mboost-dp1
Ryger du?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
#49: Det med at være festryger giver jeg ganske simpelt ikke noget for. Enten ryger man, ellers gør man ikke.
Aha.. Hva'? Jeg forstår ikke din pointe, er du sur på folk der siger de ikke ryger, hvis de på et år når at kværne en 10-pak, fordi alkoholen får det værste frem i dem?
Vil det så sige at hvis jeg brækker mig til en fest, hvilket sikkert sker lige så tit som jeg ryger, så har jeg bulimi?
Aha.. Hva'? Jeg forstår ikke din pointe, er du sur på folk der siger de ikke ryger, hvis de på et år når at kværne en 10-pak, fordi alkoholen får det værste frem i dem?
Vil det så sige at hvis jeg brækker mig til en fest, hvilket sikkert sker lige så tit som jeg ryger, så har jeg bulimi?
Har godtnok tænkt på at begynde at ryge i et par måneder, bare for at vise taberrygerne at der kun er en eneste grund til at de ikke kan stoppe: manglende viljestyrke.
Det er godtnok ufatteligt hvor meget taberholdning man kan slippe afsted med at undskylde i dagens Danmark.
Det er godtnok ufatteligt hvor meget taberholdning man kan slippe afsted med at undskylde i dagens Danmark.
Det er vel et spørgsmål om du gør det med vilje.
Det er ikke unormalt at folk stikker en finger i halsen for derved at kunne drikke mere alkohol.
Kender en gut der plejede at gøre det hver gang, men han gik dog alligevel død kort efter alligevel.
Jeg mener at have læst at Romerene gjorde det samme for at kunne spise mere.
Jeg forstår slet ikke hvad du mener.
For mig handler det om at jeg simpelthen får en umodståelig trang til at ryge hver gang jeg åbner en øl.
Hvis jeg kunne lade være, så gjorde jeg det, da jeg ofte har det pænt dårligt dagen efter at have røget 40 smøger på et par timer.
Det er vel et spørgsmål om du gør det med vilje.
Det er ikke unormalt at folk stikker en finger i halsen for derved at kunne drikke mere alkohol.
Kender en gut der plejede at gøre det hver gang, men han gik dog alligevel død kort efter alligevel.
Jeg mener at have læst at Romerene gjorde det samme for at kunne spise mere.
Jeg forstår slet ikke hvad du mener.
For mig handler det om at jeg simpelthen får en umodståelig trang til at ryge hver gang jeg åbner en øl.
Hvis jeg kunne lade være, så gjorde jeg det, da jeg ofte har det pænt dårligt dagen efter at have røget 40 smøger på et par timer.
Spørgsmålet er så bare om, der skriver de er fest-ryger mener, at hver dag er en fest :-/
Er selv anti-ryger og har aldrig røget. Vil heller aldrig og mener at smøger er det lovlige narkotika og burde forbydes, som alle andre former af den slags. ;)
Er selv anti-ryger og har aldrig røget. Vil heller aldrig og mener at smøger er det lovlige narkotika og burde forbydes, som alle andre former af den slags. ;)
#55: Nope, men ryger man, så ryger man. Hvis man har trangen til at ryge når man er til fest, så er det vel stadig at ryge, selvom det kun sker når man indtager alkohol.
Hvorfor i alverden er man ryger fordi man ryger en cigaret på en druktur? Så er man jo også tv-narkoman hvis man en sommerdag i '89 er kommet til at tænde for tv'et, koffeinafhængig hvis man af høflighed sagde ja til kaffe sidst man besøgte mormor og narkoman hvis man engang tog et hiv af en pibe spøjs tobak.
Skal vi ikke blive enige om at det er mængden der gør udslaget?
Jeg hverken nyder eller trænger til smøger når jeg drikker, jeg ryger dem bare hvis nogen byder mig nogen. Det er måneder siden jeg var i nærheden af en cigaret - er jeg så ryger?
Hvorfor i alverden er man ryger fordi man ryger en cigaret på en druktur? Så er man jo også tv-narkoman hvis man en sommerdag i '89 er kommet til at tænde for tv'et, koffeinafhængig hvis man af høflighed sagde ja til kaffe sidst man besøgte mormor og narkoman hvis man engang tog et hiv af en pibe spøjs tobak.
