mboost-dp1

Hvilken ATA disk fabrikant stoler du mest på?

Gå til bund
Gravatar #51 - xbeeps
28. jan. 2002 07:28
Hektor! stop dog din fucking bitching. Du fylder jo alle diskussioner på det her site med dit lort!

#46: "hvilket slet ikke give[r] mening"

Og hold så kaje!
Gravatar #52 - fuzzi
28. jan. 2002 07:44
IBM er ikke så gode som seagate... IBM har haft så mange problemmer med deres disk, de vil gerne stå af,,, så hvis jeg skulle sige noget så køb seagate... det er klart det beste... men der er godt nok nogle der siger at IBM`s ny disk de er gode... men jeg har haft både IBM og jeg har seagate nu... fordi at min IBM disk stog af...
Gravatar #53 - SmokaLot
28. jan. 2002 08:19
hvad har i gang i IBM, er sq da noget lort, jeg har længe synes at det var godt...men så købte jeg en IBM 75GIG HDD
til over 2000,- håbede på at når prisen var i top var kvaliteten også.Men jeg tog FEJL :-( den larmer mere end hvis man afkalker en kaffemaskine, og den er sq os lang tid om at overføre, så Maxtor kan regne med at jeg køber hos dem næste gang

RESPEKT TIL MAXTOR!!!!
P.S jeg stemte på maxtor
Gravatar #54 - TYBO
28. jan. 2002 09:13
Fatter ikke at 40% stemmer på et mærke som er berygtet for fejl på deres lorte diske!!!!!!!!
Har selv en 30 GB IBM som lige er gået kold.
Køre Western Digital fra nu af da jeg stoler mere på dem.
Gravatar #55 - voyager
28. jan. 2002 09:15
til dem der køre med IBM kan jeg kun sige huske back-up selvom jeg godt ved rigtige mænd ikke tager back-up men det græder også tit :oP

holder man sig til Seagate og Maxtor ved man hvad man har!!
Gravatar #56 - angelenglen
28. jan. 2002 09:39

#22 -> <STRONG>Hektor</STRONG><A href="http://www.newz.dk/forum_user_message.php?userid=616"></A>
Hvis Fru Kjærsgaard fik sin vilje, ville ca[.(?)] 75% af newz.dk[']s brugere blive smidt ud af landet, fordi de ikke kan skriftligt dansk.

Æd den og hold op med overdreven stavefejls-retning, indtil du selv er 100% fri for stave/tegnsætnings-fejl osv. --------------------------------------------

#33 -> <STRONG>Scotty</STRONG> :Enten kører en disk, eller også kører den ikke - der er ikke rigtigt nogen middelvej.

Der kán nu godt være en middelvej... Min IBM-harddisk var i ca 2-3 uger før den stod helt af hvad man må definere som ustabil.. det ene øjeblik kørte den fint, det andet hakkede og skrattede den, og stoppede med at svare, eller spinnede vildt op, eller skiftevis stoppede helt efterfulgt at vildt spin-op, osv osv osv.... Dén harddisk hverken kørte, eller ikke kørte - den må siges at have ramt middelvejen.
Gravatar #57 - Polyvinylchlorid
28. jan. 2002 09:59
40 % til ibm er fordi folk stemmer på det de selv har..
Gravatar #58 - voyager
28. jan. 2002 10:12
??
dem der har stemte på "anden" hvad HDD har de hvis man må spøger :o)

PS. jeg er medlem af ZFQ (Dansk ordbline forening) håber mine stave fejl er tilgivet så :oP
Gravatar #59 - Polyvinylchlorid
28. jan. 2002 10:16
jeg har pt. quantum/ibm/seagate/western digital

og stemte på western digital

eneste disk jeg personligt har haft problemer med er quantum.
har også haft maxtor og conner uden problemer. men eftersom jeg har en del med diske at gøre i hverdagen bygger jeg mit fravalg af seagate og ibm på det.
Gravatar #60 - [E]Desperado
28. jan. 2002 10:31
hvad er det der får folk til at købe en IBM GXP disk !?
Det er den sikker måde at miste dem på !!
Gravatar #61 - Scotty
28. jan. 2002 11:44
Hvis man har en 'Iben' disk, og er i tvivl om ens disk er ved at stå af, kan man lige tjekke den med denne lille util: http://service.boulder.ibm.com/storage/hddtech/dft... - denne skal køre fra en floppy.Hvis disken har defekter så tjek lige den her side: http://www.storage.ibm.com/hdd/support/pre_rma.htm
Gravatar #62 - sKIDROw
28. jan. 2002 11:59
Vil lige hurtigt kommentere...

