mboost-dp1

Skal edit-funktionen tilbage?

Gå til bund
Gravatar #51 - Hůňděštějlě2
4. maj 2008 22:47
Fuck yeah. Den skal tilbage i går.
Gravatar #52 - SPiR
5. maj 2008 06:25
Ja - det kan være praktisk en gang imellem.

Forslag.. men kunne man ikke lave en form for post-history-log eller noget, så der er mulighed for at se hvad der oprindeligt blev skrevet og hvornår det er blevet rettet, osv...
Gravatar #53 - runeks
5. maj 2008 06:48
Jeg synes det er en god idé hvis man kun kan rette sit indlæg såfremt der ikke er kommet flere indlæg under det.

Eventuelt skal der stå en lille besked såsom "ændret x gange(e), sidst d. 5/2-08 kl 08:57".

Men jeg synes faktisk det er en dårligt idé hvis man kan ændre på sit indlæg efter andre har svaret på det. Det lidt svært at holde styr på hvis det er muligt.
Gravatar #54 - Ju9or
5. maj 2008 07:43
#53:
Jeg tror faktisk det var tanken bag, da edit-funktionen blev fjernet sidst...

Folk må stå bag det de siger :o)
Og lære at læse før de poster...hehe

Men igen... nogle gange får man skrevet noget uforståeligt sludder, og der kunne edit-funktionen være ret handy...
Gravatar #55 - siliankaas
5. maj 2008 07:46
Kunne man ikke lave det således at der MAX kan gemmes 1 gang - og at det originalt indlæg bliver muligt at "folde ud" eller vise.

For mig at se vil det være den bedste løsning -
Jeg tror ikke på man har brug for at redigere mere end én gang da det vel typisk vil være i forbindelse, med skrive / stave fejl(??)

Jeg ved godt at nogle måske vil mene databasen så ville vokse hvis man skulle gemme det orginalt indlæg, men det er vel ikke værre end hvis folk bare opretter et nyt "svar" for at rette hva man evt. har skrevet forkert?

Håber det gir' mening?
Gravatar #56 - vision-dk
5. maj 2008 07:53
"Er ligeglad"

Hvis den genindføres, er jeg dog enig med #53, man skal ikke kunne rette i noget der er kommenteret på.
Gravatar #57 - mr.muggles
5. maj 2008 08:39
Man kunne gøre ligesom Digg.com, de har en edit funktion der er aktiv i 240 sekunder efter du har indsendt dit indlæg, det er en go idé, for så kan man lige rette noget hvis man har tavet en typo, eller man har forklaret noget mærkeligt, uden at det forstyrrer flowet i diskutiionen.
Gravatar #58 - Windcape
5. maj 2008 08:40

SÅDAN VAR DET OGSÅ SIDSTE GANG VI HAVDE EDIT !!!

Og det er altså blevet sagt 50000 gange nu.
Gravatar #59 - mr.muggles
5. maj 2008 08:45
#58 Så er der nok bred enighed om det :)
Gravatar #60 - Pernicious
5. maj 2008 08:54
Det er nævnt flere steder, men jeg opsummerer lige. Bliver det til en edit-funktion (som det ser ud til), så vil det komme til at fungere nogenlunde således:

Tidsbegrænsning på 5 min.
Ikke muligt at redigere hvis der er kommet et efterfølgende indlæg (også selvom de 5 min endnu ikke er gået).
Det vil være muligt at se det oprindelige indlæg.
Gravatar #61 - Ju9or
5. maj 2008 08:55
#60:
Sådan skal det være :)
Gravatar #62 - holmen
5. maj 2008 09:28
Der er jo nogle gange at der kommer et indlæg 1 sek efter ens eget, så vil man ikke kunne redigere. Hvad med at lave 30 sek til 1 minut til edit, selv om der er kommet efterfølgende indlæg?

Og hvad vil der ske, hvis man trykker edit og der så er en der poster et indlæg, mens man redigerer. Vil redigeringen så stadig gælde?
Gravatar #63 - Disky
5. maj 2008 09:45
Det ville være seriøst dumt, at man ikke har de 5 min, hvis nogen poster lige efter en selv. Det er nærmest værrere end ikke at havde edit.

