mboost-dp1
Hvilken af disse hader du mest?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Microsoft uden tvivl. IMHO:
Ja, man kan da hade APG, men i det mindste kæmper de da for noget nobelt, nemlig at give musikerne penge, det er bare deres metoder der er ufine.
Apple er fra en udviklers synspunkt en god virksomhed - de frigiver en masse kode hele tiden, de overholder standarderne ret godt (Safari var vist den første der kunne klare ACID 2-testen med korrekt resultat). Desuden sender de ændringer tilbage til bsd-folkene når de piller ved kernen osv., at de så er med på DRM-vognen, tjah, men de har nu bragt mange gode ting også her på det sidste.
SPAM, er mest irriteret over comment-spam på diverse fora, men mht. e-mail er der efterhånden næsten perfekte filtre, så irriterer mig ikke så galt.
Men så er der Microsoft!
Så snart Microsoft får monopol på noget, så stopper udviklingen der, det er virkeligt skræmmende. Hvor meget udvikling skete fra IE 6.0 blev udgivet til Firefox blev populær? Nada!
Og så er der alle problemerne med Vista og Microsofts leflerier for Hollywood... Og jeg kunne blive ved.
I øvrigt, hvilket flamebat-oplæg, det skal nok blive en vild debat (-:
Ja, man kan da hade APG, men i det mindste kæmper de da for noget nobelt, nemlig at give musikerne penge, det er bare deres metoder der er ufine.
Apple er fra en udviklers synspunkt en god virksomhed - de frigiver en masse kode hele tiden, de overholder standarderne ret godt (Safari var vist den første der kunne klare ACID 2-testen med korrekt resultat). Desuden sender de ændringer tilbage til bsd-folkene når de piller ved kernen osv., at de så er med på DRM-vognen, tjah, men de har nu bragt mange gode ting også her på det sidste.
SPAM, er mest irriteret over comment-spam på diverse fora, men mht. e-mail er der efterhånden næsten perfekte filtre, så irriterer mig ikke så galt.
Men så er der Microsoft!
Så snart Microsoft får monopol på noget, så stopper udviklingen der, det er virkeligt skræmmende. Hvor meget udvikling skete fra IE 6.0 blev udgivet til Firefox blev populær? Nada!
Og så er der alle problemerne med Vista og Microsofts leflerier for Hollywood... Og jeg kunne blive ved.
I øvrigt, hvilket flamebat-oplæg, det skal nok blive en vild debat (-:
Hader ikke nogle af mulighederne.
Har et irritationsmoment over spam, hvorfor jeg stemte spam.
Synes APG er til grin, Microsoft har dumme ideer til tider, Apple laver fede designs men for mange patent/copyright idiotiske sager.
Hvis jeg skulle vælge noget jeg hader, så er det den amerikanske idioti!
Har et irritationsmoment over spam, hvorfor jeg stemte spam.
Synes APG er til grin, Microsoft har dumme ideer til tider, Apple laver fede designs men for mange patent/copyright idiotiske sager.
Hvis jeg skulle vælge noget jeg hader, så er det den amerikanske idioti!
Selvhøjtidelige pirater, der findes ikke noget værre end den hellighed nogle af piraterne udstråler. Køb dit lort eller erkend i det mindste, at det du gør er forkert. Men når det er sagt, så støtter jeg bestemt ikke APGs metoder, så dem hader jeg også. Ja og ungdomshuset hader jeg mere end pesten.
Jeg var ikke et sekund i tvivl! Efter at have fixet adskillige virus- og malwareinficere Windows-maskiner rundt hos "almindelige" mennesker (ikke-nørder), så er man pænt træt af Micro$oft. Det bliver så ikke bedre, når man læser Peter Gutmanns anmeldelser af Windows Vista...
Synes ikke at Microsoft, Apple of newz.dk rigtig kan hades. Forstår det ihvertfald ikke. Det er alle ting, der kan boykottes (til en hvis grad selvfølgelig).
Hvorfor skal mennesker altid hade noget de ikke kan lide? Hvorfor ikke bare være ligeglad? Hvorfor skal man hade X bare fordi at man kan lide/elsker Y?
