mboost-dp1

Hvilken ATA disk fabrikant stoler du mest på?

Gå til bund
Gravatar #1 - Ellgaardib
26. jan. 2002 15:30
Ibm sutter.... jeg forstår ikke at folk bliver ved med at købe det bras...Seagate er fandme pålidelige
Gravatar #2 - KA|N
26. jan. 2002 15:53
IBM skulle hænges op i klodserne og tvinges til at æde hver eneste af de skide harddiske.

Min disk stod af klokken 7 imorges efter 8 timers arbejde.. og der lå lige et halvt år af mit liv på. Backup? nææh. for satan i helvede de skulle ha så mange slag!

Hvis der er nogen der er friske på at tage ud forbi deres HQ i lyngby og plante et par bomber så fang mig på irc. Det her skal ikke gå ustraffet hen. dø dø dø.
Gravatar #3 - Polyvinylchlorid
26. jan. 2002 15:55
skulle de ha slag fordi du ikke tog backup eller hvad prøver du på at sige ??
Gravatar #4 - Polyvinylchlorid
26. jan. 2002 16:00
men ok jeg gir heller ikke meget for ibm's deskstar serie for tiden..

maxtor/western/seagate kan vel nærmest komme ud på 1.
men alle folk klapper i hænderne over barracuda 4, men der er jo ingen der aner hvor pålidelig den er endnu...
Gravatar #5 - Polyvinylchlorid
26. jan. 2002 16:01
seagate har da ikke haft det bedste ry for nogle år siden...
Gravatar #6 - Cr4Sh
26. jan. 2002 16:30
Samsung laver faktisk nogle gode harddiske... og så vil jeg også lige sige: hold jer væk fra Quantum! Det er den værste gang lort...
Gravatar #7 - Polyvinylchlorid
26. jan. 2002 16:32
jeg har også den mening at quantum er det værste
Gravatar #8 - Gandalf
26. jan. 2002 17:02
IBMs deskstar serie er temmelig dårlig, har indtil videre haft temmelig gode erfaringer med Seagates nye modeller, men de har selvfølgelig heller ikke været på markedet så længe i nu!
Gravatar #9 - Ejvind
26. jan. 2002 17:18
tja jeg holder mig til Maxtor. De har endnu ikke givet mig nogen skuffelser :) Min maxtor 30 gb 7200 rpm og en maxor (exquantum) 60 gb 7200 rpm kører upåklageligt.
Gravatar #10 - Merlin^
26. jan. 2002 19:33
generelt tror jeg aldrig jeg vil købe maxtor diske... har kun dårlige erfaringer med dem, og ibm tror jeg også jeg holder mig fra...

har altid været glad for western digital... og nu mine seagate.... så jeg køber nok diske fra de fabrikanter fremover!
Gravatar #11 - DiPZY
26. jan. 2002 19:48
Jeg holder mig også til Segate og Maxtor. Jeg har lige mistet mit RAID drev pga. en ondsvag IBM disk. De skulle brændes op, skulle de.
Gravatar #12 - Hekto
26. jan. 2002 23:06
Seagate Barracuda IV styrer !

Min kammerat har nok indleveret sin IMB deskstar GX?? 2-3 gange. LOL - Tror i han får en anden model, nej nej, forhandleren ryster på hovedet ( næsten med tårer i øjnene), og gir ham en ny deskstar.

Duckfighter
> Har i set min hest ?
Gravatar #13 - Polyvinylchlorid
26. jan. 2002 23:10
barracudaen udvikler meget varme har jeg lagt mærke til.
Gravatar #14 - Hekto
26. jan. 2002 23:45
ja, lagde jeg osse mærke til da jeg satte den i. Har dog ikke givet problemer hos mig. Måske kunne det give problemer for nogen som har varmeproblemer i forvejen.
Gravatar #15 - gugi
27. jan. 2002 00:03
Hvor køber man en Quantum???

