mboost-dp1

Ryger du?

Gå til bund
Gravatar #1 - Azuria
27. jul. 2007 18:08
Nej, Fy for pyffern, har aldrig gjort og kommer heller aldrig til det...
Kender 2 med lungekræft... eller dvs kun 1 nu :(
Gravatar #2 - Abekongen
27. jul. 2007 18:11
Gul Kings er en god cigaret, og efter noget tid er dine tænder lige så gule som pakken de kommer i. En smøg der holder hvad den lover.
Gravatar #3 - Zombie Steve Jobs
27. jul. 2007 18:12
JA, jeg ryger over 20 om dagen. MEN i denne uge er mit mest seriøse ikke ryge projekt gået i gang. Har røget på arbejdet, men ikke hjemme. Mandag er det slut, weekenden skal der høvles for mange øl til at det ville være muligt at holde ikke-røg linjen. Mandag. Gider ikke det lort længere. For dyrt, gustent og så videre.
Gravatar #4 - <3Thinkpads
27. jul. 2007 18:16
Ja, dagligt, ryger cirka 15 stk.. Stoppede faktisk i 1½ måned i år, men begyndte igen.. Havde ikke noget problem i daglig dagen osv, der mærkede jeg ikke at jeg havde lyst.. Men da jeg fik et par øl, så begynder jeg helt automatisk at ryge, desværre.. Men jeg stopper igen, snart..
Gravatar #5 - Ronson ⅍
27. jul. 2007 18:24
festryger, både cigaretter, cerutter, cigarer og det der er værre hvis det går over gevind
Gravatar #6 - holmen
27. jul. 2007 18:36
Nope. Har aldrig haft lysten til at prøve, og jeg bliver også meget generet (øjne og næse der løber og lidt hoste) når jeg opholder mig i et røgfyldt rum.
Gravatar #7 - BurningShadow
27. jul. 2007 18:48
Ja, men kun ned på tanken efter en fransk hotdog.

Nej, har aldrig gjort det
Gravatar #8 - Norrah
27. jul. 2007 20:26
#2 er sgu ikke blevet konge endnu...

anyway, so far en masse løgnere, der findes ikke mange der ikke har prøvet at ryge. Anyway, har prøvet det, men måtte stemme nej, har aldrig gjort det, da jeg er stoppet ikke passer ind.
Gravatar #9 - ajust
27. jul. 2007 20:28
Den eneste der ryger i mit hjem er min computer.. Men den er heldigvis stoppet ;P
Gravatar #10 - Svindleren
27. jul. 2007 20:36
Jeg gør det ikke normalt.. men sjældent, når jeg virkelig virkelig er stiv :-/
Gravatar #11 - fidomuh
27. jul. 2007 20:43
Nej, har aldrig proevet det :)

Sprang sku alt det ildelugtende over og hoppede direkte paa sprutten :P
Gravatar #12 - Cyrack
27. jul. 2007 20:52
Har røget i fire år, men stoppede sidste år i november vha. rygestopkursus på apoteket.
Den gang røg jeg mellem 10 og 20 smøger om dagen.

Mangler faktisk en smøg ind imellem, men når man tænker på det koster næste 1.000 kr om måneden overvejer man det lige igen :-)

Sjovt nok har jeg aldrig problemer med ikke at ryge når jeg er byen (nok fordi jeg er for stiv til at kunne finde ud af det :-)).
Gravatar #13 - Derfor
27. jul. 2007 22:19
Ligesom Cyrack har jeg røget i omkring fire år, er i øjeblikket ved at stoppe med at ryge hvor jeg til daglig røg omkring en pakke.

Indtil videre har rygestoppet varet i næsten 2 uger.
Gravatar #14 - carb
27. jul. 2007 22:22
Jeg ryger hvad der passer mig,
men de sidste mange år, har det dog kun været smøger.
Gravatar #15 - Spiderboy
27. jul. 2007 22:33
Har aldrig røget og aldrig haft lyst til at prøve.

Så har du da været ret ung, da du begyndte. :-S
Gravatar #16 - D_V
27. jul. 2007 22:46
Har røget dagligt i 4 år... er godt oppe over de 20 om dagen, hvilket kan mærkes på økonomien..

