mboost-dp1
Hvordan er dit armbåndsur?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Hehe nice afstemning.. Går sku ikke lige sådan og kigger på urer, jeg har den indbildning at jo ofter man ser på tiden jo langsomere går det.. Ved ikke hvorfor.. Men da vi havde et ur i klassen gik tiden ekstremt langsom, men da vi pillede den ned, ja så lige pludseligt der føltes hver time som en leg :D.
Det eneste ur jeg går rundt med til dagligt, er det ur der er i min mobiltelefon.. det der med armbåndsure er ikke noget for mig længere.
Jeg har mig et Tissot T-Touch. Et lækkert analog/digital ur, med touch screen. :) Koster ca. 5.500 kr idag. Fik mit i gave af min bror.
Derudover har jeg også ur i min mobiltelefon, pda, bil og firmabil. :-)
Derudover har jeg også ur i min mobiltelefon, pda, bil og firmabil. :-)
Jeg har i lang tid gået rundt uden ur, men så fik jeg mit:
Casio Prg-40
Nu kan jeg ikke leve uden... :)
Casio Prg-40
Nu kan jeg ikke leve uden... :)
Går heller ikke med armbåndsur..
Kun min mobil har jeg med mig som viser hvad tiden nu er.
Desuden er det rimelig irrelevant eftersom jeg forsøger ikke at forlade min computer længere tid en jeg kan tælle :D
Kun min mobil har jeg med mig som viser hvad tiden nu er.
Desuden er det rimelig irrelevant eftersom jeg forsøger ikke at forlade min computer længere tid en jeg kan tælle :D
Jeg har et Festina Giro, magen til det i linket, bare med sort/grå urskive.
http://www.festinawatches-dovesjewelers.com/showpr...
Rigtig lækkert ur, uden alt de der fancy ting, som man alligevel ikke bruger til noget. Mit næste ur skal helt sikkert være et Seiko ur, da de laver nogle rigtig fede ure i lækkert rent design.
http://www.festinawatches-dovesjewelers.com/showpr...
Rigtig lækkert ur, uden alt de der fancy ting, som man alligevel ikke bruger til noget. Mit næste ur skal helt sikkert være et Seiko ur, da de laver nogle rigtig fede ure i lækkert rent design.
Tja for en måned siden gik jeg aldrig med ur.. Men så fik man en studentergave og nu går man med ur :)
http://www.tagheuer.com/watches/detail.lbl?watch=C...
og det er lækkert
http://www.tagheuer.com/watches/detail.lbl?watch=C...
og det er lækkert
hehe, poll'en mangler én til kategori:
Mit ur er fake, men ligner en million :P
har et fake "bling bling" Rolex af guld. (nej ikke med 4 X'er i navnet ;))
de gode gamle nice metalurremme er sq geniale, de kommer ikke til at lugte, og de generer ikke, tror de fleste hader urer pga. de tit sveder under dem, og så kommer de til at lugte... det sker ikke med en god metal rem.
bare mit råd til folk :P køb en god rem.
Mit ur er fake, men ligner en million :P
har et fake "bling bling" Rolex af guld. (nej ikke med 4 X'er i navnet ;))
de gode gamle nice metalurremme er sq geniale, de kommer ikke til at lugte, og de generer ikke, tror de fleste hader urer pga. de tit sveder under dem, og så kommer de til at lugte... det sker ikke med en god metal rem.
bare mit råd til folk :P køb en god rem.
jeg forstår ikke folk kan undvære et armbåndsur :D jeg kunne da slet ikke undvære mit. jeg har før købt ret dyre ure. Nu er jeg dog gået lidt tilbage og nøjes med mindrer. Den jeg har nu har kun kostet 900 kr
Jeg har skam stadig mit Seiko Kinetic Auto Relay, som jeg købte i '99:
http://www.wesellseikowatches.com/sma003.jpg
Det virker perfekt endnu, og det er altid dejligt ikke at skulle bekymre sig om batterier.
http://www.wesellseikowatches.com/sma003.jpg
Det virker perfekt endnu, og det er altid dejligt ikke at skulle bekymre sig om batterier.
Hmm. Hvad er et 'dyrt' og hvad er et 'billigt' ur ?
Anyways...kan nu bedst lidt et godt gammeldags analogt ur.
Digitalure er for børn der aldrig har lært klokken ;-)
Anyways...kan nu bedst lidt et godt gammeldags analogt ur.
Digitalure er for børn der aldrig har lært klokken ;-)
Syntes der mangler et valg for et ur der har begge dele. Mit er både analog og digitalt.
