mboost-dp1
Skal der være pickels i en cheeseburger?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
vandfarve (101) skrev:Apropos.
Fucking hell.. Da jeg arbejdede i Kvickly var min mavefornemmelse også, at det tog ca. 40 sekunder at sige hej og farvel, og så betale. Kan ikke få det til at passe med 3 sekunder pr. vare (brugte vel det halve på de nemmeste (som der var flest af), ca. 4 på de besværlige).
Alrekr (103) skrev:Fucking hell.. Da jeg arbejdede i Kvickly var min mavefornemmelse også, at det tog ca. 40 sekunder at sige hej og farvel, og så betale. Kan ikke få det til at passe med 3 sekunder pr. vare (brugte vel det halve på de nemmeste (som der var flest af), ca. 4 på de besværlige).
Det er et amerikansk eksempel, og selv med de få (under 10?) gange, som jeg har været i et amerikansk supermarked, synes det rimeligt. De er på ingen måde så effektive, som vi er.
Daniel-Dane (104) skrev:Folk skal vel også lægge varer på båndet.
Det kommer an på, hvad du mener. I Danmark er det almindelige scenarium også "best case"-scenariet, da handlingen at lægge ting på båndet ikke tilføjer ekstra tid.
Kunder lægger deres varer på båndet, mens de står i kø, så det er kun i tilfælde, hvor der ingen kø er, at det tager tid at lægge ting på båndet.
vandfarve (105) skrev:De er på ingen måde så effektive, som vi er.
Wait what? Ekspeditionen er da kun langsommere når ekspedienten også pakker varerne for dig. Står der en hjælper og pakker, går det lige så hurtigt som hvilket som helst dansk supermarked.
Samt finder jeg service niveauet klasser højere i de amerikanske supermarkeder end i hvilket som helst dansk. Jeg har f.eks. endnu ikke set en ekspedient sidde og sms'e eller drikke/spise imens de ekspederer. Det har jeg set flere gang i danske (Læs KBH.) supermarkeder.
Jeg foretrækker dog helt klart self checkouts, da man dermed slipper for at konversere ligegyldigheder med en ekspedient.
Alrekr (108) skrev:lulwat? Så man må ikke tage en tår vand, når man har siddet stille på sin stol i et par timer?!
Det er der vel intet i vejen for såfremt det gøres imellem to ekspeditioner, men man skal ikke holde en pause midt i en ekspedition for at drikke en sodavand eller æde nogle chips. Ej heller skal man begynde at skrive en sms når der er ventende kunder.
DiZaster (109) skrev:Det er der vel intet i vejen for såfremt det gøres imellem to ekspeditioner, men man skal ikke holde en pause midt i en ekspedition for at drikke en sodavand eller æde nogle chips. Ej heller skal man begynde at skrive en sms når der er ventende kunder.
Godt, så er vi enige :)
DiZaster (107) skrev:Wait what? Ekspeditionen er da kun langsommere når ekspedienten også pakker varerne for dig. Står der en hjælper og pakker, går det lige så hurtigt som hvilket som helst dansk supermarked.
Og i hvilke danske supermarkeder pakker ekspedienten varerne for dig?
Desuden er der forskel på effektivitet og service. :)
You must be doing something wrong.DiZaster (107) skrev:[...] da man dermed slipper for at konversere ligegyldigheder med en ekspedient.
Man behøver højest at sige hej og farvel.
vandfarve (101) skrev:Apropos.
Den har jeg også stået med mange gange.
Jeg vælger primært kø udfra ekspedienterne - jeg foretager et hurtigt gæt på hvor erfaren jeg tror de er, og dernæst kigger jeg så på kunder vs varer per kø.
Eks. 1 kunde med en fyldt vogn > 3-4 kunder med en kurvfuld.
Havde dog ikke troet at det skulle tage hele 40 sekunder at betale osv, men jeg må ligge i den ende der trækker gennemsnittet ned på 40 så.
vandfarve (111) skrev:Desuden er der forskel på effektivitet og service. :)
Nu skrev du...
vandfarve (105) skrev:De er på ingen måde så effektive, som vi er.
Hvilket jeg menet er ukorrekt. Jeg synes bestemt ikke danske ekspedienter er mere effektive end så mange andre steder. Jeg nævner derefter service delen i et andet afsnit, og regnede med at du kunne adskille disse to dele. Men jeg overvurderede dig tilsyneladende :-)
Daniel-Dane (112) skrev:You must be doing something wrong.
Ja så må jeg gøre noget forkert. Det skal nok passe, for fremmede har det med at begynde at tale til mig ud af det blå. Det sker alt for ofte at en gammel mand eller random dame sætter sig ved siden af mig i terminaler og indleder en samtale. Det er fandeme fucking irriterende.
DiZaster (115) skrev:Hvilket jeg menet er ukorrekt. Jeg synes bestemt ikke danske ekspedienter er mere effektive end så mange andre steder.