Jeg hader ikke OSX eller Linux, selvom at jeg bruger Windows. Jeg hader ikke .NET, selvom at jeg foretrækker PHP.
Jeg hader ikke Real Madrid, selvom at jeg er FC Barcelona fan.
Hvorfor skulle jeg?
Kald mig bare en hippie og hvad I ellers lyster, men forstår det virkelig ikke.
Hvorfor skal mennesker altid hade noget de ikke kan lide? Hvorfor ikke bare være ligeglad? Hvorfor skal man hade X bare fordi at man kan lide/elsker Y?
Jeg hader ikke OSX eller Linux, selvom at jeg bruger Windows. Jeg hader ikke .NET, selvom at jeg foretrækker PHP.
Jeg hader ikke Real Madrid, selvom at jeg er FC Barcelona fan.
Hvorfor skulle jeg?
Kald mig bare en hippie og hvad I ellers lyster, men forstår det virkelig ikke.
Jeg tror det bliver MS, mest fordi, jeg på samme måde som så mange andre, er træt af deres monopol misbrug. At der sker alt for lidt udvikling på et område når de har fået fingre i det. (se #3) At de kan udgive et OS, til en pris som produktet ikke kan leve op til. Jeg har alt for mange gange oplevet problemer med deres produkter. Så nu har jeg skiftet! Jeg gider ikke MS mere!
Jeg hader helt klart APG mest. Microsoft har jeg så vidt ikke så meget imod. Kan godt være Vista er noget lort, og alt sådan noget, men de forstår sq da at sælge det alligevel. Til overpriser endda. Apple er jeg nu ikke så sur på heller... Ak ja deres garanti og ombytnings politik er noget af det værste jeg ved, men alligevel har jeg da to iPods og agter at investere i en Mac på et tidspunkt. Newz.dk... Hmmm det er vist mine lærere og min kæreste som hader det allermest (bliver kaldt n00bnyt..) da jeg spendere rigtig meget tid herinde... Normalt har jeg ikke noget imod pirater (er selv med idet der må jeg jo indrømme), men som #11 NayZe siger, så kan jeg simpelthen ikke holde ud at høre på folk som ikke fatter at, selvom man har 3000-4000 ulovlige sange, så kan man godt købe skatteøen til 84 kr på iTMS... Men umiddelbart så gik min stemme til APG(og RIAA osv)... kender så mange triste tilfælde som de er skyld, blandt deres nye forslag, om at ISP'erne skal lukke for piratforbindelser...Det er et rent Kina vi snart lever i, hvis de bliver ved...
Lige ved at trykke newz.dk, magen til nossefår og klamhuggere skal man sgu da lede længe efter. De er en flok skvathoveder og spasserrøve der bedst kan bruges som argument for indførelse af genetisk udvælgelse. Deres intellektuelle kapacitet er på niveau med en våd brosten og den eneste måde de kan betjene en computer er med en staveplade ved siden af dem. Deres kropsodeur er sandsynligvis omfattet af genevekonventionens forbud mod kemisk krigsførelse, og deres seksuelle præferencer involvere haleløse og loppebefængte katte samt overmodne frugt!
O what the heck, jeg tage spam ;)
"Ja og ungdomshuset hader jeg mere end pesten."
Jeg kan se i din profil, at du studerer i Århus.
Hvis det nu er tilfældet at du er fra København, så synes jeg det er fint nok at du har den holdning til ungdomshuset.
Men hvis du ikke har boet i kbh. så er du bare én mere af de jyder som ikke aner hvad de taler om.
De fleste fra Jylland aner heller ikke hvad Christiania er for noget og Ungdomshuset falder i samme kategori.
At der i ungdomshuset findes diverse autonome og utilpasset unge er efter min mening fint nok, så har de et sted at være.
Men at de går rundt og laver kriminalitet har jeg intet til overs for. Men det ændrer ikke ved at ungdomshuset også er et værested, der har hjulpet mange videre som ellers ville være blevet tabt på gulvet.
Moralen i denne historie er, at man er ude af stand til at hade noget som man ikke kender til.