Jeg ville have stemt ATLAS V, men det kunne jeg ikke - så ledte jeg efter HP, men ak.. så gik den sgu til IBM :)

Microstorage har holdt mine data i mange år..
Gravatar #16 - Scotty
27. jan. 2002 00:20
Jeg har aldrig haft problemer med IBM. Tror i ikke det er jeres billige østen bundkort der måske er den virkelige årsag til disk nedbrud :) Billige bundkort har det med at have billige controllere = lav sikkerhed.

P.t. har jeg kørt IBM i over 5 år på servere - aldrig haft et problem.
Gravatar #17 - Hektor
27. jan. 2002 00:31
#13 Polyvinylchlorid:
"[B]arracudaen udvikler meget varme[,] har jeg lagt mærke til."

Hvis du hentyder til Seagates Barracuda IV, så kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad du forstår ved "meget varme". Min har kørt i godt 8 døgn i træk og er 36° ifølge dens interne temperaturdiode, hvilket er 12° varmere end rumtemeratueren (jeg har feber - jeg skal ikke have under 24° herinde lige nu).
Gravatar #18 - Hektor
27. jan. 2002 00:44
#16 Scotty:
IBM er blevet udsat for et "class action suit" (mange personer om samme søgsmål) i forbindelse med deres Deskstar 75GXP-serie (svjh, er det den), fordi den havde/har en uhyre høj fejlmargin. IBM har den stadig til salg på deres hjemmeside, men det er lidt opsigtsvækkende, at der kun er tre forhandlere af 75 GB udgaven af 75GXP-serien på EDBpriser.dk og kun én forhandler af 30 GB udgaven af 75GXP-serien, når der er 27 forhandlere af 40 GB udgaven af 60GXP-serien og 13 forhandlere af 40 GB udgaven af 120GXP-serien.

Nu nævner du selv, at du ikke har haft problemer med IBM-diske i dine servere. Er der tale om SCSI-diske? ATA-diske? Hvis der er tale om ATA-diske, er det så fra Deskstar 75GXP-serien, for hvis det er tilfældet, så ønsker jeg dig held og lykke, for det får du sandsynligvis brug for.
Gravatar #19 - rbecue
27. jan. 2002 00:47
I hele mit computer-liv har jeg kun haft problemer med en harddisk én gang, og det var en 10GB IBM 7200rpm. Den crashede fuldstændigt, så AL min data var tabt. Så derfor vil jeg klart anbefale andre ikke at prøve IBM. Maxtor/Seagate laver glimrende harddiske, så hold jer til dem!

/Henrik
Gravatar #20 - annoia
27. jan. 2002 01:21
Hvor _er_ quantum? Jeg skiftede til quantum pga. to ting:
1. Jeg havde 2 IBM-diske der stod af inden for en måned.
2. Manden i butikken anbefalede dem frem for IBM.

Lidt ret har de da til at være der...

Hektor - Slavestavegestappo. I starten var du sjov. Nu lugter du bare lidt af fisk...

// annoia
Gravatar #21 - angelenglen
27. jan. 2002 02:58
<STRONG>duckfighter</STRONG>:
jeg har været udsat for det samme som din kammerat... min GXP-75'er er blevet byttet 3 gange nu... det tog 3 måneder hver gang... så ialt har jeg vel haft den i ca 3-4 måneder... -og den har MAX holdt en måned inden den er crashet på mig... (det skal nævnes at jeg fik en fabriks-ny en hver gang, og at det ikke er den samme disk der er crashet 3 gange)

Jeg fatter simpelthen ikke at IBM på nuværende tidspunkt har fået 43% afstemmerne.. hvor kommer alle de stemmer fra? jeg har ikke hørt ét godt ord om IBM's harddiske på i denne diskution, og de har gang på gang været topic for diskution om hvor meget de sutter...

og derudover vil jeg også lige sige at jeg absolut heller ikke kan anbefale Quantom...

