mboost-dp1
Hvilken ATA disk fabrikant stoler du mest på?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Personlig mener jeg at IBM er nogle af de bedste diske jeg har haft. 99% af alle dem herinde der brokker dig over IBM er dem der har købt 75GXP serien, personligt har jeg 2 stk 40GB 60GXP og de køre uden problemer også tidligere IBM diske jeg har haft har været problemfri.
Ang. RMA reperationer så er det rigtigt at der kommer flere IBM diske til rep. end der kommer andre, men i hvertfald i mit tilfælde er det pga. der bliver købt lang flere IBM diske end andre diske og at mange at dem der blev købt sidste år høre til den berygtede 75GXP serie.
Ang. Hektor:
Jeg synes det er fint at der er en der retter folks indlæg, man bliver jo heller ikke sur på sin lære pga. man bliver rettet! :D
til dem der ikke bryder sig om det kan jeg kun sige: lad være at læse hans indlæg, eller i det mindste lad være med at fylde brokker jeg. Efterhånden bliver alle indlæg fyldt med diskussioner om hvorvidt Hektor er dum eller ej!
Ang. RMA reperationer så er det rigtigt at der kommer flere IBM diske til rep. end der kommer andre, men i hvertfald i mit tilfælde er det pga. der bliver købt lang flere IBM diske end andre diske og at mange at dem der blev købt sidste år høre til den berygtede 75GXP serie.
Ang. Hektor:
Jeg synes det er fint at der er en der retter folks indlæg, man bliver jo heller ikke sur på sin lære pga. man bliver rettet! :D
til dem der ikke bryder sig om det kan jeg kun sige: lad være at læse hans indlæg, eller i det mindste lad være med at fylde brokker jeg. Efterhånden bliver alle indlæg fyldt med diskussioner om hvorvidt Hektor er dum eller ej!
nej det er nok nærmere 60-70 grader men om det var fordi jeg havde jumpet den til 32 MB skal jeg ikke kunne sige det var bare lige i det tilfælde der jeg lagde mærke til det og den var virkelig meget varm.
Ja jeg fatter hellerikke at folk har stemt IBM så mange gange (GXP75´erne fejlede jo som en i helvede)
Seagates Barracuda IV IDE serie ... det er den lækreste IDE disk jeg har set længe ...
Men ellers ville jeg selv stemme "Maxtor" da det jo er dem der har Quantums "gamle" SCSIserie.
Atlas 10K (II-III) er bare de bedste diske som jeg har oplevet. (Men hvis vi snakker Maxtor IDE serie .. dem har jeg ingen fidus til :-) )
Seagates Barracuda IV IDE serie ... det er den lækreste IDE disk jeg har set længe ...
Men ellers ville jeg selv stemme "Maxtor" da det jo er dem der har Quantums "gamle" SCSIserie.
Atlas 10K (II-III) er bare de bedste diske som jeg har oplevet. (Men hvis vi snakker Maxtor IDE serie .. dem har jeg ingen fidus til :-) )
quantums ide suxx0r .. men hektor jeg har lige rodet lidt med en anden barracuda og den blev ikke synderlig varm.
det er nok fordi den var jumpet til 32.
det er nok fordi den var jumpet til 32.
Komma behøver da ikke være i flerta, selv om sætninger er ? Der kan jo godt være et komma i flere sætninger, oven i købet uden det er syntastisk ukorrekt.
Eller hvad ?
Der var en jeg har gået i klasse med der rent faktisk sagde syntastisk (så var den time spoleret).
Eller hvad ?
Der var en jeg har gået i klasse med der rent faktisk sagde syntastisk (så var den time spoleret).
Jeg må indrømme at jeg altså bruger en IBM 75GXP 13,5GB disk, og den har jeg brugt igennem to år snart. I sommers hængte jeg disken op i elastikker, hvilket sænkede "søgelyden" en del. JEg har haft min computer med i tog et par gange, hvor jeg så kommer i tanke om at hdd'en hænger i elastikker, når jeg hører hvordan det hele hopper idet jeg skubber toweret ind mellem sæderne. Trods det har jeg aldrig haft problemer med den. Jeg regnede med at det var 60GXP-serien der voldte folk problemer. Men det er måske bare fordi min er så lille.
Jeg overvejer dog ikke at købe IBM igen, efter alle de rygter der går, og en af mine venner har da også haft problemer med sin.
Jeg ville gerne have en der understøtter ATA133, og det er vidst kun Maxtor der har et bud på det indtil videre, men ellers ville jeg gå efter Seagates lydløse ting (vidst nok Barracuda 4'eren)
Jeg overvejer dog ikke at købe IBM igen, efter alle de rygter der går, og en af mine venner har da også haft problemer med sin.
