mboost-dp1

Skal der være pickels i en cheeseburger?

Gå til bund
Gravatar #51 - zymes
7. jul. 2011 06:26
Magten (40) skrev:
Hvem er også tossen der har fundet på at putte fritter i burgere? Det er altså mærkeligt.

Klamme agurker: Nej
Friske agurker: Jatak
Pommes: Jatak
Gravatar #52 - Scorpion
7. jul. 2011 06:53
Forstår slet ikke konceptet med syltede argurker i en burger. Vil hellere finde en orm i et æble. Hvis jeg besøger den Gyldne Måge bestiller jeg specifikt min "mad" UDEN de syltede sataner. Puuuhbad!
Gravatar #53 - Zombie Steve Jobs
7. jul. 2011 07:32
#52 Man kan sgu da alligevel ikke smage dem i en mcdburger?
Gravatar #54 - smiley
7. jul. 2011 09:40
Havde godt nok ikke forventet at se terra indrømme at han har fået kappet bollerne. Det er nok også for det bedste, vi skulle nødig se flere af den slags røvhuller formere sig.

Nogen burgere skal der pickles i. Det er i hvert fald en hel del bedre end smagløs agurk.

For mig er kontrasten med til at gøre det bedre. Ligesom fx en smule kølig creme fraiche oven på en portion helvedes varm chili con carne, eller som lingual nævnte tidligere fx ananas på pizza.

Gravatar #55 - Magten
7. jul. 2011 09:51
Ananas på pizza er ihvertfald rimelig populær hos Just-Eat.

http://www.mortenlarsen.net/arets-mest-popul%C3%A6...

Hawaii lå også #1 i 2009 og 2007. 2008 kan jeg ikke finde tal for.
Gravatar #56 - Brugernavn
7. jul. 2011 09:55
Robbie Williams skrev:
You can't argue with popularity... well, you could but you'd be wrong.
Gravatar #57 - Zombie Steve Jobs
7. jul. 2011 09:57
#56 Ah ja, eksperten Robbie Williams. Han får altid både pickles i sine cheesburgere med ost og ananas på sine pizzaer...
Gravatar #58 - Brugernavn
7. jul. 2011 10:08
Steve Jobs (57) skrev:
#56 Ah ja, eksperten Robbie Williams. Han får altid både pickles i sine cheesburgere med ost og ananas på sine pizzaer...

Ja, alt andet ville være vanvittigt.
Gravatar #59 - OxxY
7. jul. 2011 10:18
Jeg kan kun være enig med Jakob Jakobsen, at sylte ting i eddike er da det dummeste nogensinde, der er ingenting der bliver bedre ved at hælde det i eddike. Agurker uden eddike sprøde, med eddike klamme og slatne. Rødbeder uden eddike friske og velsmagende, med eddike opsvulmede og klamme. Sild uden eddike lette og løse i kødet, med eddike seje og gummiagtige.

Og så lige en lille historie, en gang for længe siden krøb jeg med tømmermænd ind på en mcd da kinamutter havde lukket, og bad om en burger uden syltede agurker, hvorefter jeg venter på den bliver lavet. Da jeg skal spise den opdager jeg at der stadig er de klamme sataner inden i, og jeg spørger ekspeditenten om jeg ikke ka få en ny, han er lidt uforstående og siger til mig noget alla "jammen det der er da pickles, du skulle have den uden syltede agurker". Han var åbenbart godt på vej til at blive manager i biksen :P
Gravatar #60 - Scorpion
7. jul. 2011 10:57
Steve Jobs (53) skrev:
#52 Man kan sgu da alligevel ikke smage dem i en mcdburger?