#14: Hvad angår nørdet og t-shirt så er det vidst et nyt begreb. Har aldrig hørt det i den sammenhæng.
Her er hvad Wikipedia skriver om "nørd".
--------------------
En nørd er en person med en stor interesse for et enkelt eller flere emner. Vedkommende prioriterer ikke det sociale særligt højt, men er villig til at indgå i interessefællesskaber med andre mennesker.
Nørd bruges ofte nedsættende om personer, der kun kan interessere sig for sit eget felt og ikke går så meget op i overfladiske ting såsom sport og udseende. Men på det seneste bliver nørd brugt i en anden betydning, nemlig som en særdeles kompetent og intelligent person indenfor sit felt. Nørd bliver især brugt om personer, der er dygtige til at programmere en computer.
Nørderne har de seneste år udviklet en særlig nørdkultur bestående af forskellige spil (især rollespil, computerspil og samlekortspil) samt bøger, tegneserier og film indenfor genrerne gys, science fiction og fantasy dertil kommer naturligvis netnørder som lever deres liv på internettet.
Begrebet nørd stammer fra den amerikanske børnebog "If I ran the Zoo" (1950) af Dr. Seuss, hvor det er en grim lille trold. På dansk får vi begrebet, da Kim Schumacher oversatte filmen "Revenge of the Nerds" (1984) til "Nørderne kommer".
#14: Hvad angår nørdet og t-shirt så er det vidst et nyt begreb. Har aldrig hørt det i den sammenhæng.
Her er hvad Wikipedia skriver om "nørd".
--------------------
En nørd er en person med en stor interesse for et enkelt eller flere emner. Vedkommende prioriterer ikke det sociale særligt højt, men er villig til at indgå i interessefællesskaber med andre mennesker.
Nørd bruges ofte nedsættende om personer, der kun kan interessere sig for sit eget felt og ikke går så meget op i overfladiske ting såsom sport og udseende. Men på det seneste bliver nørd brugt i en anden betydning, nemlig som en særdeles kompetent og intelligent person indenfor sit felt. Nørd bliver især brugt om personer, der er dygtige til at programmere en computer.
Nørderne har de seneste år udviklet en særlig nørdkultur bestående af forskellige spil (især rollespil, computerspil og samlekortspil) samt bøger, tegneserier og film indenfor genrerne gys, science fiction og fantasy dertil kommer naturligvis netnørder som lever deres liv på internettet.
Begrebet nørd stammer fra den amerikanske børnebog "If I ran the Zoo" (1950) af Dr. Seuss, hvor det er en grim lille trold. På dansk får vi begrebet, da Kim Schumacher oversatte filmen "Revenge of the Nerds" (1984) til "Nørderne kommer".
Til alle jer som ikke har ure.
Det skuffer mig.
Min fammilie lever af at sælge og repirer ur'r ;)
Selv har jeg en Inex.
http://www.inexwatches.com/bilder/INDEXB.JPG
Bare uden røde viser
Det skuffer mig.
Min fammilie lever af at sælge og repirer ur'r ;)
Selv har jeg en Inex.
http://www.inexwatches.com/bilder/INDEXB.JPG
Bare uden røde viser
jeg en enig med #19
men #14 selvfølgelig vil det se dumt ud hvis man går rundt med et billigt føtex/bilka ur på armen, hvis man har såkaldt hvide arme. Hvis du går til en urmager, kan de fortælle hvad der passer bedst til kropsbygningen. Ligesom Synoptik/Briller.
Hvis man for sig et ordenligt ur, vil det absolute ikke se dumt ud, men der i mod, "nej hvor han/hun sej"
Et ur kan tale for sig selv!
men #14 selvfølgelig vil det se dumt ud hvis man går rundt med et billigt føtex/bilka ur på armen, hvis man har såkaldt hvide arme. Hvis du går til en urmager, kan de fortælle hvad der passer bedst til kropsbygningen. Ligesom Synoptik/Briller.
Hvis man for sig et ordenligt ur, vil det absolute ikke se dumt ud, men der i mod, "nej hvor han/hun sej"
Et ur kan tale for sig selv!