Skal vi ikke blive enige om at det er mængden der gør udslaget?
Jeg hverken nyder eller trænger til smøger når jeg drikker, jeg ryger dem bare hvis nogen byder mig nogen. Det er måneder siden jeg var i nærheden af en cigaret - er jeg så ryger?
Til gengæld er der flere der dør af smøger.
Smøger gør ikke en fucked op i hovedet ligsom det meste narkotika gør.
Til gengæld er der flere der dør af smøger.
Til gengæld er der flere der dør af smøger.Jeg har aldrig om nogen der døde af "smøger", men derimod beskyldes tobak for at være skyld i lungekræft og andre sygdomme. Denne skyld har jeg kun set "dokumenteret" med statestik.
Beklager, men ubevidst opfatter jeg rygere som uintelligente.
Jeg er helt med på, at rygere ikke er mindre intelligente end ikke-rygere, men når jeg ser/møder en ryger, har jeg (fra start) ikke så høje tanker om dem. Det er ikke med vilje.
Jeg har det på samme måde med fede mennesker.
Jeg er helt med på, at rygere ikke er mindre intelligente end ikke-rygere, men når jeg ser/møder en ryger, har jeg (fra start) ikke så høje tanker om dem. Det er ikke med vilje.
Jeg har det på samme måde med fede mennesker.
[url]#69[/url] Nar man smider tal ud skal man komme med kildehenvisninger, men skidt pyt med det. Sygdommene er kun relateret til røg gennem statistik, ikke fysik.
Jeg behøver vel dårligt forklare hvorfor statistik er en ringe form for videnskab, men gør det gerne hvis nogen har behov.
[url]#70[/url] Det lyder ærlig talt ikke særlig intelligent.
Jeg behøver vel dårligt forklare hvorfor statistik er en ringe form for videnskab, men gør det gerne hvis nogen har behov.
[url]#70[/url] Det lyder ærlig talt ikke særlig intelligent.
#71 Så du siger at det er komplet ufarligt at ryge?
Det er jo ikke for sjov der står det er farligt uden på vel?
Og nej faktum er at 50% af rygerne dør fordi de har røget.
Hvis de ikke røg, så ville de ikke dø. Tada.wav problem solved.
Du kan finde bunkevis af materiale der understøtter min påstand ved en simpel google søgning. At ignorere en ubetydelig lille ting som døden til følge er måske irrelevant for dig, men vil måske tage det med i overvejelsen når de tænder den næste smøg.
Hvis de ikke røg, så ville de ikke dø. Tada.wav problem solved.
Du kan finde bunkevis af materiale der understøtter min påstand ved en simpel google søgning. At ignorere en ubetydelig lille ting som døden til følge er måske irrelevant for dig, men vil måske tage det med i overvejelsen når de tænder den næste smøg.
100% af alle mennesker dør en gang. Om man dør af hjertestop ("sover ind"), af kræft i lungerne eller fordi din faldskærmsrygsæk var fyldt med gafler i stedet for en faldskærm er - I mine øjne - fuldstændigt irrelevant.
Så længe man lever sit liv på en måde så man er tilfreds selv hvis man døde i morgen...
Så længe man lever sit liv på en måde så man er tilfreds selv hvis man døde i morgen...
Samme selvretfærdighed blev jeg ved med at fortælle mig selv da jeg røg.
Indtil jeg fik dødsangst og pludselig så talte det altså om jeg kunne leve nogle dage ekstra. Derefter opdagede jeg også at jeg rent faktisk ikke levede mit liv da jeg røg, men blot begrænsede det.
Og hold kæft hvor lyder jeg dog som en hellig antiryger.
Samme selvretfærdighed blev jeg ved med at fortælle mig selv da jeg røg.
Indtil jeg fik dødsangst og pludselig så talte det altså om jeg kunne leve nogle dage ekstra. Derefter opdagede jeg også at jeg rent faktisk ikke levede mit liv da jeg røg, men blot begrænsede det.
