mboost-dp1
Hvilken Windows-version foretrækker du?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Hvis I stemmer Windows ME så skal i give øl til alle brugere på newz.dk!
Personligt foretrækker jeg XP, da jeg *stadigvæk* har muligheden for at fjerne/disable næsten alt hvad jeg vil.
Var dog skuffet over SP2, da den fjernede muligheden for at overskrive windows programmer som notepad.exe
Derudover så er tomme foldere som "microsoft frontpage" stadig et grænseløst irretationsmoment. Har det fixet det i Vista?
(Skal prøve Vista i sommerferien på en ny harddisk)
Personligt foretrækker jeg XP, da jeg *stadigvæk* har muligheden for at fjerne/disable næsten alt hvad jeg vil.
Var dog skuffet over SP2, da den fjernede muligheden for at overskrive windows programmer som notepad.exe
Derudover så er tomme foldere som "microsoft frontpage" stadig et grænseløst irretationsmoment. Har det fixet det i Vista?
(Skal prøve Vista i sommerferien på en ny harddisk)
Jeg stemte XP.. jeg var lidt i tvivl om jeg skulle stemme Windows 95 eller Windows Xp.. jeg var rigtig glad for min 95, jeg syntes det var et skide godt stykke windows.. men da jeg har xp nu og ikke ku drømme om at skrifte til vista jaa så blev det altså xp..
Ville ikke stemme ME.. det havde jeg også engang.. tror ikke jeg oplevede en dag uden BSOD.. jeg fatter simpelthen ikke hvorfor den windows kom ud.. men det er faktisk alligevel før jeg syntes Me er bedre end vista.. :S men også kun meget meget tæt på..
Ville ikke stemme ME.. det havde jeg også engang.. tror ikke jeg oplevede en dag uden BSOD.. jeg fatter simpelthen ikke hvorfor den windows kom ud.. men det er faktisk alligevel før jeg syntes Me er bedre end vista.. :S men også kun meget meget tæt på..
#12 GUI-mæssigt ja, UI mæssigt nej der er det endnu mere fubar end tidligere udgaver af windows xp. Ars technica har liget taget windows til roden, og jeg er helt enige i det brugermæssige betragtninger skribenter gør sig. Efter at have vænnet mig til os x er jeg egentligt ikke i tvivl det er en regulær pine at bruge windows fordi den nyeste udgave er omkring 3-4 udviklingsmæssige OS-generationer efter os x, pånær nogle ganske få situationer, så jeg stemte hader dem alle.
Jeg brugte 98 SE længe efter at XP kom frem. Det var perfekt til brug med lydredigeringsprogrammer. Det var hurtigt, driverne virkede, og hvis man skulle overføre lyde til en synth fra 80'erne, så var styresystemet ikke for nyt. Jeg kan i dag ikke lægge nye lyde på min Yamaha DX7.
#20 Her er et guldkorn af et citat fra linket.
Og inden nogle går helt i panisk baglås. Så savner jeg da sådan noget som directX, så man kan spille et spil engang imellem Ribbon i office 2007 er cool. Og læg venligst mærke til forfatteren skriver os x er er UI mæssigt perfekt. Jeg er enig, det gør det dog forkert at os x er generationer foran windows på det punkt.
The UI guidelines certainly have the right idea. But they then get ignored. They get ignored by Vista itself. They get ignored by Microsoft's flagship applications like Office. They get ignored by third parties. The result is that the entire Windows Vista experience feels mediocre. Pictures are worth a thousand words, they say, so let's take a look at Microsoft's flagship OS running its flagship software: picture
None of them—not a single one—works in the same way as any other. Only one of them (Notepad) uses the "native" built-in appearance (i.e. the one most easily available to third-party software). Many of them have features in common—opening and saving files, typing words, editing properties—and yet somehow they conspire to all do so differently. It is a total mess. These aren't just minor failures of consistency, either. The people responsible for these applications have deliberately chosen to give the platform's standard look and feel the finger. That's bad enough for standalone applications; it's even worse when some of those applications are part of the platform itself.
Og inden nogle går helt i panisk baglås. Så savner jeg da sådan noget som directX, så man kan spille et spil engang imellem Ribbon i office 2007 er cool. Og læg venligst mærke til forfatteren skriver os x er er UI mæssigt perfekt. Jeg er enig, det gør det dog forkert at os x er generationer foran windows på det punkt.