1:> Folk der ikke tager backup af vigtige data kan jeg ikke tage ret seriøst...
2:> En hardisk er ikke har aldrig været, og vil nok heller aldrig blive et 100% sikkert lagringsmedie.
3:> Alle hardiskproducenter har haft uheldige serier.
4:> Et firma mister sjældent vigtige data, da de imodsætning til gennemsnittet herinde faktisk har fattet vigtigheden af backup.
5:> Folk der skriver i et forum som dette, bør skrive så det er til at læse for os andre.
Og hektor HAR ret, det ødelægge alt for tit forståelsen.

(Hektor: Be my guest, jeg var faktisk selv i tvivl ind i mellem... ;o))
Gravatar #63 - Hektor_is_a_bitch
28. jan. 2002 12:22
Jeg oprettede lige den her profil til hylst for hektor. Jeg har sq da aldrig læst noget så åndsvagt...! Du lyder fandme som en dansklærer. Spade, møgskovl. jæj hedder hæktoer og err mongeolendvalij, jæg båller oxå smaå born. Hvis det generer dig at folk staver forkert og sætter kommaer forkert så skrid ad helvedes til. Der er sq da ikke noget mere menneskeligt end at lave sådan noget som stavefejl....

cu in hell
Gravatar #64 - MADMAN
28. jan. 2002 13:24
Hektor jeg tror du din mor har tabt dig på gulvet som barn, for der er sgu da et eller andet galt oppe i dit hoved! Du tror at du er herre smart, når du retter på alle de andres stavefejl FLOT. Få dig da et liv..... Jeg tror du er en af de typer der der er blevet udstødt af din familie fordi du er så fucking mærkelig, og grim!!
Håber du er flov!
Rest in peace Hektor_is_a_bitch
Gravatar #65 - [E]Mnemonic
28. jan. 2002 13:47
Jeg forstår ikke hvorfor så mange vælger at stemme på IBM.

OK Hvis vi snakker SCSI diske, så ser jeg ikke nogen probs med IBM.. .. Øhh ...vent Jo der var jo noget med en masse serier sidste år som bare gik ned som svin .. Hmm..

Så kan jeg stadig ikke forstå det, for deres IDE diske er da noget MØJ.. Ok de er hurtige, men når de går i stykker og man så kan få lov at samle ens data op fra jorden, så er det ligesom ikke så fedt.

Jeg er gået over til Western Digital, de er næste ligeså hurtige, og de har fået står på deres støj problem, de havde før i tiden, men hvem havde ikke det.
Gravatar #66 - annoia
28. jan. 2002 14:05
Hektor - "Derfor er din rettelse meningsforstyrende :-)"
Derfor skal dit indlæg rettes. Ikke til det jeg taler om, da det tilsyneladende er forkert, men til noget, der ikke kan misforstås. Gotcha! :)

// annoia
Gravatar #67 - Scotty
28. jan. 2002 14:09
#50 Hector "Du er bare misundelig over, at vi ikke har inviteret dig med til at lege ;-p"

Nej Hector!! Jeg er bare træt af at folk bruger min tid på intet sigende og lige gyldige posts om støvefejl, når nu emnet er harddiske. Det er spild af tid at skulle mosle sig igennem alt jeres lort og støj for at læse det der måske er interresant i denne tråd.

Bliv dog voksen ¿¿§§??
Gravatar #68 - sim
28. jan. 2002 15:51
->Hektor
Er det ikke lidt sjovt, at ligemeget hvilke fejl folk har lavet, så kan du se hvad der skulle have stået i stedet for?
Er du nu sikker på at deres fejl, fører til så h...... mange forvirring?

Selvom jeg giver dig ret i at det er irriterende med folk der ikke kan formulere sig ordentlig, så synes jeg det er et spild med alt dit flueknepperi.
Gravatar #69 - sKIDROw
28. jan. 2002 17:10
Har kun gode erfaringer med ibm diskene.
Har jeg aldrig haft en defekt IBM da?
Jo da men det kan ikke undgås...
Og hvis man med vilje undlader at tage backup, er man selv en idiot hvis det siger puff!
Jeg hverken foretrækker eller afskyr nogen af dem...

