskussionerne, og når man først er optaget af dem, ligger man jo ikke mærke til den - ganske rigtigt - meget store reklame.

Det er tilfældigt det lige er dit indlæg jeg stiller spørgsmålstegn ved, for har set flere skrive det samme, men nu blev jeg så nysgerrig nok til at spørge ;-)

På trods af, at newz.dk er et af de få sites jeg har slået AdBlock fra på, så generer de mig egentlig ikke voldsomt. Jeg har dog ikke noget problem med at andre evt. vælger at betale for at blive fri, da den ene måde at støtte newz.dk på er ligeså god som den anden.
Gravatar #56 - kattehus
13. maj 2008 17:08
Personligt er jeg ret ligeglad med reklamer - ikke fordi de bliver blokeret, men fordi jeg ikke rigtig lægger mærke til dem længere.

Desuden er jeg ikke meget for kr./md. konceptet, så hellere have en one-time fee og få det overstået.
Men det har nok også noget at gøre med, at SU'en hellere skal bruges på mad og øl end alt muligt andet gøgl - og for forbrugeren er en one-time fee også billigere end kr/md...

Men det er også meget tilfældigt hvor meget tid jeg bruger på f.eks. newz.dk pr. måned.
Gravatar #57 - Energizer
13. maj 2008 17:19
Kan du sige AD block ;)
Gravatar #58 - Nextnx
13. maj 2008 17:21
Frankly I dont care anymore.

Jeg må sande at hvad newz.dk var, er ikke noget der kommer igen. Min egen holdning til hvordan jeg som person gerne så ting ske, sker ikke. Newz.dk flytter sig fra hvad jeg mener er noget for nørder.
Min holdning kan samlignes med hvad open source er for linux.

Derfor ser min newz.dk således ud. http://peecee.dk/upload/view/113835

Jeg har dyb respekt for arbejdet der er langt i, men jeg har så meget større respekt når det er noget man på frivilligvis har svedt over, og samlet over mange, har bygget et projekt op.

Og jeg kan kun give kudos, dyb respekt til alle, hvem end det måtte være, der har dedikeret sig til at hjælpe, supporte sådanne opgaver/projekter.

Jeg vil hellere selv give min højre arm til et frivilligt og frit newz, end vi skal til at ødelægge newz med banners og andet betal mig fri for banner helvede, (samt have adblock checks for at disable funktioner,tsk). På en måde synes jeg det er hykleri.
I am, who I am. And I choose to be free.
Gravatar #59 - -xero-
13. maj 2008 17:37
Nej - Reklamerne generer mig ikke

de er faktisk pæne at se på (:
Gravatar #60 - WqazR
13. maj 2008 17:39
De farver vi ikke får via newz kedelige design får vi via reklamerne. Så er er ganske godt tilfreds :)
Gravatar #61 - nfspower
13. maj 2008 19:45
Da jeg så afstemingen, der tænkte jeg bare: Så skete det !

Jeg er selv selvstændig i dag, så jeg ved da hvad penge betyder... men jeg fatter ikke hvorfor Newz alligevel er på vej den vej !. Hvis jeg skulle betale 20 kr om mdr. så ville jeg også kræve nyhederne før de kommer andre steder, og jeg vil kræve at dem der skriver nyhederne er jounalister osv. osv. Betaler man for noget, så kræver man logisk nok mere for det man smider penge i. Så kan det godt være man kun betaler for at få reklamerne væk, men det kan klares med AdBlock som er gratis !

Hold Newz.dk på frivilig basis, og tjen penge på bannerne, det synes jeg er en bedre måde at drive det her site på... og nej i skulle aldrig have været med i det Freeway halløj...

Nu er jeg ikke så aktiv hvad angår de her diskussioner, men jeg er meget aktiv til at læse nyhederne. Da jeg alt andet lige synes at nyhederne giver mere mening her end hos f.eks. IT'ens sladdersite nr 1. crn.dk.

