mboost-dp1

Hvem vil du helst arbejde for?

Gå til bund
Gravatar #52 - arne_v
14. maj 2010 14:04
Windcape (48) skrev:
Men man skal lige være opmærksom på at man helst skal have en kandidatgrad (Master) for at kunne flytte til USA, backlog er cirka. 6 måneder for masters, men cirka 8 år for bachelors!

Jeg formoder at du henviser til Greencard EBB2 versus EBB3.

Det er lidt vanskeligere end som så. Der er bl.a. labor certification, PERM etc..

Hvis MS hyrede dig, så ville du formentligt starte på H1B visa. Dem henter MS nogle tusinder af hvert år. Og der er ikke absolutte uddannelseskrav.
Gravatar #53 - mbs
14. maj 2010 17:44
Der skulle stå

Hvilken af disse monopol virksomheder vil du arbejde for?

* Apple
* Microsoft
* INGEN af dem!

Det her er til tider den dårligste afstemning jeg har set. Hvad med dem folk der overhovedet ikke ser de to virksomheder som deres arbejdsplads, jeg vil nærmest sammenligne dem med folkeskolen. En ting jeg ikke gad!

Microsoft har tjent penge nok på deres BSOD versioner af Windows! (Jeg har kun prøvet Windows 7 - 1 gang, og set det 2 gange. De gange jeg "så" det, kom der stadigvæk BSOD)

Jeg kan ikke li Apple og deres forretningsmodul. Det gælder selvfølgelig også Microsoft som jeg ikke har brugt i over 4 år, kommer heller aldrig mere til det!

Nej jeg vil hellere ha arbejdet for Stein Bagger (spørg til side)

Hvis jeg havde udvikler evnerne, ville jeg arbejde for den del af samfundet der beskæftiger sig med Open Source Software.
Gravatar #54 - XorpiZ
14. maj 2010 17:54
mbs (53) skrev:
Hvad med dem folk der overhovedet ikke ser de to virksomheder som deres arbejdsplads, jeg vil nærmest sammenligne dem med folkeskolen. En ting jeg ikke gad!

Du kunne vel lade være med at stemme så. Der er jo ingen, der tvinger dig til noget.

Microsoft har tjent penge nok på deres BSOD versioner af Windows! (Jeg har kun prøvet Windows 7 - 1 gang, og set det 2 gange. De gange jeg "så" det, kom der stadigvæk BSOD)

Suuuureee.. og samtlige gange jeg har brugt Linux har jeg fået kernel-panics.

mbs (53) skrev:
Jeg kan ikke li Apple og deres forretningsmodul. Det gælder selvfølgelig også Microsoft som jeg ikke har brugt i over 4 år, kommer heller aldrig mere til det!

Tør man spørge hvorfor - eller er det bare fordi, det er 'in'?

mbs (53) skrev:
Hvis jeg havde udvikler evnerne, ville jeg arbejde for den del af samfundet der beskæftiger sig med Open Source Software.

Godt for dig. Men det kunne jo sagtens være både Apple og Microsoft. Microsoft har hvertfald en hel del open-source projekter.
Gravatar #55 - mbs
14. maj 2010 23:24
Lad os så snakke om den nemme virus mulighed og spyware mulighed osv lortedåsen har?

Så burde Microsoft få gang i de projekter de har, i stedet for at tjene røven fuld af penge på de uanede forbruger!

Apple stoppede jeg med at døje efter iPhone osv kom frem. Gider ikke remse alle de ting 'i dont like about them' men bl.a at det hele skal være så låst. Apple har ikke proppet multitask i (og de har heller ikke gjort det i Deres iPad? Flash support. Brugerovervågning og ikke mindst deres dye Apps til iPhone...

Apple tjener godt på forbrugerne! blandt andet fordi de ikke putter alle funktioner i med det samme. Så kan de tjene senere f.eks (forhåbentlig)
Gravatar #56 - XorpiZ
15. maj 2010 07:15

mbs (55) skrev:
Lad os så snakke om den nemme virus mulighed og spyware mulighed osv lortedåsen har?

Er det Windows, du snakker om? Eller er lortedåsen synonymt for noget helt andet?

mbs (55) skrev:
Så burde Microsoft få gang i de projekter de har, i stedet for at tjene røven fuld af penge på de uanede forbruger!

http://www.microsoft.com/opensource/directory.aspx

De er skam i fuld sving.

Apple har ikke proppet multitask i (og de har heller ikke gjort det i Deres iPad? Flash support. Brugerovervågning og ikke mindst deres dye Apps til iPhone...