Jeg stemte INGEN... ;o)
Gravatar #70 - andreas_p
28. jan. 2002 21:05
Jeg tror bare at der er så mange folk der har købt IBM harddiske fordi det er så stort et mærke. Altså alle de folk der ikke aner ret meget om comps. osv. Inden jeg anede noget om hardware købte jeg sku også IBM harddiske fordi det var et mærke jeg kendte.

Men har også prøvet at smide to Ibm-diske ud.
Gravatar #71 - Jespar
28. jan. 2002 21:31
fra nu af vil ingen af mine indlæg indeholde tegnsætning af nogen art ligesom jeg udelukkende vil skrive med små bogstaver
Gravatar #72 - Polyvinylchlorid
28. jan. 2002 21:38
det er også det letteste
Gravatar #73 - CableCat
29. jan. 2002 08:50
kunne vi ikke lave en afstemning om hvilken HD man IKKE stoler på - så tror jeg at IBM ville vinde igen

jeg stemte INGEN, fordi hvis man ikke tager backup så midster man sine data før eller siden

jeg vil dog sige a seagate er toppen og IBM er bunden

de nye seagate HD'er er også utrolige støjsvage - hvilket er det vigtigste for en kontor manskine, og ikke hvor hurtig eller stor HD'en er
Gravatar #74 - voyager
29. jan. 2002 09:16
til det med BACKUP kan jeg kun sige det igen...
RIGTIGE mænd tager ikke backup men græder tit !! *LOL*
:o)
Gravatar #75 - Hektor
29. jan. 2002 09:24
#74 voyager:
Jeg så for et par år siden en sej reklame i et amerikansk computertidsskrift:

"Real men don't use backup.

Real men use Kleenex!"
Gravatar #76 - voyager
29. jan. 2002 09:29
<B>#75 </B><B>Hektor</B>
<STRONG>sejt nok den har jeg sq ikke set.. det var nogen vi sage i sønderborg da jeg var i gang med IT-supporter udd hvis der var en disk der var stået af :O)</STRONG>
Gravatar #77 - Jespar
29. jan. 2002 09:38
hektor skal du slet ikke rette mit indlæg
Gravatar #78 - Hektor
29. jan. 2002 09:53
#77 datix:
Jeg retter kun på teksten i en nyhed, samt i det tekst, jeg citerer.
Gravatar #79 - Net_Srak
29. jan. 2002 15:26
Grunden til de mange IBM stemmer bunder nok i at der rent faktisk er mange der har gode oplevelser med IBM. Hvis man holder antallet at folk her der klager om IBM, op imod det antal der har stemt, er det jo forsvindende lille.

Nu er det jo også sådan at dem der ingen problemer har somregel heller ikke skriver om det, det kan man se i næsten enhver forum for et eller andet produkt.

Jeg har selv kørt med IBM diske i lang tid uden problemer (nogle år), jeg har også Quantum og Seagate, stemte i øvrigt på Seagate.
Gravatar #80 - Gecko
29. jan. 2002 16:17
Jeg har personligt to IBM diske: En på 30 og en på 20. Jeg tror at MBR'en er steget af på dem begge, plus de går fuldstændig amok, hvis der er en anden enhed på deres kanal. Jeg har ikke gidet at klage over det, da jeg ikke havde lyst til at vente på at få dem tilbage og sådan...
Hektor: Jeg vil lige sige, at jeg støtter dig 100%, jeg synes det er yderst meningsforstyrrende, hvis man staver som en 7-årig ( jeg vil køre<STRONG>r</STRONG> ud og sådan), det har nok noget at gøre med at jeg er sproglig :-)
Gravatar #81 - Nexus-6
29. jan. 2002 17:12
Vil også lige advare imod IBM.
Har haft 2 disk der bægge er stået af :(((
Den færste efter 6 måneder og den anden 14 måneder.
Sådanne nogle disk burde skuda minds holde 5 år så man har en chance for at anskaffe sig en ny, hurtigere og større inde den futter af.

