mboost-dp1
Hvor tit spiser du frugt/grøntsager?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Jeg stemte 1 gang om dagen: Den daglige pizza (hint: tomatsovs)
For at være ærlig, så har jeg faktisk ændret spisevaner en hel del siden jeg kvittede mit brødjob til fordel for det selvstændige erhvervsliv. Stressfaktoren er en helt anden, og dermed bliver der overskud til faktisk at lave mad i ny og næ, hvor det før i tiden kun var "Skat, hvor skal vi bestille fra i dag?"
For at være ærlig, så har jeg faktisk ændret spisevaner en hel del siden jeg kvittede mit brødjob til fordel for det selvstændige erhvervsliv. Stressfaktoren er en helt anden, og dermed bliver der overskud til faktisk at lave mad i ny og næ, hvor det før i tiden kun var "Skat, hvor skal vi bestille fra i dag?"
#6 lol! skal være friske grøntsager, ikke kogte, der ryger en hel del af ernæringen nemlig.
spiser selv 1 gang om dagen. en gulerod eller noget i den stil. sikkert ikke nok, men dem der rent faktisk spiser den portion grøntsager der anbefalet kan sq heller ikke være helt raske i forvejen.
#3: HIPPIE!!!!
spiser selv 1 gang om dagen. en gulerod eller noget i den stil. sikkert ikke nok, men dem der rent faktisk spiser den portion grøntsager der anbefalet kan sq heller ikke være helt raske i forvejen.
#3: HIPPIE!!!!
Jeg kan helt tilslutte mig #1 :)
-----
"Men fordi man er vegetar, betyder det jo ikke at man hele tiden lever super sundt."
Det har du helt ret i, for vegetarer lever faktisk ikke et sundt liv. Den menneskelige krop har brug for nogle af de ting der er i kød (kan ikke lige huske hvilke).
(Og tro nu ikke at jeg kritiserer at du er vegetar, for det gør jeg ikke. Jeg er fløjtende ligeglad, og lever heller ikke selv sundt)
-----
"Men fordi man er vegetar, betyder det jo ikke at man hele tiden lever super sundt."
Det har du helt ret i, for vegetarer lever faktisk ikke et sundt liv. Den menneskelige krop har brug for nogle af de ting der er i kød (kan ikke lige huske hvilke).
(Og tro nu ikke at jeg kritiserer at du er vegetar, for det gør jeg ikke. Jeg er fløjtende ligeglad, og lever heller ikke selv sundt)
"Den menneskelige krop har brug for nogle af de ting der er i kød (kan ikke lige huske hvilke)."
Det er 18 forskellige proteiner som er livsnødvendige (Mener der er 21, men de sidst 3 producerer du selv). Hvor de fleste kan optages fra kød. Det er lidt mere besværligt fra ikke animalske produkter, men ikke umuligt.
Og man kan få diverse protein tilskud hvor de er i.
Når jeg siger usundt, så er de fleste chips vegetariske, det gælder også chokolade, cola såmænd også :)
"Den menneskelige krop har brug for nogle af de ting der er i kød (kan ikke lige huske hvilke)."
Det er 18 forskellige proteiner som er livsnødvendige (Mener der er 21, men de sidst 3 producerer du selv). Hvor de fleste kan optages fra kød. Det er lidt mere besværligt fra ikke animalske produkter, men ikke umuligt.
Og man kan få diverse protein tilskud hvor de er i.
Når jeg siger usundt, så er de fleste chips vegetariske, det gælder også chokolade, cola såmænd også :)
1 gang om dagen.
Er pakker hos Dansk Supermarkeds frugt og grønt afdeling, men når man har kigget på frugt i 6½ time har man faktisk ikke rigtig lyst til at spise det.. Næææ.. så er det på tide med en god pizza! :)
Er pakker hos Dansk Supermarkeds frugt og grønt afdeling, men når man har kigget på frugt i 6½ time har man faktisk ikke rigtig lyst til at spise det.. Næææ.. så er det på tide med en god pizza! :)
vi har fri frugt på arbejdspladsen, så får da nogle stykker der, og forsøger så vidt muligt at få ordnet nogle grønsager til aftensmaden, medmindre jeg er for træt og det bare skal gå stærkt, jeg spiser sjældent junkfood pga. økonomien :D
næsten rigtigt.