Jeg kan da lige lov dig for at jeg kan smage dem. Men hvis man ikke kan, hvorfor så overhovedet putte dem i? ;)
Gravatar #61 - MadMartigan
7. jul. 2011 12:34
Det skal der bestemt, få mere inspiration her...

http://cheeseandburger.com/

Gravatar #62 - pete
7. jul. 2011 14:57
Det staves pickles, og nej der skal ikke fucking syltede agurker i min burger.
Gravatar #63 - Krydolph
7. jul. 2011 15:04
Jeg valgte nej, af den simple gund at jeg ikke lide dem!
Gravatar #64 - LinguaIgnota
7. jul. 2011 15:20
Nå, for satan.
Gravatar #65 - Daniel-Dane
7. jul. 2011 15:28
Åh, åh. Den var ikke god, Pingu.
Gravatar #66 - LinguaIgnota
7. jul. 2011 15:32
You win some, you lose some.
Gravatar #67 - Alrekr
7. jul. 2011 20:46
Ja sgu. De knaser. Så tror man, at man faktisk får noget mad ind (hvis vi taler McDs) - tror snart at de syltede agurker* er det eneste i en cheese, der ikke kan moses mellem tungen og ganen. I øvrigt en super feature - hvis man får fjernet en tand, så kan man bede om en cheeseburger uden syltede agurker. Så smager den af vind, og behøver ikke at blive tygget.

* Pickles er noget bredere end bare syltede agurker, og er sådan set grundlaget for remoulade. Det rigtige begreb er pickled agurk, hvis man vi lbruge p-ordet - det fortalte en kok fra Hotel Opus i Horsens mig nemlig, nå!

Izaaq (45) skrev:
40% E-numre

Hellere E-numre end noget, som ikke er godkendt. E-numre er en positiv-liste. E-numre 172-175 er ikke farlige på nogen måde. Faktisk er de meget gavnlige i vores daglige liv. Jeg tvivler på, at du ville kunne leve særligt godt uden E-101. Og uden E-150c, så ville din cola være kedelig at se på...

myplacedk (30) skrev:
Den eneste sammenhæng jeg har set burgerindhold kaldt "pickles" i Danmark, er de syltede agurker hos McDonald's.

Du har ikke været på Burker King, kan jeg forstå. De har også syltede agurker - omend de smager af mindre, er mere sprøde, og så er de crinkle-cut.
Gravatar #68 - David Munch
8. jul. 2011 07:58
Nej. Pickles er den onde stedbror til agurker. Der skal friske agurker i en burger - uanset typen.
Gravatar #69 - myplacedk
8. jul. 2011 08:00
Alrekr (67) skrev:
Du har ikke været på Burker King, kan jeg forstå.

Joh, men jeg plejer at bruge drive-in, og så hører man jo ikke hvad de andre kunder ikke vil have i sine burgere.
Gravatar #70 - smiley
8. jul. 2011 08:01

Friske agurker? Jeg ved ikke noget værre end når man er igang med en burger og så knaser tænderne ind i en halv meter møgvåd agurk der bare smager af vand :D
Gravatar #71 - Nothinunik
8. jul. 2011 08:16
Selvfølgelig skal der være pickles i en cheeseburger og ananas på en peperoni pizza..

Og til dem der skriver at det er fedt at bede om custom burger fordi så får de en "frisk" mens alle deres venner sidder med deres total nederen "gamle" burgere..

JA.. Men så sidder alle dine venner også og VENTER på at du får din burger efter de er færdige med at spise deres..

desuden mener jeg at mad bør spises som den serveres, også selvom der er nogle af de enkelte dele man ikke kan lide.. Det meste mad er "designet" så de forskellige ingredienser komplimentere hinanden og jeg kan bedst lide at maden smager som kokken havde ment det.

(fair nok.. på McD findes der ikke nogen kokke.. but catch my drift..)
Gravatar #72 - Nothinunik
8. jul. 2011 09:18
Og så lige en lille update omkring emnet: Her
Gravatar #73 - Nagelfar^^
8. jul. 2011 10:10
#71 ding! ding! ding! we have a winner!

Jeg har samme holdning. Hvis man ikke kan lidt pickles i sin McCheese så køb en anden burger god dammit. hvor svært kan det være?

Selvom kvallen er under middel på McDo har de dog et udvalg stort nok til at man ikke nødvendigvis behøver at bestille noget med pickles i.
Gravatar #74 - ph1l
8. jul. 2011 10:23
SlettetBruger (8) skrev:
Der er selvfølgeligt tale om Mc doodle cheeseburgers :D

og nej det skal der ikke... jeg piller dem ud. Dog, hvis man bestiller dem uden er man ret sikker på at få een der er frisklavet :)

Nemlig! Og du skylder forresten.
Gravatar #75 - Magten
8. jul. 2011 10:26
#71/73
Så i spiser altid det der bliver serveret, uanset om i kan lide det eller ej?

