mboost-dp1
Hvilket antivirus-program bruger du?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
AVG, det virker bare og sløver ikke computeren nævneværdigt, faktisk opdager jeg kun det er der når den kommer frem og siger den har fundet en opdatering.
Ellers virker det bare.
Men på min linux mail server kører jeg clamav+amavis+spamassasion, så mails også er clean.
Ellers virker det bare.
Men på min linux mail server kører jeg clamav+amavis+spamassasion, så mails også er clean.
NOD32 er fjernet fra listen, selv om den ellers er den bedste jeg har prøvet. Modsat visse andre (Norton, Panda etc.) er den ikke proppet med pop-ting som "Jeg har lige reddet dig fra at en fremmed maskine der ville pinge dig, er jeg ikke dygtig?" Og man kan sætte den til at køre i "silent mode" og sende mails når vira findes.
Anyway, for et hurtigt overblik over dem alle, check denne tabel.
Anyway, for et hurtigt overblik over dem alle, check denne tabel.
Symantec AntiVirus 9.
Den bedste antivirus -ever-
1) Ingen registreringsprocess (Udløber aldrig)
2) Invaderer ikke systemet (Modsat nyere Norton)
3) Holder sig til EN opgave, og gør det godt (Ingen anti-spyware, anti-spam o.l.)
4) Forstyrrer *aldrig*. Kun et lille diskret vindue åbnes hvis noget er blevet opdaget (Hvilket kan slås fra)
5) Bruger ingen ressourcer.
Det eneste irritationsmoment er at den låser filer når den scanner dem, hvilket jeg egentlig kun opdager når jeg skal slette store filer over 500MB
Den bedste antivirus -ever-
1) Ingen registreringsprocess (Udløber aldrig)
2) Invaderer ikke systemet (Modsat nyere Norton)
3) Holder sig til EN opgave, og gør det godt (Ingen anti-spyware, anti-spam o.l.)
4) Forstyrrer *aldrig*. Kun et lille diskret vindue åbnes hvis noget er blevet opdaget (Hvilket kan slås fra)
5) Bruger ingen ressourcer.
Det eneste irritationsmoment er at den låser filer når den scanner dem, hvilket jeg egentlig kun opdager når jeg skal slette store filer over 500MB
Jeg bruger ZoneAlarm (Suite), fordi jeg så har både firewall, anti-spyware og anti-virus i ét program.
Samtidig er det den firewall jeg synes fungerer bedst efter mine behov, så da de kom med anti-virus også, var det naturligt at skifte helt over til dem.
Samtidig er det den firewall jeg synes fungerer bedst efter mine behov, så da de kom med anti-virus også, var det naturligt at skifte helt over til dem.
Bruger SUSE Linux. Ingen antivirus, men har kastet et blik på Novell AppArmor.
Trend Micro er firmaet, PC-cillin er deres program. Så de er på listen.
---
Jeg bruger selv AVG, da det er det jeg bedst kan lide efter alle dem jeg har prøvet. Det værste var da helt klart Norton, som måske ikke kun var det dårligste antivirusprogram jeg har prøvet, men nok det værste stykke software i det hele taget. Det faktum at så mange bruger det kunne evt. være årsagen til alt den vold vi ser i hverdagen...
Trend Micro er firmaet, PC-cillin er deres program. Så de er på listen.
---
Jeg bruger selv AVG, da det er det jeg bedst kan lide efter alle dem jeg har prøvet. Det værste var da helt klart Norton, som måske ikke kun var det dårligste antivirusprogram jeg har prøvet, men nok det værste stykke software i det hele taget. Det faktum at så mange bruger det kunne evt. være årsagen til alt den vold vi ser i hverdagen...
Er der forresten nogen der har en ide om hvorfor AVG på min ene WIndows MCE maskine absolut altid henter en pakke på omkring 3 MB, og ALTID vil genstarte bagefter.
Min laptop har ingen problemmer, kører Windows XP sp2, min rigtige MCE maskine har ingen problemmer, og en gammel Win2k maskine heller ikke. De opdaterer bare med en lille opdateringsfil, og kører videre.
Men min arbejds maskine vil altid genstarte.
Har prøvet at afinstallere og smide det på igen, ingen forskel :(
Min laptop har ingen problemmer, kører Windows XP sp2, min rigtige MCE maskine har ingen problemmer, og en gammel Win2k maskine heller ikke. De opdaterer bare med en lille opdateringsfil, og kører videre.
Men min arbejds maskine vil altid genstarte.
Har prøvet at afinstallere og smide det på igen, ingen forskel :(
Jeg bruger AVG på Windows
Intet på MacOS (selvom jeg vel burde)
Intet på Syllable.