Det mest pinelige er at de ikke engang kan holde deres egen garanti ud, endda langt fra.
Gravatar #82 - Zuul_greve
29. jan. 2002 17:34
Jeg stoler ikke på HDDer generalt. IBM laver det væste bras....I alt har mine venner og jeg måtte kassere 5 IBM HDDer, som ikke var mere end 2 år. Jeg har selv en Quantum Fireball og en Maxtor, som begge er under 1 år gammel og de cirkulere konstant mellem forhandler og mig. Ergo skal man altid tage backup.......SPECIELT HVIS MAN HAR EN IBM!!!!
Gravatar #83 - bettencourt
29. jan. 2002 19:54
Jeg har ellers været glad for IBM igennem alle årene - lige indtil i morges, da min 1½ år gamle 8GB begyndte at sige sjove lyde... Det samme skete for min gamle WD harddisk men den holdt i det mindste i 5 år! og det var forskellige computere...
Gravatar #84 - sKIDROw
29. jan. 2002 20:19
I min tid i forretning har jeg ombyttet:

7 x Quantum
8 x Seagate
5 x IBM
10 x Maxtor

Fraråder derfor ikke nogen af dem... ;o)
Gravatar #85 - Bong
29. jan. 2002 21:10
IBM sutter for vildt. Som IT-supporter og en person som laver en masse RMA har jeg set så utrolig mange IBM diske komme ind til ombytning og rep i forhold til andre disk som Maxtor og WD. IBM har været førende inden for området men er det i hvert falde ikke mere. Jeg vil 100 gange hellere have WD eller Maxtor pt.
Gravatar #86 - Piece
29. jan. 2002 22:43
Jeg vil ikke høre et ondt ord om Q-diskene, har aldrig haft problemer med dem. Forresten har jeg aldrig haft en disk der er stået af, højest lidt bad clusters hist og her. Men det er jo heller ikke til at undgå når man går og smider rundt med dem.

Mine diske gennem tiden har været fra WD, Q, Maxtor, Seagate og IBM. Lige nu kører jeg maxtor x 2 og IBM.

Hmmm er vel egentligt inhabil på dette område da jeg stadig har min barnetro på Harddiske's ufejlbarlighed intakt :-)

Btw Hektor: Jeg stikker dig hermed en undskyldning, fra nu af må du rette ligeså tosset du vil for min skyld. Denne tråd har overbevidst mig.

Jeg har sagt det før (bare ikke her), nørder kan IKKE stave.
Har i folk ikke hørt om korrektur ?

Måske skulle i lige tage den med ro, og få styr på jeres tanker inden i hamrer løs på tasterne :-)

// Klokken er mange og min seng skal tages til fange.
Gravatar #87 - PhoX
29. jan. 2002 23:44
jeg har ALDRIG skiftet en HD,, og ALDRIG haft brug for den backup jeg ikke laver.
Alligevel stoler jeg mest på Quantum (som også var det mærke HD jeg havde til min Amiga500 i sin tid) og det er også det mærke som min HD har i dag :) i alt har jeg haft:

2 IBM
2 Quantum
1 Seagate (ja barracuda'en bliver varm, men den er endnu ikke brudt sammen for mig)

Det er jo nok med HD's som det er med biler, den første vil altid være den bedste
Gravatar #88 - Polyvinylchlorid
30. jan. 2002 08:19
min første hd var en conner
Gravatar #89 - [TD]Anden
30. jan. 2002 09:56
jeg har en
Maxtor 30GB som er et år og en Western Digital 80GB som godt nok kun er en måned men de køre begge som en drøm, og jeg har ikke haft problemer med den endnu (:
Gravatar #90 - WebMaster
30. jan. 2002 10:04
Er jeg den eneste herinde der støtter Hektor 100%?

...Hektor! Fortsæt den hårde linie (altså ang. grammatikken)!
Gravatar #91 - btech1
30. jan. 2002 10:31
Jeg har udelukkende anvendt WD diske de sidste 5-6 år... har aldrig haft et problem. Jeg kender dog ikke meget til deres "nye" diske, men SVJV holder de den gode standard.
Hvis man kigger på de ovenstående indlæg, så er der praktisk taget ingen, der har klager over WD =)

Mht. al det postyr omkring stavning og tegnsætning:
Det kan godt ske, at nogle folk finder det forstyrrende med kommafejl o. lign. i de tekniske indlæg her på siden, men de fleste kan vel tilslutte sig at det er mere forstyrrende med alle disse offtopic postings...? (Ja, jeg er klar over at denne besked også er offtopic ;-)