Det var bare min 50-øre !
Gravatar #62 - T-Hawk
13. maj 2008 20:06
55 skrev:
Men hvor tit er det lige, at man bliver i toppen i længere tid? Det mest interessante er vel bl.a. diskussionerne, og når man først er optaget af dem, ligger man jo ikke mærke til den - ganske rigtigt - meget store reklame.

Korrekt, men jeg besøger alligevel ret tit forsiden, for lige at se hvad der er af nyheder, og der betyder den store reklame at jeg ikke med et enkelt blik kan se mere end 1 nyhed.
Og det betyder så at jeg selv skal scrolle forbi den reklame. Alternativt kunne jeg lave et greasemonkey script some selv scrollede mig 180px ned, men hvad skulle fidusen være i det? Jeg ser alligevel ikke det banner så.
Nu bliver det ikke blokket af AdBlock = Newz.dk mister ikke penge på mistet visning. Og jeg ser det ikke, alle er glade. (Bortset fra dem som har købt reklamen, som kan være ligeglade da jeg alligevel ikke ville klikke på den.
Gravatar #63 - myplacedk
13. maj 2008 20:40
61 skrev:
Hvis jeg skulle betale 20 kr om mdr. så ville jeg også kræve[...]

Så lad være med at betale, for det er overhovedet ikke det der er tale om.

61 skrev:
Betaler man for noget, så kræver man logisk nok mere for det man smider penge i.

Your logic is faulty. Problemet er vel, at du ikke ser reklamerne som betaling.
Det er blot en ændring i "valuta" eller "betalingsmetode", ikke noget med at du køber et produkt du ellers ikke har.

61 skrev:
Så kan det godt være man kun betaler for at få reklamerne væk, men det kan klares med AdBlock som er gratis !

Den underlige holdning er der mange der har.

"Hvorfor gå i Netto efter billig mælk, når jeg kan tage den gratis i Bilka?"

Det er ikke fordi jeg vil kalde jer tyve, men man kan altså ikke sammenligne det. Med en ad-blokker ødelægger man systemet. Systemet overlever kun på dem som ikke benytter ad-blokker.

Den eneste hjemmeside jeg har brugt adblocker på, er newz. Her er de simpelt hen for slemme. Første gang var da der kom flash-bannere med lyd, og nogle der brugte 100% af den ene CPU-kerne. Anden gang er nu, hvor top-banneret simpelt hen er for forstyrrende. Og side- og bund-bannere som nu er kommet frem igen, ryger nok også snart i filteret. Det er simpelt hen for mig.

(Og lad mig lige indskyde at det er en midlertidig løsning. Jeg vil formentlig snart enten betale for reklame-fri adgang, eller finde et andet nørde-sted.)

Ellers bruger jeg min ad-blokker til specifikke kampagner, og til irriterede unødvendig flash-grafik som ikke er reklamer.
Gravatar #64 - BeLLe
13. maj 2008 20:50
Jeg vil aldrig betale for at bruge en given internet side og jeg vil aldrig acceptere reklamer.

BEFRI INTERNETTET FRA KAPITALISMEN NU!

Information skal være gratis for alle!

off topic: hvorfor kan man pludselig ikke poste hvis man bruger Opera?
Gravatar #65 - Sekhmet
13. maj 2008 20:57
Jeg syntes Newz bør gøre som Fark.com.

Lav et frivilligt "Total/Über/Leet/Friend" eller whatever medlemskab for små penge eks: 10,-/Kr pr. måned (dog min. 3 mdr. af gangen alt. 6 mdr. for 50 osv)). Så får alle der betaler en Stjerne/Smiley/Thumbs up eller whatever ved deres navn når de poster.

Gør det desuden muligt at forærer et +-medlemskan til andre brugere. Så hvis nogen svinger M$ eller Dell til, kan man give dem en Newz "opmuntringspræmie" på 3, 6 eller 12 mdr (både anonymt eller i eget nick). Det er rigtigt populært på Fark at belønne posters med medlemskab.

Det er frivilligt, viser man supporter Newz og frem for alt kan man køre AD-Block med god samvittighed når man bruger Newz,

/Discuss
Gravatar #66 - fidomuh
13. maj 2008 21:00

Jeg vil aldrig betale for at bruge en given internet side og jeg vil aldrig acceptere reklamer.