"Ja og ungdomshuset hader jeg mere end pesten."
Jeg kan se i din profil, at du studerer i Århus.
Hvis det nu er tilfældet at du er fra København, så synes jeg det er fint nok at du har den holdning til ungdomshuset.
Men hvis du ikke har boet i kbh. så er du bare én mere af de jyder som ikke aner hvad de taler om.
De fleste fra Jylland aner heller ikke hvad Christiania er for noget og Ungdomshuset falder i samme kategori.
At der i ungdomshuset findes diverse autonome og utilpasset unge er efter min mening fint nok, så har de et sted at være.
Men at de går rundt og laver kriminalitet har jeg intet til overs for. Men det ændrer ikke ved at ungdomshuset også er et værested, der har hjulpet mange videre som ellers ville være blevet tabt på gulvet.
Moralen i denne historie er, at man er ude af stand til at hade noget som man ikke kender til.
Jeg hader apple, fordi det er verdens ABSOLUT mest arogante it firma.
- først sagsøger alle der hedder "pod"
- bagefter kan vi nakke cisco's gamle trademark!
- Indimellem tager vi patent på ALT vi laver, bare for at vise hvor meget vi holder af frit software....
uhn?
godtnok hader jeg APG, men APPLE STIKKER ALT
/edit - hej igen floe :)
Linux FTW
- først sagsøger alle der hedder "pod"
- bagefter kan vi nakke cisco's gamle trademark!
- Indimellem tager vi patent på ALT vi laver, bare for at vise hvor meget vi holder af frit software....
uhn?
godtnok hader jeg APG, men APPLE STIKKER ALT
/edit - hej igen floe :)
Linux FTW
#20 Floop
"- bagefter kan vi nakke cisco's gamle trademark!"
hvis du har fulgt en smule med i den sag her, så ved du også at deres patent var uløbet (altså cisco) og den telefon cisco lanceredet som Iphone, egentlig ikke er et gyldigt navn, da, som sagt, patent udløb for 6 måneder siden. Apple har derfor ikke gjort noget forkert..
"- bagefter kan vi nakke cisco's gamle trademark!"
hvis du har fulgt en smule med i den sag her, så ved du også at deres patent var uløbet (altså cisco) og den telefon cisco lanceredet som Iphone, egentlig ikke er et gyldigt navn, da, som sagt, patent udløb for 6 måneder siden. Apple har derfor ikke gjort noget forkert..
Da Apple lancerede sin telefon, der var det igen Cisco's varemærke, længere er den ikke.
Apple kan ikke være i god tro, eftersom de har prøvet at forhandle med Cisco og derfor allerede været klar over at Apple ikke havde fulde rettigheder til navnet.
Men lad os nu se hvad retten siger...
Da Apple lancerede sin telefon, der var det igen Cisco's varemærke, længere er den ikke.
Apple kan ikke være i god tro, eftersom de har prøvet at forhandle med Cisco og derfor allerede været klar over at Apple ikke havde fulde rettigheder til navnet.
Men lad os nu se hvad retten siger...
Had.. Det er et stærkt ord... jovist bliver det da slynget afsted flere gange om dagen "JEG HADER DET HER LORTE PHP!!!!", men det er jo bare et resultat af frustration...
Jeg hader ikke nogen. Men hvis jeg skulle vælge en fra listen jeg bryder mig mindst om så må det være Antipiratgruppen... Nu mest fordi man hører om deres metoder, har aldrig selv hørt fra dem, så deres ineffektivitet (?) må vel være nok til at elske dem egentlig?
Microsoft og Apple har bragt verden meget godt, hvor ville vi være uden dem. Det må være dumt at hade dem.
Spam er en close second, endelig noget det giver mening at hade, men ikke et problem jeg er så udsat for.
Piratkopister.. Altså medmindre man har mødt hver eneste pirat og taget stilling til deres personlighed, så tror jeg ikke man bare kan skære alle over en flok, var der nogen der sagde racisme?
newz.dk.. hehe, en slags "stemmer du her, får vi ryddet ud i vores brugerdatabase" :P
At APG er nr. 1. lige nu er snarere et tegn på manglende moral fra APG's side, end det er fra folkets side.