Det er dog aminosyrer vi skal bruge. Aminosyrerne får vi ved at hakke proteinerne i mindre stykker - proteiner er nemlig lavet af aminosyrer.
--
Generelt lever jeg alt for usundt - især de sidste par måneder har været slemme. Faktisk vågnede jeg i sidste weekend og tænkte "ååårh jeg har lyst til en gulerod eller en banan lige nu". Så ved man det er slemt. Når man ligefrem savner ting der ikke er krydret med bacon.
Hmm. Nu blir jeg helt deprimeret - må hellere bestille en pizza.
næsten rigtigt.
Det er dog aminosyrer vi skal bruge. Aminosyrerne får vi ved at hakke proteinerne i mindre stykker - proteiner er nemlig lavet af aminosyrer.
--
Generelt lever jeg alt for usundt - især de sidste par måneder har været slemme. Faktisk vågnede jeg i sidste weekend og tænkte "ååårh jeg har lyst til en gulerod eller en banan lige nu". Så ved man det er slemt. Når man ligefrem savner ting der ikke er krydret med bacon.
Hmm. Nu blir jeg helt deprimeret - må hellere bestille en pizza.
Stemte "Månedligt"... Tæller dog kun frugt og grønt, der ikke tilfældigvis er stoppet i en sandwich i min lokale kantine. Hvis jeg endelig tager mig sammen til at købe en pose æbler, så får jeg dem ikke spist. De ligger bare og bliver bløde og narsty. Nej, så hellere kaffe, porter og pizza. Samvittigheden klares med "+rød peber og løg" på pizzaen i ny og næ...
Er vegetar, men får da kød en gang i mellem (Måske en gang om måndeden, og så helst noget kylling/kalkun, noget jeg erfarede mig var smart under min fitness periode da min krop sagde stop... *protein mangel), men jeg er faktisk ikke i stand til at skemalægge min "føde" da den variere meget, og det hænder jo også at jeg nogle dage slet ikke får et rigtigt måltid. Men svarede 1 gang om dagen, da det nok er det eneste jeg kan garantere som minimum. Men jeg har ikke købt en Grøntsagskniv til 1500kr for ingen ting :D
Kan derimod svare på hvad jeg ikke spiser :D og den liste er LAANG!
Kan derimod svare på hvad jeg ikke spiser :D og den liste er LAANG!
#23: Øh? Findes kolanødder ikke? De blev brugt som koffein til cola engang.
Tja, for et år siden: hvad er frugt/grønt?
Så flyttede jeg sammen med kærsten + kvittede smøgerne, så nu æder jeg frugt og grønt konstant (gulerødder er gode til at tage rygetrangen, bare så I ved det!).
Stemte 1 gang dagligt, da jeg kun spiser frugt i skolen (tilgangæld foregår det mere eller mindre konstant fra kl. 10 til 14 hvis jeg har fået nok med).
Så flyttede jeg sammen med kærsten + kvittede smøgerne, så nu æder jeg frugt og grønt konstant (gulerødder er gode til at tage rygetrangen, bare så I ved det!).
Stemte 1 gang dagligt, da jeg kun spiser frugt i skolen (tilgangæld foregår det mere eller mindre konstant fra kl. 10 til 14 hvis jeg har fået nok med).
#11 Der er 20 vigtige aminosyrer for mennesket. For en voksen person er det nødvendigt at optage his, ile, leu, lys, met, phe, thr, trp og val igennem føden, da mennesket har tabt evnen til at syntetisere alle sammen selv. De andre bliver dannet i forholdsvis lange pathways på 5-16 reaktionstrin i andre organismer. Du kan altså selv syntetisere de andre 11. Og som drbravo skriver, mente du nok at en person skal optage protein, som da i mavesækken hydrolyseres til aminosyrer.