En anden ting: Har nyhedsgrupper, IRC o. lign. digital kommunikation ikke altid været præget af hurtige, ikke sprogligt korrekte beskeder? Er det vigtigste ikke at få budskabet frem? Det er jo ikke nogen dansk stil.... Det er en del af kulturen...
Gravatar #92 - Hektor
30. jan. 2002 10:34
#90 WebMaster:
Jeg tror, du er nummer to i den kategori (jeg er selvfølgelig den første) ;-)
Gravatar #93 - [TD]Anden
30. jan. 2002 11:56
til #91 btech1

jeg er helt enig med dig, både i det med Western digital og retstavning.

for det første, så har jeg selv en WD, som jeg blev opfordret til at købe af mange af mine venner, og den køre perfekt, og jeg er meget glad for den. :)

for det andet, så er jeg selv ikke så god til at stave, med folk har altid kunne forstå hvad jeg har skrevet, og de har aldrig brokket sig over min stavning, pånær lige mine lærer selvfølgelig.

men du har ret, bare budskabet kommer frem :)
Gravatar #94 - Piece
30. jan. 2002 12:33
Tegnsætning går jeg heller ikke så meget op i, men det irretere mig at folk har så travlt de ikke tager sig tid til at stave korrekt. Jeg bliver i hvertfald ofte irreteret på mig selv når jeg opdager jeg sidder og lydstaver, det er jo for fjollet. Det er sikkert en bivirkning af det forfærdeligt defekte sprog jeg bruger, når jeg lige skal skrive en hurtig besked mens jeg gamer cs :-)

Btw hvorfor er PVC altid så provokerende i sin fremtoning på dette forum ??

And Btw, I de første år jeg havde computer, tilbage i starten/midten af halvfemserne var det også udelukkende WD diske jeg havde i, det var sq kram dengang. Og det er det tilsyneladende stadigvæk, efter hvad folk siger herinde.
Gravatar #95 - Polyvinylchlorid
30. jan. 2002 14:58
trut trut trutterut!
Gravatar #96 - sKIDROw
30. jan. 2002 17:33
Dette bliver min sidste post i denne tråd!
Jeg ser gennemgående et modefænomen i at flame IBM, og det grundet en dårlig serie liggesom de fleste andre producenter OGSÅ har haft...
Ser intet konstruktivt i at diskutere med folk, der truer med bål og brand for så lidt...

Thumbs up til dig Hektor, selvom jeg ikke regner med det store...
Træt at folk der skriver ord som 'tjæner' og så fremdeles.
Og det samme med lange sætninger uden komma, da det tager meget længere at fatte det egentlige budskab.
Gravatar #97 - Polyvinylchlorid
30. jan. 2002 17:42
ok jeg er for doven til kommaer på nettet
Gravatar #98 - C#
31. jan. 2002 00:34
mine 2 IBM 45gb 75GXP i raid har nu kørt ganske perfekt i 1+ år indtil videre, hvor comp'en næsten har været tændt 24/7/365 (de blev varme, men efter der er kommet 2x80mm blæsere ind foran dem, er de blevet mega kolde, selv efter en gang defrag i 6+ timer ), har godt nok en 30gb ligende ved siden af min comp der er død, den er dog nyere :P
Gravatar #99 - Scotty
31. jan. 2002 01:42
<STRONG>sKIDROw</STRONG> Og det samme med lange sætninger uden komma, da det tager...

Skal du endelig rette andre, så ret dig selv først! Du taler om 'sætninger' i flertal, deraf er 'kommaer' også i flertal, altså ikke 'komma', men 'kommaer'.

Og skal vi så ikke komme ud over dette punkt? Det er jo ikke et retstavnings forum, men et nyheds forum de herrer! Jeg er sikker på I kunne blive ansat ved Gyldendals retskrivnings forlag, og bruge jeres kræfter der i stedet :)
Gravatar #100 - Scotty
31. jan. 2002 01:52
Har forøvrigt lige bestilt en IC35L080AVVA07 - altså en 120GPX 82.34 GB ATA/100 7200 RPM - så må jeg se om den bryder sammen, ligesom alle mine andre Iben diske heller ikke har gjort nogensinde :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login