Windows 98SE er klart min favorit - funktionaliteten var ikke så indpakket, så det var relativt nemt at opsætte Windows som man ville have det. Hvis der var noget som ikke virkede ordentligt kunne man nemt gå direkte ind og ændre det.
Windows XP er også OK - men her er der alt for mange crappy guides o.s.v. Det er ikke bare lige til at gå ind og ændre et eller andet uden først at skulle igennem en masse ligegyldigt crap.
Windows Vista ......... tør ikke engang tænke på hvor meget funktionaliteten er pakket ind her ...
Windows XP er også OK - men her er der alt for mange crappy guides o.s.v. Det er ikke bare lige til at gå ind og ændre et eller andet uden først at skulle igennem en masse ligegyldigt crap.
Windows Vista ......... tør ikke engang tænke på hvor meget funktionaliteten er pakket ind her ...
Jeg kører godt nok XP, men satte min stemme ved Windows 2K - det har jeg helt klart haft de bedste erfaringer med, og det er det der har været mest stabilt ved mig!
#24 Jeps, alt var nemt at ændre direkte.... men hver eneste gang skulle du så lige genstarte pcen før det virkede. Et fact mange hurtigt glemmer.
Det lavede XP heldigvis om på.
Ahh, de gode gamle dage...
Dengang vi alle brugte win 98 var dengang hvor det altid tog flere timer at få alle på netværket når man var til LAN. :-D
(For dælen netværksdelen af 98 var skod.)
Det hjalp jo heller ikke at folk dengang jo kun sjældent havde en router stående med dhcp, så hele molevitten var nødt til at køre på faste ip-adresser... konflikter, forkerte subnets, osv. osv.. Det gav godt nok en del genstarter ;-)
Nå, ONTOPIC:
I både XP og Vista kan du naturligvis vælge de guides fra. (Egentlig kun ved netværksindstillinger og deling af mapper at man løber ind i guides? Så er det så slemt?)
Det lavede XP heldigvis om på.
Ahh, de gode gamle dage...
Dengang vi alle brugte win 98 var dengang hvor det altid tog flere timer at få alle på netværket når man var til LAN. :-D
(For dælen netværksdelen af 98 var skod.)
Det hjalp jo heller ikke at folk dengang jo kun sjældent havde en router stående med dhcp, så hele molevitten var nødt til at køre på faste ip-adresser... konflikter, forkerte subnets, osv. osv.. Det gav godt nok en del genstarter ;-)
Nå, ONTOPIC:
I både XP og Vista kan du naturligvis vælge de guides fra. (Egentlig kun ved netværksindstillinger og deling af mapper at man løber ind i guides? Så er det så slemt?)
Jeg stemte "Hader dem alle" i mangel på bedre. Som sådan hader jeg ikke en eneste windows udgave (Bort set fra ME ;)).
Men da jeg er inkarneret Macboy, så er jeg jo nødt til at sige at jeg hader det hele, fordi jeg ikke kunne drømme mig om at bruge en windows computer i mere end 5 minutter. De styresystemer irritere mig simpelthen grænseløst meget. Jeg kan blive helt sur når jeg sidder og windows konstant vil "snakke" med mig.
"Windows har registreret et dobbeltklik, er du epileptiker, eller var det med vilje?"
Jeg hader UI'et, men ikke styresystemet som helhed.
Men da jeg er inkarneret Macboy, så er jeg jo nødt til at sige at jeg hader det hele, fordi jeg ikke kunne drømme mig om at bruge en windows computer i mere end 5 minutter. De styresystemer irritere mig simpelthen grænseløst meget. Jeg kan blive helt sur når jeg sidder og windows konstant vil "snakke" med mig.
"Windows har registreret et dobbeltklik, er du epileptiker, eller var det med vilje?"
Jeg hader UI'et, men ikke styresystemet som helhed.
WGA var grunden til at jeg besluttede mig for at skille mig af med alt hvad jeg havde i lejligheden der kom fra Microsoft og at jeg købte min første Mac.