Saa du vil ikke betale, og du vil ikke lade andre betale?
Hvordan tror du verden haenger sammen?

Nasser du ogsaa mad paa folkekoekkenet? o.O

Det er helt frit. Du kan bare oprette dit eget kommunistiske website og lade alle mooche.. :)

Hvem skal saa betale?
Er din tid gratis?
Faar du penge for at arbejde?
Skal alt information laves i fritiden eller af frivillige?

Off-topic: Du kan ikke poste i Opera, fordi der ikke er nogen der faar betaling for at lave support for denne browser.
Dette skyldes blandt andet at du ikke vil se reklamer eller stoette newz.dk.... Det er sjovt, ik'? :D
Gravatar #67 - Sekhmet
13. maj 2008 21:08
64 skrev:

off topic: hvorfor kan man pludselig ikke poste hvis man bruger Opera?

Din post er bare _så_ sidste århundrede...

Lykketoft, SF og Enhedslisten = FAIL and soon forgotten.
Gravatar #68 - myplacedk
13. maj 2008 21:13
64 skrev:

Det kender jeg godt. Jeg handler heller aldrig i en butik, uden at råbe "KAPITALIST-SVIN" på vej ud af døren.

Ikke at jeg har lyst til selv at fremstille de ting jeg har behov for, eller på nogen anden måde ikke vil have de varer der bliver fremstillet på fabrikkerne. Jeg vil bare ikke betale for det. Mine penge skal KUN bruges til opsparing, ikke betaling.

Nemlig ja.
Gravatar #69 - Niversen
13. maj 2008 21:48
jeg syntes at reklamer er en anelse store, men det generer ikke...
syntes ærlig talt jer personer med adblock burde droppe det, og klik på samtlige bannere i kan se på denne side, det er dem der skaffer penge til denne site som jeg ikke syntes skal køres i sænk..

offtopic:
jeg syntes dog man fik dårlig samvittighed af den forrige reklame i toppen... de sagde jeg skulle ned på 1000kwh om året... ligger ca på 4000... der er lang vej elsparefond:P
Gravatar #70 - terracide
13. maj 2008 21:57
Nope, hader betalings sites...
Gravatar #71 - Simm
13. maj 2008 23:25
Hvorfor vil du saa finde et alternativt nyhedssite?
Hele pointen er at det _ENESTE_ man "betaler" for er reklamerensning :)
Uanset hvad prisen bliver - er du så klar over hvor mange fadbamser, det er på et år??? :D Reklamer YES SIR!
Gravatar #72 - Simm
13. maj 2008 23:28
#71 var et svar til #22, sorry ;)
Gravatar #73 - nfspower
14. maj 2008 06:08
63 skrev:
Så lad være med at betale, for det er overhovedet ikke det der er tale om.

61 skrev:
Betaler man for noget, så kræver man logisk nok mere for det man smider penge i.

Your logic is faulty. Problemet er vel, at du ikke ser reklamerne som betaling.
Det er blot en ændring i "valuta" eller "betalingsmetode", ikke noget med at du køber et produkt du ellers ikke har.

61 skrev:
Så kan det godt være man kun betaler for at få reklamerne væk, men det kan klares med AdBlock som er gratis !

Den underlige holdning er der mange der har.

"Hvorfor gå i Netto efter billig mælk, når jeg kan tage den gratis i Bilka?"

Det er ikke fordi jeg vil kalde jer tyve, men man kan altså ikke sammenligne det. Med en ad-blokker ødelægger man systemet. Systemet overlever kun på dem som ikke benytter ad-blokker.

Den eneste hjemmeside jeg har brugt adblocker på, er newz. Her er de simpelt hen for slemme. Første gang var da der kom flash-bannere med lyd, og nogle der brugte 100% af den ene CPU-kerne. Anden gang er nu, hvor top-banneret simpelt hen er for forstyrrende. Og side- og bund-bannere som nu er kommet frem igen, ryger nok også snart i filteret. Det er simpelt hen for mig.