Jeg hader ikke nogen. Men hvis jeg skulle vælge en fra listen jeg bryder mig mindst om så må det være Antipiratgruppen... Nu mest fordi man hører om deres metoder, har aldrig selv hørt fra dem, så deres ineffektivitet (?) må vel være nok til at elske dem egentlig?
Microsoft og Apple har bragt verden meget godt, hvor ville vi være uden dem. Det må være dumt at hade dem.
Spam er en close second, endelig noget det giver mening at hade, men ikke et problem jeg er så udsat for.
Piratkopister.. Altså medmindre man har mødt hver eneste pirat og taget stilling til deres personlighed, så tror jeg ikke man bare kan skære alle over en flok, var der nogen der sagde racisme?
newz.dk.. hehe, en slags "stemmer du her, får vi ryddet ud i vores brugerdatabase" :P
At APG er nr. 1. lige nu er snarere et tegn på manglende moral fra APG's side, end det er fra folkets side.
#19 - Ok så, jeg hader ikke ungdomshuset. Jeg hader folk, der ikke forstår at opføre sig ordentligt selvom tingene går dem imod. Jeg er fint klar over, at mange beboere i ungdomshuset sikkert er normale unge som du og jeg.
Men dem af dem, der kan finde på at besætte et hus, kan finde på at brænde ting af i Københavns gader og kan finde på at kaste brosten mod politiet.. Ja, de ødelægger det fandme for de gode. Havde de opført sig ordentligt, så havde de sgu sikkert allerede nu haft et nyt ungdomshus.
Men dem af dem, der kan finde på at besætte et hus, kan finde på at brænde ting af i Københavns gader og kan finde på at kaste brosten mod politiet.. Ja, de ødelægger det fandme for de gode. Havde de opført sig ordentligt, så havde de sgu sikkert allerede nu haft et nyt ungdomshus.
Personligt er der ikke så mange ting i denne verden jeg decideret hader, men en lille liste har jeg da:
Intolerence, Christiania, Ungdomshuset, Ny-nazister, piratkopister og nedgroede negle.
Listen er ikke sorteret - alle ting er lige frygtelige!
Intolerence, Christiania, Ungdomshuset, Ny-nazister, piratkopister og nedgroede negle.
Listen er ikke sorteret - alle ting er lige frygtelige!
Man kan da ikke hade en organisation, der forsøger at opretholde lov og orden (såsom APG). Man kan godt hade nogle af deres metoder, men det er jo en anden sag.
Folk, der principielt ikke kan lide APG og IFPI fordi de prøver at standse ulovlig adfærd, hader jeg forresten også.
Folk, der principielt ikke kan lide APG og IFPI fordi de prøver at standse ulovlig adfærd, hader jeg forresten også.
#22 ifølge flere sites, så havde cisco ikke lanceret iphone inden for den tidsperiode de havde til at genåbne patentet..
Jeg bor i københavn.
Og synes også Christiania skal underlægges de samme love og regler som os andre.
Og de voldelige unger fra ungdomshuset SKAL smides ud, det er gentagne gange blevet understreget ved domstolene at de SKAL ud.
Med de optøjer og hærværk de er skyld, i har de savet den pind over de selv sad på.
De skal bare ud med det samme, og havde lov at betale for alt det hærværk og tabt fortjeneste de er skyld i, hos de butikker de har smadret.
Og drop så det 'så er du bare én mere af de jyder som ikke aner hvad de taler om.'
[quote]Moralen i denne historie er, at man er ude af stand til at hade noget som man ikke kender til./quote]
Sikke da noget vrøvl.
Domstolene har smidt dem ud og så har de bare at skride.
De skal respektere lovgivningen ligesom ALLE andre i samfundet.
Om man så bor på jagtvej 67, i Skagen, på Bornholm, eller i Tønder er fløjtende irrelevant.
Ud skal de med sikkerhed, og jo hurtigere jo bedre, det er en skamplet på samfundet, at de har fået lov til at latterliggøre vores samfund så længe.