I gamle dage brugte jeg Panda på Windows, men jo mindre jeg bruger et OS, jo mindre har jeg lyst til at betale for antivirus, og div. andre programmer til OS'et. Og AVG er vel bedre end ingenting...
Intet på MacOS (selvom jeg vel burde)
Intet på Syllable.
I gamle dage brugte jeg Panda på Windows, men jo mindre jeg bruger et OS, jo mindre har jeg lyst til at betale for antivirus, og div. andre programmer til OS'et. Og AVG er vel bedre end ingenting...
Kaspersky her - skrev i øvrigt tidligere en tråd her på newz ang. antivirus, da jeg havde hørt andre tale dårligt om Kaspersky. Jeg synes det er er lille nice program, det æder ikke min kostbare cpu tid :p og det sløver ikke min Pc til det ukendelige - det har jeg nok andre programmer der kan ;-)
Bruger Symantec 10, virker som det skal. Har dog ikke udsat det for nogen større tests, da jeg ikke bliver udsat for noget særlig ofte.. Med Firefox og sund fornuft kan man komme langt. :P
Avast <3
Herligt software, der virker uden at trække nogen ressourcer af betydning og heller ikke gør opmærksom på sig selv konstant. Kun når den opdaterer sig selv popper der en besked op og en stemme siger "Virus data base has been updated" - det er ikke irreterende, men blot rart, så føler man at man ikke lukker sig inde med computeren, men også får snakket lidt med andre folk =)
Herligt software, der virker uden at trække nogen ressourcer af betydning og heller ikke gør opmærksom på sig selv konstant. Kun når den opdaterer sig selv popper der en besked op og en stemme siger "Virus data base has been updated" - det er ikke irreterende, men blot rart, så føler man at man ikke lukker sig inde med computeren, men også får snakket lidt med andre folk =)
Bruger også NOD32(fy skamme at den ikke er med på listen). Det bruger færre resourcer end de andre AV programmer.
Det koster godt nok penge, men lige med AV kan det godt betale sig at betale :)
Før det brugte jeg Avast, men Avast slap altså lige et par vira igennem, hvilket NOD32 ikke har gjort endnu, desuden brugte Avast også mere hukommelse og gjorde det langsommere at åbne filer.
Har også prøvet Kaspersky, hvilket fangede alt, men som desværre var *utrolig* sløvt og resource krævende.
Min webbank nøgle ligger dog stadig på en seperat linux partition hvor jeg ikke behøver AV ;)
Det koster godt nok penge, men lige med AV kan det godt betale sig at betale :)
Før det brugte jeg Avast, men Avast slap altså lige et par vira igennem, hvilket NOD32 ikke har gjort endnu, desuden brugte Avast også mere hukommelse og gjorde det langsommere at åbne filer.
Har også prøvet Kaspersky, hvilket fangede alt, men som desværre var *utrolig* sløvt og resource krævende.
Min webbank nøgle ligger dog stadig på en seperat linux partition hvor jeg ikke behøver AV ;)
Kaspersky Prof
Bruger få MB RAM og fanger alt, uden at bruge særlig mange resourcer
Sygate til FW bag HW firewall i router
På arbejdet Trend Micro Officescan AV og SW firewall bag et par grumme HW firewalls i serverrummet
Bruger få MB RAM og fanger alt, uden at bruge særlig mange resourcer
Sygate til FW bag HW firewall i router
På arbejdet Trend Micro Officescan AV og SW firewall bag et par grumme HW firewalls i serverrummet
1) Det staves for fanden imMun. To m'er.
2) Bruger AVG på min win laptop, Clam + amavis på mailserveren.
2) Bruger AVG på min win laptop, Clam + amavis på mailserveren.
intet, som #25 siger så kommer man langt med firefox og sund fornuft, har haft en maskine uden noget stående i over et år og intet spyware, adware eller virus fundet, så ser absolut ingen grund til at have AV, derimod har jeg sørget for at de gamle har AntiVir, da de på ingen måde ejer sund fornuft.
Ikke noget, jeg tror man kommer længst med sund fornuft, ved at lade vær med at eksekvere ting man ikke ved hvad er. Jeg mindes kun at antivirus software har sagt at jeg ikke skulle åbne en attachment i en bestemt mail, men det havde jeg nok selv kunne finde ud af. Er der overhovdet nogen der er blevet "reddet" af at antivirus program, i den form at de skulle til at køre et program og så fik at vide at der var virus i, eller er det blot ligeosm mig at man får at vide at der er virus i noget man alligevel ikke vil have kørt?
anti-virus, er det ikke sådan noget til gamle damer og andre amatører? :-)
Jeg kan ikke mindes én virus der ikke krævede en dundrende stupid handling fra brugerens side eller hvor sikkerhedshullet var lukket 1+ md før virusen ramte nettet.