Jeg anbefaler Fujitsu, Seagate(!) og Maxtor.. (WD er også okay - bare lidt dyre så vidt jeg husker)

/me kigger på de 43% og ryster fortvivlet på hovedet!
Gravatar #22 - Hektor
27. jan. 2002 03:33
#20 annoia:
En lille hemmelighed: Jeg generer andre med mit stavepiskeri, fordi de generer mig med deres elendige sprogbrug. Qrg re qn zrtrg zhyvtg, ng zna xna tæggr fvt gvy, uinq zravatra re zrq ra fægavat, fryibz qrg re fxerirg fbz qr oyvaqr fyåf, zra qrg re fgnqvtiæx rabezg trareraqr, aåe qre re bcubyq v yæfavatra, sbeqv ra ryyre naqra ghzcr vxxr xna qnafx. Hvis Fru Kjærsgaard fik sin vilje, ville ca 75% af newz.dks brugere blive smidt ud af landet, fordi de ikke kan skriftligt dansk.

Nej, jeg kan ikke være ligeglad, for tiltrods for det til tider forfærdeligt lave sproglige niveau, som nogle brugere fremviser (tilsyneladende ganske stolt), så har de nogle interessante synspunkter, som jeg gerne vil læse. Det er bare ikke altid lige nemt. Hvordan kan man klage over stabiliteten af et styresystem, hvis man ikke engang selv kan skrive til "stabilitet" endsige "styresystem" (som de fleste her på stedet vel ville stave "styrer system")? Hvordan kan man brokke sig over politikernes manglende forståelse for computerbrugernes (ja, det er &Eacute;T ord) problemer, når almindelige mennesker ville opgive at læse et gennemsnitligt indlæg på newz.dk, fordi det ganske enkelt vil tage for langt tid at gætte sig til meningen?

Hvis man ikke engang kan stave og/eller sætte korrekte kommaer og punktummer, hvordan kan man så forvente, at andre vil tage én seriøst, når det gælder mere tekniske områder, som f.eks. hvordan man får en eller anden dims i sin computer til at virke?

"Jeg er sgu da ligeglad!" Ja - tydeligvis, men det tiltrods tænder du sgu da af, hvis man siger at FireWire, er en seriel forbindelsestype, hvilket er lige så forkert, som kommaet tre kommaer tilbage.

Det bliver ofte meningsforstyrrende, når der ikke sættes korrekte kommaer, og sommetider totalt latterligt, når der ikke bruges sammensatte ord, hvilket følgende skilt fra en bager er et godt eksempel på:
"Bedstemor boller med gulerødder og sesamfrø"

Nej - jeg har ikke tænkt mig at holde op med at rette folks fejl. Hvis du er utilfreds, så brok dig til HMN over at han endnu ikke har fået lavet den ignore-funktion, jeg efterlyste, snak med Miklos og få ham til at lukke min konto eller brok dig til de sprogspassere, der ikke kan deres modersmål.

STAVNING ELLER KAOS!
Gravatar #23 - Firehand
27. jan. 2002 03:57
Quantum er død... De afgik for knap et år siden.... *snøft* Er selv utrolig glad for min 40GB Atlantis... Den har sq aldrig svigtet mig, og hvis den gjorde? Fem (5) års garanti er sq en god ting... specielt hvis man husker backup på en ikke-IBM disk ;o)

btw: Det var Maxtor der købte resterne, så det er der I skal kigge efter de få udgaver der er tilbage på markedet.

btw2: Hektor? Kaos, tak :o)
Gravatar #24 - Ellgaardib
27. jan. 2002 09:25
Hektor: Det kan godt være at vi blev smidt ud...men hvem gjorde ikke det hvis Pia kjærsgård (lad os håbe vi aldrig kommer så langt ud (selvom vi næsten er der)at det er hende der bestemmer) bestemte.....der ville være 37 mennesker tilbage som var gode nok fordi de aldrig har fået en parkeringsbøde....så længe folk kan forstå det må det være fint
Gravatar #25 - echelon
27. jan. 2002 10:44
Gugi: Quantum blev opkøbt af Maxtor. Efter dette skete begyndte Maxtor at producere de gode diske fra Quantum - herunder SCSI-diske. Maxtor var for nogle år siden ikke ligefrem populære pga. diskenes fejl og stabilitet. Dette ændrede sig lige inden Quantum blev opkøbt, og det er nu et firma. Quantum diske hedder altså nu bare Maxtor.
Jeg har selv en Maxtor Atlas 10KII SCSI disk, og den er nu pænt hurtig..