Jeg ville gerne have en der understøtter ATA133, og det er vidst kun Maxtor der har et bud på det indtil videre, men ellers ville jeg gå efter Seagates lydløse ting (vidst nok Barracuda 4'eren)
hvad sker der med folk. IBM SUX big time. De fleste der har haft en har sikkert haft den liggende på et eller andet EDb værksted end de har haft den i deres computer.
LAD VÆR' MED AT STOLE PÅ DET LORT. DET DUR IKKE......!
LAD VÆR' MED AT STOLE PÅ DET LORT. DET DUR IKKE......!
Hvem i alverden er de skodder der har stemt på IBM. Det er nok den største omgang bras... Der var engang, indrømmet, og jeg havde stadig tillid til dem få år tilbage. Før deres GXP 75 serie. derfor købte jeg sådan en, og det er nok det værste jeg har gjort.
Lortet er brændt sammen 3 gange, og hver gang har jeg mistet en eller anden opgave, eller lign. Hver gang stod min computer stille i 14 dage, indtil de fik fedet sig færdige til at sende mig en ny. Nu har jeg fået mig en maxtor, og den dykker, og så er den ikke engang brændt sammen..:!
Lortet er brændt sammen 3 gange, og hver gang har jeg mistet en eller anden opgave, eller lign. Hver gang stod min computer stille i 14 dage, indtil de fik fedet sig færdige til at sende mig en ny. Nu har jeg fået mig en maxtor, og den dykker, og så er den ikke engang brændt sammen..:!
#112 Polyvinylchlorid:
Skummelt, for det er også en 40 GB-udgave, jeg har derhjemme.
Prøv evt. dette program:
http://www.siguardian.com/products/hddtemperature/...
Noget helt andet er, under hvilke omstændigheder bliver din Barracuda IV så varm? Tæsker du dit drev i flere timer i træk, inden du måler temperaturen? Og hvad er temperaturen? "Overdrevet varm" er en meget løs størrelse.
Skummelt, for det er også en 40 GB-udgave, jeg har derhjemme.
Prøv evt. dette program:
http://www.siguardian.com/products/hddtemperature/...
Noget helt andet er, under hvilke omstændigheder bliver din Barracuda IV så varm? Tæsker du dit drev i flere timer i træk, inden du måler temperaturen? Og hvad er temperaturen? "Overdrevet varm" er en meget løs størrelse.
det er ikke mit eget drev der er diverse barracuda 4 drev jeg har oplevet det ved nu.
og det er ikke når den bare står men så snart der bliver lavet lidt. sidste tilfælde her har jeg ompartitionere med pq magic og jeg glemte at tage error check fra så det tager jo en krig men der er jo ikke fordi den arbejder hårdt under processen.. men den blev så varm at man næsten ikke kunne holde hånden på den..
sidste gang jeg oplevede det var en anden barracuda 4 hvor jeg restorede et backup på der arbejdede den selvfølgelig men den blir altså varmere end ide diske normalt synes jeg. hvilket er undederligt når man tænker på den kun har 1 plade..
ok måske er det bare mig fordi jeg skal have noget at brokke mig over...
men jeg synes altså den bliver varmere end f.eks ibm 60gxp 41GB
men jeg synes da lige fok skal klappe hesten og lade være med at love guld og grønne skove bare man køber en barracuda 4.. der er jo ingen der ved om det holder endnu...
og det er ikke når den bare står men så snart der bliver lavet lidt. sidste tilfælde her har jeg ompartitionere med pq magic og jeg glemte at tage error check fra så det tager jo en krig men der er jo ikke fordi den arbejder hårdt under processen.. men den blev så varm at man næsten ikke kunne holde hånden på den..
sidste gang jeg oplevede det var en anden barracuda 4 hvor jeg restorede et backup på der arbejdede den selvfølgelig men den blir altså varmere end ide diske normalt synes jeg. hvilket er undederligt når man tænker på den kun har 1 plade..
ok måske er det bare mig fordi jeg skal have noget at brokke mig over...
men jeg synes altså den bliver varmere end f.eks ibm 60gxp 41GB
men jeg synes da lige fok skal klappe hesten og lade være med at love guld og grønne skove bare man køber en barracuda 4.. der er jo ingen der ved om det holder endnu...
Jeg har en 75GXP 46,1GB IBM harddisk og det er sq ikke det bedste køb jeg har gjort...4 måneder bagefter brændte den sammen og jeg sendte den ned til IBM i Nederland, det gik næsten 8 uger før jeg fik den tilbage....
Ja desværre, men et eller andet skal jeg jo ha som hdd....Men næste gang jeg køber en hdd bliver det ikke IBM...! Det er sq for dårlig af sådan et kæmpe firma...sucky sucky...