Og hold kæft hvor lyder jeg dog som en hellig antiryger.
[url]#72[/url]
Hvis nu du fremviste et lukket videnskabeligt forsøg, hvor 100 ikke-rygere og 100 rygere lå i den samme hospitalsseng, fik samme mad og drikke i drop og alle sammen havde samme gener så kan vi begynde at snakke om et deterministisk videnskabeligt forsøg. Det er dog ikke det samme som at påvise hvad det lige præcis er ved tobaksrøg der kan ændre en celles DNA.
Jeg har heller ikke set videnskabelige beviser på at CO2 er skyld i den globale opvarmning. Derfor mener jeg alligevel ikke at man skal udlede mere CO2 end Jorden kan modtage.
Jeg tror heller ikke på zoneterapi, akupunktur eller hypnose.
Nu sidder du da vist og koger i din egen propaganda. Kom med kilden så jeg har et grundlag at så tvivl til postulatet på.
Der er en højere pointe med det citat. Ikke-rygere har ofte en opfattelse af at hvis de lever sundt så behøver de ikke at tage stilling til døden. Det er en moderne religion. Det er utroligt ofte at jeg må minde ikke-rygere om at de rent faktisk også dør og i følge deres egne statistikker lever jeg kun 8 år kortere. 8 år som de har spildt på at forkynde sundhed overfor mig.
Hvem tror du spiser mest fastfood og generelt er ligeglad med sundhed og motion. Gruppen af ikke-rygere eller gruppen af rygere? Hvis du svarer rygere, så har du sået tvivl om statistikkerne.
#71 Så du siger at det er komplet ufarligt at ryge?Nej, det er vel ikke særlig sjovt at true rygere med alskens ulykker på deres egen pakke cigaretter. Det har du ret i. Ja, jeg siger at det ER komplet ufarligt at ryge, for farlig er da et overdrevent ordvalg. Jeg tror dog ikke at det er sundt at indånde røg, men jeg baserer kun mine meninger på videnskabelige fakta, og det indebærer bestemt ikke statistikker.
Hvis nu du fremviste et lukket videnskabeligt forsøg, hvor 100 ikke-rygere og 100 rygere lå i den samme hospitalsseng, fik samme mad og drikke i drop og alle sammen havde samme gener så kan vi begynde at snakke om et deterministisk videnskabeligt forsøg. Det er dog ikke det samme som at påvise hvad det lige præcis er ved tobaksrøg der kan ændre en celles DNA.
Jeg har heller ikke set videnskabelige beviser på at CO2 er skyld i den globale opvarmning. Derfor mener jeg alligevel ikke at man skal udlede mere CO2 end Jorden kan modtage.
Jeg tror heller ikke på zoneterapi, akupunktur eller hypnose.
Nu sidder du da vist og koger i din egen propaganda. Kom med kilden så jeg har et grundlag at så tvivl til postulatet på.
Hvis de ikke røg, så ville de ikke dø. Tada.wav problem solved."Non-smokers die every day. Sleep tight!" -- Bill Hicks
Der er en højere pointe med det citat. Ikke-rygere har ofte en opfattelse af at hvis de lever sundt så behøver de ikke at tage stilling til døden. Det er en moderne religion. Det er utroligt ofte at jeg må minde ikke-rygere om at de rent faktisk også dør og i følge deres egne statistikker lever jeg kun 8 år kortere. 8 år som de har spildt på at forkynde sundhed overfor mig.
Du kan finde bunkevis af materiale der understøtter min påstand ved en simpel google søgning. At ignorere en ubetydelig lille ting som døden til følge er måske irrelevant for dig, men vil måske tage det med i overvejelsen når de tænder den næste smøg.Det kan jeg nemlig ikke. Jeg kan finde en masse statistik, men jeg kan ikke finde det videnskabelige bevis nogen steder.
Hvem tror du spiser mest fastfood og generelt er ligeglad med sundhed og motion. Gruppen af ikke-rygere eller gruppen af rygere? Hvis du svarer rygere, så har du sået tvivl om statistikkerne.
Jeg læser til sygeplejerske og må indrømme at jeg selv syntes anti-ryger propagandaen havde taget overhånd inden jeg så startede mit praktik ophold på en medicensk afdeling.