Jeg bor i københavn.
Og synes også Christiania skal underlægges de samme love og regler som os andre.
Og de voldelige unger fra ungdomshuset SKAL smides ud, det er gentagne gange blevet understreget ved domstolene at de SKAL ud.
Med de optøjer og hærværk de er skyld, i har de savet den pind over de selv sad på.
De skal bare ud med det samme, og havde lov at betale for alt det hærværk og tabt fortjeneste de er skyld i, hos de butikker de har smadret.
Og drop så det 'så er du bare én mere af de jyder som ikke aner hvad de taler om.'
[quote]Moralen i denne historie er, at man er ude af stand til at hade noget som man ikke kender til./quote]
Sikke da noget vrøvl.
Domstolene har smidt dem ud og så har de bare at skride.
De skal respektere lovgivningen ligesom ALLE andre i samfundet.
Om man så bor på jagtvej 67, i Skagen, på Bornholm, eller i Tønder er fløjtende irrelevant.
Ud skal de med sikkerhed, og jo hurtigere jo bedre, det er en skamplet på samfundet, at de har fået lov til at latterliggøre vores samfund så længe.
Om en browser kan klare acid2 testen eller ej er irrelevant.
Jeg er udvikler, og jeg synes ikke det er en god virksomhed, når man tænker på hvordan de tvangsbinder deres kunder, til hardware osv..
Som udvikler skal jeg også se tingene fra kundernes synspunkt, og brugernes synspunkt. Og tvinge folk til at kun kunne bruge et extremt lille udvalg af hardware, er ikke fra udviklingsmæssigt synspunkt en god ide, tværtimod. De begrænser mine muligheder, det begrænser kundernes muligheder, og det er et monopol der er langt større end det Microsoft har.
Microsoft har måske (kan diskuteres) et monopol på desktop OS'er på hvad 80% 85 % ?
Men Apple har 100% monopol på hardware der er anvendeligt til deres OS.
Hvad er værst ? 80% eller 100%. Helt klart 100%
At de frigiver kode betyder igen heller ikke noget, altså bortset fra dem som er open source fans/fanatikere.
Om en browser kan klare acid2 testen eller ej er irrelevant.
Apple er fra en udviklers synspunkt en god virksomhed - de frigiver en masse kode hele tiden,
Jeg er udvikler, og jeg synes ikke det er en god virksomhed, når man tænker på hvordan de tvangsbinder deres kunder, til hardware osv..
Som udvikler skal jeg også se tingene fra kundernes synspunkt, og brugernes synspunkt. Og tvinge folk til at kun kunne bruge et extremt lille udvalg af hardware, er ikke fra udviklingsmæssigt synspunkt en god ide, tværtimod. De begrænser mine muligheder, det begrænser kundernes muligheder, og det er et monopol der er langt større end det Microsoft har.
Microsoft har måske (kan diskuteres) et monopol på desktop OS'er på hvad 80% 85 % ?
Men Apple har 100% monopol på hardware der er anvendeligt til deres OS.
Hvad er værst ? 80% eller 100%. Helt klart 100%
At de frigiver kode betyder igen heller ikke noget, altså bortset fra dem som er open source fans/fanatikere.
De fleste af de nævnte passer på en liste over blodtryks truende firmaer. Dog tager ms prisen som "most anoying programs", især fordi ingen andres programmer i samme grad spilder tid med crashes og latterlige popups der gentages i det uendelige.
Når man til dagligt arbejder med Word og WinXP pro så er der ingen konkurrence.
Når man til dagligt arbejder med Word og WinXP pro så er der ingen konkurrence.
#40 ÆVL..!
Er du misundelig eller hvad? Folk skal ikke tjene penge på det de laver? Du har ingen kreative evner? Jeg lever af mine evner, hvorfor skulle folk der laver film/bøger/musik/kunst/osv. ikke leve af deres evner?
Du har også problemer med direktøren der allerede har en Mercer, hvorfor skal han tjene flere penge?!
Du vil hellere leve i et kommunistisk land hvor alle får (næsten) det samme?