Det gør jeg ihvertfald ikke. Selvfølgelig prøver jeg at smage på det men at tvinge mig selv til at spise noget jeg synes smager forfærdeligt, det gider jeg sgu ikke.

Men jeg går ud fra at i heller ikke propper ketchup eller andet snask på mad medmindre det følger med til retten så? ;)
Gravatar #76 - Slettet Bruger [1306330423]
8. jul. 2011 10:27
ph1l (74) skrev:
Nemlig! Og du skylder forresten.

For hvad dog? :D
Gravatar #77 - LinguaIgnota
8. jul. 2011 10:28
Hvis en ret kan forbedres med et skud ketchup, så er den i forvejen så klam, at jeg hellere vil undvære. Also, folk der spiser ketchup til deres pomfritter skulle nakkeskydes ved daggry.
Gravatar #78 - Daniel-Dane
8. jul. 2011 10:30
Jeg er enig i den første udtalelse, men ketchup til pommes frites er > fritsovs, mayonnaise, etc.
Gravatar #79 - Nagelfar^^
8. jul. 2011 11:07
Neej så sort/hvidt behøver det ikke at være.. Hvis jeg havde valget mellem at spise hvad der bliver serveret eller nothing at all ville jeg nok vælge at spise..

Men på McDo har man jo mulighed for at bestille noget der ikke indeholder pickles, og hvis man ikke kan lide alternativerne kunne man altid gå et andet sted hen. Options arrrr infinite
Gravatar #80 - myplacedk
8. jul. 2011 11:14
Nothinunik (71) skrev:
mad bør spises som den serveres

Nagelfar^^ (73) skrev:
Hvis man ikke kan lidt pickles i sin McCheese så køb en anden burger god dammit.

Hvor lyder i godt nok begrænsede. Jeg ville godt nok være ked af at være begrænset til kun at bruge produkter som bliver solgt, og som de bliver solgt. Og jeg kan ikke se hvorfor McD skulle være mere "hellige" end alle mulige andre produkter.

Nagelfar^^ (79) skrev:
Men på McDo har man jo mulighed for at bestille noget der ikke indeholder pickles

Fx. en "cheeseburger uden pickles"? Eller skal det have et smart navn? Skal jeg endelig på McD kan jeg nogle gange godt lide de mindste burgere, de er noget mere handy. Og der skal selvfølgelig ost i. Så er der kun én burger at vælge imellem. Og så mener du at jeg "bare" skal køre et andet sted hen, i stedet for at fjerne agurkerne? Weird.
Gravatar #81 - Nagelfar^^
8. jul. 2011 11:26
Du ku også bare æde agurkerne
Gravatar #82 - LinguaIgnota
8. jul. 2011 11:27
Jeg har flere gange forsøgt at forklare de unge mennesker på McD, at jeg gerne vil være fri en eller flere ingredienser - og de nikker som om, de forstår det. Men det er endnu ikke lykkedes mig rent faktisk at få mit produkt uden de ingredienser. Så jeg måtte bl.a. lære mig selv at spise cheeseburgers med sennep i (bruger de stadig sennep?).

Selv forholdsvis simple anmodninger såsom: "Vær sød ikke at røre chokoladesaucen rundt i min McFlurry" forstår de ikke.
Jeg spiser en McFlurry ca. hver andet måned og ikke en eneste gang har de formået ikke at røre rundt i min McFlurry. - Hvorfor skal chokoladesaucen partout røres rundt? Hvem er den sinke, der har fundet på, at chokoladesaucen skal blandes med isen? Det er sygt og unaturligt.
Gravatar #83 - fjols
8. jul. 2011 11:29
Så må du jo være konsekvent og gå op og få den byttet indtil de forstår det.
Gravatar #84 - myplacedk
8. jul. 2011 11:35
Nagelfar^^ (81) skrev:
Du ku også bare æde agurkerne

Jeg ku' også bare lade være...
Gravatar #85 - Systran
8. jul. 2011 11:44
Nothinunik (71) skrev:
Selvfølgelig skal der være pickles i en cheeseburger og ananas på en peperoni pizza..

Og til dem der skriver at det er fedt at bede om custom burger fordi så får de en "frisk" mens alle deres venner sidder med deres total nederen "gamle" burgere..