Rygere burde ikke frygte døden, den fritager dem fra de sidste smertefulde år de bruger i en seng, mens de smertefuldt hiver efter vejret og deres nærmeste pårørende bare kan se til uden at kunne gøre andet end at forberede hinanden på det uundgåelige. Lyder dramatisk, men skulle ii prøve at være den der skal holde deres hånd når de ligger og hiver efter vejret i et af deres anfald, med panikken i øjnene. Giver mig stadig kuldegysninger.
Selvfølgelig er det ikke alle der er så uheldige, men det er ikke en lotto kupon jeg er interresseret i.
Rygere burde ikke frygte døden, den fritager dem fra de sidste smertefulde år de bruger i en seng, mens de smertefuldt hiver efter vejret og deres nærmeste pårørende bare kan se til uden at kunne gøre andet end at forberede hinanden på det uundgåelige. Lyder dramatisk, men skulle ii prøve at være den der skal holde deres hånd når de ligger og hiver efter vejret i et af deres anfald, med panikken i øjnene. Giver mig stadig kuldegysninger.
Selvfølgelig er det ikke alle der er så uheldige, men det er ikke en lotto kupon jeg er interresseret i.
Saa det du paastaar er at nikotin er ufarligt?
Jeg ved heller ikke om du selv er klar over dette, men statistisk bevis er ofte brugt i forbindelse med farlige stoffer..
Specielt fordi kroppen reagerer forskelligt fra person til person..
Derfor laves der et generelt statistisk overslag.
At paastaa nikoton, CO2, etc er ufarligt, er ikke bare dumt, det er simpelthen latterligt at bilde sin omgangskreds ind..
Saa det du paastaar er at nikotin er ufarligt?
Jeg ved heller ikke om du selv er klar over dette, men statistisk bevis er ofte brugt i forbindelse med farlige stoffer..
At paastaa nikoton, CO2, etc er ufarligt, er ikke bare dumt, det er simpelthen latterligt at bilde sin omgangskreds ind..
Jeg har et problem når andre mennesker vil bestemme over mig og skal fortælle mig hvordan jeg skal leve mit liv.
hvad kommer det dem ved om jeg ryger 10 eller 20 smøger om dagen?
Hvis folk vil tage stoffer, ryge smøger, drikke alkohol og æde på MacDonalds, så lad dem dog.
Så længe de ikke gør andre skade, så pas jer selv.
Og igen.
Værtshuse og resturanter er privat ejendom, og ikke offentligt rum.
Hvis en værtshusejer bestemmer sig for at der må ryges i hans biks, så syntes jeg man skal respektere det.
Der er jo ingen der tvinger folk ind i hans butik, eller til at søge job der.
Hvis denne røg-forskrækkethed er så populær, så vil det jo alligevel kun være et spærgsmål om tid får ikke-ryger værtshuse åbner af sig selv.
Derfor: Ingen lovgivning nødvendig
Og hvad er det for noget pjat? man kan dø af at ryge?
Godmorgen mand, vi skal jo alle dø.
Det vil jeg garentere jer, ryger eller ej.
Det eneste der betyder noget er at det foregår så smerteløst som overhoved muligt.
hvad kommer det dem ved om jeg ryger 10 eller 20 smøger om dagen?
Hvis folk vil tage stoffer, ryge smøger, drikke alkohol og æde på MacDonalds, så lad dem dog.
Så længe de ikke gør andre skade, så pas jer selv.
Og igen.
Hvis en værtshusejer bestemmer sig for at der må ryges i hans biks, så syntes jeg man skal respektere det.
Hvis denne røg-forskrækkethed er så populær, så vil det jo alligevel kun være et spærgsmål om tid får ikke-ryger værtshuse åbner af sig selv.
Og hvad er det for noget pjat? man kan dø af at ryge?
Det eneste der betyder noget er at det foregår så smerteløst som overhoved muligt.
Desvaerre for dig, og alle andre rygere, saa er der forskel.
Hvis der udbydes adgang for alle, saa er vi ikke laengere paa "privat ejendom", saa er vi ude i en mellemting..