Det ikke helt så nemt som man skulle tro, jeg kan ikke helt få mig selv til at skrotte XBOXen. :)
Det pissede mig så meget af at bare fordi (og midt i) jeg havde nogle hardware problemer med min PC, skulle Microsoft oven i lige skabe sig tosset og beskylde mig for at have stjålet deres software.
Så min Windows serienummre blev smidt i min makulator ( så jeg ikke skulle blive fristet i et svagt øjeblik ) og jeg købte så en Mac for at prøve sådan en og nu har jeg 2.
Hvis ikke de havde bitched om at kalde mig en tyv, så var jeg nok aldrig blevet provokeret til at prøve noget nyt. Tak Microsoft. :)
WGA var grunden til at jeg besluttede mig for at skille mig af med alt hvad jeg havde i lejligheden der kom fra Microsoft og at jeg købte min første Mac.
Det ikke helt så nemt som man skulle tro, jeg kan ikke helt få mig selv til at skrotte XBOXen. :)
Det pissede mig så meget af at bare fordi (og midt i) jeg havde nogle hardware problemer med min PC, skulle Microsoft oven i lige skabe sig tosset og beskylde mig for at have stjålet deres software.
Så min Windows serienummre blev smidt i min makulator ( så jeg ikke skulle blive fristet i et svagt øjeblik ) og jeg købte så en Mac for at prøve sådan en og nu har jeg 2.
Hvis ikke de havde bitched om at kalde mig en tyv, så var jeg nok aldrig blevet provokeret til at prøve noget nyt. Tak Microsoft. :)
Win2k var den sidste tålelige Windows for mig. Den var stabil, hurtigt og respekterende mine indstillinger.
WinXP drev mig til at bruge Linux, pga dens utålelige interface (fisher price wannabe), programmer man ikke kunne fjerne eller slå fra (før SP1 eller 2), overtagelse af filtyper selvom jeg indstillerede andre programmer selv, mangle på respekt for mine indstillinger osv.
Vista har jeg kun prøvet kort og det har ikke imponeret mig. På maskinen (som var markeret Vista kompatible og solgt med vista) var føltes det sløvt, så sløvt det drev mig til vanvid. Og den nægtede at koble på et trådløst netværk, og holdt til sidst op med at bede om koden til WPA.
Men som sagt jeg har kun prøvet Vista kort, og det kan være noget man lærer at holde af.
WinXP drev mig til at bruge Linux, pga dens utålelige interface (fisher price wannabe), programmer man ikke kunne fjerne eller slå fra (før SP1 eller 2), overtagelse af filtyper selvom jeg indstillerede andre programmer selv, mangle på respekt for mine indstillinger osv.
Vista har jeg kun prøvet kort og det har ikke imponeret mig. På maskinen (som var markeret Vista kompatible og solgt med vista) var føltes det sløvt, så sløvt det drev mig til vanvid. Og den nægtede at koble på et trådløst netværk, og holdt til sidst op med at bede om koden til WPA.
Men som sagt jeg har kun prøvet Vista kort, og det kan være noget man lærer at holde af.
Laver de ikke snart en Vista Live CD som man kan boote fra ligesom de har gjort med Ubuntu?
det kan du downloade lovligt fra MS egen hjemme side.
Jeg har desuden selv valgt hader dem alle for hvis du går i skole er du nød til at bruge Windows fordi skolerne endnu ikke har fatte der er noget der hedder OSX eller LINUX og at de derfor kun køber licens software til Windows.
Vil helst kun brug OSX og OpenSUSE men er afhængig af MS Office 2007 da mine nap lære ikke fatter der er noget der hedder hente en fucking konverte så du kan åbne MS office 07/08 god dammit
Jeg har prøvet tre versioner af Windows: 98, ME og XP. XP dog kun nogen få gange på lånte computere.
Af de to første vil jeg anbefale ME. Ved ikke hvad det er for nogen problemer folk har haft, men jeg erindrer ingen. Der var dog ingen af de tre versioner, der skilte sig særligt ud.
Af de to første vil jeg anbefale ME. Ved ikke hvad det er for nogen problemer folk har haft, men jeg erindrer ingen. Der var dog ingen af de tre versioner, der skilte sig særligt ud.
er det bare mig, eller har denne afstemmning lige været her?
jeg foretrækker helt klart os x, men ellers må det være win2000, eller xp.
jeg foretrækker helt klart os x, men ellers må det være win2000, eller xp.
