mboost-dp1

Skal edit-funktionen tilbage?

Gå til bund
Gravatar #1 - engfeh
2. maj 2008 14:41
Ja - det kan være praktisk en gang imellem

Jeg synes specielt godt om ideen med at man kun kan rette i det sidste indlæg i en tråd.
Gravatar #2 - engfeh
2. maj 2008 14:43
Tilføjelse:
Evt. kombineret med at man kan tilføje men ikke slette... Det kunne jeg bl.a. bruge lige nu.
Gravatar #3 - Windcape
2. maj 2008 14:45
64% stemmer for, og de 9% som stemmer ligeglad må også tælles med!

Så vi står med 73% for edit-funktionen! gogo
Gravatar #4 - helsinghof
2. maj 2008 14:49
Nice afstemning!!
Fantastisk at Newz vil lytte til hvad brugerne mener! Godt det ikke er 1.-et-eller-andet.

Vil helt klart gerne have Edit funktionen tilbage - der er jo ingen der siger det skal være ubegrænset edit!
Gravatar #5 - Cyrack
2. maj 2008 14:50
JA! ASAP!
Men meget gerne med revisionshistorik, så man kan følge med i hvad der er ændret (eller blot "sidst ændret"-timestamp).
Gravatar #6 - XorpiZ
2. maj 2008 14:51
Hva satan. En afstemning om edit :o

Synes ellers det blev gjort klart i sin tid, at det ville man ikke lave. Kan ikke huske grunden, men så vidt jeg husker, så blev det rimelig kraftigt understreget, at man ikke ville indføre edit på baggrund af en afstemning.
Gravatar #7 - helsinghof
2. maj 2008 14:53
Sådan som jeg ser det lige nu, er der nogen der er ligeglade, og nogen der ikke kender den i én gruppe. Så er der to andre grupper med folk der enten er for eller imod. Hvis man kun ser på de to sidst nævnte grupper, stå der pt 18 ppt imod, og 65 ppt for, hvilket ca. er lig med 22/78 imod/for
Gravatar #8 - Jensen
2. maj 2008 15:05
Det ville være super fedt at få edit-funktionen igen, og må tilslutte mig #2 ide med at man ikke må slette noget fra indlægget, men kune tilføge noget. På den måde mener jeg ikke det kan skade nogen.
Gravatar #9 - Cutepuppy
2. maj 2008 15:07
Kudos til Pernicious for at lave afstemningen.

Med lidt held vil Acro blive saa skide sur at han forlader crew eller indser at han tog fejl alle de gange han sagde at det var mindretallet der ville have edit.

Jeg tror nu ikke paa nogen af mulighederne, da slet ikke at han vil indroemme at han tog fejl.
Gravatar #10 - Jensen
2. maj 2008 15:10
Forresten (edit om man vil, haha!) - stor ros til crew for endelig at spørge brugerne hvad VI gerne vil have. Det beviser bare endnu engang at det faktisk godt kan betale sig at brokke sig! :D
Gravatar #11 - cyandk
2. maj 2008 15:21
Eneste grund til den kommer nu er vel pga frygt for medlemsflugt (Læs forum)...

Men ellers, ja den er nødvendig.
Gravatar #12 - Dreadnought
2. maj 2008 15:40
Ahh, så kan jeg endelig ændre min signatur. Men til hvad? Jeg tror dog at jeg venter til afstemningen er tæt på sit endelige resultat. Lige for at sammenligne.

Stemte at den ville være praktisk en gang i mellem.
Gravatar #13 - Cutepuppy
2. maj 2008 15:48
Jeg stemte ogsaa at den ville vaere praktisk engang imellem, det er ikke fordi jeg vil voldtage funktionen, det er bare skide irreterende naar man har brug for den at den ikke er der.
Gravatar #14 - sissy
2. maj 2008 16:08
Måske skrive en nyhed om det, bare sårn alle finder ud af at de har muligheden for at stemme???
Gravatar #15 - kimx
2. maj 2008 16:17
Stemte nej, folk må kunne finde ud af at bruge preview.

Hvis edit bliver indført igen så vil jeg meget gerne have en "vis oprindeligt indlæg" funktion.
Gravatar #16 - Yocal
2. maj 2008 16:23
En edit-knap har aldrig skadet nogen - hvis det kombineres med en historisk oversigt over indlæggets rettelser. Det har jeg gerne lavet til de fora jeg har bygget fra grunden af - og så er man ude over folk der ændrer mening eller prøver at slette deres indlæg.

10 point herfra hvis det bliver indført.

// Yoc.
Gravatar #17 - cazotaro
2. maj 2008 16:30
Synes det ville være rart af og til. Jeg mener også at der skal være tvunget preview.