Det er da egentlig en smule foruroligende, at der er så mange som kun spiser grønt en til to gange om ugen.
Jeg kan da godt forstå vi er på vej til USA lignende tilstande.
Har i nogensinde gået ned af strøget og lagt mærke til hvor mange overvægtige børn der er efterhånden? - det er allerede galt ned til 8 års alderen.
Personligt er grønsager en del af min daglige kost. Jeg spiser omkring 3-5 stykker grønt hver dag. En banan sammen med morgenmaden. Et æble eller pære til frokosten. Et stykke frugt efter skole. Så spiser jeg gerne også et stykke når jeg er på arbejde, og efter aftensmaden.
Jeg kan da godt forstå vi er på vej til USA lignende tilstande.
Har i nogensinde gået ned af strøget og lagt mærke til hvor mange overvægtige børn der er efterhånden? - det er allerede galt ned til 8 års alderen.
Personligt er grønsager en del af min daglige kost. Jeg spiser omkring 3-5 stykker grønt hver dag. En banan sammen med morgenmaden. Et æble eller pære til frokosten. Et stykke frugt efter skole. Så spiser jeg gerne også et stykke når jeg er på arbejde, og efter aftensmaden.
Faktisk overrasket over at der virkelig er nogle herinde som er vegetarer... troede kun at det var totale hippier med Peacesigns på trøjerne og pandebånd i panden som var vegetarer... ikke nørder... men respect til jer nørdedehippier! ;)
Adducere & drbravo
Bacon er og bliver et grundstof. Nødvendigt for menneskeracens fortsatte beståen. Bacon bør indtages i store og rigelige mængder :-)
Desuden er bacon den eneste ingrediens der kan anvendes morgen, middag og aften.
Specielt æggekage med bacon er godt. Men for at holde den grønne linje skal der purløg og tomat på... tallerkenen. Og så kan man spise udenom.
Bacon er og bliver et grundstof. Nødvendigt for menneskeracens fortsatte beståen. Bacon bør indtages i store og rigelige mængder :-)
Desuden er bacon den eneste ingrediens der kan anvendes morgen, middag og aften.
Specielt æggekage med bacon er godt. Men for at holde den grønne linje skal der purløg og tomat på... tallerkenen. Og så kan man spise udenom.
#29 Nu er det jo heller ikke sundt at spise 5 stykker frugt om dagen. Der er jo en grund til, at det hedder 300 gram grøntsager og 300 gram frugt om dagen ;-)
Jeg har stemt "1 gang om dagen", og det er det absolutte minimum, men det skifter fra dag til dag hvor mange gange udover den ene gang det bliver til.
Jeg har stemt "1 gang om dagen", og det er det absolutte minimum, men det skifter fra dag til dag hvor mange gange udover den ene gang det bliver til.
desværre bliver det ofte bare til pasta med ketchup.. billigt. og hvis der skal være rigtig dyrt kan man til nød krydre det med lidt dåsemakrel og majs.. ;P
grøntsager er kun for rige mennesker. :)
Helt enig!
Altså helt ærlig så snakker de jo så meget om at sætte afgiften på sodavand ned hele tiden for at forhindre importen fra tyskland, men syntes sq i stedet for, at man burde sætte afgiften ned på Frugt og grønt i stedet for! Det er jo galt at det skal være så dyrt at leve sundt i et land hvor fedme er sådan en stor trussel!
Fx. Koster 10 stk frugt someregel 20kr i fakta. Vi er 5 mennesker hos mig som hverdag spiser frugt, så ville det jo koste ca. 220kr om ugen, dvs. 880kr/mdr... Det er ihvertfald noget som min mor ikke har råd til at betale p.t.
Kan være det lyder dyrt, men 880kr delt ud på 5 personer er ærligt talt ikke meget på en måned. Det er dog meget, hvis det alene er din mors penge, der står for mad indkøbene.
Lad os tage en banan, som i pris sikkert godt kan fås for de 2 kr eller under, og så sammenligne med en sneakers (eller anden chokolade bar). Der slipper du ikke med under 6 kr(billigt sat).