Samt som du siger muligheden for at se det oprindelige indlæg.
Gravatar #64 - siliankaas
5. maj 2008 10:22
Hvorfor kunne det ikke være som jeg eftersøger i #55?

Det vil , så vidt jeg kan se, løse alles problemer.
Der bliver ikke redigeret på livet løs, og det vil altid være muligt at se originalen.
Gravatar #65 - Windcape
5. maj 2008 10:30
newz.dk - Det eneste forum i verden med versionstyring og ekstremistiske begrænsninger på redigering!
Gravatar #66 - Mandalae
5. maj 2008 11:14
Lige for at rette op på nogle misforståelser her..

Edit får en tidsbegrænsning på 10 minutter.
Man kan rette i sit indlæg alt det man vil uafhængigt af hvad andre skriver.
Man kan dog kun rette sit seneste indlæg.
Og så er der naturligvis versioner på så man ikke kan ødelægge tråden :)

I should know... Det er sådan jeg har lavet det :p
Gravatar #67 - siliankaas
5. maj 2008 11:23
Spændende, men hvorfor kan det ikke laves som jeg foreslår i #55 - ikke fordi jmit forslag er det eneste rigtige, men så vidt jeg forstår din tekst i #66 så vil denne edit ikke hjælpe mig noget som helst, desværre :-(
Gravatar #68 - Mandalae
5. maj 2008 11:31
#67,

Hvorfor vil den ikke hjælpe dig? - Du kan jo bare lade være med at rette mere end en gang?
Gravatar #69 - zin
5. maj 2008 11:32
Tilbyd dem hånden, og de tager hele armen.
Fjolser. :-)
Gravatar #70 - siliankaas
5. maj 2008 11:43
Okay, der var jeg lidt hurtig ude - sorry - men ser du - problemet er at jeg ikke altid taste/staver lige godt - og det er ikke altid jeg lige sert den fejl med det samme - derfor er det heller ikke altid sikkert jeg ser fejlen inden for f.eks 10min.

Jeg kan godt sidde og læse min tekst igennem igen og igen uden at se mine taste/stave fejl, så er det først bagefter jeg opdager det, og så vil detr med din model være for sent for mig.

Jeg ved godt jeg nok er en lille del arf denne problematik.
Mit forslag synes jeg derfor var smart idet at der kunne ændres i tråde der var flere måneder gammelt (bortset fra lukkede tråde evt.?) - men altså MAX én gang pr. indlæg.

Men selvfølgelig er din model at foretrække i forhold til ingen mulighed :-)
Gravatar #71 - engfeh
5. maj 2008 12:49

Måske kunne man bare lave det så alle kunne redigere i alle indlæg? Så kan vi rette hinandens stavefejl - og samtidig vil det give nogle meget interessante diskussioner!
Gravatar #72 - spacefractal
5. maj 2008 14:26
Personligt så jeg en tids begrænset edit på f.eks. en kvarter, pga mange brugere.

Det kan være upratisk, hvis 2-3 brugere allerede har noget at skrive noget imens man laver en edit.

Derfor er en tidsbegræsning, f.eks. kvarter eller en time bedre.

Denne gælder da ikke for første post i en tråd, som kan være handy at kunne edit (f.eks. hvis varer f.eks. er blevet solgt eller lignende).

Kunne endeligt også være mulighed kun at kunne edit en gang eller to istedet for tidsbegræsning, samt at det skal være synlig dato og klokke efter en bruger har redigereret. Typisk sker edit kun en enkelt gang eller to.

Kan denne afsteming være at mange har brokket sig?

Men jeg ser dog stadig ikke en fuld edit funktion, men kun i begrænset form.
Gravatar #73 - Ju9or
5. maj 2008 15:45
72 skrev:
Denne gælder da ikke for første post i en tråd, som kan være handy at kunne edit (f.eks. hvis varer f.eks. er blevet solgt eller lignende).

Det ville være tilstrækkeligt at kunne tilføje et enkelt ord i slutningen eller starten af sit emnefelt hvor man så bare skrev "solgt"...