Jeg sætter lighedstegn mellem flest varer over bånden pr. tidsenhed og effektivitet. Deraf begrebet "effektivitet".
DiZaster (115) skrev:Jeg nævner derefter service delen i et andet afsnit, og regnede med at du kunne adskille disse to dele. Men jeg overvurderede dig tilsyneladende :-)
Bemærk, hvad du skriver i det følgende, hvis du er blevet psykisk senildement, siden vi sidst snakkede:
DiZaster (107) skrev:Wait what? Ekspeditionen er da kun langsommere når ekspedienten også pakker varerne for dig. Står der en hjælper og pakker, går det lige så hurtigt som hvilket som helst dansk supermarked.
Måske skal du lade være med at drikke så meget. Spørgsmålstegn.
vandfarve (118) skrev:Jeg sætter lighedstegn mellem flest varer over bånden pr. tidsenhed og effektivitet. Deraf begrebet "effektivitet".
Well, det er fordi du sammenligner en dansk ekspedition med en amerikansk. Hos sidstnævnte er det meget normalt at ekspedienten også pakker dine varer, og derfor kunne du føle at ekspeditionen føltes langsommere under dine besøg. Dette er grunden til at jeg bringer det op.
At tage en random vare og føre den over en scanner er ikke et job der kræver de store kvalifikationer og derfor burde der ikke være nogen nævneværdig forskel uanset hvor i verden du er.
Men du må da meget gerne uddybe hvor du mener at de danske ekspedienter er så pokkers effektive set i forhold til de steder du har besøgt.
DiZaster (120) skrev:Well, det er fordi du sammenligner en dansk ekspedition med en amerikansk. Hos sidstnævnte er det meget normalt at ekspedienten også pakker dine varer, og derfor kunne du føle at ekspeditionen føltes langsommere under dine besøg. Dette er grunden til at jeg bringer det op.
Selv steder, hvor de amerikanske ekspedienter ikke pakker varerne for mig, oplever jeg dem alligevel ikke lige så effektive som deres danske kolleger.
... som jeg skrev i det første.
DiZaster (120) skrev:Men du må da meget gerne uddybe hvor du mener at de danske ekspedienter er så pokkers effektive set i forhold til de steder du har besøgt.
Vi snakker om "om" (om ekspedienterne er hurtige) og ikke "hvorfor" (hvorfor ekspedienterne er hurtigere eller langsommere).
Jeg kan godt forstå, hvorfor du indskyder den sidste bemærkning, da du så vil få mig til at forsøge at svare på noget, som hverken af os kan svare på. Altså, et klassisk trick til at afspore en debat ved at bringe helt andre spørgsmål ind i diskussionen, som ikke har noget med min første påstand at gøre.
Hvis du accepterer det ovenstående, kan jeg godt give mit bud, men ellers vil jeg henfører til mit svar af det første afsnit i dette indlæg.
vandfarve (121) skrev:Altså, et klassisk trick til at afspore en debat ved at bringe helt andre spørgsmål ind i diskussionen, som ikke har noget med min første påstand at gøre.
Damnit... Alright, enough trolling from here then.
vandfarve (121) skrev:...kan jeg godt give mit bud...
Nah, det er ok. Jeg er egentligt ret ligeglad.
Kan se at de har fyret op for grillen, så måske jeg istedet skulle bruge min tid på at finde noget foder og nyde de knapt 30° grader.
Daniel-Dane (112) skrev:You must be doing something wrong.
Huh?
Typisk eksempel fra en dag hvor jeg forsøger at minimere menneskelig kontakt uden at være uhøflig:
Ekspedient: Harj! (Som om vi er gamle venner)
Mig: Goddag. (Som om vi overhovedet ikke kender hinanden)
E: Ellers andet:
M: Nej tak.
E: På beløbet?
M: Ja tak.
E: Farveeeel
M: hmmmfmmm...
Ofte skal der derudover håndteres byttepenge, tilbydes medlemsplade, rabat-aftaler, jeg skal bede om ting fra kassen osv.
Det værste endnu var DSB-kiosken dengang jeg kørte meget med tog. Der var et manuskript de bare ikke kunne fravige, uanset hvor fjollet det blev.
Ønske:
E: Hej.
M: Hej.
E: Sådan to der?
M: Ja tak.
E: Ellers andet?
M: Nej tak
E: Så bliver det tyve kroner.
...
Reelt:
E: Hej.
M: Goddag, jeg skal bare have de to.
E: Øh, sådan to der?
M: Ja, bare de to.
E: Æh, ellers ... andet?
M: Nej, bare de to. (giver 20 kr.)
E: Såæh ... tyve ...
myplacedk (128) skrev:Det værste endnu var DSB-kiosken dengang jeg kørte meget med tog. Der var et manuskript de bare ikke kunne fravige, uanset hvor fjollet det blev.
