mboost-dp1

Min primære kilde til oplysninger om hardware er

Gå til bund
Gravatar #1 - ZOPTIKEREN
19. okt. 2005 22:02
Newz.dk selvfølgelig hvis amokk og mrmorris +flere ellers gider at holde os andre opdateret. Ellers er hardwareonline backop da det stadigvæk er lidt hurtigere for mig at læse nyheder på dansk end på engelsk.
Gravatar #2 - B4Me
19. okt. 2005 22:03
Hol.dk da det blir og er en fed site ! (credit til Thomas for at starte hardwareonline.dk ! )
Gravatar #3 - Ronson ⅍
19. okt. 2005 22:07
Eftersom jeg ikke læser ret mange hjemmesider om lige netop hardware så må jeg vælge hardwareonline, da der er mere hardwarerelatede indlæg der end her (den del af newz jeg bevæger mig i, i hvert fald)
Gravatar #4 - mrmorris
19. okt. 2005 22:12
The Register, The Inquirer, Anandtech, Tomshardware, Newz, Ace's, SharkyExtreme, AmdZone, TwIT... i ingen bestemt rækkefølge.
Gravatar #5 - ldrada
19. okt. 2005 22:23
Hvad med:
- Jeg holder selv styr på hvad mit hardware kan.
Gravatar #6 - Tesnjak
19. okt. 2005 22:24
Som #3 er lidt inde på vi mangler en "Lidt overalt" mulighed :).
Gravatar #7 - Norrah
19. okt. 2005 22:29
anandtech, blev simpelthen for træt af reklammerne på toms hardware, og så syntes jeg det er bedre sat op og mere velskrevet...
Gravatar #8 - huleboer
19. okt. 2005 22:51
[H]ard hele vejen. Sådan er det bare.

Det bliver dog supleret op med anandtech og Beyond3D.

Der var engang jeg primært læste THG men deres artikler er simpelthen blevet for overfladiske og tynde. Når man sammenligner med de artikler [H] og Anandtech ser man hurtigt at THG's ting sjældent er gennemarbejded i samme grad.
Dog er deres fladskærme anmeldelser ret gode.

Overall må jeg nok sige at jeg er skuffet over at THG er så langt oppe på listen.

(og lige til de ulykkelige: THG = Toms Hardware (Guide))
Gravatar #9 - Bjørn
19. okt. 2005 23:19
Når der står "Min primære kilde til oplysninger om hardware er" tænker jeg fx på edbpriser.dk hvor jeg finder meget info. Havde der stået "...kilde til nyheder om hardware..." havde jeg valgt newz.dk - Syntes måske overskriften er lidt uklar om hvad der menes, men måske er det bare mig der laver lidt flueknepperi?
Gravatar #10 - Norrah
19. okt. 2005 23:36
#9 er helt enig med dig, var selv i tvivl om hvad der er ment, men eftersom jeg studsede navnene lidt igennem tænkte jeg at det nok var "reviews" af hardware der var tale om, selvom jeg ikke aner hvad newz.dk så skulle være der for da jeg på ingen måde kan bruge denne side til det nævnte :D men again.... er hekt enig med Bjørn til nyheder newz, til anmeldelser og sådan noget.... anandtech... priser edbpriser.... (til tider shg.dk)

Til alle der har valgt sælgeren i fona....: "You DIE, You die and go to hell...."
Gravatar #11 - ZOPTIKEREN
19. okt. 2005 23:39
Nej du gør ej. Der står "primære", hvilket oversat til dansk fra dansk betyder vælg en og kun en.

Jeg kan ikke se at overskriften er uklar, hvis du finder flest oplysniger om hardware hos edbpriser, så er det jo bare det du skal svare. Nu er det jo bare sådan at de interessante oplysninger er hvad hardwaret kan. Det skriver edbpriser ikke særligt meget om, hvorfor det ikke er et specielt hardware sted til oplysning om hardware, men nærmere en prissammenligningsdatabase. Da pollsne ikke kan indeholde 27000 svarmuligheder og mærkelige optioner, vælger vi hvad vi synes er mest relevant, og heri har du muligheden for at stemme andre.
Gravatar #12 - -xero-
20. okt. 2005 00:19
Andet internetmedie - bruger tweakUP.dk :)
Gravatar #13 - The-Lone-Gunman
20. okt. 2005 00:23
Jeg valgte Afrotechmods, fordi siden er alt for humor, og det ville være synd hvis den slet ikke fik nogle stemmer.
Gravatar #14 - RavenDK
20. okt. 2005 00:57
Som nr #12 er tweakup.dk den side jeg læser mest sammen med newz.dk
Gravatar #15 - Dan
20. okt. 2005 01:33
Andet internetmedie... Jeg "ringer" til en ven, hvis jeg ikke selv kan følge med, hvilket jeg ofte ikke kan. Ellers SHG eller edbpriser
Gravatar #16 - amokk
20. okt. 2005 01:57
Hey.... (det skal lige siges at jeg er pænt stiv i skrivende stund)

Som TLG valgte jeg også Afrotech... Fordi jeg nok har brugt mere tid derinde på hans fede guides og i hans forum, end på nogen anden HW side..