Har prøvet at stoppe flere gange, men har vel ikke haft viljen til det...
Gravatar #17 - qXz
27. jul. 2007 23:47
alt hvad jeg kan
Gravatar #18 - hammedhaaret
28. jul. 2007 00:48
rør slet ik cigaretter... gider ik det stads.

men at sige jeg aldrig har røget ville heller ik være korrekt.
for pokker... roskilde ville ik være det samme uden C:
Gravatar #19 - kinaholm
28. jul. 2007 01:09
Jeg ryger ikke i det daglige, men det hænder da når man er til en fest at der bliver røget noget vandpibe :) Så jeg svarede nej, har aldrig gjort det. Da man ikke kan kalde mig festryger når det er noget der kun sker en gang hver anden måned eller mindre.
Gravatar #20 - kba
28. jul. 2007 01:13
Aldrig røget og kommer aldrig til det. Jeg væmmes ved tanken og lugten.
Gravatar #21 - Derfor
28. jul. 2007 01:16
#15 Ja jeg begyndte da jeg var 13 år og gik i 6. klasse
Gravatar #22 - l1z4rd
28. jul. 2007 01:47
Efter jeg flyttet hjemmefra og fået nye venner er jeg blevet festryger :S
Gravatar #23 - Bornslippy
28. jul. 2007 02:47
Ryger også dagligt, startede for 10 år siden.
Synes da godt nok der er mange der ikke ryger, troede slet ikke det så sådan ud. Well good surprise i guess.
Gravatar #24 - rosenberg
28. jul. 2007 08:17
Ka godt love jer for jeg pulsede mange smøger i nat (selvom jeg næsten aldrig ryger) da jeg var til snigpræmiere til The Simpsons Movie og fik at vide i billetstanden, at min reservation var blevet cancled, da jeg skulle ha hentet billetterne d. 25! Heldigvis fik jeg 2 pladser på række 1, gratis popcorn/cola, så var den dag redet :D
Gravatar #25 - ldrada
28. jul. 2007 08:17
Har røget siden jeg var 13 år gammel.

Det er vel på tide at stoppe, efterhånden, da jeg tit får åndenød når jeg har løbet. Men man har ikke levet medmindre man har fulgt sig selv i graven.

Jeg ryger af to grunde. Den første er ret åbenlys: Jeg er jo afhængelig. Den anden er at jeg bare synes at smagen af cigaret er noget af det bedste nogensinde. Specielt hvis den er fulgt med en god, stærk kop kaffe. Derfor ryger jeg kun kvalitetssmøger (Røde kings). Alt andet er sgu ikke værd at pille ved.
Gravatar #26 - gentox
28. jul. 2007 09:02
Røg 2 cigaretter lige efter hinanden som 14 årig, og fik en, yderst ubehagelig nikotin forgiftning, så jeg ikke kunne bevæge mig i ca. 30 min efter.

Har ikke røget siden, så det var en effektiv afskrækkelse :P
Gravatar #27 - Kisbye
28. jul. 2007 11:10
Jeg er vel det man kan kalde for en fest ryger.
Der kan gå flere dage uden jeg ryger en smøg, men får jeg kaffe eller øl går det helt galt.
Det er pænt irreterende ikke at kunne drikke sig en skid på, uden at ryge 40 smøger, og man har det af helvede til næste morgen.
Gravatar #28 - trylleklovn
28. jul. 2007 12:31
Røg i nogle år, men så begyndte jeg at kunne mærke/få kraftige ekstra hjerteslag, så jeg stoppede fra den ene dag til den anden. Har aldrig savnet det.
Gravatar #29 - bjarkehingrumme
28. jul. 2007 12:46
#5 Hæ - Ronson er festcerutryger!

Har aldrig røget cigaretter (et par joints er dog røget i min ungdom, med stort ubehag til følge. Er det normalt at blive så sur af at ryge hash?), og har qua min omgangskreds (svømmere og fysikere) meget sjældent været udsat for røg, når jeg ikke lige er i byen.