(Og lad mig lige indskyde at det er en midlertidig løsning. Jeg vil formentlig snart enten betale for reklame-fri adgang, eller finde et andet nørde-sted.)

Ellers bruger jeg min ad-blokker til specifikke kampagner, og til irriterede unødvendig flash-grafik som ikke er reklamer.

Hvorfor finder man ikke en anden løsning !!!... er det jeg mener... jeg har ikke noget imod reklamer... lav dog for helvede en nyt koncept så folk gider være her. Hvorfor ikke lave "reklamenyheder" som firmaer skal betale for... så får newz.dk de penge de skal bruge, og vi andre kan bare springe nyheden over. Er da lidt smartere end at vi bliver fedtet ind i flashreklamer og andet skrammel.

Hvordan kan du kalde "os" tyve, for så senere i din tekst skrive at du også har adblocket newz.dk ?

Tænk nyt i stedet for, bruger betaling har aldrig været godt.
Gravatar #74 - simonduun
14. maj 2008 06:19
Nu er det ikke fordi reklamerne generer mig overhovedet, men det kunne da være fint at støtte newz lidt :)
Gravatar #75 - Najikill
14. maj 2008 06:48
Reklamerne generer mig ikke.

Jeg syntes det kunne være fint med donationer af forskellige art som blev nævnt, men at skulle betale 20kr/måned eller mere er hvad jeg betaler for et års abonnement på GameSpot, hvor jeg mener at det eksklusive materiale og reklamerne er i en hel anden stor grad.
Gravatar #76 - Bateman
14. maj 2008 07:05
Gentagelse:

Hvis jeg stod i den situation, hvor jeg blev genereret af reklamer ville jeg hellere få AdBlock gratis i stedet for at give penge for at blive fri fra reklamer.
Gravatar #77 - Eniac
14. maj 2008 07:45
Vil ikke umiddelbart betale, men min support består i at jeg rent faktisk kigger på reklamerne og klikke på dem hvis det har interesse.
Gravatar #78 - CableCat
14. maj 2008 07:56
Jeg tror ikke der er mange på newz.dk der ser reklamer de ikke ønsker, de fleste der ikke bryder sig om reklamer kan finde ud af at bruge et filter.

Så jeg tror de fleste vil føle sig dum for at betale for noget de selv kunne klare, og hvis der er en ting nørder ikke vil, så er det at føle sig dum.

Gi' i stedet for muligheden for at slå reklamer fra i ens profilindstillinger, alle kan jo alligevel selv gøre det i forvejen.

Så kan der uafhængigt af det laves en donations side, med tilhørrene top score over de meste gavmilde nørder.
Gravatar #79 - lnc12
14. maj 2008 09:53

#9: BlueDiamond

Reklamerne gernerede mig slet ikke.

Hvis vi først skal til at betale for adgang til siden uden reklamerr, er der ikke ret langt til, at man skal betale for at være med i diskussionerne, oprette indlæs osv osv.

Agreed

reklamer gener mig ikke og jeg bruger ikke nogle programmer til at fjerne dem.
Gravatar #80 - XxX
14. maj 2008 10:08
Mangler følgende option :

Nej, jeg bruger alligevel adblocker.

XxX
Gravatar #81 - myplacedk
14. maj 2008 10:16
73 skrev:
Hvorfor ikke lave "reklamenyheder" som firmaer skal betale for...

Så er jeg da helt sikkert skredet. Man skal ikke blande reklamer og nyheder sammen på den måde.

Nyheder skal være objektiv information. Reklamer er NÆSTEN pr. definition det modsatte. Det skal være tydeligt hvad der er hvad.

Som det er nu, er der rigeligt mange nyheder, som ligner reklamer lidt for meget.

73 skrev:
så får newz.dk de penge de skal bruge, og vi andre kan bare springe nyheden over.

Ja, så snart vi har læst den og konkluderet at det nok måske var en reklame. :-/

73 skrev:
Hvordan kan du kalde "os" tyve, for så senere i din tekst skrive at du også har adblocket newz.dk?