Der er et specielt ord for det, men saalaenge du giver adgang for alle, saa gaelder reglerne for privat ejendom ikke paa samme maade.
Tjoh, men den eneste grund til at jeg er enig, er at det ikke er ulovligt at ryge.. Endnu :P
Praecis.
Men jeg mener der er nogle krav og regler naar man netop udbyder "offentlig adgang" samt at der er nogle krav til rengoeringspersonalet og lignende..
Anti-rygere har floreret i mange aar efterhaanden.. Jeg kender ikke et eneste ikke-ryger diskotek.. Goer du?
Tjah, de fleste jeg snakker med om dette er ret glad for lovgivningen.. Og umiddelbart viser maengden af roegfrie diskoteker ( fx ) at det netop er noedvendigt :)
[/quote]Og hvad er det for noget pjat? man kan dø af at ryge? [/quote]
Okay, du kan doe 50 aar for tidligt af at ryge.
Det er bevidst og langsomt selvmordsforsoeg :)
I det mindste begaar jeg ikek selvmord :P
Saa du er ligeglad med om du doer fordi en eller anden myrder dig, eller pga cigaretter, eller pga alderdom?
Personligt har jeg en vis interesse i at leve mit liv saa meget som muligt.. Dette goeres ikke ved at doe 40 aar for tidligt, bare fordi jeg er blevet afhaengig af et stof :)
Og igen.
Desvaerre for dig, og alle andre rygere, saa er der forskel.
Hvis der udbydes adgang for alle, saa er vi ikke laengere paa "privat ejendom", saa er vi ude i en mellemting..
Der er et specielt ord for det, men saalaenge du giver adgang for alle, saa gaelder reglerne for privat ejendom ikke paa samme maade.
Tjoh, men den eneste grund til at jeg er enig, er at det ikke er ulovligt at ryge.. Endnu :P
Praecis.
Men jeg mener der er nogle krav og regler naar man netop udbyder "offentlig adgang" samt at der er nogle krav til rengoeringspersonalet og lignende..
Anti-rygere har floreret i mange aar efterhaanden.. Jeg kender ikke et eneste ikke-ryger diskotek.. Goer du?
Tjah, de fleste jeg snakker med om dette er ret glad for lovgivningen.. Og umiddelbart viser maengden af roegfrie diskoteker ( fx ) at det netop er noedvendigt :)
[/quote]Og hvad er det for noget pjat? man kan dø af at ryge? [/quote]
Okay, du kan doe 50 aar for tidligt af at ryge.
Det er bevidst og langsomt selvmordsforsoeg :)
I det mindste begaar jeg ikek selvmord :P
Saa du er ligeglad med om du doer fordi en eller anden myrder dig, eller pga cigaretter, eller pga alderdom?
Personligt har jeg en vis interesse i at leve mit liv saa meget som muligt.. Dette goeres ikke ved at doe 40 aar for tidligt, bare fordi jeg er blevet afhaengig af et stof :)
Startede med at ryge som 13-årig, og stoppede igen som 37-årig efter min far døde en måned før hans 60-års fødselsdag pga en blodprop i hjertet forårsaget af rygning.
Jeg har forsøgt mange gange men det lykkedes til sidst med medicinen Zyban - og har stort set ikke haft lyst siden.
Udover at rygning er dyrt (jeg brugt over 1.000,-/måned) så er der også mange andre fordele ved at stoppe:
* Finger, hår og tøj lugter ikke mere
* Smags- og lugtesans er klart forbedret
* Langt bedre kondi uden at træne mere
* Kan holde til lange møder uden at få nakotin trang
...og ja! Jeg er blevet lidt af en anti-ryger. I mange år ville jeg gerne holde op med at ryge, men det var svært når cigaretter kunne købes alle steder eller man lige kunne låne af "sidemanden". Jeg går helt klart ind for et forbud imod tobak - og har gjort det i mange år før jeg stoppede!
..og nej! Rygere må da gerne blive ved med at ryge - bare ikke i nærheden af mig. Hvorfor skal jeg påtvinges deres røg når jeg selv har valg IKKE at ryge... Og så skinker de når de lige har været ude og ryge!