Scotty: Du siger du aldrig har haft problemer med IBM-diske, nej, selvfølgelig ikke - det er kun de diske, der er ca. ½-1½ års tid gamle, at der er problemer med. Selv scsi-diske er ikke ligefrem så populære - en af mine venner havde en 40 GB scsi-svin fra IBM, og hvad skete der? Jo, den gik da i stykker - mistede 40GB SCSI data. Jeg synes sådan noget er ret surt - og så deres dejlige SCSI-diske brugt i servere af utrolig mange firmaer. Jo, firmaerne er nok vildt positive hvis de mister 40GB data.

IBM generelt: Jeg kender mange som har IBM, og kun en af dem er kommet ud af problemerne med deres diske ved at formatere dem med IBM's specielle værktøj. Alle andre har problemer. De sender dem ind til IBM, og IBM formatterer dem, sender dem retur og siger intet var i vejen. 3 måneder efter begynder diskene at sige hak, hak og hak. Og lige pludselig står de med en disk, der er i stykker. Hvis jeg tæller antallet af de IBM diske jeg kender til er det altså noget med 8/10 diske der umiddelbart har haft problemer. Og udover det, så har jeg hørt om en masse andre, som har de samme problemer. IBM diske stinker for vildt lige for tiden.

Hektor: Jo, jeg håber da, at kommaerne er sat tilfredsstillende i dette indlæg. Om jeg kan skrive dansk korrekt. Ja, det er jo så et godt spørgsmål, men du gør det da ganske godt. Bruger du det gamle eller nye kommasystem???
Gravatar #26 - Polyvinylchlorid
27. jan. 2002 11:22
hektor vi er holdningsmæssigt meget langt fra hinanden.
Gravatar #27 - Polyvinylchlorid
27. jan. 2002 11:27
hehe ibm får 43 %. det er da ret sjovt..

newz.dk - (nyheder for rigtige abehjerner)
Gravatar #28 - west
27. jan. 2002 11:45
Vores Seagoat Barracuda diske står af på stribe ude i firmaet ..... Ingen problemer når der så kommer Maxtor diske i ....
Gravatar #29 - Scotty
27. jan. 2002 11:53
<STRONG>Hektor</STRONG> > Nej, det er både IDE/ATA og SCSI/II/III diske jeg bruger, og som mine kolegaer bruger. Og nej, det er ikke 75GXP serien. Jeg ved godt der er fejlbehætiget diske i den serie, så dem har vi ikke rørt ved. Resten fejler ikke noget.

75GPX er p.t. den eneste serie der har været seriøse problemer med. Men ligeså mange af problemerne skyldes et dårligt controllerkort.

P.S. Når nu du er så meget efter de andre, så skriv lige dine facts rigtigt - det hedder 75GXP serien, og ikke [75 GPX-serien] :)

Navnet er 75GPX - læs mere her: http://www.storage.ibm.com/hdd/support/table.htm
Gravatar #30 - Scotty
27. jan. 2002 11:54
fejlbehæftiget - even

[Fede fingre søndag formiddag]...
Gravatar #31 - thefest
27. jan. 2002 11:58
IBM sutter,, sorn er det bare!!