Har derfor heller aldrig rigtig vænnet mig til passiv cigaretrøg, der er det eneste der virkelig kan give mig tømmermænd. Røgfrit natteliv til folket!
Gravatar #30 - Kisbye
28. jul. 2007 12:57
Jeg har aldrig forstået hvorfor det skal bestemmes ved lov at der ikke må ryges på Værtshuse og Resturanter.
Det er jo privatejet ejendom, og det uliberalt at et parlement skal bestemme hvad folk skal gøre inden for deres egne døre.
Jeg kan kan gå med til at der skiltes med at der ryges på et værtshus.
Hvis så gæsterne ikke kan klare røgen i bageriet, kan de jo bare opsøge et "ikke-ryger værtshus".
Der er jo ingen der tvinger dem ind af døren.
Gravatar #31 - trylleklovn
28. jul. 2007 13:02
#30 Problemet er at konkurrencen forvrides for de, som arbejder på sådanne ellers private områder. Skal en bartender tvinges til at få lungekræft for at tjene penge? Det er der problemstillingen ligger.
Gravatar #32 - Kisbye
28. jul. 2007 13:56
Nu er der jo ingen der tvinger bartenderen til at tage job et sted hvor der ryges.
Desuden er mange værtshuse forsynet med udsugning der tager en stor del.
Hvis der er efterspørgsel efter røgfrie værtshuse, vil sådanne også opstå.
Gravatar #33 - trylleklovn
28. jul. 2007 14:35
#32 Jeg siger ikke at jeg er enig i at det er en forfærdelig situation for bartendere og selvfølgelig tager man også den slags med i tankerne når man vælger erhverv, men ikke desto mindre, så er det svært at argumentere imod at folk skal have ret til at være røgfrie på arbejdspladsen.
Gravatar #34 - rackbox
28. jul. 2007 15:18
#33 Fremover må man ikke skide, hvis man har spist meget kål. Det er nemlig ekstra farligt med gasser og dampe, når kloakarbejdere skal på "underarbejde". </ironi>

Du har ret i, at man for en stor del må medregne de risici, der er i forbindelse med jobvalg. Som pædagog (mig selv tidligere, f. eks.) var jeg klar over at jeg ville risikere høreskader på grund af støj. Det er sjovt nok ikke blevet ulovligt for børn at råbe og skrige, dette til trods.

Det samme gør sig gældende for flyttemanden, så risikerer at ødelægge sin ryg eller endnu værre, hvis han snubler ned af trapperne under en flytning. Det er reelle risici, og de er jobrelaterede.

Argumentet, "Så må de bare finde et andet job", er lige så gyldigt i disse sammenhænge, som det er, når bartenderen "klager" over second hand smoke. Man kan jo ikke lovgive sig ud af risikoen for at kunne køre galt, bare fordi man er taxachauffør. Eller at komme i psykisk eller fysisk konflikt, når man er politimand. Eller... You get the point...
Gravatar #35 - Cyrack
28. jul. 2007 15:26
rackbox oa.

Nu er røgen jo ikke kun farlig for bartenderen, men alle som er til stede, så hvorfor er det fair at en lille gruppe folk kan ligge beslag på et diskotek med deres klamme røg (se tidligere hvis du tror jeg er hellig ikke-ryger).
Både før, under og efter min ryger-tid har jeg altid fundet tobaksrøg indenfor ualmindeligt klamt! Det hænger i alt, øjnene begynder at svie og der er generelt en ubehagelige atmosfære når der bliver røget i semi-lukkede rum.

Og ja, mens jeg var ryger røg jeg kun i min egen lejlighed (fordi jeg ikke gad gå ud når jeg programmerede, men for det meste under emhætten og kun hvis der ikke var gæster), ellers var det udenfor (også om vinteren).

Men nu er rygere også meget ignorante om at deres rygning kan være ubehagelig for andre, og er ualmindeligt meget nærtagende når man beder dem dappe udenfor.

Kald det rant, kald det hvad du vil, men sådan oplever jeg de fleste rygere (og jeg tror nok jeg har været lige så slem selv).
Gravatar #36 - themuss
28. jul. 2007 15:27
"ryger du efter sex?"

"jeg har aldrig kigget efter"

høhøhø.
Gravatar #37 - rackbox
28. jul. 2007 15:33
#35 jeg vil hverken kalde det rant eller dig for "hellig ikke-ryger". Oftest er ex-rygere nemlig de værste.

Til gengæld vil jeg kalde dit indlæg for "langt uden argumentation" og muligvis tilføje, "din personlige oplevelse".
Gravatar #38 - themuss
28. jul. 2007 15:37
#35 Det der med de onde væmmelige rygere er vist noget fra det forrige årtusinde. Langt de fleste rygere er i dag meget bevidste om ikke at tænde smøger op i hovedet på ikke-rygere.

