mboost-dp1
Hvor hurtig er din internetforbindelse (downstream)?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Jeg har en 10/2 fra Fullrate til 359/md og er helt tilfreds med stabiliteten og servicen. Dog savner jeg muligheden for IPTV.
20/2 fra Cybercity + telefoni
Den er hamrende stabil, connecter med 18.5/2
Har sammenlagt oplevet 2 timers nede tid, i forbindelse med central opgradering
Den er hamrende stabil, connecter med 18.5/2
Har sammenlagt oplevet 2 timers nede tid, i forbindelse med central opgradering
2M/128k fra YouSee. Sad oprindeligt på Esbjerg IT-net ESENET med en 256/64 kbit som blev opgraderet til 512/64 da TDC/YouSee overtog driften fuldstændig fra forsyningen i Esbjerg. Siden har YouSee så valgt at give os 2 megabit, men med en helveds sløv upload, hvilket er ret træls! Men til gengæld har jeg sjældent eller måske næsten aldrig oplevet problemer hvilket jo er fint.
Og så leverer YouSee også kabel-TV til næsten alle husstande i Esbjerg, og der må jeg sige jeg også er rigtig godt tilfreds. Jeg har prøvet at sammenligne billedet på det analoge kabel-TV net de leverer og på digital kabel og der er simpelthen så lille en forskel at det ikke kan betale sig at betale ekstra for digital signal medmindre man vil have HD kanalerne.
Og så leverer YouSee også kabel-TV til næsten alle husstande i Esbjerg, og der må jeg sige jeg også er rigtig godt tilfreds. Jeg har prøvet at sammenligne billedet på det analoge kabel-TV net de leverer og på digital kabel og der er simpelthen så lille en forskel at det ikke kan betale sig at betale ekstra for digital signal medmindre man vil have HD kanalerne.
15/1 fra Yousee. Det kunne jeg få fra dag 1 da jeg flyttede, og jeg havde ikke lyst til at leve uden bredbånd i et par uger:) Regner dog med at flytte selskab (nok cybercity), når bindingsperioden er overstået.
Mjaeh men hvis du gerne vil skifte selskab, kan TDC jo trække 50mbit....dog stadig med den sølle 2mbit upload.
Mjaeh men hvis du gerne vil skifte selskab, kan TDC jo trække 50mbit....dog stadig med den sølle 2mbit upload.
For helvede hvor er de her afsteminger da godt nok ikke særligt gennemtænkte.
Godt nok er det ikke et professionelt analyseinstitut der står bag, og både afstemning og resultater er ikke andet end fis og ballade, men alligevel. Bare en LILLE indsats ville være klædeligt.
Det her er jo et sted for nørder, og man skal da godt nok være talblind og/eller temmelig unørdet for ikke at se problemet med denne afstemning.
(Jeg har 4 mbit, men aner ikke hvad jeg skal stemme.)
Godt nok er det ikke et professionelt analyseinstitut der står bag, og både afstemning og resultater er ikke andet end fis og ballade, men alligevel. Bare en LILLE indsats ville være klædeligt.
Det her er jo et sted for nørder, og man skal da godt nok være talblind og/eller temmelig unørdet for ikke at se problemet med denne afstemning.
(Jeg har 4 mbit, men aner ikke hvad jeg skal stemme.)
Jeg har en 15/2 fra TDC - den kører egentlig meget godt, men jeg mangler nu indimellem lidt mere hastighed...
#10+12
Tja, I kunne vel tænke jer lidt om? En nørd har målt hvilken hastighed der er blevet leveret. Det er yderst sjældent at der rent faktisk leveres lige præcist det man har bestilt. For det meste er den lidt lavere.
Tja, I kunne vel tænke jer lidt om? En nørd har målt hvilken hastighed der er blevet leveret. Det er yderst sjældent at der rent faktisk leveres lige præcist det man har bestilt. For det meste er den lidt lavere.
Jeg stemte 2-4 mbit da jeg har en 4 mbit forbindelse fra TDC som ligger på 3,5 mbit gennemsnitlig.
Du kan da prøve at måle din hastighed på speedtest.net.
Du kan da prøve at måle din hastighed på speedtest.net.
40/12,5 mbit
Har forbindelse gennem Foreningen Kollegienet Odense, så betaler vidst 20,- for det pr måned :-D
/EmailFX
Har forbindelse gennem Foreningen Kollegienet Odense, så betaler vidst 20,- for det pr måned :-D
/EmailFX
Hehe... målt det på et godt tidspunkt?
Men stemte 1-2 mbit, har internet fra kollegiet jeg bor på (rasmus rask, odense)
Men det er helt vildt forskelligt hvor hurtigt det er, om natten er den omkring 10 mbit.
Men jeg overlever, dog er det træls at de bloker det meste torrent trafik...
Hehe... målt det på et godt tidspunkt?
Men stemte 1-2 mbit, har internet fra kollegiet jeg bor på (rasmus rask, odense)
Men det er helt vildt forskelligt hvor hurtigt det er, om natten er den omkring 10 mbit.
Men jeg overlever, dog er det træls at de bloker det meste torrent trafik...
10 skrev:Sjovt der altid er fejl i de afstemninger herinde, kan godt lide man har to valgt mulgheder.
4mbit så kan jeg vælge:
2-4mbit
4-10mbít
Ikke videre smart :S tag lige og ret det hele.
Har præcis det samme problem. Jeg valgte 4-10 Mbit/s bare fordi...
Jeg har ikke internet, jeg er her faktisk slet ikke. Men jeg stemte 10-25 Mbit/s og 4-10 Mbit/s fordi jeg har 10 Mbit/s.