Men ellers er jeg imod at kunne rette i emne, oplæg osv...
Gravatar #74 - milandt
5. maj 2008 16:21
Jeg synes at man skal åbne op for at alle skal kunne edit alles indlæg.
Gravatar #75 - Dreadnought
5. maj 2008 16:42
Det er ikke alle der bruger forummet til at svare på en køb/salg annonce. Nogen sender en pm uden at læse tråden.
Gravatar #76 - Ju9or
5. maj 2008 19:02
#75:
Nope, men nu var det lige den pågældende situation jeg havde i tankerne... Generelt er jeg lidt imod tanken om at kunne ændre noget som helst - flow you know :o)
Enten må folk stå ved hvad de skriver eller lige kontrollere op på hvad de foretager sig. Hermed ikke sagt at jeg selv ikke laver fjel... For det gør jeg ;-)
Gravatar #77 - arne_v
5. maj 2008 19:08
staff>

Er vi ved at have en afgørelse ?

Eller tror I på en slutspurt for nej ?

:-)
Gravatar #78 - Ju9or
5. maj 2008 19:19
"Nej" for president!!

Vote for "nej" :o)
Gravatar #79 - Ju9or
5. maj 2008 19:20
Arh crap.. kan jeg ikke få lov at edit'e den ovenstående? Please? :o)
Gravatar #80 - simonduun
5. maj 2008 19:30
Det ville være praktisk at have den der rediger knap igen, da jeg får spat af at læse alle mine stavefejl :S... hmm...
Gravatar #81 - vandfarve
5. maj 2008 19:34
#80 Noget siger mig, at den er på trapperne. Jeg har ikke registreret nogle indlæg fra nogle af crew-medlemmerne i de sidste par timer (og det sker sjældent, når vi snakker om Acro og MZ), så mon ikke de diskuterer resultatet nu?

Det var enten Pernicious eller Mandalae, der skrev, at den minimum skulle stå til søndag, og at de ville indføre det med simpelt flertal. Begge betingelser er nu overfyldt, så jeg kunne godt forestille mig, at koderne arbejder på sagen nu, og så bliver det indført inden kl. 12 enten i morgen eller onsdag.
Gravatar #82 - holmen
5. maj 2008 19:43
Blev de ikke enige om at tage mandag med?
Gravatar #83 - arne_v
5. maj 2008 19:56
#81 og 82

Jo - det blev sagt at man ville have en hverdag (mandag) med.

Efter min mening må de hellere fedte med koden i en uge og så den virker end at vi skal have en alpha version imorgen.
Gravatar #84 - Ju9or
5. maj 2008 19:58
Jeg syntes de skal vente til mandag i næste uge.
Der er måske nogen der er på ferie...?
Eller nogen der har tømmermænd?
Eller nogen hvis i'net ikke virker i denne uge?
Gravatar #85 - Mandalae
5. maj 2008 20:05
#83,

Oh yeh of little faith..
Gravatar #86 - vandfarve
5. maj 2008 20:15
#85 Nej!

.....
Gravatar #87 - arne_v
5. maj 2008 20:15

Us with high CMMI levels ...
Gravatar #88 - cazotaro
6. maj 2008 12:34
Er lidt træt af (måske) ikke at få det hele med når folk retter, så foreslår endnu engang at:

- Hvis nogen læser indlægget, inden det ændres, surfer/læser videre og indlægget er bliver ændret, skal det ændrede indlæg markeres ulæst.

Så man er opmærksom på den eventuelle ændring.

Rate mig bare gentagelse, fik dig jo til at læse det (igen) ;P
Gravatar #89 - Cutepuppy
6. maj 2008 18:50

Så er det godt at du kan se indlægget før det blev rettet hvis du ønsker det :)
Gravatar #90 - cazotaro
8. maj 2008 10:28

Jo ikke det jeg påpeger ;)

jeg mener derimod at man skal gøres opmærksom på rettelsen.

Fx.

Ved en markering i stil med den bjælke hvor der står:
"Indlæg skrevet siden sidste besøg i denne tråd"
Over det rettede indlæg.
Måske i en eller anden farve så det er til at få øje på, og så en markering ved bjælken ("Indlæg skrevet siden sidste besøg i denne tråd") hvor man kan se at der er rettede indlæg tidligere i tråden.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login