Enig med multitask og til dels Flash, selvom Adobe vel er medskyldige på det punkt. Jeg har ikke hørt om, at de overvåger deres brugere, men det vil du måske fortælle lidt mere om?
Apps-priserne er mig bekendt bestemt af udviklerne.

mbs (55) skrev:
Apple tjener godt på forbrugerne! blandt andet fordi de ikke putter alle funktioner i med det samme. Så kan de tjene senere f.eks (forhåbentlig)

Ja uha, det er slemt. :) Dumme dumme Apple.
Gravatar #57 - bahumbaba
15. maj 2010 10:15
google...
Gravatar #58 - .dot
15. maj 2010 11:27
mbs (55) skrev:

Hvorfor skal Windows klantres for idiotiske brugere der ikke kan finde ud af at holde sig virus fri?
Gravatar #59 - onetreehell
15. maj 2010 11:38
vandfarve (38) skrev:
onetreehell (35) skrev:
#32, 34
Desuden er kernen til Mac OS X open source modsat Windows hvor operativsystemet er lukket land (selv systemkald er mere eller mindre udokumentereret*)

Jeg vil da bestemt mene, at Mac OS X er closed source.

At de så bygger på en kernel, der er åben (?), det har i mine øjne ikke den store betydning, siden resten af OS'et er closed.

Hvad vil du frem til, skipper? Hvis man skal vurdere Mac OS generelt, så vil alle da sige, at det er closed source, selvom det udspringer af Unix.

ahem,
link[2]
Jeg er udmærket klar over at Mac OS generelt er closed source. Det er heller ikke det debatten går ud på. Prøv at læse Hvem vil du helst arbejde for?
(68%)
Microsoft
(32%)
Appleafstemningen.
Hvem vil du helst arbejde for?
*Microsoft
*Apple

micma18 (47) skrev:
Øhhh.... tror lige jeg selv skal læse lidt mere på lektien ;-)

apple og opensource - Joke right?
Der findes vist ikke nogen mere lukket, og udvikler fjendligt firma end apple.

Og gået over til unix??? Mac OS X er en BSD variant, og har altid været det.

[2]
Jeg kan ikke lige få linket til Darwin på wikipedia. kig selv efter darwin (operating system)
Gravatar #60 - vandfarve
15. maj 2010 11:41
onetreehell (59) skrev:
ahem. Jeg er udmærket klar over at Mac OS generelt er closed source. Det er heller ikke det debatten går ud på. Prøv at læse afstemningen.

Men det har stadig ingen betydning, hvor kernen kommer fra, da Apples MacOS alligevel er så lukket, som det er.

I mine øjne modsiger du dig selv.
Gravatar #61 - onetreehell
15. maj 2010 11:46
vandfarve (60) skrev:
Men det har stadig ingen betydning, hvor kernen kommer fra, da Apples MacOS alligevel er så lukket, som det er.

I mine øjne modsiger du dig selv.

Det er ikke kun kernen. Du må selv lave research hvis du ikke tror på mig.
Prøv at læse hvad debatten går ud på. Det handler om man helst vil arbejde hos, MS eller apple.
Jeg siger så at jeg helst vil arbejde for sidstnævnte da det er unix samt at de er bedre til at give noget til open source miljøet. Modsiger du det, eller hvad? Hvis ja, så kom med noget til at underbygge dine påstande, f. eks. kilder. Det er fedt at du kan sige at jeg modsiger mig selv og sige at jeg tager fejl uden at uddybe. Ha' en god lørdag
Gravatar #62 - vandfarve
15. maj 2010 11:49
onetreehell (61) skrev:
Prøv at læse hvad debatten går ud på. Det handler om man helst vil arbejde hos, MS eller apple.

Det ved jeg sjovt nok godt. Jeg har allerede skrevet et indlæg i debatten, hvis DU ellers har læst, hvad den handler om.

onetreehell (61) skrev:
Jeg siger så at jeg helst vil arbejde for sidstnævnte da det er unix samt at de er bedre til at give noget til open source miljøet. Modsiger du det, eller hvad?

Du beskrev, at kernen var åben, og det var dit argument. Yeah, skarpt...

I stedet burde du læse Xorpiz' indlæg, der beskriver, at Apple ikke er ene om at give tilbage. Det gør MS sjovt nok også.

onetreehell (61) skrev:
Ha' en god lørdag

Er det den tid på måneden, hvor du ikke kan tåle, at folk argumenterer i mod dig?
Gravatar #63 - onetreehell
15. maj 2010 12:01
vandfarve (62) skrev:
Det ved jeg sjovt nok godt. Jeg har allerede skrevet et indlæg i debatten, hvis DU ellers har læst, hvad den handler om.

onetreehell (61) skrev:
Jeg siger så at jeg helst vil arbejde for sidstnævnte da det er unix samt at de er bedre til at give noget til open source miljøet. Modsiger du det, eller hvad?