Dog skulle edit-funktionen være indrettet sådan at den kun kan bruge så længe der ikke er postet bagefter den.
- Og hvis nogen læser indlægget, inden det ændres, og surfer videre og senere kommer tilbage til tråden og indlægget er blevet edittet, skal den ændrede indlæg være markeret ulæst.

På den måde undgår man at ødelægge flowet, dog vil det af og til være svært at nå at bruge edit-funktionen. Men preview findes ;)

My point of view.
Gravatar #18 - Ju9or
2. maj 2008 16:50
Jeg stemte nej, men HVIS det bliver lavet så vil jeg da til hver tid foretrække at det bliver lavet på en eller anden smart måde så man stadig kan se AT der er blevet rettet og evt HVAD der er rettet..
Gravatar #19 - Pernicious
2. maj 2008 16:59
15 skrev:
Stemte nej, folk må kunne finde ud af at bruge preview.

Hvis edit bliver indført igen så vil jeg meget gerne have en "vis oprindeligt indlæg" funktion.

18 skrev:
Jeg stemte nej, men HVIS det bliver lavet så vil jeg da til hver tid foretrække at det bliver lavet på en eller anden smart måde så man stadig kan se AT der er blevet rettet og evt HVAD der er rettet..

Bliver det vedtaget, så vil det blive sådan at man kan se den forrige version.
Gravatar #20 - Dreadnought
2. maj 2008 17:04
Hvis der kommer tidsbegrænsning på edit vil jeg anbefale at første indlæg ikke tidsbegrænses. Så kan indehaveren af første indlæg holdet emnet hvis det ønskes.
Gravatar #21 - nerdgirl.dk
2. maj 2008 17:39
Hvis man kun kan tilføje ny tekst og ikke kan redigere den oprindelige tekst, er jeg helt med på en edit-funktion. Alt andet ødelægger flowet.

Jeg synes at "Vis oprindelig tekst" er en dårlig idé. Enhver tekst skal hele tiden være synlig... igen et spørgsmål om et logisk flow.

Jeg synes også at en tidsbegrænsning ville være fint. Det giver ikke mening at rette et indlæg dagen efter... det bør kun være en 'ups!' funktion...
Gravatar #22 - holmen
2. maj 2008 17:43
Ja.
Gravatar #23 - helsinghof
2. maj 2008 18:03

Igen petitesser, men ud fra dialogen i denne tråd, er afstemningen ikke valid, da nogen stemmer for/imod en ubegrænset edit. Resultatet kan selvfølgelig bruges til at pejle ind på de overordnede holdninger, og der ser det da heldigvis ud til at Edit snart er back in the game:)
Gravatar #24 - Hophmann
2. maj 2008 18:27
Gammel motto:
Tænk før du taler!

Upbeated motto:
Preview før du indsender!
Gravatar #25 - Eniac
2. maj 2008 19:32
#4 og #10 Nu er det jo ikke sikkert at Newz lytter til brugerne bare pga denne afstemning (selvom jeg er sikker på at de gør i et eller andet omfang).

[edit]
Det kan jo være en bruger der bare har foreslået den - ingen garanti for at den får nogen indflydelse.
[/edit]
Gravatar #27 - Jensen
2. maj 2008 19:46
#25 - Du kunne ikke være mere forkert på den. Det er faktisk helt spændende at følge med i, selvom det ligner en sejr til brugerne! :P
Gravatar #28 - BluepaiN
2. maj 2008 19:52
Ville være dejligt at få den tilbage. Også selvom Acro ville få mareridt om at folk ville voldtage funktionen og ædelægge flowet.
Gravatar #29 - allanz
2. maj 2008 20:03
Hvad med en edit function som kun virker 2 minutter.
Altså til at rette fejl, således kan folk ikke ændre hele deres udsagn og forvirre diskussionen?
Gravatar #30 - Ju9or
2. maj 2008 20:42
Jeg føler mig pludselig værdsat, betydningsfuld og medbestemmende... new feeling :o)

I like ;D
Gravatar #31 - XorpiZ
3. maj 2008 00:29

Det var sådan det virkede i V3, og det kørte mig bekendt glimrende.
Gravatar #32 - themuss
3. maj 2008 04:30
GIV MIG BLÅ NEWZAAAAAH!!!!!!!
Gravatar #33 - ricehigh
3. maj 2008 06:25
Ja - det kan være praktisk en gang imellem.

Jeg synes dog at den forrige besked skal gemmes så man stadig kan se den ikke redigerede post. Det kunne jo være at essentielle dele til diskussionen blev fjernet.