Apropos deres medie center.
Jeg må lige sige jeg er gået tilbage til MCE2005, synes simpelthen Vistas MCE er alt alt for rodet og har prøvet at presse alt sammen i et tyndt bånd i midten af skærmen.
Det tager oceaner af tid at bladre gennem sine film (de ligger forresten sammen med pictures nu... Ikke i movies + tv-folderen, som de nok burde).
Folder.jpg som ser rigtig godt ud i XPs MCE ligner lort i Vistas MCE. Billederne er skåret over på midten, så man kun får den øverste halvdel af sine filmcovers med... Og de er presset sammen med kun et par pixels som ramme mellem dem... På et tyndt bånd i midten af en widescreen-skærm... *suk*.
http://www.planetgriff.com/daniel/mce_video_librar...
Se der... Og de ligger i pictures (nice move MS).
Nå ja så tager Vistas MCE sig oceaner af tid om at spole igennem en folder med film.. zzzzzz... Jeg vil gerne se min film der begynder med K inden jeg bliver 90.....
Vista er det nye årtusindes ME... Nøøøøj en bunke lort.
(og jeg har vel at mærke kun skrevet et par enkelte kritikpunkter omkring deres mediecenter (der er oceaner flere fra min side i OS'et)).
Jeg må lige sige jeg er gået tilbage til MCE2005, synes simpelthen Vistas MCE er alt alt for rodet og har prøvet at presse alt sammen i et tyndt bånd i midten af skærmen.
Det tager oceaner af tid at bladre gennem sine film (de ligger forresten sammen med pictures nu... Ikke i movies + tv-folderen, som de nok burde).
Folder.jpg som ser rigtig godt ud i XPs MCE ligner lort i Vistas MCE. Billederne er skåret over på midten, så man kun får den øverste halvdel af sine filmcovers med... Og de er presset sammen med kun et par pixels som ramme mellem dem... På et tyndt bånd i midten af en widescreen-skærm... *suk*.
http://www.planetgriff.com/daniel/mce_video_librar...
Se der... Og de ligger i pictures (nice move MS).
Nå ja så tager Vistas MCE sig oceaner af tid om at spole igennem en folder med film.. zzzzzz... Jeg vil gerne se min film der begynder med K inden jeg bliver 90.....
Vista er det nye årtusindes ME... Nøøøøj en bunke lort.
(og jeg har vel at mærke kun skrevet et par enkelte kritikpunkter omkring deres mediecenter (der er oceaner flere fra min side i OS'et)).
#44: Borg[One]
#37 Jamen jeg forstår det til dels godt, at mange ikke gider og søger andre græsgange.
Jeg synes bare at Mac-verdenen er så pokkers lukket stilistiske, så man skal nærmest have fat i loddekolben hvis man har andet end Mac-approved dingenoter kørende...
jeg kunne ikke være mere uenig det enest jeg mangler til MAC er en ordenlig ordbog ellers så rykker OS X
I de go'e gamle win95 dage var det altid spændende når man skulle installere drivere - det var lidt ligesom lotto - nogle gange vandt man og de fleste gange tabte man :-)
Win95 er helt klart den ringeste windows version jeg har prøvet, men jeg har så aldrig haft fornøjelsen af ME og 2000.
Pt kører jeg vista64 SP1 og jeg kan kun sige at den fungere *s*u*p*e*r* godt i forhold til min gamle XP install. Under XP har jeg dagligt haft bøvl med nvidias drivere - BSOD pga nv4_disp.dll. Det har været et helvede bare at finde en driver som ikke crasher mere en en til to gange om dagen
Win95 er helt klart den ringeste windows version jeg har prøvet, men jeg har så aldrig haft fornøjelsen af ME og 2000.
Pt kører jeg vista64 SP1 og jeg kan kun sige at den fungere *s*u*p*e*r* godt i forhold til min gamle XP install. Under XP har jeg dagligt haft bøvl med nvidias drivere - BSOD pga nv4_disp.dll. Det har været et helvede bare at finde en driver som ikke crasher mere en en til to gange om dagen
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.