<STRONG>Sand:</STRONG>
"Men det er måske bare fordi min er så lille."
Nååå, lille ven - den skal nok blive større!
<STRONG>:()</STRONG>
<STRONG></STRONG>
<STRONG>/SaD</STRONG>
<STRONG></STRONG>
<STRONG>(Jeg har forøvrigt aldrig haft andet end IBM diske, bortset fra een Maxtor disk der ikke kunne tåle mosten. </STRONG>
<STRONG>P.t. har jeg 2 * 30 GB 60GXP´ere i min workstation, på RAID (Promise Fasttrak 100), og af en eller anden grund puler jeg alt SCSI snot i bamse-øjet, når jeg bench-marker (med SiSoft Sandra Pro). Det kører perfekt, og har gjort det i 1½ år nu. Og jeg flytter s´gu en del data på den maskine; omkring 4-5 GB om dagen...)</STRONG>
"Men det er måske bare fordi min er så lille."
Nååå, lille ven - den skal nok blive større!
<STRONG>:()</STRONG>
<STRONG></STRONG>
<STRONG>/SaD</STRONG>
<STRONG></STRONG>
<STRONG>(Jeg har forøvrigt aldrig haft andet end IBM diske, bortset fra een Maxtor disk der ikke kunne tåle mosten. </STRONG>
<STRONG>P.t. har jeg 2 * 30 GB 60GXP´ere i min workstation, på RAID (Promise Fasttrak 100), og af en eller anden grund puler jeg alt SCSI snot i bamse-øjet, når jeg bench-marker (med SiSoft Sandra Pro). Det kører perfekt, og har gjort det i 1½ år nu. Og jeg flytter s´gu en del data på den maskine; omkring 4-5 GB om dagen...)</STRONG>
Selvom jeg har set en Seagate Barracuda IV 80GB så er jeg stadig lidt skeptisk for jeg ejer selv en seagate 30 Gb, men det er jo en ældre version og lige siden jeg har fået den harddisk har den sagt KLICK.... (og det kan kun betyde en ting... vi ses harddisk) men jeg regner med at den nye IV er god nok.... såå jeg vil stemme for Seagate
IBM stinker jo for hårdt! Har haft 7 HD, hvor mange har jeg tilbage der virker?? 3 fucking kun 3! Det er sq da alt for dårligt! At sætte IBM til at lave HDer er det samme som at sætte Sussi og Leo sammen med Dj Encore!!!!!!!
FAT DET IBM STINKER FOR HÅRDT!
SEAGATE STYRE FOR HÅRDT!
FAT DET IBM STINKER FOR HÅRDT!
SEAGATE STYRE FOR HÅRDT!
<STRONG>SEAGATE SEAGATE SEAGATE SEAGATE SEAGATE SEAGATE</STRONG>
<STRONG></STRONG>
<STRONG>OWNS !!!</STRONG>
<STRONG>ZeroControl</STRONG> - Hvis IBM er så dårlige til at lave diske, hvordan kan du så være så idiotisk dum at du erhverver dig hele 7 af slagsen fra dem ? Det er da det lammeste jeg længe har hørt.
Mon ikke du bare er god til at mishandle dem siden du har formået at dø hele 4 af slagsen ? Et eller andet må da have virket siden du købte hele 7......
Mon ikke du bare er god til at mishandle dem siden du har formået at dø hele 4 af slagsen ? Et eller andet må da have virket siden du købte hele 7......
mine 2 45gb (75GXP) i raid kører sq perfekt, der bliver hamret flere gb igennem dem pr dag.
har pt kun haft 2 diske der ikke har virket indtil videre (har åbenbart ramt de rigtige udgaver)
1xWesternDigital 40gb
1xIBM 34GB
har pt kun haft 2 diske der ikke har virket indtil videre (har åbenbart ramt de rigtige udgaver)
1xWesternDigital 40gb
1xIBM 34GB
de der 45 gb ibm du har der er jo netop den serie der er værst fra ibm til dato ....
at dine så virker er enten utroligt eller løgn
at dine så virker er enten utroligt eller løgn
<B>Polyvinylchlorid - det er alle 75GXP diske der har været fejl ved. Ca. 10 -15% af produktionen har vist fejl.</B>
Det er meget vigtigt at man montere en hd på den rigtige måde. Man skal ikke være statisk ellers kan man få fejl efter en stykke tid brug af disken. Man skal ikke sætte en køler som vibrere meget og en hd skal helst ikke blive for varm!
Efter min mening er IBM gode til at lave hd´er men seagate er både hurtiger og mere pris venlig!
Efter min mening er IBM gode til at lave hd´er men seagate er både hurtiger og mere pris venlig!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.