Deres 75 GXP'er går heletiden ned.
Gravatar #32 - Polyvinylchlorid
27. jan. 2002 12:38
altså 60gxp er heller ikke for stabile
Gravatar #33 - Scotty
27. jan. 2002 12:49
<STRONG>Polyvinylchlorid</STRONG> -> Dem kører jeg ellers meget med - specielt 60GXP/C35L060AVER07/IC35L040AVER07/IC35L030AVER07. Har aldrig haft et problem. Tror du ikke det er dit bundkort ? Enten kører en disk, eller også kører den ikke - der er ikke rigtigt nogen middelvej. Så hvis den ikke er 'stabil' som du skriver, kan det tænkes du mangler seriøst <STRONG>køling.</STRONG> Iben diske bliver temmeligt varme, og de skal have meget <STRONG>køling</STRONG>...det ved alle Iben brugere da... :O)
<STRONG></STRONG>
Gravatar #34 - Kyle's Mom
27. jan. 2002 12:56
Ibm er noget Lort!!, jeg har 2 gange før indleveret mine 2, 45 gb diske til IBM. men den eneste som altid kører er min Seagate. Derfor tror jeg osse lige jeg skal have købt den nye Barracuda VI ...den styrer da vist lidt for vildt... ;)
Gravatar #35 - Polyvinylchlorid
27. jan. 2002 13:59
altså nu mener jeg ikke at jeg kan deltage seriøst i sådan en debat her hvis jeg kun kunne sammenligne med mit eget udstyr..
personligt har jeg kun western digital.
Gravatar #36 - Polyvinylchlorid
27. jan. 2002 14:01
nåh ja så har jeg en 10 gig's ibm der kører fint og en 4,3 gig's seagate..

oh så har jeg en gammel 850 mb's seagate decathlon som skal monteres i min amiga

og en 850 mb quantum trailblazer der er meget underlig.. men den virker da endnu
Gravatar #37 - skodder
27. jan. 2002 14:58
Jeg vil efter mine egne erfaringer sige min begrundelse til at jeg smed min stemme på IBM.
Jeg har haft 2 stk. 75GXP 75 GB diske, som nok er omtalt som de værste diske, med flest fejl. De har begge kørt upåklageligt i de næsten 1½ år jeg har haft dem.
Til gengeld har min tidl. IBM 37GXP (mener jeg nok) 27,4 GB måtte lade livet, men det klarede jeg ved at smide den til Holland, hvor efter at de sendte en 30,4 GB tilbage istedet til mig, så det vil jeg da ikke klage over.
Ellers har jeg haft flere IBM diske, og jeg kender ikke andre der har haft problemer med deres IBM diske, men det kan jo selvfølgelig være at vi bare er heldige
Just two more words: "IBM rules"
Gravatar #38 - bitkid
27. jan. 2002 15:44
Der er ingen hd der er pålidelig. Den har bevægelige dele, og derfor kan den gå i stykker. Desuden kan printet også få det for varmt, hvis man ikke køler ordentligt.

En hd er ikke noget man kan stole på, så TAG BACKUP... Ligemeget hvilket firma der har lavet din disk.
Gravatar #39 - duck-1
27. jan. 2002 16:02
Nu har jeg selv en 40Gb ibm, men har fortrudt at jeg har købt den, da jeg fandt ud af bagefter at jeg hellere ville ha en seagate, da jeg kun har hørt gode ting om dem.

jeg har en fujitsu 6,4Gb i min spand også. Den er jeg fandme glad for, den kører skide godt...

så hvis der er nogen der vil købe en ibm 40Gb, har jeg en til salg. hehe
Gravatar #40 - PlutoMan
27. jan. 2002 16:02
Efter 3 af mine IBM diske har taget billeten stoler jeg ikke på dem, bruger for det meste Western Digital nu, de er rimelig stabiler her og har da ikke haft nogen probs med dem :)
Gravatar #41 - echelon
27. jan. 2002 20:36
bitkid: Rigtige mænd tager ikke backup - de græder...
Gravatar #42 - Blank
27. jan. 2002 20:46
indtil videre har jeg kun haft ét problem.