Jeg kan ikke mindes én virus der ikke krævede en dundrende stupid handling fra brugerens side eller hvor sikkerhedshullet var lukket 1+ md før virusen ramte nettet.
Og så kan vi konkludere at så snart en newz.dk bruger har installeret et antivirusprogram så:
- Virker det perfekt
- Bruger ikke mange ressourcer
- Passer sig selv og forstyrrer aldrig brugeren
Selv bruger jeg Avast og det virker vel fint nok (har ikke prøvet alle de andre, så lidt svært at sammenligne) ?
- Virker det perfekt
- Bruger ikke mange ressourcer
- Passer sig selv og forstyrrer aldrig brugeren
Selv bruger jeg Avast og det virker vel fint nok (har ikke prøvet alle de andre, så lidt svært at sammenligne) ?
Bruger Bullguard, kørte med PC-Cellin
#11 Trend-micro er i sig selv ikke en antivirus, men virus killer til når skaden er sket.
Har prøvet mange af de frie gratis antivira-programmer men finder at de bruger for mange krafter på min maskine, ikke at de gør det på alle kun nogle.
[Flame]
Efter min erfaring virker Norton ikke en drøjt, da alle maskiner med Norton jeg har haft fingerne i har været proppet med vira
[/Flame]
#11 Trend-micro er i sig selv ikke en antivirus, men virus killer til når skaden er sket.
Har prøvet mange af de frie gratis antivira-programmer men finder at de bruger for mange krafter på min maskine, ikke at de gør det på alle kun nogle.
[Flame]
Efter min erfaring virker Norton ikke en drøjt, da alle maskiner med Norton jeg har haft fingerne i har været proppet med vira
[/Flame]
version 10 har lidt spyware protection med, men virker på samme måde som antivirus delen, altså ikke forstyrende, det kører bare og blocker access hvis der skulle være noget spyware.
----
Stemte andet, mit var ikke på listen
Symantec Corporate Edition, der modsat deres home user programmer kaldet norton, ikke er proppet med GUI crap der sløver ned, den kører i et lille ikon i systray'et og det er det, ikke en masse dialog vinduer der skal loades ved start, ikke en masse spam popups med det og det, silent and running, som jeg vil have et av skal køre :), opdatering af virus sig kører bare i bg'en uden man skal side og glo på det.
screenie;
http://www.utexas.edu/its/bevoware/virus/graphics/...
version 10 har lidt spyware protection med, men virker på samme måde som antivirus delen, altså ikke forstyrende, det kører bare og blocker access hvis der skulle være noget spyware.
----
Stemte andet, mit var ikke på listen
Symantec Corporate Edition, der modsat deres home user programmer kaldet norton, ikke er proppet med GUI crap der sløver ned, den kører i et lille ikon i systray'et og det er det, ikke en masse dialog vinduer der skal loades ved start, ikke en masse spam popups med det og det, silent and running, som jeg vil have et av skal køre :), opdatering af virus sig kører bare i bg'en uden man skal side og glo på det.
screenie;
http://www.utexas.edu/its/bevoware/virus/graphics/...
#37 Så er du meget dårlig oplyst, måske endda dén type amatør du selv skriver om. Vira handler ikke længere om kodesegmenter der indsættes i eksekverbare filer og formaterer din harddisk! Rootkits, RPC-exploids, buffer-overflows, ARP-poisoning, metafile exploits og mange andre herligheder er kommet til og udnytter fejl i software (og ja, der er masser af fejl i software). Folk der husker Code Red og Nimbda ved hvad jeg mener.
#42 Jeg synes stadig Symantec Corporate er irreterende når den informerer om opdateringer og karentæner.
#42 Jeg synes stadig Symantec Corporate er irreterende når den informerer om opdateringer og karentæner.
AVG plejer at være mit valg på begge mine computere, men min bærbare har netop fået en blødning, så jeg åbenbart ikke kan opdatere programmet, så der røg Avast på den i stedet.
Intet, naturligvis!
Jeg er imun, eller så godt som.
Jeg bruger Mac OSX.
Og ja til alle dem som har tænkt sig at skrive at der også findes vira til Mac, så er jeg godt klar over dette faktum, men da jeg aldrig har fået en, så er det lidt svært at tage alvorligt.
Jeg er imun, eller så godt som.
Jeg bruger Mac OSX.
Og ja til alle dem som har tænkt sig at skrive at der også findes vira til Mac, så er jeg godt klar over dette faktum, men da jeg aldrig har fået en, så er det lidt svært at tage alvorligt.
Jeg er immun, det er mange år siden jeg har kørt med antivirus.