Dvs. du sparer 4 kr, og du lever sundere.
Generelt er det langt billigere at købe grøntsager, frem for kød, eller endnu værre, færdigretter. Problemet for mange er nok, at hvis du skal gøre det så indbydende, at selv kødspisere ikke savner kødet, så tager det forberedelse og tid.
Og hvis du kun spiser junkfood og færdigretter så har du ikke den energi, for din krop er færdig og skriger efter næring. Ligesom med så meget andet, er det en vane, og når først man spiser ordentligt, har man også mere energi.
Kan være det lyder dyrt, men 880kr delt ud på 5 personer er ærligt talt ikke meget på en måned. Det er dog meget, hvis det alene er din mors penge, der står for mad indkøbene.
Lad os tage en banan, som i pris sikkert godt kan fås for de 2 kr eller under, og så sammenligne med en sneakers (eller anden chokolade bar). Der slipper du ikke med under 6 kr(billigt sat).
Dvs. du sparer 4 kr, og du lever sundere.
Generelt er det langt billigere at købe grøntsager, frem for kød, eller endnu værre, færdigretter. Problemet for mange er nok, at hvis du skal gøre det så indbydende, at selv kødspisere ikke savner kødet, så tager det forberedelse og tid.
Og hvis du kun spiser junkfood og færdigretter så har du ikke den energi, for din krop er færdig og skriger efter næring. Ligesom med så meget andet, er det en vane, og når først man spiser ordentligt, har man også mere energi.
#43 Gentox
Det er kun min mor som betaler (Vi er min mor, hendes kæreste som kun bor der delvist, min bror, mig og min kæreste som også kun bor der delvist, så det er selvfølgelig lidt højt sat, men alligevel)
Men ja iforhold til en sneakers eller mars bar så er det jo billigt, men set i forhold til så meget andet og iforhold hvad kroppen har brug for, så er det dyrt at leve sundt.
Det samme gør sig jo gældene, hvis man spiser økologisk, bl.a. derfor vi sjælendt spiser økologisk...
Det er kun min mor som betaler (Vi er min mor, hendes kæreste som kun bor der delvist, min bror, mig og min kæreste som også kun bor der delvist, så det er selvfølgelig lidt højt sat, men alligevel)
Men ja iforhold til en sneakers eller mars bar så er det jo billigt, men set i forhold til så meget andet og iforhold hvad kroppen har brug for, så er det dyrt at leve sundt.
Det samme gør sig jo gældene, hvis man spiser økologisk, bl.a. derfor vi sjælendt spiser økologisk...
Her er en service fra JGL (Dansk Ordblinde Samfund)
Sneakers:
http://www.uncrate.com/men/images/lacoste-carnaby-...
Snickers: http://images.dietclub.com.au/branding/dc/library/...
Medmindre I rent faktisk spiser sneakers? Der er sikkert masser af fibre i dem.
Sneakers:
http://www.uncrate.com/men/images/lacoste-carnaby-...
Snickers: http://images.dietclub.com.au/branding/dc/library/...
Medmindre I rent faktisk spiser sneakers? Der er sikkert masser af fibre i dem.
Er absolut ikke ordblind, og tænkte ikke nærmere over at det er ick og ikke eak (også uden at følge dine links, vil jeg da give dig ret i, at der er forskel på gummisko, og en chokoladebar).
Dog ikke så tit jeg køber sådan en fætter, da det er skrammel chokolade. Men ok, you got me there.
Er absolut ikke ordblind, og tænkte ikke nærmere over at det er ick og ikke eak (også uden at følge dine links, vil jeg da give dig ret i, at der er forskel på gummisko, og en chokoladebar).
Dog ikke så tit jeg køber sådan en fætter, da det er skrammel chokolade. Men ok, you got me there.
Jeg er bare misundelig fordi jeg selv får for få Snickers. Jeg er gift, så frugt og grønt er en naturlig del af hverdagen. Til gengæld skal jeg ikke besvære mig med at lave mad.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.