Så er der så mange, der siger: "Man skal jo dø af noget!" Jeps! Men hvorfor så ikke bare tage et skud arsenik med det samme - det øger også risikoen for at dø tidligere? Desuden er det en tåbelig melding at "Jeg vil hellere ryge og have det sjovt og så måske dø lidt tidligere" - Udover at dø "lidt tidligere" så blive man også gammel meget tidligere, så man mister måske 10-15 år, men derudover skal man måske også bruge iltmaske 10 år før det. Jo - jeg kender en DEL rygere, der ikke har en hverdag uden at slæbe rundt på et iltapparat.
Med venlig hilsen
Lars
Tidligere ryge-narkoman og nu anti-ryger!
Jeg har forsøgt mange gange men det lykkedes til sidst med medicinen Zyban - og har stort set ikke haft lyst siden.
Udover at rygning er dyrt (jeg brugt over 1.000,-/måned) så er der også mange andre fordele ved at stoppe:
* Finger, hår og tøj lugter ikke mere
* Smags- og lugtesans er klart forbedret
* Langt bedre kondi uden at træne mere
* Kan holde til lange møder uden at få nakotin trang
...og ja! Jeg er blevet lidt af en anti-ryger. I mange år ville jeg gerne holde op med at ryge, men det var svært når cigaretter kunne købes alle steder eller man lige kunne låne af "sidemanden". Jeg går helt klart ind for et forbud imod tobak - og har gjort det i mange år før jeg stoppede!
..og nej! Rygere må da gerne blive ved med at ryge - bare ikke i nærheden af mig. Hvorfor skal jeg påtvinges deres røg når jeg selv har valg IKKE at ryge... Og så skinker de når de lige har været ude og ryge!
Så er der så mange, der siger: "Man skal jo dø af noget!" Jeps! Men hvorfor så ikke bare tage et skud arsenik med det samme - det øger også risikoen for at dø tidligere? Desuden er det en tåbelig melding at "Jeg vil hellere ryge og have det sjovt og så måske dø lidt tidligere" - Udover at dø "lidt tidligere" så blive man også gammel meget tidligere, så man mister måske 10-15 år, men derudover skal man måske også bruge iltmaske 10 år før det. Jo - jeg kender en DEL rygere, der ikke har en hverdag uden at slæbe rundt på et iltapparat.
Med venlig hilsen
Lars
Tidligere ryge-narkoman og nu anti-ryger!
[url]#79[/url]
Saa det du paastaar er at nikotin er ufarligt?Jeg gør opmærksom på at nikotin ikke er bevist at være sundhedsskadeligt. Stop dog med at bruge ordet farligt. Farligt bruges om akutte trusler.
Jeg ved heller ikke om du selv er klar over dette, men statistisk bevis er ofte brugt i forbindelse med farlige stoffer..Statistik bevis.. hvilket paradoks! At en metode bruges ofte er ikke en indikation af dens eksakthed. Statistik tager ikke højde for andre simili testpersonerne i de to grupper måtte have.
At paastaa nikoton, CO2, etc er ufarligt, er ikke bare dumt, det er simpelthen latterligt at bilde sin omgangskreds ind..Lige nu indånder og udånder du CO2. Er det farligt? Hvorfor er nikotin sundhedsskadeligt.. burde der så ikke være advarsler på nikotin-plastre svarende til de på cigaretpakkerne?
Nikotin bruges i store maengder i mange amerikanske maerker af "pesticide" ?
Nikotin er doedeligt ved meget meget smaa maengder?
HVordan kan du paastaa det er ufarligt?
Smaa boern falder om paa gulvet og braekker sig, samt faar nikotin forgiftning ved at spise bare en enkelt smoeg?
Wtf?
Farligt er da lige netop ordet.
Men da disse statistikker er udfoert over en ret gigantisk maengde mennesker, som er i alle aldre, alle samfund, etc, saa tror du ikke at det har bare et gram af sandhed i sig?
Vidste du, at hvis man aander ned i den samme pose i lang tid ( uden at traekke vejret ude fra ) saa doer man?