Det sidste reelle "transportable" ur jeg havde, var et vækkeur jeg gik med i lommen i min gymnasietid. Nok ikke så meget at sige til, at folk syntes jeg var skide underlig. Nå jo, jeg fik sådan et "rigtigt smart" et med blåt lys og hele svineriet i studentergave, men det var mere velegnet til natlys, da "smart" som oftest er lig med fuldstændigt himmelråbende ved siden af for mit vekommende (jeg er lille, radmager og blegere end de fleste albino'er) =P
Armbåndsure synes jeg er monster irriterende, en evig hængen fast i alt muligt tangel, såsom dørhåndtage og hække og diverse hardware, når man skal ind og pille. Endnu en ting man skal tage af, nej tak!
Armbåndsure synes jeg er monster irriterende, en evig hængen fast i alt muligt tangel, såsom dørhåndtage og hække og diverse hardware, når man skal ind og pille. Endnu en ting man skal tage af, nej tak!
#21 man tager da sit ur af når man skal rodde med hardware. Jeg ville nødigt have ridser i mit ur, fordi jeg lige skulle skifte noget i maskinen.
Jeg løber selv rundt med et Emporio Armani AR0113. Jeg ville bare have et simpelt stilrent ur, som kan bruges til næsten alle lejligheder. Mener jeg gave ca. 2k for det for 4 år siden, så det er jo hverkent dyrt eller billigt.
Jeg løber selv rundt med et Emporio Armani AR0113. Jeg ville bare have et simpelt stilrent ur, som kan bruges til næsten alle lejligheder. Mener jeg gave ca. 2k for det for 4 år siden, så det er jo hverkent dyrt eller billigt.
Jeg har et analogt armbåndsur (Bonett) i titanium, men det sidste halve års tid har jeg ikke gået med det. Når nu jeg alligevel har min mobiltelefon i lommen kan jeg jo bare bruge uret i den.
omega seamaster her, koster ~10k... jeg valgte "dyrt analog armbåndsur" :)))) ... så længe urene koster under <5k er det vel billige ur, eller snakker vi fætterbr ure til 10kr ift seiko til 200,-?..... det ser sådan ud på afstemningen eller osse har folk den vilde ur-fetisch. oh well... it all depends on the eye of the beholder.
nuvel: jeg vil ligesom #22 råde folk til at tage uret af når de roder med hardware. de fleste safirglas af ordentlig kvali kan sagtens klare det, men det er for det meste resten af uret, man ender med at ridse. jeg har selv ridset kransen på mit ur, det kostede lige 1200 pisk + tryktest at få fikset det :((((((
nå ja: *blære* *blære* *blære*
nuvel: jeg vil ligesom #22 råde folk til at tage uret af når de roder med hardware. de fleste safirglas af ordentlig kvali kan sagtens klare det, men det er for det meste resten af uret, man ender med at ridse. jeg har selv ridset kransen på mit ur, det kostede lige 1200 pisk + tryktest at få fikset det :((((((
nå ja: *blære* *blære* *blære*
Et kedeligt standard billigt skiveur. Bruger det dog kun hvis jeg skal udenfor og jeg husker det. Derhjemme er computerens ur jo fint nok :)
Det måtte blive "Jeg går ikke med armbåndsur" i og med at jeg bruger uret i min mobiltelefon og det på computeren... Resten er ikke lige mig :)
Casio.
Et vildt digital ur, men fjernbetjening til både video og tv, lommeregner osv.
Men bruger det ikke her i sommerperioden, det giver sådan nogle grimme hvide striber :P
Sådan en fætter her!
Et vildt digital ur, men fjernbetjening til både video og tv, lommeregner osv.
Men bruger det ikke her i sommerperioden, det giver sådan nogle grimme hvide striber :P
Sådan en fætter her!
Hey hvorfor er der ikke et dyrt kombineret digital og analog ur. Dem findes der stadig en del af og er IMO den bedste kombination : Digitalt fordi det er mere præcist og hurtigere at aflæse, analogt fordi det ser godt ud ;-)
Jeg har også Tissot T-Touch ligesom post 3. Det ultimative ur fordi det kombinere høj teknologi (barometer, altimeter, kompas, thermometer og ridsefri touchscreen) med et utrolig elegant og maskulint ur. Perfekt! :-)
Det irriterer mig i øvrigt at Casio kun lave billig-ure. De her en teknologisk know-how som kun få kan matche og derfor ville det være fedt at se denne teknologi i noget andet end i plastik-ure :-(
Jeg har også Tissot T-Touch ligesom post 3. Det ultimative ur fordi det kombinere høj teknologi (barometer, altimeter, kompas, thermometer og ridsefri touchscreen) med et utrolig elegant og maskulint ur. Perfekt! :-)
Det irriterer mig i øvrigt at Casio kun lave billig-ure. De her en teknologisk know-how som kun få kan matche og derfor ville det være fedt at se denne teknologi i noget andet end i plastik-ure :-(
Omega Seamaster (2531.80) til hverdag og fest :-)
samt et Suunto Metron (kompas, højdemåler, temp mv.) til sport og fritid
samt et Suunto Metron (kompas, højdemåler, temp mv.) til sport og fritid
Vildt digital, er måske ikke helt rigtigt. Mit ur er p.t. et polar s210 løbeur. Ikke fordi jeg løber særligt meget fortiden, men jeg fik slidt remmen på mit normale analoge romertals ur. Mit andet normale reklame ur blev smadret i mili, så nu bruger jeg mit løbe ur ud af nød. Som 2nd reserve har jeg så en mili rem til mit pæne ur. Det ser lidt mystisk ud ;-)
Faktisk er jeg typen som kun har ur på når jeg skal være et sted på en bestemt tid. Det første jeg gør når jeg kommer hjem er at tage mit ur af. Det samme gør jeg når jeg er til møde eller andet. Med mindre jeg gerne vil holde øje med tiden under mødet.