Selvfølgelig en sandhed med forbehold, men jeg finder det egentlig mest som værende et spørgsmål om at tage nogle logiske forholdsregler og selvfølgelig sørge for at ens maskine ikke er eksponeret på nettet.
Men ja det skader da selvfølgelig ikke at have en ekstra sikkerhedsforanstaltning, men det er helt klart mit indtryk at det oftest er knap så rutinerede brugere der kommer galt afsted.
Selvfølgelig en sandhed med forbehold, men jeg finder det egentlig mest som værende et spørgsmål om at tage nogle logiske forholdsregler og selvfølgelig sørge for at ens maskine ikke er eksponeret på nettet.
Men ja det skader da selvfølgelig ikke at have en ekstra sikkerhedsforanstaltning, men det er helt klart mit indtryk at det oftest er knap så rutinerede brugere der kommer galt afsted.
Jeg stemte "Ingen, jeg er imun", hvilket i grunden er lyv, kom jeg til at tænke på. Jeg har lige for et par da siden installeret Symantec 10 efter at en kammerat påstod at jeg havde givet ham virus. Det viste sig dog at det var hans spand, og ikke min, der havde inficeret den fil jeg lige havde givet ham.
Jeg kan ikke rigtig blive immum... har i nogle år nu haft problem med hvad der ser ud til at være samme virus. Ser den hver gang jeg lige har formateret, så prøver den at genstarte min pc og gøre mit net langsomt. Jeg får så stoppet den med det antivirus jeg nu har inde på det tidspunkt, men næste gang jeg formaterer dukker den op igen. Virkelig irriterende.
Bruger btw Kaspersky lige nu.
Bruger btw Kaspersky lige nu.
Et firma som er blevet testet nr. 9 ud af 10 er ikke værd at nævne på denne liste. Jeg har selv brugt Etrust, og syntes da også det var et godt program, da det aldrig forstyrrede. Men da computeren begyndte at blive langsom og underlig installerede jeg Zonealarm, som med det samme fandt 3 vira + en helvedes masse adware...
Jeg kan da sagtens selv lave et program som folk installerer på deres computere og som folk roser mig for, fordi at det aldrig forstyrer. Men det er jo klart når der ingen kode er i det lille program.
Et firma som er blevet testet nr. 9 ud af 10 er ikke værd at nævne på denne liste. Jeg har selv brugt Etrust, og syntes da også det var et godt program, da det aldrig forstyrrede. Men da computeren begyndte at blive langsom og underlig installerede jeg Zonealarm, som med det samme fandt 3 vira + en helvedes masse adware...
Jeg kan da sagtens selv lave et program som folk installerer på deres computere og som folk roser mig for, fordi at det aldrig forstyrer. Men det er jo klart når der ingen kode er i det lille program.
#43 Code Red blev jo stoppet af en simpel NAT, det samme gælder alle de andre orme.
Nævn mig bare én virus der rent faktisk kan komme igennem uden at brugeren foretager sig noget dumt (noget dumt inkluderer ikke at have selv den mest basale firewall).
Der var selvfølgelig den der IE exploit der godt nok ikke krævede at brugeren gjorde noget andet end at side 2-3 min og kigge på en IE der var gået istå uden at klaske den med taskmanageren. Og selv den krævede i sagens natur at man bevægede sig hen på en mere lyssky hjemmeside, det er jo ikke fordi den slags almindeligtvis er instaleret på dr.dk eller lign.
Nu har jeg brugt windows lige så længe jeg kan huske uden at have haft skyggen af problemer med virus - har holdt min installation opdateret og haft en NAT mellem mig og nettet - Til tider har jeg tjekket om der var virus, hvis noget ikke opførte sig efter bogen. Sidste gang jeg fandt en virus på min computer hed den Sadam og lå på en 720 kB amiga-formateret diskette.
Nævn mig bare én virus der rent faktisk kan komme igennem uden at brugeren foretager sig noget dumt (noget dumt inkluderer ikke at have selv den mest basale firewall).
Der var selvfølgelig den der IE exploit der godt nok ikke krævede at brugeren gjorde noget andet end at side 2-3 min og kigge på en IE der var gået istå uden at klaske den med taskmanageren. Og selv den krævede i sagens natur at man bevægede sig hen på en mere lyssky hjemmeside, det er jo ikke fordi den slags almindeligtvis er instaleret på dr.dk eller lign.
Nu har jeg brugt windows lige så længe jeg kan huske uden at have haft skyggen af problemer med virus - har holdt min installation opdateret og haft en NAT mellem mig og nettet - Til tider har jeg tjekket om der var virus, hvis noget ikke opførte sig efter bogen. Sidste gang jeg fandt en virus på min computer hed den Sadam og lå på en 720 kB amiga-formateret diskette.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.