Vidste du at CO2 forgiftning er doedeligt?
Fordi nikotin er gift?
Jeg ved ikke om det er beskrivelse nok for dig?
Jo, det burde der vel egentligt.
Hvis du har nogen boern kan du jo forsoege at plastre dem til med disse plastre..
Saa kan du jo se for dig selv hvor sundt det er :)
Nikotin bruges i store maengder i mange amerikanske maerker af "pesticide" ?
Nikotin er doedeligt ved meget meget smaa maengder?
HVordan kan du paastaa det er ufarligt?
Smaa boern falder om paa gulvet og braekker sig, samt faar nikotin forgiftning ved at spise bare en enkelt smoeg?
Wtf?
Farligt er da lige netop ordet.
Statistik bevis.. hvilket paradoks! At en metode bruges ofte er ikke en indikation af dens eksakthed. Statistik tager ikke højde for andre simili testpersonerne i de to grupper måtte have.
Men da disse statistikker er udfoert over en ret gigantisk maengde mennesker, som er i alle aldre, alle samfund, etc, saa tror du ikke at det har bare et gram af sandhed i sig?
Lige nu indånder og udånder du CO2. Er det farligt?
Vidste du, at hvis man aander ned i den samme pose i lang tid ( uden at traekke vejret ude fra ) saa doer man?
Vidste du at CO2 forgiftning er doedeligt?
Hvorfor er nikotin sundhedsskadeligt..
Fordi nikotin er gift?
Jeg ved ikke om det er beskrivelse nok for dig?
burde der så ikke være advarsler på nikotin-plastre svarende til de på cigaretpakkerne?
Jo, det burde der vel egentligt.
Hvis du har nogen boern kan du jo forsoege at plastre dem til med disse plastre..
Saa kan du jo se for dig selv hvor sundt det er :)
Jeg gør opmærksom på at nikotin ikke er bevist at være sundhedsskadeligt
Nikotin er en nervegift, der er ekstremt dødelige i meget små mængde. det bruges bl.a. som insektgift. Der er ikke noget "statistisk" i dette - og ingen grund til at "bevise" noget!
burde der så ikke være advarsler på nikotin-plastre svarende til de på cigaretpakkerne?
Det er der faktisk også - der står i indlægget, at dette præparat ikke må benyttes i forbindelse med andre nikotin præparater (og vist nok i forbindelse med graviditet og meget andet)
[url]#86[/url] + [url]#87[/url]
Det er jo åndsvagt at snakke om mængder. Du kan dø af at drikke for meget vand. Du kan dø af at indånde ren ilt.
En cigaret indeholder 0.9 mg nikotin. Hvoraf kun en 10. del bliver optaget af kroppen. Nikotins halveringstid er 1 time. Nikotin udløser en række stimulerende kemikalier i hjernen, det er først når mængden af nikotin bliver for stor disse kemikalier er skadelige, indtil da har de positive effekter. 60 mg nikotin i blodet kan potientelt dræbe et menneske.
Det er jo åndsvagt at snakke om mængder. Du kan dø af at drikke for meget vand. Du kan dø af at indånde ren ilt.
En cigaret indeholder 0.9 mg nikotin. Hvoraf kun en 10. del bliver optaget af kroppen. Nikotins halveringstid er 1 time. Nikotin udløser en række stimulerende kemikalier i hjernen, det er først når mængden af nikotin bliver for stor disse kemikalier er skadelige, indtil da har de positive effekter. 60 mg nikotin i blodet kan potientelt dræbe et menneske.
Right..
Men hvis du giver det til dit lille barn, eller dit barn faar lov at vokse op i 2. haands roegen, hvad saa?
Boern skal have vaesentligt mindre for at faa det daarligt.. Og kroppen faar det generelt ogsaa daarligt bare af 1-2 smoeger.. Det er kun fordi rygere tvinger kroppen til at tilpasse sig, at de ikke faar det daarligt..
Right..
Men hvis du giver det til dit lille barn, eller dit barn faar lov at vokse op i 2. haands roegen, hvad saa?