Min mobil har så også et ur, men jeg har stort set samme forhold til min mobil som til mit ur. Jeg lægger den fra mig, så hurtigt som muligt.
Jeg savner dog nogle gange et digi ur som har stop ur og nedtælling. Men det skal jo gerne være pænt. Mit ur er dog ikke noget status symbol, eller smykke for mig.
Faktisk er jeg typen som kun har ur på når jeg skal være et sted på en bestemt tid. Det første jeg gør når jeg kommer hjem er at tage mit ur af. Det samme gør jeg når jeg er til møde eller andet. Med mindre jeg gerne vil holde øje med tiden under mødet.
Min mobil har så også et ur, men jeg har stort set samme forhold til min mobil som til mit ur. Jeg lægger den fra mig, så hurtigt som muligt.
Jeg savner dog nogle gange et digi ur som har stop ur og nedtælling. Men det skal jo gerne være pænt. Mit ur er dog ikke noget status symbol, eller smykke for mig.
#27 øv jeg ved ikke hvad du mener. er det fordi du ikke forstår den forholdvis simple sætning, eller har du bare spillet for meget d&d? :)
"the eye of the beholder"
fuldt? hahaha, den var ikke så smart, når man skal virke klog vel? :)
... så så, lille ven.
"the eye of the beholder"
Tror du ik bare at du skulle ha fuldt lidt mere med i engelsktimerne, i stedet for at sidde og tælle sekunder på dit fine ur? :)
fuldt? hahaha, den var ikke så smart, når man skal virke klog vel? :)
... så så, lille ven.
Jeg er også den lykkelige ejer af et Seiko Kinetic ur ligesom #13, det er dog en af 2005 modellerne jeg har (som ikke sælges i DK).
http://www.righttime.com/seiko/arctura/sng041s.jpg
Det er IMO det fedeste ur der findes, og jeg skal ikke bruge alt det digital crap til noget :)
Før havde jeg et kombineret digital/analog ur, og jeg brugte ALDRIG nogle af de mange "smarte" digitale funktioner.
http://www.righttime.com/seiko/arctura/sng041s.jpg
Det er IMO det fedeste ur der findes, og jeg skal ikke bruge alt det digital crap til noget :)
Før havde jeg et kombineret digital/analog ur, og jeg brugte ALDRIG nogle af de mange "smarte" digitale funktioner.
Er jeg den eneste der knap nok kan finde ud af at aflæse et analogt ur? :)
Hvis jeg får smidt sådan et i hovedet og der er en der spørger mig hvad det viser, så skal jeg bruge tåbeligt lang tid på at fatte det. Ja jeg ved godt hvordan det fungerer, skal bare liiiige tænke over det.
Det har nok noget at gøre med at jeg aldrig har haft noget at gøre med analoge ure.
Havde et digitalt (billigt, et par hundrede kr) sidste del af folkeskolen, hvorefter jeg af glemte grunde holdte op med at bruge det (mobiltlf blev først hvermands eje i slutningen af HTX). Selvsamme ur fik en renæssance da jeg skulle ind og lege soldat i cirkus mili i et år, hvor jeg havde meget glæde af det. Siden har jeg ikke brugt armbåndsur overhovedet. Hvis jeg har brug for at vide hvad klokken er drejer jeg blikket 15 grader nedad og til højre. Hvis jeg ikke sidder ved pjutten trækker jeg min tlf op ad lommen og ser på den i stedet. Vupti.