Til gengæld kan jeg huske dengang der var noget der hed fastpris isdn fra cybercity til 495 (eller 499) kr/måned. Det var flatrate (hence navnet) men så dukkede der indlæg op fra ham riskær i en nyhedsgruppe og pludselig måtte man kun være på 2 timer om dagen for den pris, fordi nogle tumper var på hele dagen.. Det var sgu surt. Specielt fordi jeg var en af dem der var på 24/7.
Men så kom 128 kbit adsl fra cybercity, det var jo helt vildt!
Lige indtil man fandt ud af det kun var i københavn.
Til gengæld kan jeg huske dengang der var noget der hed fastpris isdn fra cybercity til 495 (eller 499) kr/måned. Det var flatrate (hence navnet) men så dukkede der indlæg op fra ham riskær i en nyhedsgruppe og pludselig måtte man kun være på 2 timer om dagen for den pris, fordi nogle tumper var på hele dagen.. Det var sgu surt. Specielt fordi jeg var en af dem der var på 24/7.
Men så kom 128 kbit adsl fra cybercity, det var jo helt vildt!
Lige indtil man fandt ud af det kun var i københavn.
jeg har snydt lidt med en switch...
så jeg har brokoblet 3x2mbitforbindelser = 6mbit
(hip hurra for kollegie-net)
derudover har jeg et 3-modem der ofte kommer op i 6mbit området herhjemme
men det kommer sjældent over 5 når jeg er ude omkring i landet
men stemte 4-10 mbit :D
så jeg har brokoblet 3x2mbitforbindelser = 6mbit
(hip hurra for kollegie-net)
derudover har jeg et 3-modem der ofte kommer op i 6mbit området herhjemme
men det kommer sjældent over 5 når jeg er ude omkring i landet
men stemte 4-10 mbit :D
14 skrev:Tja, I kunne vel tænke jer lidt om? En nørd har målt hvilken hastighed der er blevet leveret.
En RIGTIG nørd ved at målinger svinger, og at de sjældent inkluderer det overhead (tcp/ip) der naturligvis er med i den båndbredde du betaler for.
Så hvis man har en forbindelse der hedder X mbit, så har du en X mbit forbindelse. Hvis dine målinger konsekvent viser noget der er væsentligt lavere, så er der enten noget galt med dine målinger, eller også får du ikke den forbindelse de siger du får.
Jeg er teknisk set på en gigabit forbindelse (kollegienetværk) men vi har "kun" 100 Mbit fra værelserne til routeren. Det er stadig mums ;)
Mindre relateret, se dog at få fixet afstemningen så den rent faktisk virker i Opera. Lige nu virker den bare slet ikke (det gør posting heller ikke) så jeg har måttet bruge en anden browser til at stemme og skrive det her.
Mindre relateret, se dog at få fixet afstemningen så den rent faktisk virker i Opera. Lige nu virker den bare slet ikke (det gør posting heller ikke) så jeg har måttet bruge en anden browser til at stemme og skrive det her.
@ EmailFX & Thalion
Rasmus Rask kollegiet i Odense har sin egen forbindelse og er ikke med i Foreningen Kollegienet Odense.
Generelt er det sjældent muligt for båndbredde målere at måle korrekt op til 100 mbit, ofte topper de ud mellem 40 og 60 mbit.
P.S.
Foreningen Kollegienet Odense koster lige under 50 kr. om måneden + folk skal som regel betale deres kollegies egne udgifter til netværksforbindelser.
P.P.S.
EmailFX kan godt få bedre resultater end 40/12,5 mbit ;-) Jeg gider ikke gå i detaljer med forbindelsen, men den er ret hurtig.
Rasmus Rask kollegiet i Odense har sin egen forbindelse og er ikke med i Foreningen Kollegienet Odense.
Generelt er det sjældent muligt for båndbredde målere at måle korrekt op til 100 mbit, ofte topper de ud mellem 40 og 60 mbit.
P.S.
Foreningen Kollegienet Odense koster lige under 50 kr. om måneden + folk skal som regel betale deres kollegies egne udgifter til netværksforbindelser.
P.P.S.
EmailFX kan godt få bedre resultater end 40/12,5 mbit ;-) Jeg gider ikke gå i detaljer med forbindelsen, men den er ret hurtig.
Fik også brev fra CC med beskeden om at opgradere min 5Mb/768 kB til til 10 Mb/2Mb uden ekstra regning... fint nok, bortset fra at jeg har prøvet deres 10 Mb før og lige meget hvad jeg har hos dem, kan jeg ikke komme over 2,6 Mb/ca. 768 kB (målt). Dette skyldes at jeg er på en central 2½ km fra hvor jeg bor, selvom jeg bor i Kolding by. :-(. Det værste er at der er en central et par 100 m fra hvor jeg bor, men den har CC ikke købt sig ind på.
Overvejer faktisk at skifte til tdc pga. af dette, men er lidt afventende, da TreFor er ved at rulle fiber ud flere steder i området.
Overvejer faktisk at skifte til tdc pga. af dette, men er lidt afventende, da TreFor er ved at rulle fiber ud flere steder i området.
5/2mbit fra DK-TV via. den lokale antenneforening for 349kr.
Downstream: ca. 650kb/s
Upstream: ca. 270kb/s
Er egentlig meget godt tilfreds, overvejer lidt en 10/2 fra dem, bare fordi den kører og maxer ud over hvad jeg teoretisk skulle have som max (og det er uden at medregne den smule overhead der må forekomme)
Downstream: ca. 650kb/s
Upstream: ca. 270kb/s
Er egentlig meget godt tilfreds, overvejer lidt en 10/2 fra dem, bare fordi den kører og maxer ud over hvad jeg teoretisk skulle have som max (og det er uden at medregne den smule overhead der må forekomme)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.