Boern skal have vaesentligt mindre for at faa det daarligt.. Og kroppen faar det generelt ogsaa daarligt bare af 1-2 smoeger.. Det er kun fordi rygere tvinger kroppen til at tilpasse sig, at de ikke faar det daarligt..
Der er kun en ting værre end rygere og det er anti-rygere! :D
Det er fair nok at der bliver protesteret hvis man står og ryger en lige op i hovedet, men alt det der med at ex. rygere har set lyset og vil bestemme hvordan andre skal leve deres liv, det er helt ude i hampen...
Ligesom når Lene E bestemmer sig for rigtig at udfolde sig med noget signalpolitik og give 2000kr i bøde til fredelige hashrygere der bliver fanget med et par gram på lommen (og 200m væk står der 3 stive mænd og smadrer et busstoppested).. men 2000kr!!! så MÅ det da være farligt???
Det er fair nok at der bliver protesteret hvis man står og ryger en lige op i hovedet, men alt det der med at ex. rygere har set lyset og vil bestemme hvordan andre skal leve deres liv, det er helt ude i hampen...
Ligesom når Lene E bestemmer sig for rigtig at udfolde sig med noget signalpolitik og give 2000kr i bøde til fredelige hashrygere der bliver fanget med et par gram på lommen (og 200m væk står der 3 stive mænd og smadrer et busstoppested).. men 2000kr!!! så MÅ det da være farligt???
Der er jeg heldigvis ikke så glemsom at jeg ikke kan huske hvordan det er når folk vil diktere noget over for en. Jeg lader sågar min kæreste ryge i vores lejlighed uden brok, selvom det irriterer mig voldsomt.
Og vi er vist alle enige om at lene espersen ikke har mange brikker at rykke rundt med.
men alt det der med at ex. rygere har set lyset og vil bestemme hvordan andre skal leve deres liv, det er helt ude i hampen...
Der er jeg heldigvis ikke så glemsom at jeg ikke kan huske hvordan det er når folk vil diktere noget over for en. Jeg lader sågar min kæreste ryge i vores lejlighed uden brok, selvom det irriterer mig voldsomt.
Og vi er vist alle enige om at lene espersen ikke har mange brikker at rykke rundt med.
Hvad nu hvis man aldrig har roeget, men stadig vil bestemme?!
Saa maa jeg godt?! :P
Tjah, imo burde hash lovliggoeres i hjemmet.. Det er ikke vaerre end alkohol, og generelt sundere end smoeger.. Saa wth :D
Enten det, eller ogsaa skal alkohol og smoeger forbydes :P
Det koster 1000 kroner per mand, samt prisen for busstoppestedet.
Det er en smule mere end 2000 kroner, er mit gaet ;)
Er det ikke samme straf man faar for et par gram coke egentligt? Eller Speed...?
Oh well :D
Ligesom når Lene E bestemmer sig for rigtig at udfolde sig med noget signalpolitik og give 2000kr i bøde til fredelige hashrygere der bliver fanget med et par gram på lommen
Tjah, imo burde hash lovliggoeres i hjemmet.. Det er ikke vaerre end alkohol, og generelt sundere end smoeger.. Saa wth :D
Enten det, eller ogsaa skal alkohol og smoeger forbydes :P
(og 200m væk står der 3 stive mænd og smadrer et busstoppested)
Det koster 1000 kroner per mand, samt prisen for busstoppestedet.
Det er en smule mere end 2000 kroner, er mit gaet ;)
men 2000kr!!! så MÅ det da være farligt???
Er det ikke samme straf man faar for et par gram coke egentligt? Eller Speed...?
Oh well :D
#93 Jeg siger ikke folk ikke må diktere, synes der er bare grænser for hvor hellig man kan tillade sig at være som ex-ryger :)
Min hukommelse fejler forresten ikke noget :x
Naaah :P
Tror faktisk det er lidt dyrere at blive taget med speed og den slags..
Bøden stiger forresten for hver gang man bliver taget.. 2000, så 3000 osv
Min hukommelse fejler forresten ikke noget :x
Naaah :P
Tror faktisk det er lidt dyrere at blive taget med speed og den slags..
Bøden stiger forresten for hver gang man bliver taget.. 2000, så 3000 osv
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.