Jeg kan ikke udtale mig om DSB's nuværende aftaler, men da jeg stod i kiosken fik vi vores ekspedition og butik målt af Gapbuster ca. 1 gang om måneden.
Dine ekspeditioner (og ekspedienter, for den sags skyld) har ikke været fjollede, men har blot fulgt et manuskript, som de skulle. Deres udførsel kan sagtens have været latterlig, det skal jeg være den første til at indrømme, men du kan ikke overdrive betydningen af en perfekt Gapbuster-score. Vi fik ofte læst og påskrevet, hvis vi ikke fulgte manuskriptet til punkt og prikke.
Kort sagt: Vi skulle opføre os, som du beskriver (desværre, antager jeg). :)
Det minder mig, om du i så fald lagde mærke til 5x20-reglen, de fem S'er-reglen, henvisningerne til kampagnetilbudene eller de fire salgstyper?
Ja, lad mig så fyre min af:
"E: <et eller andet>
M: På beløbet
E: <et eller andet>"
Hvorfor dog høre efter?
Ja, lad mig så fyre min af:
"E: <et eller andet>
M: På beløbet
E: <et eller andet>"
Hvorfor dog høre efter?
Obvious connection is obvious.AlexMilo (130) skrev:Hvordan fik syltede argurker jer til at begynde at snakke om jomfruer og DSB-kiosker? Oo
Føtex har i travle timer. Ihvertfald på Nørrebro.vandfarve (111) skrev:Og i hvilke danske supermarkeder pakker ekspedienten varerne for dig?
Desuden er der forskel på effektivitet og service. :)
Helt enig, har jeg god tid går jeg efter den lækreste.. Man kan jo lige så godt se på noget pænt i ventetiden.Mnc (114) skrev:Jeg vælger primært kø udfra ekspedienterne
Har jeg travlt styrer jeg dog direkte til den jeg vurderer er hurtigst
Magten (134) skrev:Føtex har i travle timer. Ihvertfald på Nørrebro.
Jeg tror snarere, at det er en del af en [url= der er blevet mere permanent[/url].
Jeg har handlet for få gange i Føtex til at vide, hvordan det er nu. Har du oplevet det udover fredage-søndage?
Jeg (tredje "jeg" i træk, suk) har desuden oplevet, at Føtex kun bemandede deres bånd med 50 % af kapacitet. Det betød bl.a. i en lidet episode fra 2009, som jeg endnu ikke har glemt, at den gravide dame med afkommet i snor fik pakket sine varer, mens jeg måtte gøre det selv.
Ligestilling, mig i røven.
vandfarve (135) skrev:Jeg tror snarere, at det er en del af en [url= der er blevet mere permanent[/url].
Jeg har handlet for få gange i Føtex til at vide, hvordan det er nu. Har du oplevet det udover fredage-søndage?
Jeg (tredje "jeg" i træk, suk) har desuden oplevet, at Føtex kun bemandede deres bånd med 50 % af kapacitet. Det betød bl.a. i en lidet episode fra 2009, som jeg endnu ikke har glemt, at den gravide dame med afkommet i snor fik pakket sine varer, mens jeg måtte gøre det selv.
Jeg undgår helt køer i Sverige...handler i COOP og bruger deres håndscanner dims, hopper hen til en selvbetejningskasse, betaler og går ud...ingen kø, ingen spildtid.
Jeg undgår helt køer i Danmark...handler i Føtex og bruger deres håndscanner dims, hopper hen til en selvbetejningskasse, betaler og går ud...ingen kø, ingen spildtid.
Jeg handler næsten aldrig i Føtex, så jeg skal ikke kunne sige hvor tit de er der :) Handlede der meget da jeg kendte folk dernede (Føtex Nørrebro - har selv arbejdet der ^^) men alle de interessante er kommet videre i livet, så har ikke rigtig nogen grund til det mere :Dvandfarve (135) skrev:Jeg tror snarere, at det er en del af en [url= der er blevet mere permanent[/url].
Ligestilling gælder iøvrigt kun når det er kvinderne der er utilfredse.
Magten (134) skrev:Helt enig, har jeg god tid går jeg efter den lækreste..
Går gerne efter den der smiler, eller har smilt når jeg hilser "mojn"
:D Og ellers bliver jeg også gerne i sen kø jeg står. har aldrig så travlt at jeg gider flytte mig når der åbner en ny kasse.
Der er ikke noget mere livsbekræftende end at overraske en hårdt presset Netto-medarbejder med "Fortsat god dag" og se den glædelige overraskelse i deres øjne.
Mine lokale Netto-medarbejdere er vist blevet vant til det nu, men ellers er det fantastisk at sige det til nye medarbejdere eller i nye butikker, hvor det slet ikke forventes.
Mine lokale Netto-medarbejdere er vist blevet vant til det nu, men ellers er det fantastisk at sige det til nye medarbejdere eller i nye butikker, hvor det slet ikke forventes.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.