Men jeg synes at det ville være behageligt hvis folk kunne rette fejl og lave tilføjelser til deres egne posts.
Gravatar #34 - gentox
3. maj 2008 08:41
Den rene Ja side er oppe på 49%
Den rene Nej side er oppe på 15%

Og hele 36% er enten ligeglade, eller aner ikke hvad edit funktionen kan bruges til.

Så er jeg ikke helt klar over om vi skal op over 50%, før vi får edit funktionen tilbage, eller om det er godt nok med de 49% der er nu.
Gravatar #35 - TullejR
3. maj 2008 08:59
Jeg synes det er sjovt at folk roser crew for at bringe denne afstemning. Jeg synes nærmere det er en falliterklæring - den skulle have været bragt for et halvt år siden..
Gravatar #36 - nopassword
3. maj 2008 09:14
Skal det ikke give 100% i alt?
(33%)Ja - det kan være praktisk en gang imellem
(19%)Hvor bruges edit-funktionen?
(17%)Er ligeglad
(16%)Ja - jeg savner den meget
(12%)Nej - Folk må bruge preview
(5%)Nej - Det forstyrrer flowet
=102%?
Gravatar #37 - Mandalae
3. maj 2008 09:17
#36,

Der bliver rundet lidt op så det passer med hele procenter, så den kan godt ligge lidt over 100%
Gravatar #38 - Jensen
3. maj 2008 09:18
(Der bliver sikkert kun rundet op på de svar, som stemmer nej for edit-funktionen - haha! :D)
Gravatar #39 - helsinghof
3. maj 2008 11:44
Gravatar #40 - Dreadnought
3. maj 2008 13:44
Kan du ikke lide newz' egen graf? Eller savner du det blå tema ligesom themuss? ;D
Gravatar #41 - helsinghof
3. maj 2008 13:51

Det er for at kunne se skævheden mod højre i grafen... I Newz' egen graf er de sorteret efter størrelse på den enkelte svarmulighed.

De to venstre søjler er imod, de midterste indifferente og de to til højre er for.

ift #86 & 87 her http://newz.dk/forum/newz-dk/farvel-newz-79073#new synes jeg det er ret væsentligt
Gravatar #42 - Dreadnought
3. maj 2008 13:59
Ja, selvfølgelig. -> forslag
Gravatar #43 - p1x3l
3. maj 2008 17:01
det jo fuldstædigt latterligt dovenskab den ik er der o.O og skber bare en masse lorte indlæg med en ... EDIT: skal lige rettes .. BVADR
Gravatar #44 - p1x3l
3. maj 2008 17:02
edit : ^^ somsagt ... well : skaber

vil ik engang stemme på den poll for det ..
Gravatar #45 - hgul
3. maj 2008 17:12
#44 Hvis du ikke gider stemme, kan man vel diskutere hvor meget du mener den bør være her? Du får i hvert fald intet ud af ikke at stemme andet end risikoen for, at den ikke bliver genindført.

Selv har jeg stemt, at den kan være praktisk en gang imellem. På trods af, at jeg er ved at vænne mig til preview og synes det er rart den ikke længere er tvunget så mener jeg stadig, at en edit-funktion i hvert fald ikke bør ødelægge noget hvis den laves på den rigtige måde.

At det så måske havde været nok med en mulighed for at stemme ja, og en for at stemme nej er en helt anden sag. Jeg synes det er meget sært, at der er 20% der ikke ved hvor en edit-funktion bruges, også selvom man ikke er oprettet som bruger.
Gravatar #46 - CableCat
4. maj 2008 06:02
Jeg syndes nu det virker fint med preview.
Gravatar #47 - Slettet Bruger [1405213035]
4. maj 2008 11:51
Nu er det vel meningen vi får edit funktionen tilbage hvis ja-siden vinder?

Det ser ud til at Ja-siden vinder når de har ca.3 gange flere stemmer end oppositionen(46% vs 16% pt) så jeg vil lige melde ud at jeg bliver dybt skuffet på demokratiets vegne hvis den ikke kommer :o
Gravatar #48 - Jensen
4. maj 2008 12:43
#47 - Det er vi da blevet lovet, som mon ikke den kommer? :)
Gravatar #49 - Ju9or
4. maj 2008 19:26
I skrivende stund er der 1/5 af dem der har stemt, som ikke ved hvor edit-funktionene skal bruges...

Det er da lidt tankevækkende... :o)
Gravatar #50 - Jensen
4. maj 2008 20:22
#49 - Det synes jeg i grunden ikke det er. Man kunne jo spørge hvor mange der bruger forummet, og så tror jeg svaret er lige der.

Der vil da helt sikkert være mange som bare benytter newz.dk som oplysningsside, og bare læse nyheder på forsiden.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login