JA.. Men så sidder alle dine venner også og VENTER på at du får din burger efter de er færdige med at spise deres..

desuden mener jeg at mad bør spises som den serveres, også selvom der er nogle af de enkelte dele man ikke kan lide.. Det meste mad er "designet" så de forskellige ingredienser komplimentere hinanden og jeg kan bedst lide at maden smager som kokken havde ment det.

(fair nok.. på McD findes der ikke nogen kokke.. but catch my drift..)

På McDonald's skal du alligevel have din mad inden for 210 sekunder, uanset om du bestiller en BigMac uden ost og pickles, men med bacon og Big Tasty-dressing samt salsa-sovs og en bøf fra McFish, så det kan næsten være underordnet.

Jeg piller altid det kønsløse eksemplar af en syltet agurk ud af min burger, for den kan rende mig.
Gravatar #86 - ipwn
8. jul. 2011 16:24
Syltede agurker, ja tak. Men man kan måske også blot nøjes med en ketchup med meget eddike i.

Nu spiser jeg ikke længere McDonalds burgere, men da jeg i sin tid gjorde, smed jeg deres syltede agurk ud. Det er et meget vattet eksemplar. Ligesom resten af burgeren. (Det værste er dog deres frysetørrede løg og falske smag af grill, såsom Big Tasty)

#82 Sennep er da godt? Når jeg selv laver burger, smører jeg bollerne med Dijon. Sandwich dressing eller mayonnaise er da alt for smagsløst. (Må dog gerne komme mayonnaise i udover, til salaten selvfølgelig)

Men alle rigtige mennesker ved selvfølgelig at der skal remoulade, syltede rødbeder, stegte løg (dem man selv steger, ikke det købte tørrede bras) og brun sovs i en burger. Faktisk skal den helst flyde i en sø af brun sovs i midten af en tallerken. Så må man selv bestemme om agurkerne skal være friske eller syltede.
Gravatar #87 - Scorpion
8. jul. 2011 16:45
Hvad i al verden er der nu i vejen med ikke at få syltede argurker i sin burger? Jeg gider sguda ikke købe noget jeg ikke kan lide. Det tager da heller ikke længere tid at undlade at putte syltede argurker i. Synes bare slet ikke at det hører hjemme når du får en god saftig bøf, sprødt brød, frisk salat og tomat, og så lige en syltet argurk. No thank you :P
Gravatar #88 - JesperZ
8. jul. 2011 16:47
Jeg foretrækker en cheeseburger uden pickles og uden cheeseburger.
Gravatar #89 - LinguaIgnota
8. jul. 2011 18:00
ipwn (86) skrev:
Men alle rigtige mennesker ved selvfølgelig at der skal remoulade, syltede rødbeder, stegte løg (dem man selv steger, ikke det købte tørrede bras) og brun sovs i en burger. Faktisk skal den helst flyde i en sø af brun sovs i midten af en tallerken.

Jamen... du er jo syg i hovedet. :/
Gravatar #90 - Alrekr
8. jul. 2011 18:19
Systran (85) skrev:
BigMac uden ost og pickles, men med bacon og Big Tasty-dressing samt salsa-sovs og en bøf fra McFish

GIEF!
Gravatar #91 - Kaltoft
8. jul. 2011 21:02
Var der en der sage Pizza ?
Gravatar #92 - vandfarve
9. jul. 2011 08:04
Grunden til, at I ikke kan lide pickles, er, at I tror, I er seje ved at smide dem ud, fordi de store i skolegården gjorde det.

Jeg ved det, og I ved, at jeg ved det.

Det er et modefænomen, for crying out loud, sheeple! Tænk nu for Guds skyld bare en (1) selvstændig tanke.

Jebus, man...
Gravatar #93 - Scorpion
9. jul. 2011 09:57
vandfarve (92) skrev:
Grunden til, at I ikke kan lide pickles, er, at I tror, I er seje ved at smide dem ud, fordi de store i skolegården gjorde det.

Jeg ved det, og I ved, at jeg ved det.

Det er et modefænomen, for crying out loud, sheeple! Tænk nu for Guds skyld bare en (1) selvstændig tanke.

Jebus, man...