Du beskrev, at kernen var åben, og det var dit argument. Yeah, skarpt...

I stedet burde du læse Xorpiz' indlæg, der beskriver, at Apple ikke er ene om at give tilbage. Det gør MS sjovt nok også.

onetreehell (61) skrev:
Ha' en god lørdag

Er det den tid på måneden, hvor du ikke kan tåle, at folk argumenterer i mod dig?

lol nej, slap nu af :)

Er MS bedre til det?

Tag et kig på webkit. Den er ret nice.

EDIT:
Jeg har ikke haft en mac siden ~1989, så jeg ved ikke så meget om hvordan det er at bruge sådan en. Men det er vel også mere eller mindre irrelevant for debatten.
Gravatar #64 - onetreehell
15. maj 2010 12:14
tanghaar (39) skrev:
#35 Ja, flot, de kan flå frivilliges svedende nørdetimer og smide et lækkert ui ovenpå. Nice, real innovation.

Jep, for det er præcis sådan det skete.
Gravatar #65 - Windcape
15. maj 2010 14:31
arne_v (52) skrev:
Jeg formoder at du henviser til Greencard EBB2 versus EBB3.

Det er lidt vanskeligere end som så. Der er bl.a. labor certification, PERM etc..

Hvis MS hyrede dig, så ville du formentligt starte på H1B visa. Dem henter MS nogle tusinder af hvert år. Og der er ikke absolutte uddannelseskrav.
Jeps, EBB2 vs. EBB3

Jeg snakkede med en som netop arbejder for Microsoft, som står til at få greencard til efteråret, efter knap 8 år hos Microsoft ;-)

Men okay, VISA kan jo også bruges...
Gravatar #66 - gnаrfsan
15. maj 2010 18:59
LinguaIgnota (27) skrev:
Det er vel ikke Microsofts fortjeneste?

Lidt er det vel...
Men det er nok mest udbredelsen.

OT: Apple. Jeg synes de laver noget fedt software.
Gravatar #67 - Slettet Bruger [1752694143]
15. maj 2010 19:41
gnarfsan (66) skrev:
Jeg synes de laver noget fedt software.

Såsom iTunes og Quicktime? xD
Gravatar #68 - gnаrfsan
15. maj 2010 19:46
SlettetBruger (67) skrev:

Hellere dem end Office pakken...
Gravatar #69 - ToFFo
15. maj 2010 19:55
Tør satme ikke arbejde for Apple. Jeg er bange for jeg kommer til at glemme en prototype af noget på en amerikansk inspireret pub i vestjylland...
Gravatar #70 - Slettet Bruger [1752694143]
15. maj 2010 19:56
gnarfsan (68) skrev:
Hellere dem end Office pakken...

:(
Gravatar #71 - LinguaIgnota
15. maj 2010 21:20
SlettetBruger (67) skrev:

Det er dejlig software under OS X. Men ja, det er godtnok lort under Windows.
Gravatar #72 - arne_v
15. maj 2010 23:53
mbs (53) skrev:

Synd at du ikke kender nogen kompetente IT folk.

Det meste af verden kører Windows.

Og BSOD er ret sjældne idag.

Med 2000/XP/2003/Vista/2008/7 vil jeg tro at den gennemsnitlige frekvens må være omkring 1 gang per 10-25 PC'ere per år.
Gravatar #73 - arne_v
15. maj 2010 23:55
mbs (53) skrev:

Som f.eks. Microsoft, Apple, IBM, Oracle, Novell ?

:-)

En meget stor del af udviklere som arbejder med open source arbejder kommercielt og bruger som oftest et mix af open source og closed source software.

Arne
Gravatar #74 - arne_v
15. maj 2010 23:58
mbs (55) skrev:

Hvis lortedåsen er arto'sk for Windows, så prioriterede MS i en årrække i 90'erne og i starten af 00'erne brugervenlighed over sikkerhed. Det har de længe forsøgt at ændre på, men brugerne er meget vanskelige at få med på den vogn.
Gravatar #75 - arne_v
16. maj 2010 00:02
.dot (58) skrev:
Hvorfor skal Windows klantres for idiotiske brugere der ikke kan finde ud af at holde sig virus fri?

Hvis vi tilbage i tiden til f.eks. før 2005, så var MS ansvarlig for nogle design valg:
- default kører man som administrator
- email programmet kører eksekverbare filer ved dobbeltklik på dem
- email programmet afvikler aktivt indhold allerede i preview
- tekstbehandligs argumenter kører makro ved åbning
etc.