Jeg synes nu jeg fortalte tydeligt nok at jeg ikke kalder jer tyve, OG at jeg kun bruger adblock midlertidigt for at deltage i denne diskution. [/quote]
Gravatar #82 - mrtnld
14. maj 2008 10:50
Reklamer?
Hvilke reklamer ;-)
Gravatar #83 - gnаrfsan
14. maj 2008 11:22
#8 og andre add-blockers:

Ja, lad os da endelig undergrave deres indtægter i de her tider hvor strøm og lokaler er gratis.
Gravatar #84 - gnаrfsan
14. maj 2008 14:40
# 83 Tilføjelse:
Ok, kald det flamebait. Jeg siger ikke at det er den eneste mulighed for indtjening, men det er nu engang den måde, siden kan overleve på lige nu.

Kom dog med ideer til teamet og skab debat istedet for at afskære midlerne.
Gravatar #85 - .dot
14. maj 2008 15:06
70 skrev:
Nope, hader betalings sites...

Så hvis det indføres så slipper vi for terracide. Det ultimative argument for at indføre betaling :D

Disclaimer: Denne post bør kun læses/rates/kommenteres af folk der kan læse og forstå betydningen af smileys. Kan du ikke forstå betydningen af smileys, glem venligst denne post. På forhånd tak.
Gravatar #86 - rasmusv
14. maj 2008 15:30
#83 Du vælter fejlagtigt rundt i den gamle vandrehistore om at det kun er reklamevisninger der har værdi for en hjemmeside. Det er ligeså kedeligt at høre på som når antipiratgruppen postulerer at et piratkopieret stykke musik = absolut tabt fortjeneste. Der er såklart flere måder at opgøre værdi på, men at du eller newz kun opererer med en kan da være fuldstændigt ligegyldigt for mig.

Derudover begår du, samt flere, den fejlslutning at newz er tvunget til at være et kommercielt site. Jeg synes det fungerede fint førhen og jeg er egentligt ligeglad med de ikke kan få det til at køre rundt nu. Endnu en fejlslutning en del gør sig er at det er newz, som bestemmer at man på sin privatcomputer er tvunget til også at modtage vennen adtech.de når man vil snakke med newz.dk.
Gravatar #87 - fidomuh
14. maj 2008 17:49

Problemet med din raesonnering, er at HMN ( som jo er ejer af newz.dk ) netop har udtalt at han ikke havde tid eller midler til at koere newz.dk som en hobby-ting laengere.

Som han selv sagde, det var enten dette, eller at dreje noeglen om.

Saa det er vel naeppe en fejlslutning af newz.dk skal vaere et kommercielt site, naar ejeren af sitet siger det er den eneste loesning han kan se en fremtid i?

Tilgengaeld saa vil jeg gerne vide hvorfor du ikke har lyst til at stoette newz.dk?
VAerdi opgoeres ikke i reklamer, men jeg ser nu ikke dig tilbyde at hoste serverne ?
Eller at donere servere, for den sags skyld.

Intet er gratis i denne verden, saa hvad er problemet i at stoette sitet? :)
Gravatar #88 - Daniel.S
14. maj 2008 17:55
Da der tydeligvis ikke er noget ønske om at lytte efter hvad brugerne ønsker, ville jeg hellere betale til et dansk alternativ til newz.dk.

Jeg tror simpelthen ikke på at newz nogensinde bliver 'bedre' - der har efter min mening ikke været en eneste forbedring i LANG tid.
At edit-knappen er kommet igen, er vel det samme som at fratage en 3 årig sin slikkepind, vente et halvt år og give den tilbage sammen med en Bilka-avis, samtidig med at man giver sig selv et klap på skulderen.
Gravatar #89 - Leonhard
14. maj 2008 21:33
Ok, så i vil indfører abonoments ordninger? Men hvorfor tilkendegive dette under en poll?

Skal vi skyde på at der om en måneds tid kommer en nyhed ud med: "Efter overvældende tilspørgsel fra brugerne har vi valgt at indfører en abonoments ordning, hvor brugere der bidrager økonomisk til newz.dk kan få vise privleger som eksempelvis en editknap (Den slags er _så_ fucking dyre i drife) og noget der aldrig at set på news før!!!!! Nyheder uden gramatisk og stavefejl!!!??!!?"
Gravatar #90 - gnаrfsan
14. maj 2008 21:37
#86 Nej det gør jeg ikke. læs nr. 84.