Bortset fra mig selv seføli, jeg ville ryge i en vuggestue hvis jeg havde muligheden ;)
Gravatar #39 - Cyrack
28. jul. 2007 15:42
@rackbox

Personlig oplevelse/subjecktiv holdning ja, kan ikke tale for så mange andre :-) den eneste som jeg er hård overfor er min kæreste, da hun stadig ryger :-/ og det var endda hende der hev mig med til det rygestopkursus.

themuss:

Men det er de samme rygere der med næb og klør kæmper for at beholde deres ret til at ryge i andres nærvær... det er ikke særligt hensynsfuldt...
Gravatar #40 - themuss
28. jul. 2007 15:50
#39 Det er rigtig nok... Men har du set dem? Det er bovfede lamme idioter >50år der protesterer...

Jeg har ikke set mange <30år gå amok over de skal skodde smøgerne ude i virkeligheden.
Gravatar #41 - Cyrack
28. jul. 2007 15:58
themuss:
Sidst jeg tjekkede var der ikke ret mange over 50 på Daisy i Herning ('Petit' derimod...*).

* Det eneste sted i Herning hvor du kan få et par flade af en mand i træskostøvler før kl. 10 en fredag... om morgen!
Gravatar #42 - bugger
28. jul. 2007 15:59
Hvorfor skal jeg have kastet 4 ryge-stop reklamer i hovedet af Google? Nu klikker jeg sgu på dem alle sammen så kan Newz.dk staff købe smøger for pengene.
Gravatar #43 - themuss
28. jul. 2007 16:01
#41 Ja ok...

Dem jeg tænker på var den der bus der kørte fra Jylland til folketinget for at demonstrere mod rygeforbuddet på barerne.

Tror det var et indslag på tv2-news.
Gravatar #44 - Cyrack
28. jul. 2007 16:16

Dem sendte vi hjem :-) derfor var de med bussen...
Gravatar #45 - benne
28. jul. 2007 16:58
Har røget i en 6 års tid efterhånden, og er fint tilfreds med det. Ryger nok en 20-30 smøger om dagen (medmindre jeg er syg), så det løber ikke meget højere op end 250kr om måneden. Jeg har tilgengæld stoppet i en periode for et par år siden, hvilket jeg fortrød kraftigt. Endte med at drikke 2-3 liter cola om dagen, hvilket resulterede i en tandlægeregning på over 30000kr, så hellere smøger. o_O
Gravatar #46 - rackbox
28. jul. 2007 17:06
#45 hvad betaler du for dine smøger?

Prøver lige at regne lidt:

20-30 smøger om dagen Er vel i snit 25 pr. dag. Eller 750 smøger pr. måned v. 30 dage.

Pakke-smøger
En pakke L&A (de billigste, jeg kan komme i tanker om) koster 23,50 pr. pk. á 20 stk. Der skal altså bruges 37,5 pakker á 23,50 = kr. 881,25 pr. md.

Rul-selv-smøger:
De billigste, jeg kender (i fht. mængden) koster kr. 25,- for tobak til ca. 35 smøger. Hertil skal lægges papir (rizzla er igen billigste valg) til ca. 14 kr. pr. pk. á 100 stk. Der antages, at der ikke er spild. 750 smøger svarer til ca. 22,5 pakker tobak og 7,5 pakker Rizzla. Ialt, kr. 667,50

Selv, hvis du tager til Tyskland (eller sågar henter dem til kr. 12,- pr. pakke i Polen), så overstiger vi budgettet på kr. 250,- eller også er du meget syg (antager at antallet af smøger falder i denne periode)

Correct me, if i'm wrong.
Gravatar #47 - owrflow
28. jul. 2007 17:15
Har ikke noget imod sjov tobak så stemte festryger
Gravatar #48 - Kisbye
28. jul. 2007 19:06
Det er grundet afgiftsforhøjelser faktisk blevet dyrere at købe smøger i tyskland.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange gram tobak brugte til de 35 smøger?
Gravatar #49 - opal
28. jul. 2007 19:09
Det med at være festryger giver jeg ganske simpelt ikke noget for. Enten ryger man, ellers gør man ikke.
Og dem der lige skal skrive "....men jeg er ved at stoppe".. Jamen dog.. tæller det så pludselig ikke mere eller hvad?

Ryger man, så ryger man. Uanset om det så kun er til fester, på arbejdet, når man løber en tur, i bilen på vej til månen eller hvad fanden man nu kan finde på af dårlige undskyldninger..

og ja, jeg ryger
Gravatar #50 - rackbox
28. jul. 2007 19:18
#48 25g tobak skal der til for at lave 35 rizzla-smøger. Der er færre smøger, hvis du bruger filterpapir og maskine.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login