Helt rigtigt, føler mig virkelig som den sejeste i burgerbaren når jeg piller ved en syltet argurk.
Gravatar #94 - vandfarve
9. jul. 2011 10:22
AlexMilo (93) skrev:
Helt rigtigt, føler mig virkelig som den sejeste i burgerbaren når jeg piller ved en syltet argurk.

Denne tråd eksisterer. QED.
Gravatar #95 - Sikots
9. jul. 2011 12:25
Der bliver spurgt til cheeseburgers og straks går snakken på McDonalds smagsløse udvandede hundeæde kaldet "hurtigmad aka fastfood", nu mere rettet mod deres cheeseburgers.
Det eneste der er hurtigt hos McDonalds, er kvalmefremkaldelsen.

Lav nu jeres cheeseburgers selv, frisk salat, friske agurker, friskstegt bøf med salt/peber eventuelt lidt chili (tørret piri piri), hjemmebagte boller, gouda ost og dressing efter smag. Tomater hvis I kan lide det (friskskårne!). Yum...
Agurker kan erstattes af pickles uden at jeg får øfferen over det. Præcis som folk også hælder syltede rødbeder eller rødkål i deres cheeseburgers.

Det er ikke så helvedes svært at lave mad så det smager korrekt - til gengæld er det noget billigere end at købe det klamme ædelse de sælger hos McD eller Bunker Kongen.

/Offtopic
Secondly, oregano skal kraftedme ikke på min pizza! Det er verdens tredjemest nederen krydderi, kun lige akkurat overgået af timian og kommen! Der skal ikke ligge små mug-grønne flager på min mad som kun er der af én årsag: At dække over at tyrkertærteproduceren ikke kan finde ud af at lave en pizza ordenligt og dermed krydrer sig ud af sin miserable tilstand. FØJ!
Gravatar #96 - Alrekr
9. jul. 2011 12:30
Sikots (95) skrev:
Det er ikke så helvedes svært at lave mad så det smager korrekt - til gengæld er det noget billigere end at købe det klamme ædelse de sælger hos McD eller Bunker Kongen.

QFT
Gravatar #97 - myplacedk
9. jul. 2011 14:46
Sikots (95) skrev:
Der bliver spurgt til cheeseburgers og straks går snakken på McDonalds

Jeg er åbenbart ikke den eneste som kun har hørt om pickels i burgere der. Alle andre steder er det agurker, rå eller syltede.
(Og så er der Burger King, og det er jo noget HEEELT andet end Mcdonald's.)

Sikots (95) skrev:
Lav nu jeres cheeseburgers selv

Jeg tror faktisk jeg kan lave dem selv ca. lige så hurtigt som jeg kan parkere ved McD, gå ind, stå i kø, bestille, vente og finde en plads.

Men det er selvfølgelig nemmere at stå i kø, end at snitte agurker mens man holder øje med bøffen på panden.

Prisen har jeg overhovedet ikke spekuleret over. Ud over at hvis jeg bruger den GODE fars, koster det alene lige så meget som jeg kommer af med hos McD. Til gengæld spiser jeg mig mæt i mine cheeseburgere, hos McD æder jeg mig træt-af-McD, og tænker på næste måltid i bilen på vej derfra.
Gravatar #98 - myplacedk
9. jul. 2011 14:48
Sikots (95) skrev:
Secondly, oregano skal kraftedme ikke på min pizza!

Hm. De eneste pizzaer jeg synes der ikke bliver bedre af at få oregano på, er dem som allerede HAR oregano på. En pizza skal smage af oregano. Oregano skal ikke være det dominerende krydderi i andre retter, for så smager det af pizza. Oregano = pizza-krydderi. En pizza uden oregano er ikke en rigtig pizza. Uden oregarno og drikke, du'r pizzaen ikke.
Behøver jeg at uddybe yderligere?
Gravatar #99 - vandfarve
9. jul. 2011 15:00
myplacedk (97) skrev:
Jeg tror faktisk jeg kan lave dem selv ca. lige så hurtigt som jeg kan parkere ved McD, gå ind, stå i kø, bestille, vente og finde en plads.

Det er vist en sandhed med modifikationerne. :)
Gravatar #100 - myplacedk
9. jul. 2011 15:26
Kommer an på hvor lang kø der er. ;-) Det føles i hvert fald ca. lige så hurtigt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login