Er du misundelig eller hvad? Folk skal ikke tjene penge på det de laver? Du har ingen kreative evner? Jeg lever af mine evner, hvorfor skulle folk der laver film/bøger/musik/kunst/osv. ikke leve af deres evner?
Du har også problemer med direktøren der allerede har en Mercer, hvorfor skal han tjene flere penge?!
Du vil hellere leve i et kommunistisk land hvor alle får (næsten) det samme?
helt klart newz.dk... Den her poll er så dybt åndsvag og teenage-tøs agtig at det er til at spytte klumper af.
jeg "hader" ikke nogen af dem - jeg er givetvis uenig i forretningmetoder eller synes måske endda at nogle produkter er crap - men jeg hader dem da ikke. Havde jeg chancen ville jeg ikke skære hovederne af firmaernes direktører eller spytte dem i ansigterne, som jeg nok ville gøre ved dem jeg virkeligt hader ;)
"fåg mand! Jeg hader bare så meget Jonas fra 7. fordi han bare SÅ meget, kyssede med den klamme so til Lone til sidste skolefest!!! Hun er bare SÅDAN en luder!"
"Jeg hader bare Microsoft SÅ meget fordi de vil have alt for mange penge for deres produkter og fordi Bill Gates er rig og fordi Windows ikke er Open Source og fordi jeg er en lille tude prinsesse..."
Helt klart en stemme på newz.dk
:)
jeg "hader" ikke nogen af dem - jeg er givetvis uenig i forretningmetoder eller synes måske endda at nogle produkter er crap - men jeg hader dem da ikke. Havde jeg chancen ville jeg ikke skære hovederne af firmaernes direktører eller spytte dem i ansigterne, som jeg nok ville gøre ved dem jeg virkeligt hader ;)
"fåg mand! Jeg hader bare så meget Jonas fra 7. fordi han bare SÅ meget, kyssede med den klamme so til Lone til sidste skolefest!!! Hun er bare SÅDAN en luder!"
"Jeg hader bare Microsoft SÅ meget fordi de vil have alt for mange penge for deres produkter og fordi Bill Gates er rig og fordi Windows ikke er Open Source og fordi jeg er en lille tude prinsesse..."
Helt klart en stemme på newz.dk
:)
SPAM, selvom Thunderbird spam-filter blokere det meste synes jeg stadig at det er irriterende at jeg bliver nødt til at bruge spam-filter, nogle vigtige meddelser kan jo ryge samme vej :S Og så har jeg opdaget at min email bliver brugt som afsender/svar-til adresse på nogle spam-mails o.O det er lidt ufedt.
Hvordan kan folk stemme mere på APG end på Spam. Det kan da ikke passe. Hvis der er noget der skal jordes her på jorden er det da SPAM.
Jeg får ikke noget spam på min computer eller email. Det skyldes at jeg selv har jordet spam så det ikke får et ben til jorden. Jo engang imellem kommer der noget med at de vil sælge nogle afrikanske aktier der bare giver gevindst. Men det bliver bare slettet i samme åndedrag jeg sletter de gamle nyhedsmails. Gider ikke gøre noget ved det.
#45 jeg vil råde dig til at gøre noget ved det sidste du nævner. Det er sq da ik særligt fedt.
jeg hader ungdomshuset. Riv det ned!
Jeg får ikke noget spam på min computer eller email. Det skyldes at jeg selv har jordet spam så det ikke får et ben til jorden. Jo engang imellem kommer der noget med at de vil sælge nogle afrikanske aktier der bare giver gevindst. Men det bliver bare slettet i samme åndedrag jeg sletter de gamle nyhedsmails. Gider ikke gøre noget ved det.
#45 jeg vil råde dig til at gøre noget ved det sidste du nævner. Det er sq da ik særligt fedt.
jeg hader ungdomshuset. Riv det ned!
#49 Så længe de laver musik for pengenes skyld må du gerne undlade at kalde dem for kunstnere.
Jeg skal nok selv bestemme om jeg finder noget er kunst jeg vil vise min glæde ved, via penge.
Jeg skal nok selv bestemme om jeg finder noget er kunst jeg vil vise min glæde ved, via penge.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.