Som gjorde det meget nemt at udvikle malware til Windows maskiner.

De har siden forsøgt at ændre på al dette. Men der er mange brugere som foretrækker det på den gamle måde.
Gravatar #76 - arne_v
16. maj 2010 00:03
vandfarve (60) skrev:

Både kernen og store dele af userland er open source.

Hvis 2/3 af styresystemet er open source, så er der vel en pæn chance for at en ansat kommer til at arbejde med open source?
Gravatar #77 - b.b
16. maj 2010 06:27
Apple..

Udelukkende fordi jeg tror at scorefaktoren hos tøserne ville være større hvis man siger at man arbejder for Apple end for MS
Gravatar #78 - terracide
16. maj 2010 09:03
#77:
Så fik vi slået fast at det ikke er tøsernes I.Q du går efter...
Gravatar #79 - lnc12
16. maj 2010 13:07
@46 Nope jeg er ikke Apple fanboy jeg fortrækker Linux (så længe jeg ikke gamer :D).
Og ja jeg oplever næsten hver gang jeg prøver på at gemme i odt eller odf, så crasher word og det er ikke løgn.
Det med fly simulatoren hvar med som sjov ;)
og som jeg slutter af med mener jeg at Apple og MS er lige dårlig/gode, jeg har bare aldrig hører en windows fanboy komme med andre argumenter end "jamen det er jo en Mac" hvilket mange også fyre af her inde.
Ved ikke helt hvorfor det her virker lidt som en diskussion mellem en GNOME og en KDE bruger :D

EDIT: HOV OGSÅ LIGE:
Jeg syntes det er sjovt at folk bliver ved med at sige at Apple har monopol, for det eneste sted de har monopol det er på musik afspiller marked, da de står for næsten 65% af alle solgt mp3/mp4 afspiller i verden, på computer, telefon, router og andre produkter har de langt fra monopol, fx har RedHat heller ikke monopol, men det er den mest solgt linux distro
Gravatar #80 - vandfarve
16. maj 2010 13:14
lnc12 (79) skrev:
Jeg syntes det er sjovt at folk bliver ved med at sige at Apple har monopol, for det eneste sted de har monopol det er på musik afspiller marked

... men så har de også monopol, no?
Gravatar #81 - terracide
16. maj 2010 15:31
Da Apple siger en Mac ikke er en PC, så har de vel monopol på Mac's?
Gravatar #82 - lnc12
16. maj 2010 15:46
#80 Mange siger de har på Mac som en PC
#81 Nej, de siger det er en PC, dem der har set D5 conference med Gates og Jobs, vil vide at Jobs referer til både Macs og Windows computer som PC
Gravatar #83 - Jakob Jakobsen
16. maj 2010 18:02
Nej en Mac kan ikke være en "Personlig Computer" så længe brugeren reelt aldrig kommer til at eje den.
Gravatar #84 - lnc12
16. maj 2010 19:03
#83 Jeg syntes aldrig man kommer til at eje en Windows maskine, man er kontrolret af behovet for et AV, SW, MW og andre beskyttelse programmer, som man ikke er afhængig af på hverken Mac eller Linux, og hvordan kommer man aldrig til at eje en mac? jeg har iLife, iTunes, Quick Time, iWork, safari plus de andre programmer som fuldt med computer, men ellers er det freeware alt sammen, så je gsyntes, da rimelig meget at jeg ejer min computer.
Hvor imod på windows er du bundet til at havde IE installeret, du skal ikke havde Safari installeret for at din Mac den virker
Gravatar #85 - terracide
16. maj 2010 19:28
#84:
Hold kæft indtil du ved hvad du snakker om:

http://support.microsoft.com/kb/957700
Gravatar #86 - lnc12
16. maj 2010 19:51
#85 i Windows 7 måske, men prøv at gøre det i Windows Vista og Windows XP, så kan vi snakke, for der kan man ikke, og det er ikke alle som er gået og til windows 7 endnu, så jeg se det stadig som relevant, så for at brug dit eget udtryk "Hold kæft indtil du ved hvad du snakker om" I Vista og XP er IE bundet til Explorer og hvis du prøvet/prøver at afinstallere IE så afinstallere du Explorer, hvilket gør at dit OS ikke virker.
Skal dog lige siges at jeg kun troede at det var i den europæsik udgave af W7 at det var blevet fikset, så beklager min lidt generelle udmeldning
Gravatar #87 - Jakob Jakobsen
16. maj 2010 20:47
Igen:
terracide (85) skrev:
Hold kæft indtil du ved hvad du snakker om:
Gravatar #88 - lnc12
16. maj 2010 21:31
#87 why? det er rigtigt hvad jeg skriver (ind til dele med windows 7) og jeg undskylder endda for at jeg tager fejl med hensyn til Windows 7