Men ellers er det Anandtech der er det først jeg ser på efter HW nyheder, dernæst THG... Når Henrik punker os i staff for at indsende nogle nyheder, er det i hvert fald anand der er det først jeg ser på, men OK jeg er også en HW gut :-) eller lidt til det hele... bare ikke mænd hehe

</druk_amokk>

edit: </druk_amokk> skulle self. have været </druNk_amoKK>
Gravatar #17 - s1h
20. okt. 2005 04:08
"Sælgeren i Fona", må da vide mest, fordi han får penge for hans job :p
Gravatar #18 - gartzen
20. okt. 2005 06:16
#17 -> Hvis job? Det er da ikke fair, når han ikke selv har tjent dem..
Gravatar #19 - TYBO
20. okt. 2005 06:17
Lå flad af grin da jeg så: Gode råd fra Merlin så denne måtte jeg bare vælge :)
Gravatar #20 - DetvarMIG
20. okt. 2005 06:28
hvad med extremesystems.org ?
Der er der da nogen af de vildeste hardwareguruer.
Gravatar #21 - TheUnknownSaint
20. okt. 2005 06:35
Merlin og Fona kan nu være ganske gode når man skal indkøbe hardware/udstyr ... Måske ikk lige grafik kort, ram etc...
Men - det er en fysisk butik, så du har muligheden for at se og holde varen ...
Bla ... Digital Kamera ... Jeg går ALTID ned i Merlin for at stå og lege med kameraet (Man kan sagtens få lov til at tage billeder og sådan med det) og så går jeg straks hjem og køber på nettet (hvis det er billigst) ... :o)
Svineri? -Ja sgu ... Men hvad de ikke ved har de ikk ondt af :P
Gravatar #22 - trylleklovn
20. okt. 2005 06:42
Førstepladsen tages selvfølgelig ene og alene af Merlin. Deres ekspertise samt kundeservice skinner i øjnene så snart man er inden for en radius af 5km af en Merlin butik.
Ikke nok med de altid har det hotteste seneste hardware på hylder, det er sågar både til en usandsynlig lav pris og med fantastiske gode tips med på vejen.
Hvordan Merlin kan blive ved med at opretholde dette fantastiske kvalitets niveau er et af verdens større mysterier.
Gravatar #23 - DjAlEx
20. okt. 2005 06:45
Hvem har stemt aldi's tilbudsavis ?

Det må være folk der har for lidt humor eller noget :)

Jeg bruger som regel tweakup.dk som også har nogle ganske fede guider!
Gravatar #24 - El_Coyote
20. okt. 2005 06:59
hm det afhænger jo lidt af hvilken type hardware det er.
men ellers gider jeg ikke læse så meget om det som jeg ellers har gjort tidligere.
Gravatar #25 - royalrex
20. okt. 2005 07:29
Argh! Hvor er Hardware-test.dk / Overclocking.dk henne? Synes jeg er tyndt! :-)

Derfor må jeg jo som #22 gå efter Merlin...
Gravatar #26 - hgul
20. okt. 2005 07:31
#25 De kunne være gemt under "Andet Internetmedie" .. ;-)
Gravatar #27 - Mazon
20. okt. 2005 07:33
hvad med arstechnica.com ?
Gravatar #28 - Onde Pik
20. okt. 2005 07:40
Skræmmende at så mange benytter THG, popjournalistik hvis i spøger mig.

Endnu mere skræmmende at steder som Ars Technica slet ikke er nævnt;)

Og aller mest skræmmende at der er 0 stemmer på Beyond3D og Extremetech ... specielt efter at jeg har stemt!!!!!!
Gravatar #29 - Fafler
20. okt. 2005 07:50
Kommende eller eksisterende hardware?

For det kommende er det newz.dk, men for det eksisterende er det da helt klart google og usenet.
Gravatar #30 - Spook
20. okt. 2005 07:57
Jeg måtte bare stemme på Merlin! :D
At man kan holde SÅ mange inkompetente tosser ansat i samme kæde er mig et mysterium! De må have et samarbejde med LEV om levering af arbejdskraft!