Du er en af de her mennesker, der tror at alt er til for din fornøjelses skyl. Hvem skal betale for el, internet adgang og lokaler, alle andre en dig, ja. Det er en nem måde at komme igennem livet på.
Gravatar #91 - rasmusv
14. maj 2008 22:01
#87 Kære fidomuh, nu skal du passe på med at tage munden for fuld. Jeg har indsendt over 600 nyheder og redigeret i omkring dobbelt så mange. Det er den værdi, der skaber newz. Den valuta som andre læser og derved ser reklamer. Jeg har bidraget mere til newz, end du højst sandsynligt nogensinde kommer til. Ups.

Jeg godtager ikke hmn's argument. Der er en fremtid i et ukommercielt newz produkt, men ikke med newz' ledelse, da den ikke ved hvad de selv mener, hvad den vil, hvem den skal satse på og ikke mindst har nogen som helst evne til at rydde op efter forsøg der er gået galt. Helt basalt er de ikke klar over hvad der gjorde newz et unikum, og det er ærgeligt.* Jeg er også usikker på hvad du mener med "midler". Ved tæring efter nærings princippet kørte newz økonomisk fint før kommercialiseringen. Det hmn henviser til er bemandingen som primært bestod af 4 personer, hvoraf 2 forlod skibet før kommercialiseringen pga. et krav om hvor meget arbejde der skulle laves - hvilket gør newz til et projekt med at udnytte ulønnet arbejde. Han skriver behænding nok ikke, at newz faktisk ville udnytte vores gratis arbejdskraft, hvilket jeg selvfølgelig ikke kunne eller stadigvæk kan acceptere. Så giver det ligesom sig selv, når man skræmmer indholdsmæssigt brugbare folk væk, og klistrer sig til freeloadere man måske personmæssigt bedre kan med, så går det galt. Det gør klart også kommercialisering den eneste "farbare" vej, men det er jo ren konsekvens af de valg man har truffet i forvejen, så jeg giver ikke noget for den der "piv piv hvor er det synd for os at folk ikke kan lide det så godt længere"- mentalitet. Derudover har jeg siden 2005 læst hmn som den vej han så farbar, men det kunne du selvfølgelig ikke vide.

*Det kan uddybes, men jeg føler ingen trang, da det virker meningsløst.

Tud tud, se de første linier i mit svar til fidomuh.
Gravatar #92 - gnаrfsan
14. maj 2008 22:44
#91 Stort tillykke. Folk ser dine nyheder og dermed reklamerne som du ikke vil ha, og skaffer penge til newz... Jeg kan ikke få din udtalelse til at hænge sammen. Faktisk sidder du netop og argumenterer for banner reklamer som løsningen.

Verden er fyldt med gratis hosting selskaber, der har kapacitet til at hoste et site, som newz... klart.

Trafik og ordentlige hosting løsninger koster penge. Færdig arbejde.
Gravatar #93 - Odyssey
14. maj 2008 23:04
#33: Valgfrit for at slippe for reklamerne? Deja Vu.... Det er fuldstændig samme undskyldning freeway har brugt tidligere, for senere at ændre det til komplet brugerbetaling inklusiv bannerreklamer. Oh well, suit yourself. I er ikke det eneste nyhedssite.
Gravatar #94 - m910q
15. maj 2008 00:11
Hvis bare man kunne vælge mellem billed- eller flashreklamer, så ville jeg ikke fjerne dem. Flash trækker simpelthen for meget, desværre.

Et alternativ kunne være en knap som på Wowhead(Lille pil i højre side, kræver man går ind på en underside), der fjerner reklamerne midlertidigt på siden man ser, så reklamerne ikke køre i baggrunden når man skifter tab/vindue

Off-topic:
Og få da lige fikset Opera kompatibiliteten her på Newz, den er gal flere steder!
Gravatar #95 - Mandalae
15. maj 2008 00:25
#94,

Vi arbejder på at fixe Opera problemet. Det er en blanding af Varnish og Ajax der fejler.