Og i kan jo prøve at komme med et argument på det jeg faktisk spørge om, hvordan er Mac OS mere lukket end Windows.
Gravatar #89 - onetreehell
16. maj 2010 21:36
Det har ikke lige så mange porte åbne pr. default ;)
Gravatar #90 - lnc12
16. maj 2010 21:45
@89 Det er desværre ikke noget jeg kender så meget til, men hvis du har ret, så skal du havde ret og jeg tror på dig, og tak for et ordenligt argument :)
Gravatar #91 - Slettet Bruger [1752694143]
16. maj 2010 22:05
Står der i Windows Media player EULA at du ikke må bruge det til at designe atomvåben? NO
Står der i iTunes EULA du ikke må bruge det til at lave atomvåben? YES!*

ergo Apple er mere restriktivt end windows

*( det er ikke engang løgn )
Gravatar #92 - arne_v
17. maj 2010 00:12
terracide (81) skrev:
Da Apple siger en Mac ikke er en PC, så har de vel monopol på Mac's?

Nej.

Monopol drejer sig om substans ikke terminologi.

Det er også kun Ford som sælger biler med en blå oval på fronten, men det gør dem ikke til et monopol.

Der er andre end Apple som sælger computere der kan bruges til browser/email/tekstebehandling/regneark/tegne/udvikling/blabla. Faktisk har de kun ca. 6% markedsandel.

Derfor er det ikke et monpol.

Hvorvidt alle computere i den kategori kaldes for PC eller kun dem der kører Windows og Linux ændrer ikke ved fakta.
Gravatar #93 - Magten
17. maj 2010 06:51
lnc12 (86) skrev:
men prøv at gøre det i Windows Vista og Windows XP, så kan vi snakke, for der kan man ikke
Kan du sådan set sagtens.. Men eftersom IE er så brugt deri (også af andre apps, som fx Lotus Notes), så vil du miste mere end bare IE funktionaliteten..
Gravatar #94 - nKKE
17. maj 2010 07:42
Jeg skal fandme ikke arbejde for et firma der lever efter perfekte NWO rammer...

Tvivler ærligtalt på MS er meget bedre når det kommer til stykket, men hvad man ikke ved har man ikke ondt af. Derfor MS.

Gravatar #95 - lnc12
17. maj 2010 09:23
Magten (93) skrev:
Kan du sådan set sagtens.. Men eftersom IE er så brugt deri (også af andre apps, som fx Lotus Notes), så vil du miste mere end bare IE funktionaliteten..

Narhj, hvis du afinstallere IE afinstallere du explore (Da de er sat sammen i XP og Vista) og så kan du ikke bruge de computer, tro mig jeg gjorde det selv
Men ja i teori kan man men ikke i praksis

Men back-to topic
Gravatar #96 - nyx
17. maj 2010 09:31
*blank*

Ingen af dem tak, da moral og etik er en del af min hverdag.
Gravatar #97 - Trogdor
17. maj 2010 14:15
Bennek (40) skrev:
Er alle herinde egentlig udviklere? I Apple-diskussioner synes jeg altid at der er et hav af folk, som snakker om hvor lukket Apple er.

Jeg, som bruger, har da alt det tilgængligt som jeg skal bruge under Mac OS X. Plus jeg har en bedre oplevelse end på Win7.

Jeg tror det er bare sådan noget standard crap folk fyrer af.
Gravatar #98 - Trogdor
17. maj 2010 14:20
micma18 (47) skrev:

Hvis du ikke ved hvad du taler om så skulle du måske ikke udtale dig. OSX er UNIX certificeret.
Gravatar #99 - .dot
17. maj 2010 16:04
Trogdor (98) skrev:
micma18 (47) skrev:

Hvis du ikke ved hvad du taler om så skulle du måske ikke udtale dig. OSX er UNIX certificeret.

Og det at det er unix certificeret gør på magisk vis det, at den lige pludselig ikke er en BSD variant længere? Kå på det
Gravatar #100 - ipwn
18. maj 2010 10:13
Har hørt at MS skulle være ubehagelige at arbejde for. De har et coorporate ladder system. Hader det.

Jeg er sku' ikke yuppie nok til sådan noget.

Apple kan jeg ikke. Hader deres produkter. Umuligt at jeg kan blive ansat ved dem.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login