Ang. THG: Generer det ikke nogen at de er købt & betalt af Intel? Gør dem IMHO ganske ubrugelige når det kommer til reviews. Bruger dog deres VGA-charts når folk har svært ved at vælge grafikkort.
Gravatar #31 - renegademaster
20. okt. 2005 07:57
jeg synes det er noget fis der ikke er et punkt der hedder google.dk
Gravatar #32 - svappe
20. okt. 2005 08:03
Synes det var på sin plads med lidt ros.
Synes det er en GOD poll denne gang :)

Og ikke Gud, men god.....
Gravatar #33 - Sconk1
20. okt. 2005 08:36
ja jeg får mit info fra www.tweakup.dk syntes godt nok den mangler på siden.. :(
Gravatar #34 - huleboer
20. okt. 2005 08:38
Er der virkelig så få danskere der læser HardOCP? Skræmmende.

Jeg kan godt lide [H] fordi de er så ublu. De siger virkelig deres mening når det gælder. F.eks havde de en mindre editorial for nyligt angående den kæmpe mangel på ATI hardware. Der blev ikke lagt noget imellem.
Ved godt der var flere sider der havde sådan en ting (inkl Beyond3D) men anandtech havde sjovt nok ikke ;)
Gravatar #35 - bakerman
20. okt. 2005 09:40
Jeg bruger Google. den fortæller mig hvilke sider jeg skal kigge på.
Gravatar #36 - themuss
20. okt. 2005 09:52
rådene i merlin, baby!!!! merlin 4 life!!!
Gravatar #37 - Disky
20. okt. 2005 10:34
Efter min mening finder man de bedste og mest gennemførte test i det tyske blad c'T !
Gravatar #38 - Xp3rt
20. okt. 2005 10:53
Altså hvis det er nyheder omkring HW så er det newz.dk men da jeg opholder mig en del på hol.dk så tjekker jeg også nyheder der...

Tidligere var det hardwaretidende.dk jeg kiggede på, men den er jo lukket :S
Gravatar #39 - XorpiZ
20. okt. 2005 11:12
Jeg tror buch har stemt "Fona"...
Gravatar #40 - ajust
20. okt. 2005 11:57
Vi mangler Played.dk!!! :D
Gravatar #41 - wald15
20. okt. 2005 12:41
jeg bruger nu edbpriser.dk
de linker også videre til alle de anmeldelser det nu skulle være om de produkt man søger efter
Gravatar #42 - Qrup
20. okt. 2005 12:53
Jeg stemte 'anandtech'. Men I disse tider hvor støjen er vigtig at tage højde for, så kigger altid på http://silentpcreview.com/index.php

ok poll... folk kan jo bare stemme 'andet' ..... brokhoveder! ;)
Gravatar #43 - Trentors
20. okt. 2005 13:07
Jeg gjorde det samme fordi Anandtech går lidt mere i dybden og er generelt fagligt mere fornuftige at høre på.

Men SilentPCReview bør tjekkes en gang imellem ellers har man ikke en chance for at få en ægte støjfri computer. Kan ikke forstå at folk gider hører på al den larm.... :-S
Gravatar #44 - stefan_v
20. okt. 2005 13:09
Stemte præcis, og af samme årsag, som #25 :)
Gravatar #45 - addlcove
20. okt. 2005 16:21
jeg stemte på merlin. kan altid få et godt grin ud af at spørge en merlin ekspedient om hardware
Gravatar #46 - tvinter
20. okt. 2005 16:26
ALDIs tilbuds avis er nuengang så smart og moderne, den kan jeg så godt lide.
Gravatar #47 - Azjo
20. okt. 2005 18:26
Nu er der ikke nogen af de sider jeg går på for at følge hardware generelt, da jeg som regel søger efter en bestemt type.
Til det er www.overclockers.com.au klart bedst da de har links om bestemte typer hardware fra hvilken som helst side.
Som bonus synes jeg det er lettere at følge med generelt, da man lynhurtigt ser de forskellige reviews :)
Gravatar #48 - NFX
20. okt. 2005 19:42
Jeg stemte
"Gode råd i Merlin".

Er det ikke den bedste kilde?
Gravatar #49 - voksyb
20. okt. 2005 19:58
#48 og alle jer andre der stemmer Merlin:

..jeg må bo i det forkerte sted, for den/de Merlin jeg kender er da lige til at dø af grin over - de ved cirka lige så meget om hardware som jeg ved om sko-såle produktion i Vietnam.
Men okay, der er jo forskel på de folk der er ansat i de forskellige butikker rundt omkring.

Jeg slutter mig under google.dk-fanen
Gravatar #50 - rackbox
20. okt. 2005 20:00
Jeg stemte "Andet internetmedie" - fordi jeg oftest læser om hardware direkte hos producenten. Først når jeg hos producenten har fundet de officielle specs, går jeg videre og læser eventuelle reviews, nyheder og andre ting om det hardware jeg søger.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login