min ibm 40 gb gxp 40 hedder den vel, lavede en fejl, og jeg mistede alt, så jeg måtte installere windows om igen, men der kom min største skuffelse, for min 80 gb western digital havde mistet sit fil-system vil jeg tro da windows sagde at drevet ikke var formateret. men jeg fik da reddet 20 gb. men det er heller ikke meget når den næsten var fyldt op.

min mening er at alle harddiske laverfejl.
Gravatar #43 - commy
27. jan. 2002 21:22
sørgeligt at poll'en viser at flertallet af newz.dk brugerne har vand i bolden... gid deres ibm diske må dø grumt ligesom alle andre ibm diske gør så de kan få deres straf!
Gravatar #44 - mikbund
27. jan. 2002 23:18
Har haft både: IBM, MAXTOR, SEAGATE, FUJITSU, QUANTUM og WESTERN DIGITAL.

De eneste tre diske jeg ikke har haft problemer med er fujitsu, seagate og maxtor. Fujitsu'en er 20gb, seagate er en 80gb og maxtoren en 540mb. Alle de andre har crashet for mig inden for et år, eller ved første ibrugtagning. Derudover skal det siges at IBM diskene er dem der har crashet FLEST gange, men serien 75gxp siger vidst det hele.
Gravatar #45 - annoia
28. jan. 2002 00:55
Firmaer der ikke vil miste deres data bør køre mirrored raid. Færdig!

Hektor: " "Jeg er sgu da ligeglad!" Ja - tydeligvis, men det tiltrods tænder du sgu da af, hvis man siger at FireWire, er en seriel forbindelsestype, hvilket er lige så forkert, som [at sætte] kommaet tre kommaer tilbage."
Ikke desto mindre er det let at finde ud af hvad meningen er, ud fra konteksten... At Rette kommafejl er at gå lidt amok (!!!). Jeg sætter kommaer som det passer mig fordi både folkeskolen og gymnasiet fejlede (nok noget med at vi skulle lære nyt og gammelt komma på een gang). Men ja, folk kan lægge kommaer som landminer, og dele ord så de får en ny (og oftest sjov) betydning... Der plejer jeg at komme med en bemærkning, men jeg svinger da ikke pisken, som dig.
En sjov slavefejl er f.eks forskellen mellem APG (anti pirat gruppen) og AGP (Accelerated Graphics Port), som folk ofte finder på. Jeg synes det er sjovt (dvs. griner ad dem, føler mig ikke fornærmet) og læser videre.

// annoia
Gravatar #46 - Hektor
28. jan. 2002 01:33
#45 annoia:
"som [at sætte] kommaet"

Den rettelse holder ikke helt, da den ændrer meningen i sætningen. Kommaet tre kommaer tilbage er forkert; derfor en henvisning til det. Sætter du den rettelse ind, kan det misforståes som noget i stil med "at sætte noget tilbage hvor det kom fra", hvilket slet ikke give mening. Min sætning er korrekt (bortset fra den overlagte fejl) uden den rettelse :-)
Gravatar #47 - annoia
28. jan. 2002 01:38
Hektor - Ikke desto mindre snublede jeg over den, hvorfor den bør ændres :)
Gravatar #48 - Hektor
28. jan. 2002 01:55
#47 annoia:
Kommaet, der er tale om, er blot forkert placeret - det skal være mellem "man siger" og "at FireWire". Derfor er det ikke forkert at sætte kommaet (som i "der skal overhovedet ikke være noget komma") - det skal blot flyttes. Derfor er din rettelse meningsforstyrende :-)
Gravatar #49 - Scotty
28. jan. 2002 02:09
<STRONG>Hektor</STRONG> og <STRONG>annoia</STRONG> - skulle i ikke flytte jeres personlige bitching over i en anden tråd, så vi kan komme tilbage til emnet harddiske, og hvilke man foretrækker, frem for hvem eller hvor der bliver lavet stavefejl/komma fejl. Det er sku lidt lamt rødder...
Gravatar #50 - Hektor
28. jan. 2002 02:22
#49 Scotty:
Du er bare misundelig over, at vi ikke har inviteret dig med til at lege ;-p
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login