Umiddelbart kan jeg ikke forstå hvad man skal med et armbåndsur hvis man alligevel har sin tlf på sig -- udover selvfølgelig at se smart ud (og fred være med det). Men så forstår jeg ikke hvorfor det skal kunne vise klokken?
Hvis jeg får smidt sådan et i hovedet og der er en der spørger mig hvad det viser, så skal jeg bruge tåbeligt lang tid på at fatte det. Ja jeg ved godt hvordan det fungerer, skal bare liiiige tænke over det.
Det har nok noget at gøre med at jeg aldrig har haft noget at gøre med analoge ure.
Havde et digitalt (billigt, et par hundrede kr) sidste del af folkeskolen, hvorefter jeg af glemte grunde holdte op med at bruge det (mobiltlf blev først hvermands eje i slutningen af HTX). Selvsamme ur fik en renæssance da jeg skulle ind og lege soldat i cirkus mili i et år, hvor jeg havde meget glæde af det. Siden har jeg ikke brugt armbåndsur overhovedet. Hvis jeg har brug for at vide hvad klokken er drejer jeg blikket 15 grader nedad og til højre. Hvis jeg ikke sidder ved pjutten trækker jeg min tlf op ad lommen og ser på den i stedet. Vupti.
Umiddelbart kan jeg ikke forstå hvad man skal med et armbåndsur hvis man alligevel har sin tlf på sig -- udover selvfølgelig at se smart ud (og fred være med det). Men så forstår jeg ikke hvorfor det skal kunne vise klokken?
har ik et ur til normal brug, men bruger et Polar Polar S810i under mine daglige løbeture. er uddannet hjertekredsløbsfysiolog, så jeg er lidt nørdet, når det kommer til mine biometriske værdier =)
Jeg går med lommeur, et lækkert et i børstet stål, med klap....
Som arkæologistuderende bliver man hurtigt træt af at smadre sine armbåndsure med slag, jord og vand når man er på udgravning - da jeg ødelagde mit tredje, ikke helt billige, armbåndsur på 1½ år, gik jeg ned og købte mig et lommeur - det har jeg ikke fortrudt.
Lige nu bruger jeg dog min mobil-telefon som ur, da jeg ikke har fået skiftet batteri i lommeuret.
Som arkæologistuderende bliver man hurtigt træt af at smadre sine armbåndsure med slag, jord og vand når man er på udgravning - da jeg ødelagde mit tredje, ikke helt billige, armbåndsur på 1½ år, gik jeg ned og købte mig et lommeur - det har jeg ikke fortrudt.
Lige nu bruger jeg dog min mobil-telefon som ur, da jeg ikke har fået skiftet batteri i lommeuret.
Er jeg virkelig den eneste herinde, der nyder at slæbe rundt med mit bornholmer-ur ???
Nej, spøg til side, jeg har kun det ur jeg har i min mobil...
Nej, spøg til side, jeg har kun det ur jeg har i min mobil...
Hmm hvad er "dyrt" og hvad er "billigt".
Mit har kostet 999 og det kalder jeg billigt.
Når nu man tænker på at mange ure koster helt op til 20000
Mit har kostet 999 og det kalder jeg billigt.
Når nu man tænker på at mange ure koster helt op til 20000
Mit casio G-shock har 10 års jubilæum i år, fik det i konfirmationsgave. Har flere gange overvejet at skifte, men det er bare ikke til at slå ihjel. Har dog også et lommeur med guldkæde (18K, ikke lad-som-om-guld) jeg arvede efter min far, men det er mest til fest og så'n :)
Mit ur
Mit ur
Måske ikke så flinkt men vil da give #37 ret i at #3 lugter langt væk af narcicist.
Personligt har jeg ikke brugt et ur side min Nike ur døde for nogle år siden. Den gang var det et smart 'in'-ur, men.... sådan nogle ting går jo over. Og jeg finder ingen trang til at købe et nyt.
<joke>
Jeg har jo ur i min computer, bærbare, PDA, telfon, penthouse lejlighed ..... og i min cykellygte.
</joke>
Måske ikke så flinkt men vil da give #37 ret i at #3 lugter langt væk af narcicist.
Personligt har jeg ikke brugt et ur side min Nike ur døde for nogle år siden. Den gang var det et smart 'in'-ur, men.... sådan nogle ting går jo over. Og jeg finder ingen trang til at købe et nyt.
<joke>
Jeg har jo ur i min computer, bærbare, PDA, telfon, penthouse lejlighed ..... og i min cykellygte.
</joke>
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.