mboost-dp1
Hvordan har du det med overvågning?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
#50 man er jo nød til at forsøge at forhindre visse mennesker i at få våben. Hvis prøven fokuserer på lovgivningen og sikkerhed (som jagtprøven gør) så vil det være med til at sikre at dem der vil have våben har en forståelse af hvad det er de har med at gøre....
Jeg forstår ikke helt din sidste kommentar. Hvordan er det at fokusere på de dårlige sider ved våbenbesidelse og ignorere fordelene?
Jeg forstår ikke helt din sidste kommentar. Hvordan er det at fokusere på de dårlige sider ved våbenbesidelse og ignorere fordelene?
Fordelen ved våbenbesiddelse er vel reelt at hvis samfundet ikke sikrer din sikkerhed og rettigheder tilstrækkeligt, eller direkte modvirker dem, så har du en rimelig mulighed for selv at sikre dem. Det er ihvertfald den primære teori bag det Amerikanske system.
Men hvis du ligger den magt i hænderne på staten, så har du vel alle ulemper der bliver flere våben i omløb, og vi kan vel godt blive enige om at mange våben ikke i sig selv er godt.
Fordelen ved våbenbesiddelse er vel reelt at hvis samfundet ikke sikrer din sikkerhed og rettigheder tilstrækkeligt, eller direkte modvirker dem, så har du en rimelig mulighed for selv at sikre dem. Det er ihvertfald den primære teori bag det Amerikanske system.
Men hvis du ligger den magt i hænderne på staten, så har du vel alle ulemper der bliver flere våben i omløb, og vi kan vel godt blive enige om at mange våben ikke i sig selv er godt.
Det skrev jeg også:
Nu er samfundet selvfølgelig et lidt for bredt udtryk. Så fair nok, statsmagten og den føderale magt.Men jo, jeg udtrykte det måske lidt mere bredt end det er ment.
Det skrev jeg også:
at hvis samfundet ikke sikrer din sikkerhed og rettigheder tilstrækkeligt, og rettigheder tilstrækkeligt, eller direkte modvirker dem, så har du en rimelig mulighed for selv at sikre dem.
Nu er samfundet selvfølgelig et lidt for bredt udtryk. Så fair nok, statsmagten og den føderale magt.Men jo, jeg udtrykte det måske lidt mere bredt end det er ment.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.