Vi arbejder på at få en dialog igang med Opera, men det virker som om I må væbne Jer med tålmodighed :)
Gravatar #96 - hovmand
15. maj 2008 07:24
Synes det er i orden at der er reklamer, hvis det er det der skal til for at holde siden kørende, men synes sq at reklamen i toppen er ligelovlig stor..., man kunne god lige skære lidt ned på højden af den.
Gravatar #97 - Abech
15. maj 2008 13:07
Jeg giver ikke en skid!
Og der skal ikke flere reklamer på siden end der er i forvejen!

Nyhederne kommer fra os brugere, forummet er drevet i kraft af os brugere... Ingen reklame, og ingen udgifter for at bruge newz.dk. Ellers er jeg skredet.
Gravatar #98 - Wassini
15. maj 2008 14:09
Ville da gerne smide en 20'er men KUN hvis der var en let måde at gøre det på. Mere end 3 klik er for besværligt ;)

Ville bare ønske at jeg havde en Adblock+ til min TV også, men nu nøjes med at optage de udsendelser jeg gider og spoler over dem.

Hvis det bliver et decideret betaligssite finder jeg andre ting at bruge min tid på :-)

PS) Der er noget helt galt med sitet.. Intet virker i FireFox: Kan ikke skrive indlæg eller se "Yderligere information" pr. indlæg.
Gravatar #99 - Pernicious
15. maj 2008 14:24
93 skrev:
#33: Valgfrit for at slippe for reklamerne? Deja Vu.... Det er fuldstændig samme undskyldning freeway har brugt tidligere, for senere at ændre det til komplet brugerbetaling inklusiv bannerreklamer. Oh well, suit yourself. I er ikke det eneste nyhedssite.

Afstemningen her er kommet på opfordring fra brugere, da der var flere som ytrede ønske om, at kunne donere et beløb, mod at slippe for reklamerne. Så er ikke noget vi har gjort for at kunne snige noget betaling ind - og Freeway har da slet ikke noget med det at gøre.
Gravatar #100 - fidomuh
15. maj 2008 14:34
91 skrev:
#87 Kære fidomuh, nu skal du passe på med at tage munden for fuld.

Ja, der er graenser for hvor meget bullshit jeg kan aede fra andre af.. Sorry :)

Jeg har indsendt over 600 nyheder og redigeret i omkring dobbelt så mange.

Saa derfor er deres server gratis? Eller hvad?
Eller du skal bare ikek betale / se reklamer?
Eller hvad er det du vil sige?

Du bidrager med indhold, men _IKKE_ oekonomisk.
Verden er ikke gratis.
Hardware er ikke gratis.
Dine nyheder paa newz.dk laver ikke paa magisk vis hardware.

Det er den værdi, der skaber newz. Den valuta som andre læser og derved ser reklamer. Jeg har bidraget mere til newz, end du højst sandsynligt nogensinde kommer til. Ups.

Men jeg har bidraget mere oekonomisk end du har, og jeg har skrevet over 5000 indlaeg i foraet.
Saa igen, dit bidrag hjaelper ikke newz.dk med at holde sig selv koerende, det goer mit.

Jeg godtager ikke hmn's argument. Der er en fremtid i et ukommercielt newz produkt, men ikke med newz' ledelse, da den ikke ved hvad de selv mener, hvad den vil, hvem den skal satse på og ikke mindst har nogen som helst evne til at rydde op efter forsøg der er gået galt.

Men du vil ikke betale, jeg vil ikke betale, hmn vil ikke betale.
Hvor faar du gratis servere og internet traffik????
JEg vil gerne have noget hvis du har ?! :)

Pointen er vel at HMN ikke havde tid eller lyst til at spilde penge paa newz.dk laengere?
Du vil heller ikke betale for newz.dk, saa hvem skal betale?
Skal jeg betale for det? Skal det vaere gratis?

Du misser pointen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login